Uczcili Dzień Sołtysa

0

Władze Miasta i Gminy Morawica złożyły szczególne podziękowania na ręce sołtysów z okazji ich święta. Były kwiaty, drobne upominki, a także wspaniały występ Zespołu Pieśni i Tańca Morawica.

– Nasi sołtysi są bardzo mocno zaangażowani w służbę na rzecz samorządu Miasta i Gminy Morawica – podkreśla Burmistrz Miasta i Gminy Morawica, Marian Buras. – Praca sołtysa nie jest łatwą pracą. Sołtysi są swego rodzaju opiekunami i gospodarzami wsi. Dla nas przede wszystkim są wyrazicielami głosu mieszkańców. Wspólnie z samorządem lokalnym, realizują wszelkie inicjatywy mające na celu rozwój sołectwa, a tym samym całej naszej gminy. W dużej mierze to od ich zaangażowania zależy to jak zmienia się oblicze naszych miejscowości. Troska o dobro mieszkańców jest godna naśladowania, a pozostawione efekty pracy są dowodem wniesionego trudu – zaznaczył gospodarz Miasta i Gminy Morawica, składając jednocześnie na ręce obecnych sołtysów wyrazy wdzięczności za zaangazowanie i prace na rzecz swoich „małych ojczyzn. – Doceniając ogół pracy społecznej, wyrażamy przekonanie, że jest ona źródłem satysfakcji i społecznego uznania. Życzymy dalszych sukcesów w pełnieniu misji społecznej, satysfakcji z podejmowanych przedsięwzięć, spełnienia marzeń oraz wszelkiej pomyślności w życiu osobistym – życzył Burmistrz, Marian Buras.

Do tych życzeń przyłączył się także wiceprzewodniczący Rady Miejskiej, Damian Woźniak wraz z sekretarz Miasta i Gminy Morawica, Anną Kowalską oraz skarbnik, Anetą Bielecką. Padło wiele słów uznania i liczne gratulacje. Z okazji tego niezwykłego święta dla zebranych wystąpił znany i ceniony Zespół Pieśni i Tańca Morawica.

Pierwszy Bieg Kobiet i Mężczyzn w gminie Daleszyce za nami

0
Urokliwa trasa, atrakcyjne nagrody i świetna atmosfera – 10 marca w Sierakowie w gminie Daleszyce po raz pierwszy odbył się bieg z okazji Dnia Kobiet i Dnia Mężczyzn. Na starcie stanęło kilkudziesięciu biegaczy, którzy mieli do pokonania 5 km bardzo malowniczej trasy.

Podwójne święto, wspólny bieg

Uczestnikami biegu zorganizowanego z okazji podwójnego święta były zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Co ciekawe, biegły także małżeństwa, które przekraczając linię mety trzymały się za ręce. Start biegu miał miejsce przy szkole podstawowej w Sierakowie. Dystans wyniósł 5 km terenem leśnym. – Pomysł na ten bieg zrodził się bardzo spontanicznie. Podczas treningów stwierdziliśmy, że fajnie byłoby uczcić podwójne święto Dnia Kobiet i Mężczyzn imprezą sportową. Jak zwykle zwróciliśmy się z pomysłem do burmistrza Miasta i Gminy Daleszyce, który bardzo chętnie nas wsparł, za co serdecznie dziękujemy – powiedziała Wioleta Jończyk, organizatorka biegu. – Trasa biegu nie była trudna, ale ze względu na roztopy pojawiły się miejsca w których biegacze musieli omijać błotne przeszkody. – dodała Wioleta Jończyk.

Gmina Daleszyce wspiera inicjatywy sportowe

Celem imprezy była popularyzacja sportu i upowszechnienie biegania jako najprostszej formy aktywności ruchowej. – Śmiało można stwierdzić, że gmina Daleszyce sportem stoi. Już od czterech lat samorząd włącza się w organizację imprez sportowych i dzięki temu udało się zrobić bardzo ważną rzecz, przełamać wstyd przed aktywnością fizyczną – podkreślił Dariusz Meresiński, burmistrz Miasta i Gminy Daleszyce. – Dziś widok biegającej czy ćwiczącej osoby nikogo już nie dziwi, ponieważ bardzo wiele osób jest aktywnych fizycznie. Można nawet powiedzieć, że stało się to modne i trzeba się z tego cieszyć. Jeśli chodzi o dzisiejszy bieg, to duży ukłon należy się jego organizatorom, Wioli Jończyk i Grzegorzowi Lejawce ze Stowarzyszenia Urodzony Biegacz, ale także pani Joannie Witkowskiej, sołtys Sukowa. Wszyscy stanęli na wysokości zadania i świetnie przygotowali nie tylko trasę, ale także całą oprawę biegów – dodał burmistrz Dariusz Meresiński.

