Rozpoczyna się Europejski Tydzień Testowania w kierunku HIV
1 grudnia obchodzony będzie Światowy Dzień Walki z AIDS. W piątek 22 listopada rozpoczyna się Tydzień Testowania w kierunku HIV – akcja zorganizowana przez Krajowe Centrum ds. AIDS, zachęcająca do wykonania badań w kierunku obecności wirusa HIV i ewentualnego rozpoczęcia leczenia.
1 275 to liczba zakażeń wykrytych w 2018 r. w Polsce. Według Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego – Państwowego Zakładu Higieny, liczba nowo wykrywanych zakażeń co roku przekracza w naszym kraju 1 tysiąc. Od wdrożenia badań, czyli od połowy lat 80. do 30 kwietnia 2019 r. wykryto 24 303 zakażenia HIV, AIDS zdiagnozowano u 3 692 osób i odnotowano 1 418 zgonów. Codziennie w Polsce średnio 3 osoby dowiadują się o swoim zakażeniu. Do zdecydowanej większości zakażeń dochodzi drogą kontaktów seksualnych.
Mimo to, według szacunków, w Polsce test na HIV wykonał najwyżej co 10. dorosły. To znacznie mniej niż w innych krajach europejskich. Nawet kilkanaście tysięcy osób może żyć w naszym kraju z wirusem nie zdając sobie z tego sprawy. Tymczasem badanie jest bardzo proste i niekłopotliwe. W 30 Punktach Konsultacyjno-Diagnostycznych (PKD) współfinansowanych przez Krajowe Centrum ds. AIDS, Agendę Ministra Zdrowia, na osoby chcące zrobić test czekają wykwalifikowani doradcy. Oprócz badania, przeprowadzają także rozmowę edukacyjną. Mogą wytłumaczyć, doradzić, ostudzić emocje. Punkty PKD działają we wszystkich województwach. Ich lista dostępna jest na stronie https://aids.gov.pl/pkd/.
„HIV może dotyczyć każdego niezależnie od płci, wieku, orientacji, czy stylu życia. Niestety wiele osób wypiera ten fakt i nie robi testu. Warto, aby wykonała go każda dorosła osoba, która choć raz w życiu miała ryzykowne zachowanie. W sieci Punktów Konsultacyjno-Diagnostycznych (PKD) można zrobić to badanie bez skierowania, bezpłatnie i anonimowo. Wynik uzyskuje się bardzo szybko. Gorąco zachęcam do korzystania z PKD. Nie tylko w Europejskim Tygodniu Testowania w kierunku HIV, ale przez cały rok. Takie badanie może niejednej osobie uratować życie, a nawet dwa życia, jeżeli test wykonuje kobieta w ciąży” – powiedziała Anna Marzec-Bogusławska, dyrektor Krajowego Centrum ds. AIDS.
Dzięki Programowi polityki zdrowotnej Ministra Zdrowia, polski system opieki nad osobami zakażonymi uważany jest za wzorcowy. Korzystając ze skutecznej, bezpłatnej dla pacjenta terapii, z HIV można żyć wiele lat. Co więcej, według wyników ostatnich badań, osiągnięcie niewykrywalnego poziomu wirusa we krwi, poprzez regularne przyjmowanie leków przepisanych przez specjalistę, może powodować, że dana osoba nie zakazi swojej partnerki czy partnera.
Jeśli ktoś ma wątpliwości lub pytania, związane z HIV czy innymi chorobami przenoszonymi drogą płciową, może zadzwonić pod bezpłatny numer Telefonu Zaufania HIV/AIDS: 800 888 448. Do końca grudnia telefon będzie pracował całodobowo. Profesjonalni konsultanci odpowiedzą na wszystkie pytania i pokierują do odpowiedniego specjalisty lub na test.
Black Friday – jak skutecznie zwiększyć zainteresowanie swoją ofertą?
Trend organizowania wyprzedaży w Black Friday, czyli w pierwszy piątek po Dniu Dziękczynienia, jest coraz bardziej widoczny w polskich sklepach stacjonarnych i internetowych. Sprawdzamy, jak przedsiębiorcy przygotowują się na zbliżający się wielkimi krokami Black Friday, który w tym roku wypada na 29 listopada.
