3.5 C
Kielce
niedziela, 12 maja, 2024
Strona głównaOświataUczniowie Publicznej Szkoły Podstawowej w Szczecnie na wycieczce w Ojcowie

Uczniowie Publicznej Szkoły Podstawowej w Szczecnie na wycieczce w Ojcowie

Zobacz

6 czerwca uczniowie z naszej szkoły wraz z wychowawczyniami p. J Buras, M. Jabłońską oraz panią D. Chlewicką wyruszyli na wycieczkę do Ojcowskiego Parku Narodowego.

Po dotarciu na miejsce, przy zamku w Pieskowej Skale, przywitaliśmy panią przewodnik. Pierwszym celem wycieczki było obejrzenie z dziedzińca renesansowego Zamku wznoszącego się na cyplu skalnym, górującym nad malowniczą doliną Prądnika.

Następnie podeszliśmy pod Maczugę Herkulesa. Tu poznaliśmy kilka ciekawych legend związanych z tym uroczym miejscem. Dalej przemieściliśmy się autokarem do Ojcowa. W Muzeum Przyrodniczym zobaczyliśmy film w projekcji 3D, który wyjaśniał kształtowanie się Ojcowskiego Parku Narodowego w przeciągu miliardów lat. W dalszej części głos pani Krystyny Czubówny oprowadzał nas po różnych salach, w których mogliśmy podziwiać roślinność, zwierzęta i skały znajdujące się w Parku. Po pobycie w muzeum udaliśmy się na sześciokilometrowy spacer do Jaskini Łokietka. Nie było łatwo. Marsz czarnym szlakiem zmęczył nawet zaprawionym turystów. Sama grota zrobiła na nas wielkie wrażenie. Mogliśmy tam podziwiać wspaniałe stalagmity i stalaktyty. Dreszczyk emocji wywoływały ciemne i wąskie przejścia, które musieliśmy pokonywać.

Końcowym etapem wycieczki był smaczny obiad w pięknym zajeździe, który zjedliśmy z wilczym apetytem po wyczerpującej wędrówce. W czasie wycieczki nie zabrakło żartów, śmiechu i dobrego humoru. Wyjazd bardzo nam się podobał Wróciliśmy bardzo zmęczeni, ale jednocześnie zadowoleni i szczęśliwi.

Opiekun grupy : Daniela Chlewicka.

Aktualności

Sandomierz wciągnięty w kryminalną zagadkę – sukces gry miejskiej „Sandomierz CRIME STORY”

Miasto Sandomierz stało się areną emocjonującej gry miejskiej „Sandomierz CRIME STORY”, która zgromadziła 31 zespołów z szkół średnich województw...