Biegać każdy może

A oprawa wydarzenia była niecodzienna. Organizatorzy przewidzieli dla wszystkich kosze wypełnione lizakami i cukierkami. Było też losowanie cennych nagród wśród uczestników biegów i nagroda specjalna dla najstarszego małżeństwa, które wzięło udział w biegu: Teresy i Stanisława Krężołków. – Zaczęliśmy biegać będąc już na emeryturze i zapewniamy, że można to robić w każdym wieku – zachęcali małżonkowie. – Biegamy co drugi dzień, nawet w mrozy. Dzięki regularnemu ruchowi mamy świetne samopoczucie, przestało nas wszystko boleć, unormowało się ciśnienie, przestaliśmy chorować. Dlatego zachęcamy niezdecydowanych do tej aktywności fizycznej, bo naprawdę warto. Biegamy też dłuższe dystanse, ostatnio braliśmy udział w biegu „tropem wilczym”, w ubiegłym roku w biegu niepodległości, kieleckiej dyszce i półmaratonach – dodał Stanisław Krężołek.

Oni wygrali

Na starcie Biegu Kobiet i Mężczyzn stanęło 80 uczestników. Na najwyższym podium w kategorii open kobiet stanęła Klaudia Kotańska, która osiągnęła czas 22 minuty 03 sekundy. – Pierwsze 2,5 kilometra biegu było ciężkie, ponieważ trasa była pokryta błotem pośniegowym i lodem. Dalsza część biegu bardzo mi się podobała, było bardzo malowniczo – mówiła Klaudia Kotańska ze Skarżyska Kamiennej. – Nie spodziewałam się, że wygram ten bieg, bo na starcie zawsze ciężko ocenić swoje szanse. Ale w bieganiu chodzi głównie o to, żeby się dobrze bawić, a jeśli przy tym można wygrywać, to jest tym milej – stwierdziła zwyciężczyni biegu.

W kategorii open mężczyzn na pierwszym miejscu uplasował się Michał Kołomański z czasem 19 minut 30 sekund. Warto podkreślić, że uczestnicy, którzy znaleźli się na podium otrzymali dyplomy, puchary, a także cenne nagrody, a wśród nich: smartwatche, stroje i gadżety sportowe, vouchery na badania i rozliczenie PIT. Wszyscy uczestnicy biegu zostali uhonorowani pamiątkowymi medalami, a panie dodatkowo kwiatami, które wręczał burmistrz Dariusz Meresiński.

Organizatorami I Biegu Kobiet i Mężczyzn byli: Urząd Miasta i Gminy Daleszyce, Urodzony Biegacz, Stowarzyszenie Dolina Belnianki oraz Fitness ACTIVE Wioleta Jończyk. Patronat medialny nad wydarzeniem objęła gazeta „Głos Daleszyc” oraz portal informacyjny CKInfo.pl.

Morawickie studentki świętowały Dzień Kobiet

0

Moc życzeń, symboliczny kwiatek dla Pań oraz występy artystyczne w wykonaniu Panów – tak Dzień Kobiet świętowały Panie z Uniwersytetu Trzeciego Wieku z Morawicy. Gościem wydarzenia była Renata Janik, doradca w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego w Warszawie.

Sala Samorządowego Centrum Kultury w Morawicy dosłownie tętniła życiem, wypełniona licznie zgromadzonymi studentkami z Uniwersytetu Trzeciego Wieku z Miasta i Gminy Morawica, które uroczyście świętowały Dzień Kobiet.

Uroczystość rozpoczął gospodarz Miasta i Gminy Morawica, burmistrz Marian Buras, który złożył życzenia wszystkim Paniom. Po części oficjalnej Panowie – artyści dali prawdziwy pokaz swoich talentów. Na scenie zaprezentował się „Kabaret jeszcze nie starszych Panów” z repertuarem muzycznym i skeczem kabaretowym. Gościem wydarzenia była Renata Janik, doradca w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego w Warszawie.

Wspiera pary w walce o dziecko

0
Rośnie liczba par, które korzystają z pomocy Poradni Leczenia Niepłodności w Świętokrzyskim Centrum Matki i Noworodka – Szpitalu Specjalistycznym w Kielcach. – Średnio około dwa tys. porad udzielamy rocznie. W ubiegłym roku mieliśmy 170 nowych par, które rozpoczęły leczenie – mówi dr Marek Wojner, specjalista endokrynologii i ginekologii, kierujący poradnią. Przyszpitalna poradnia powstała 1984 roku. Pierwsza para została przyjęta do diagnostyki i leczenia w listopadzie. Przez długie lata była to jedyna publiczna placówka w województwie świętokrzyskim, gdzie leczono niepłodność.