Przygotowanie zaplecza i intensywna kampania
Jak podaje Agencja Eactive, w Black Friday zainteresowanie promocjami w sklepach jest imponujące. W 2018 r. aktywność konsumentów w porównaniu do standardowego dnia wzrosła o 663 proc. na świecie i 979 proc. w Polsce. Szacuje się, że 29 listopada polscy klienci wydadzą średnio aż 663 zł. Jak na ten dzień przygotowują się przedsiębiorcy? Okazuje się, że działania odbywają się na wielu frontach jednocześnie. Zbliżający się Black Friday to dla pracowników sklepów doskonały pretekst, by sprawdzić statystyki sprzedaży i przejrzeć zasoby magazynu pod kątem popularności poszczególnych produktów. Z towarów, których sprzedaż jest bardzo niska, tworzone są atrakcyjne zestawy. Innym, popularnym trikiem, by skierować wzrok klientów na wybrany produkt, jest dodanie do niego gratisów. Jednocześnie sklepy intensywnie uzupełniają stany magazynowe najpopularniejszych towarów, by nie okazało się, że zabraknie ich już w pierwszych godzinach wyprzedaży. Przygotowanie oferty obejmuje również ustalenie wysokości rabatów i przeprowadzenie akcji promocyjnej wśród potencjalnych klientów. Sklepy stacjonarne wykorzystują w tym celu reklamy zewnętrzne, materiały POS, banery i ulotki. Z kolei e-sklepy rozsyłają do subskrybentów newslettery, przeprowadzają intensywne kampanie w mediach społecznościowych (np. na Facebooku) i inwestują w kampanie Google Ads, dzięki którym zapewniają sobie większą widoczność.Zwiększyć widoczność i przywiązać do marki
Ogromne zyski odnotowywane przez sprzedawców w Black Friday skutecznie zachęcają ich do organizowania kolejnych akcji promocyjnych. W ostatnich latach wiele sklepów wydłuża czas promocji o kilka następnych dni, aż do Cyber Monday (pierwszego poniedziałku po Black Friday). W ten sposób do koszyków produkty mają szansę włożyć również konsumenci, którzy – z uwagi na brak czasu – zakupy mogą zrobić dopiero w sobotę lub niedzielę. Mimo że Black Friday to zakupowe szaleństwo obliczone na skuszenie konsumentów niższą niż standardowa ceną, to właściciele sklepów wykorzystują ten czas również na budowanie bazy klientów. Sklepy stacjonarne zamawiają odpowiednio wcześniej większą liczbę kart stałego klienta, które następnie proponują przy kasach kupującym, a sklepy internetowe w widocznym miejscu umieszczają formularz zapisu do newslettera. Wzmożony ruch w Black Friday to doskonała okazja, by zwiększyć widoczność swojego sklepu i utrwalić swoją markę w świadomości konsumentów. Ponieważ ten dzień otwiera sezon świątecznych zakupów, w wielu sklepach kupujący mogą liczyć na kody rabatowe, które są ważne przez kolejne 30 dni. To kolejny ze skutecznych sposobów, by zwiększyć sprzedaż również w następnych tygodniach.Polska Agencja Prasowa S.A. zaprasza samorządy do udziału w konkursie
Do 24 stycznia 2020 roku jednostki samorządu terytorialnego mogą składać wnioski, w ramach konkursu INNOWACYJNY SAMORZĄD, organizowanego przez Serwis Samorządowy Polskiej Agencji Prasowej S.A.
Do udziału zaproszone się: miasta duże pow. 200 tys. mieszkańców), gminy miejskie, gminy miejsko-wiejskie, gminy wiejskie, powiaty
Celem projektu jest znalezienie i docenienie innowacyjnych rozwiązań: ekologicznych, technologicznych, społecznych, procesowych, publicznych, a także dotyczących usług wsparcia, wdrażanych w jednostkach samorządu terytorialnego.
Podsumowaniem konkursu będzie uroczysta gala, jaka odbędzie się 26 lutego 2020 roku w Sali pod Kopułą w siedzibie Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii w Warszawie.
Szczegółowe informacje na stronie internetowej, pod adresem: innowacyjnysamorzad.pap.pl
Laureaci Dyktanda Niepodległościowego – nagrodzeni
Marszałek Andrzej Bętkowski był gościem gali podsumowującej VII Ogólnopolskie Dyktando Niepodległościowe „Po polsku o historii” dla uczniów szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych województwa świętokrzyskiego. Uroczystość odbyła się w Ośrodku Myśli Obywatelskiej i Patriotycznej w Kielcach.
Dyktando Niepodległościowe to projekt edukacyjny, w ramach którego tradycyjna rywalizacja staje się okazją do uczenia się historii i refleksji nad językiem ojczystym. W tekstach do napisania pojawiają się postacie i wydarzenia związane z odzyskiwaniem niepodległości przez Polskę. Organizatorami konkursu są: Fundacja „Zawsze Warto” i Stowarzyszenie Polonistów przy Wydziale Polonistyki UJ w Krakowie.
