15 marca na Politechnice Świętokrzyskiej w Kielcach odbył się Zlot Młodych Programistów. Wzięli w nim udział uczniowie Zespołu Placówek Oświatowych im. Stefana Żeromskiego w Strawczynie. Zajęcia były zwieńczeniem udziału w projekcie „ProgramujeMy kielecki”. Każdy z uczestników zlotu otrzymał tytuł „Młodego Programisty”.
W ramach projektu, w którym strawczyńska placówka uczestniczyła od października ubiegłego roku, szkoła otrzymała sześć zestawów klocków LEGO WeDo 1.0 oraz sześć tabletów. Są one niezbędne w procesie budowania robotów i ich programowania. Ponadto nauczyciele uzyskali dostęp do platformy e-learningowej bogatej w nowoczesne i atrakcyjne dla uczniów środki dydaktyczne. Dzięki nim prowadzone zajęcia stały się jeszcze ciekawsze.
W marcu tego roku uczniowie klas I-III edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej w Strawczynie uczestniczyli w Zlocie Młodych Programistów. Spotkanie zwieńczało projekt „ProgramujeMy kielecki” wprowadzony przez Fundację Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej wspólnie z Politechniką Świętokrzyską w Kielcach. Podczas wydarzenia młodym programistom towarzyszyły opiekunki: Halina Nyga, Wiesława Zachariasz, Marianna Kurczyńska, Joanna Picheta, Iwona Met, Wioletta Gołębiowska oraz lokalny trener wspomagający – Anna Krzemińska.
Warsztaty z robotyki prowadzili doświadczeni trenerzy. Młodzi uczestnicy zajęć mogli wykazać się umiejętnościami, które zdobyli w szkole pod okiem swoich opiekunów i trenera. Wszyscy biorący udział w warsztatach poszerzyli wiedzę w zakresie budowy i programowania robotów z wykorzystaniem klocków LEGO WeDo 2.0, a także poznali zasady programowania nowoczesnych mobilnych robotów edukacyjnych – Dash i Dot, Doc, Ozobotów, Photona oraz Edisonów. – Wiele emocji i wrażeń przysporzyły uczniom wyścigi samodzielnie zbudowanych i zaprogramowanych robotów, a „ożywianie” ich okazało się wspaniałą i niezapomnianą przygodą – mówi Elżbieta Błaszczyk, dyrektor Zespołu Placówek Oświatowych w Strawczynie. – Najbardziej spodobał się robot JETT, który wykonywał przedziwne akrobacje, jeździł, a nawet bardzo wysoko skakał. Niektóre roboty były dla dzieci wyjątkowo ciekawą i niezwykle atrakcyjną nowością. Doświadczenie to pokazuje, że nauka przez zabawę jest dla uczniów najbardziej skuteczną formą zdobywania wiedzy, a także wielką przyjemnością. Tego typu zajęcia pozwalają dzieciom rozwijać umiejętności pracy zespołowej, komunikacji, intuicyjnego rozwiązywania problemów oraz pogłębiają ich zainteresowania w zakresie nauk ścisłych, dlatego warto je organizować – podkreśla Anna Krzemińska, trener wspomagający.
Na zakończenie zlotu uczniowie otrzymali certyfikat uprawniający ich do posługiwania się tytułem „Młodego Programisty”.