O niepłodności mówi się, gdy ciąża nie pojawia się w okresie roku starań, mimo regularnego współżycia bez wykorzystania metod antykoncepcyjnych. Po tym czasie para powinna zgłosić się na konsultacje do lekarza. Szacuje się, że zjawisko to dotyka w Polsce nawet ponad milion par.

Poradnia działa na bazie najlepszych i najnowocześniejszych standardów postępowania medycznego w wykrywaniu i leczeniu niepłodności. Lekarze specjaliści przeprowadzają niezbędne badania – internistyczne i ginekologiczne, które pozwolą rozpoznać przebyte lub przewlekłe choroby ograniczające płodność pacjentów. – W tej chwili poszerzyliśmy znacznie zakres diagnostyki i leczenia poprzez wdrożenie metod diagnostyczno-operacyjnych, jak laparoskopia diagnostyczna i lecznicza, histeroskopia, HSG, czyli badanie drożności jajowodów, badania obrazowe cyklu i hormonalne. Nasza poradnia nie odbiega od standardów leczenia, jak w dużych ośrodkach, np. w Warszawie, Łodzi czy Lublinie. Robimy to samo, co robią wszystkie przodujące kliniki w kraju i na świecie – dodaje ginekolog. Pierwszy etap leczenia niepłodności przebiega w poradni, w przypadkach wymagających hospitalizacji, dalsza diagnostyka prowadzona jest na oddziale ginekologiczno-endokrynologicznym w szpitalu. Poradnia współpracuje również z Europejskim Centrum Macierzyństwa – Kliniką InviMed w Warszawie specjalizującą się w zapłodnieniu pozaustrojowym. – Przedstawiamy pacjentce wszystkie możliwości, jakie ma by zajść w ciąże, metody naturalne przy pomocy naprotechnologii, czy zapłodnienie in vitro. Błędne jest przekonanie, że jeśli ktoś leczy poprzez naprotechnologię to nie stosuje zapłodnienia pozaustrojowego. Wykorzystujemy każdą możliwość, jaką daje współczesna medycyna, by pomóc parom osiągnąć ich cel –  tłumaczy dr Wojner. Naprotechnologia to jedna z metod leczenia niepłodności, która w pierwszej kolejności pozwala na zdiagnozowanie przyczyn niepłodności, a leczy tylko niektóre z nich. Polega ona na bardzo dokładnej obserwacji kobiecego cyklu. Lekarz znający wyniki obserwacji dopiero wówczas może postawić diagnozę, określić, jaka jest przyczyna niepłodności i opracować indywidualną formę leczenia. – Może to być leczenie hormonalne, ginekologiczne lub chirurgiczne, jak histeroskopia, laparotomia, laparoskopia. Nie gwarantuje to jednak wyleczenia niepłodności, a co za tym idzie – ciąży. Należy pamiętać, że naprotechnologia umożliwia wyleczenie niepłodności tylko za pomocą niewielkich zabiegów chirurgicznych, środków hormonalnych lub terapii. W związku z tym szansę na wyleczenie mają np. kobiety z zaburzeniami owulacji, endometriozą, torbielami jajników czy zaburzeniami hormonalnymi. W innych przypadkach jest nieskuteczna – informuje lekarz. Metoda ta nie pomoże parom, u których przyczyny niepłodności są niemożliwe do wyleczenia i wykluczają możliwość naturalnego zapłodnienia. W tym przypadku ratunkiem jest metoda in vitro. Poradnia przy ul. Prostej w Kielcach prowadzi diagnostykę i przygotowuje pary do zapłodnienia pozaustrojową. – Nie posiadamy zaplecza biologiczno – genetycznego. Tego, czego my nie możemy wykonać u nas, robi Klinika InviMed, z która mamy podpisana umowę – tłumaczy lekarz.  W ubiegłym roku wykonano 190 inseminacji. – Z wieloma rodzicami, którym udało nam się pomóc mamy kontakt do dzisiaj. Cieszymy się, kiedy nasze starania kończą się sukcesem, czyli upragnioną ciążą i dzieckiem – mówi kierownik poradni.

– Pacjentki poradni od samego początku leczenia, aż do porodu znajdują się pod specjalistyczną, kompleksową opieką lekarzy ze Świętokrzyskiego Centrum Matki i Noworodka w Kielcach – podsumowuje Bogdan Gierada, członek Zarządu Powiatu w Kielcach.