W tym roku w dyktandzie udział wzięło sześć województw. Po raz pierwszy wśród piszących byli uczniowie z województwa świętokrzyskiego. Partnerem i koordynatorem wydarzenia w regionie był Zespół Szkół Katolickich im. św. Stanisława Kostki w Kielcach. Patronat honorowy nad wydarzeniem sprawował marszałek województwa świętokrzyskiego.
– Cieszę się, że młodzież szkolna świętokrzyskich szkół tak licznie wzięła udział w siódmej edycji dyktanda. Gratuluję wszystkim laureatom i wyróżnionym, za to, że wykazali się nie tylko umiejętnościami ortograficznymi, ale również znajomością historii naszego państwa. Dziękuję organizatorom i nauczycielom za zaangażowanie oraz gospodarzowi tego miejsca Rafałowi Nowakowi, dyrektorowi Wzgórza Zamkowego, że finał konkursu odbywa się właśnie tutaj – podkreślał marszałek Andrzej Bętkowski.
W województwie świętokrzyskim na etapie szkolnym w dyktandzie udział wzięło ponad 800 uczniów. Spośród 156 finalistów wyłoniono 24 laureatów i 20 wyróżnionych.
Rzuć palenie – chroń siebie, bliskich i środowisko!
W ramach obchodów Światowego Dnia Rzucania Palenia Świętokrzyskie Centrum Onkologii w Kielcach zorganizowało akcję edukacyjno-profilaktyczną, podczas której można było skorzystać z bezpłatnych konsultacji, porad i badań.
Przedstawiciele Świętokrzyskiego Centrum Onkologii, Wojewódzkiego Ośrodka Medycyny Pracy, Wojewódzkiej i Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej oraz Centrum Dietetycznego “Naturhouse” udzielali poradnictwa na temat profilaktyki onkologicznej, ale przede wszystkim zachęcali do rezygnacji z palenia.
– Co trzeci nowotwór spowodowany jest paleniem, w tym dziewięć z dziesięciu raków płuc, dlatego bardzo ważne jest aby zmniejszyć liczbę palaczy, mówiąc o konsekwencjach zdrowotnych – zaznacza Jadwiga Zapała, specjalista ds. promocji zdrowia ŚCO.
Palenie wywołuje także nowotwory pęcherza moczowego, trzustki, szyjki macicy oraz choroby układu oddechowego i krążenia – zawały, udary. – Nikotyna powoduje zwężenie naczyń krwionośnych, tlenek węgla zagęszczenie krwi. Palenie powoduje także gorsze dotlenienie wszystkich narządów – tłumaczy Jadwiga Zapała.
W ramach akcji można było zmierzyć cieśninie krwi oraz poziom tkanki tłuszczowej i tlenku węgla w wydychanym powietrzu. Dla palaczy przygotowano poradnictwo antytytoniowe oraz dietetyczne. – Przede wszystkim zachęcamy do rezygnacji z palenia, motywujemy do tego i podpowiadamy, jak można to zrobić. Dla osób rzucających palnie ważnym aspektem jest również odpowiednia dieta – jak nie przytyć, kiedy poprawia się apetyt i wracają zmysły zapachu i smaku – dodaje Jadwiga Zapała.
Zdaniem specjalistów nie ma jednej sprawdzonej metody rzucania palenia. – Najważniejsze, żeby zbudować motywację, zapewnić sobie wsparcie oraz zacząć świadomie palić – czyli wiedzieć, ile wypalamy papierosów dziennie, stopniowo zmniejszając ich liczbę. Można wspomagać się także środkami farmakologicznymi – plastrami, tabletkami oraz inhalatorami nikotynowymi – podsumowuje Jadwiga Zapała.
XI Międzynarodowe Targi Turystyki Wiejskiej i Aktywnej AGROTRAVEL & Active Life
Zapraszamy do udziału w XI Międzynarodowych Targach Turystyki Wiejskiej i Aktywnej AGROTRAVEL & Active Life. Zmienił się termin targów i w tym roku odbędą się w dniach 30 listopada – 1 grudnia w halach Targów Kielce. Współorganizatorem wydarzenia jest Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego.
