W poniedziałek w Warszawie odbyło się uroczyste ogłoszenie wyników i wręczenie tytułów nagrodzonym w konkursie „Polskie Marki Turystyczne” organizowanym przez Ministerstwo Sportu i Turystyki przy wsparciu Polskiej Organizacji Turystycznej.
W prestiżowej grupie nagrodzonych tytułami marek znalazła się marka „Ziemia Świętego Krzyża”. Marka ta otrzymała tytuł Marki Polskie – Kandydat. Tytułem tym zostały nagrodzone również Jura Krakowsko – Częstochowska, Mazury Zachodnie, Puszcza Białowieska, Szlak Wokół Tatr i Miasto Zamość.
Tytuł „Polska Marka Turystyczna” przyznano w tym roku tylko pięciu podmiotom: Marce Beskidy, Krainie Lessowych Wąwozów, Miastu Lublin, Śląskowi Cieszyńskiemu oraz Miastu Toruń.
Nagrodę z rąk Ministra Sportu i Turystyki Witolda Bańki, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki Anny Krupki oraz prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej Roberta Andrzejczyka odebrali w imieniu partnerów działających na rzecz Marki Ziemia Świętego Krzyża Ojciec Marian Puchała OMI Superior Klasztoru na Świętym Krzyżu oraz Anna Łubek Dyrektor Centrum Tradycji, Turystyki i Kultury Gór Świętokrzyskich w Bielinach.
Partnerstwo na rzecz Marki Ziemia Świętego Krzyża tworzą: Stowarzyszenie Per Crucem, Klasztor Misjonarzy Oblatów Maryi Niepokalanej na Świętym Krzyżu, Świętokrzyski Park Narodowy, Powiat Kielecki, Miasto i Gmina Bodzentyn, Miasto i Gmina Nowa Słupia, Gmina Bieliny.
Otrzymane wyróżnienie uprawnia do dostępu do zapewnionego przez MSiT wsparcia w postaci udziału w szkoleniach, doradztwa eksperckiego, organizacji audytów, wizyt studyjnych czy uczestnictwa w badaniach wizerunku danych destynacji turystycznych, a także wsparcia promocyjnego marki realizowanego przez POT.