Program „Aktywny samorząd”

0
Rusza pilotażowy program „Aktywny samorząd”, który będzie realizowało Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie  w Kielcach. Pilotażowy program „Aktywny samorząd” Realizator programu: Powiat Kielecki / Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kielcach Cele szczegółowe programu w 2018 roku:
  • przygotowanie beneficjentów programu z zaburzeniami ruchu i percepcji wzrokowej do pełnienia różnych ról społecznych poprzez umożliwienie im włączenia się do tworzącego się społeczeństwa informacyjnego,
  • przygotowanie beneficjentów programu do aktywizacji społecznej, zawodowej lub wsparcie w utrzymaniu zatrudnienia poprzez likwidację lub ograniczenie barier  w poruszaniu się oraz barier transportowych,
  • umożliwianie beneficjentom programu aktywizacji zawodowej poprzez zastosowanie elementów wspierających ich zatrudnienie,
  • poprawa szans beneficjentów programu na rywalizację o zatrudnienie na otwartym rynku pracy poprzez podwyższanie kwalifikacji,
  • wzrost kompetencji osób zaangażowanych w proces rehabilitacji osób niepełnosprawnych, pracowników lub pracujących na rzecz jednostek samorządu terytorialnego lub organizacji pozarządowych.
Program w 2018 roku obejmuje następujące formy wsparcia: Moduł I – likwidacja barier utrudniających aktywizację społeczną i zawodową, w tym:
  • Obszar A – likwidacja bariery transportowej:
Zadanie 1 – pomoc w zakupie i montażu oprzyrządowania do posiadanego samochodu, Zadanie 2 – pomoc w uzyskaniu prawa jazdy kategorii B,
  • Obszar B – likwidacja barier w dostępie do uczestniczenia w społeczeństwie
 informacyjnym: Zadanie 1 – pomoc w zakupie sprzętu elektronicznego lub jego elementów oraz oprogramowania, Zadanie 2 – dofinansowanie szkoleń w zakresie obsługi nabytego w ramach programu sprzętu elektronicznego i oprogramowania.
  • Obszar C – likwidacja barier w poruszaniu się:
Zadanie 2 – pomoc w utrzymaniu sprawności technicznej posiadanego wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym, Zadanie 3 – pomoc w zakupie protezy kończyny, w której zastosowano nowoczesne rozwiązania techniczne, tj. protezy co najmniej na III poziomie jakości, Zadanie 4 –  pomoc w utrzymaniu sprawności technicznej posiadanej protezy kończyny, w której zastosowano nowoczesne rozwiązania techniczne ( co najmniej na III poziomie jakości),
  • Obszar D pomoc w utrzymaniu aktywności zawodowej poprzez zapewnienie opieki dla osoby zależnej.
Przyjmowanie wniosków dla  Modułu I od dnia 24 kwietnia do 30 sierpnia 2018 roku.
  • Adresat programu (Moduł I):
  • Obszar A Zadanie nr 1 – osoba niepełnosprawna, która posiada znaczny lub umiarkowany stopień niepełnosprawności (a w przypadku osób do 16 roku życia – orzeczenie o niepełnosprawności) – wiek do lat 18 lub wiek aktywności zawodowej, lub zatrudnienie oraz- dysfunkcję narządu ruchu. W przypadku osób w wieku emerytalnym wymagane jest zatrudnienie.
Obszar A Zadanie nr 2 – osoba niepełnosprawna w wieku aktywności zawodowej, która posiada znaczny lub umiarkowany stopień niepełnosprawności oraz dysfunkcję narządu ruchu.
  • Obszar B Zadanie nr 1 i 2 – osoba niepełnosprawna, która posiada znaczny stopień niepełnosprawności (a w przypadku osób do 16 roku życia – orzeczenie o niepełnosprawności) wiek do lat 18 lub wiek aktywności zawodowej oraz dysfunkcję obu kończyn górnych lub narządu wzroku. W przypadku osób w wieku emerytalnym wymagane jest zatrudnienie.
    • Obszar C Zadanie nr 2 – osoba niepełnosprawna, która posiada znaczny stopień niepełnosprawności (a w przypadku osób do 16 roku życia – orzeczenie o niepełnosprawności), która jest użytkownikiem wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym.