Targi AGROTRAVEL & Active Life to jedyna w swoim rodzaju impreza, która wyspecjalizowana jest pod kątem promocji turystyki wiejskiej i aktywnej. Ponadto wystawa doskonale łączy potrzeby współczesnego klienta turystycznego z potrzebami biznesowymi przedsiębiorców tej branży. 20 tysięcy sprzedanych biletów na tę imprezę co roku, jest najlepszą i najbardziej obiektywną rekomendacją dla tej wystawy. Gwarantuje ona odbiorcę nie tylko lokalnego, ale też gości z całej Polski, wystawców, uczestników różnych tematycznych branżowych konferencji wszystkich wystaw, o wyższej niż przeciętna sile nabywczej, świadomego klienta, często z dużych polskich ośrodków miejskich.
Wraz z targami AGROTRAVEL & Active Life w Kielcach odbędą się targi Health & Beauty – z myślą o ludziach poszukujących produktów i usług pomagających wzmocnić zdrowie i utrzymać na dłużej urodę oraz targi rzemiosła artystycznego RĘKODZIEŁO. W tym samym terminie odbędzie się także salon produktów ekologicznych EKO-STYLE oraz Jarmark Bożonarodzeniowy cieszące się ogromnym zainteresowaniem zwiedzających.
Zachęcamy wystawców do zaprezentowania oferty obejmującej m.in. atrakcje turystyczne w reprezentowanych przez nich regionach, miastach i terenach wiejskich, możliwości spędzania wolnego czasu w sposób aktywny (m.in.: trasy rowerowe, narciarskie nordic walking, spływy kajakowe) oraz szerzenia informacji o nowych kulturach, zwyczajach i smakach.
Wyjazdy weekendowe cieszą się wśród Polaków ogromną popularnością. Coraz częściej podróżujemy do malowniczych miejscowości znajdujących się na terenie naszego kraju.
Turystyka na terenach wiejskich to dziś nie tylko wypoczynek w gospodarstwie agroturystycznym. To także odpoczynek w luksusowym pałacu lub zamku przebudowanym na hotel, to odpoczynek w obiektach typu spa&wellness, nowoczesnych resortach często usytuowanych z dala od wielkich miast, to także wędrówki po parkach narodowych czy też parki rozrywki, parki tematyczne. To specjalizowane gospodarstwa rolne, serwujące ekologiczną żywność i innowacyjne usługi. Nowy dział targów, czyli Active Life odpowiada na potrzeby zwiedzających zainteresowanych poprawianiem zdrowia i urody, ale także aktywnym spędzaniem wolnego czasu np. na rowerze czy nartach, podczas pieszych spacerów, spływów kajakiem czy jazdy konno.
W ramach kolejnej edycji targów swoją ofertę prezentować będą gospodarstwa oraz stowarzyszenia agroturystyczne, a także lokalne i regionalne organizacje i ośrodki turystyczne. Wydarzenie będzie doskonałą okazją do poszukiwań nietuzinkowych miejsc na weekendowe lub dłuższe wypady za miasto. Mnóstwo propozycji w tym zakresie prezentować będą biura podróży i touroperatorzy oraz parki tematyczne i parki rozrywki.
Świętokrzyskie stoisko na targach będzie miało ponad sto metrów kwadratowych powierzchni. Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego ustawi na nim mobilne kino 5D. Specjalne atrakcje szykują na stoisku podwystawcy, w tym występy wokalne, degustacje.
Targi te wpisały się na stałe w kalendarz kielczan jako jedne z ulubionych imprez targowych.
29 listopada (w przeddzień imprezy targowej) zapraszamy na dwudniową konferencję popularno – naukową pn.: „Marka terytorialna – jak ją kreować, wzmacniać i promować z korzyścią dla gospodarki turystycznej?”.
Jak co roku, konferencja oferuje niezwykle ciekawy program oraz wystąpienia najlepszych ekspertów. Dla jej uczestników będzie to znakomita okazja na poszerzenie wiedzy oraz zdobycie cennych doświadczeń. To także szansa na odbycie inspirujących spotkań branżowych i poznanie nowych partnerów biznesowych.
Podczas konferencji zaprezentowane zostaną najlepsze przykłady rozwijania oraz kształtowania pozytywnego wizerunku krajowych i zagranicznych destynacji turystycznych. W wystąpieniach prelegentów zostanie zwrócona uwaga na konieczność implementacji dobrych praktyk w zakresie tworzenia i rozwoju różnych polskich oraz zagranicznych marek turystycznych, w tym wykorzystanie doświadczeń w budowie marek narodowych, regionalnych i lokalnych.
Podczas moderowanych paneli dyskusyjnych zaprezentowane zostaną efekty przeprowadzonych działań projektowych, szczególnie w zakresie rozwijania marek lokalnych. Oprócz tematów podejmowanych w części głównej, będą mieć miejsce rozważania dotyczące kondycji turystyki i promocji turystycznej w każdej z dziesięciu destynacji turystycznych wyodrębnionych na potrzeby projektu. Przedyskutowane zostaną także wnioski płynące z przeprowadzonych badań wizerunkowych, istotne z punktu widzenia funkcjonowania marek lokalnych (jakość świadczonych usług, skuteczność prowadzonych działań marketingowych, postrzeganie tych miejsc przez turystów).
Celem konferencji połączonej z panelem dyskusyjnym i spotkaniami B2B branży turystycznej, będzie wypracowanie wzorcowych metod kreowania silnych marek turystycznych. Konferencja jest bezpłatna.
Organizatorami targów AGROTRAVEL & ACTIVE LIFE są: Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego, Targi Kielce S.A. oraz Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego.
Program targow_AGROTRAVEL&ACTIVE_LIVE_2019
Więcej informacji oraz galeria zdjęć z poprzednich edycji na stronach:
www.agro.travel
https://www.targikielce.pl/pl/agrotravel.htm
OGŁOSZENIE
Zapraszamy przedsiębiorców, przedstawicieli organizacji pozarządowych i osoby fizyczne do korzystania z BEZPŁATNEGO doradztwa dotyczącego prowadzenia działalności gospodarczej i działalności organizacji pozarządowych. Poniżej terminy spotkań ustalonych na m-c grudzień
Doradztwo z przedsiębiorczości
– 05.12.2019 r. godz. 9.00 – 11.00 Nowiny, Urząd Gminy, ul. Białe Zagłębie 25
– 05.12.2019 r. godz. 11.15 – 13.15 Chęciny, Hala „Pod Basztami”, ul. Armii Krajowej 18A
– 11.12.2019 r. godz. 9.00 – 11.00 Morawica, Samorządowe Centrum Kultury, ul. Spacerowa 7
Doradztwo prawne
– 03.12.2019 r. godz. 8.00 – 10.00 Morawica, Samorządowe Centrum Kultury, ul. Spacerowa 7
– 10.12.2019 r. godz. 8.00 – 10.00 Chęciny, Hala „Pod Basztami”, ul. Armii Krajowej 18A
– 16.12.2019 r. godz. 8.00 – 10.00 Nowiny, Urząd Gminy, ul. Białe Zagłębie 25
Doradztwo księgowe
– 02.12.2019 r. godz. 9.00 – 11.00 Nowiny, Urząd Gminy, ul. Białe Zagłębie 25
– 02.12.2019 r. godz. 11.20 – 13.20 Chęciny, Hala „Pod Basztami”, ul. Armii Krajowej 18A
– 03.12.2019 r. godz. 9.00 – 11.00 Morawica, Samorządowe Centrum Kultury, ul. Spacerowa 7
O terminie doradztwa księgowo – podatkowego poinformujemy w późniejszym terminie
Zachęcamy do telefonicznego umówienia się na doradztwo pod nr tel. 41 311 46 91 wew. 304, 305.
Doradztwo prowadzone w ramach projektu „Kreator Przedsiębiorczości” w ramach PROW 2014-2020
Morawicka Liga Futsalu – już w najbliższy weekend 23-24listopada 2019r. start VI edycji
W najbliższą sobotę i niedzielę 23-24 listopada 2019 roku rozpocznie się VI edycja Morawickiej Ligi Futsalu. Mecze będą rozgrywane tradycyjnie w Hali Sportowej w Bilczy. W tegorocznych rozgrywkach wystartuje 15 zespołów, w dwóch poziomach rozgrywek. Tytułów bronić będą zawodnicy Tompawex Obice. Szczegóły poniżej.
I liga Morawickiej Ligi Futsalu:
- TOMPAWEX Obice – mistrz I, II, IV oraz V edycji,
- NETBIK Brzeziny,
- ALBATROSI Morawica,
- CERAMIK MUREXIN Bilcza,
- PAMAF – beniaminek,
- MEDITRANS Bilcza – beniaminek
- FUH PNEUMATYK – beniaminek.
II liga Morawickiej Ligi Futsalu:
- ORION Radomice- spadkowicz,
- SOCCER CITY Chmielowice,
- NETBIK II Brzeziny – beniaminek,
- BRZEZINY FOOTBALL TEAM – beniaminek,
- CERAMIK MUREXIN II Bilcza – beniaminek,
- TSUNAMI Siekierno – beniaminek,
- MORAVIA JUNIOR – beniaminek,
- PHU WOJDA ZEIMMERY – beniaminek.
Jacek Kubicki