Obszar C Zadanie nr 3 oraz Zadanie nr 4 – osoba niepełnosprawna w wieku aktywności zawodowej lub emerytalnym – jeśli jest zatrudniona, po amputacji kończyn/y, wobec której został orzeczony stopień niepełnosprawności, a ekspert PFRON potwierdził stabilność procesu chorobowego oraz rokowania uzyskania zdolności do pracy w wyniku wsparcia udzielonego w programie. Obszar D – osoba niepełnosprawna w wieku aktywności zawodowej, która posiada znaczny lub umiarkowany stopień niepełnosprawności, jest aktywna zawodowo i  pełnio rolę opiekuna prawnego dziecka. Przez aktywność zawodową należy rozumieć zatrudnienie lub rejestrację w urzędzie pracy jako osoba bezrobotna, albo jako osoba poszukująca pracy i nie pozostająca w zatrudnieniu. Warunki wykluczające uczestnictwo w programie:
  1. w Module I i II – wymagalne zobowiązania wobec PFRON lub wobec realizatora programu,
  2. w Module II – przerwa w nauce.
Częstotliwość udzielania pomocy w ramach Modułu I 1.Obszar A, Obszar B, Obszar C- zadanie 1 i 3 – pomoc może być udzielana co 3  lata  licząc od początku roku następującego po roku, w którym udzielono pomocy,
  1. Obszar C zadanie 2 i 4 – pomoc może być udzielona po zakończeniu okresu gwarancji.
Wysokość maksymalnego dofinansowania ze środków PFRON w 2018 roku – informacja do pobrania w formacie PDF na dole strony, Moduł II – pomoc w uzyskaniu wyksztalcenia na poziomie wyższym poprzez dofinansowanie kosztów edukacji:
  • w szkole policealnej,
  • w kolegium,
  • w szkole wyższej (studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia, jednolite studia magisterskie, studia podyplomowe lub doktoranckie prowadzone przez szkoły wyższe w systemie stacjonarnym / dziennym lub niestacjonarnym         / wieczorowym / zaocznym lub eksternistycznym, w tym również za pośrednictwem Internetu), a także kosztów przewodu doktorskiego, otwartego poza studiami doktoranckimi.
         Terminy naboru wniosków dla Modułu II:
  • do dnia 30 marca 2018 r. (dla wniosków dotyczących roku akademickiego 2017/2018),
  • do dnia 10 października 2018 r. (dla wniosków dotyczących roku akademickiego 2018/2019).
W 2018 roku kwota dofinansowania kosztów nauki na semestr/półrocze wynosi w przypadku:
  1. dodatku na pokrycie kosztów kształcenia – do 1.000 zł,
  2. dodatku na uiszczenie opłaty za przeprowadzenie przewodu doktorskiego – do 4.000 zł,
  3. opłaty za naukę (czesne) – wysokość kosztów czesnego w ramach jednej, aktualnie realizowanej formy kształcenia na poziomie wyższym (na jednym kierunku) – niezależnie od daty poniesienia kosztów; dofinansowanie powyżej kwoty 3.000 zł jest możliwe, jeśli wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu Wnioskodawcy nie przekracza kwoty 583 zł (netto) na osobę.
Dodatek na pokrycie kosztów kształcenia może być zwiększony, nie więcej niż o:
  1. 700 zł – w przypadku gdy wnioskodawca ponosi dodatkowe koszty z powodu:
– barier w poruszaniu się (dysfunkcja narządu ruchu 05-R lub narządu wzroku 04-O stanowi podstawę orzeczenia o znacznym stopniu niepełnosprawności, w innych przypadkach znacznego stopnia niepełnosprawności, gdzie następstwem schorzeń, stanowiących podstawę orzeczenia są bariery w poruszaniu się, stan ten powinien być potwierdzony w zaświadczeniu lekarza specjalisty) lub – barier w komunikowaniu się – (wnioskodawca posiada znaczny stopień niepełnosprawności oraz przedstawi aktualną umowę z tytułu korzystania z pomocy tłumacza migowego lub asystenta osoby niepełnosprawnej);
  1. 500 zł – w przypadku, gdy osoba niepełnosprawna ponosi koszty z tytułu pobierania nauki poza miejscem zamieszkania,
  2. 300 zł – w przypadku, gdy osoba niepełnosprawna posiada Kartę Dużej Rodziny,
  3. 300 zł – w przypadku, gdy osoba niepełnosprawna pobiera naukę jednocześnie na dwóch (lub więcej) kierunkach studiów/nauki,
  4. 300 zł – w przypadku, gdy wnioskodawcą jest osoba poszkodowana w 2017 lub w 2018 roku w wyniku działania żywiołu lub innych zdarzeń losowych.
Jeśli osoba niepełnosprawna pobiera naukę jednocześnie na dwóch lub więcej kierunkach studiów wyższych, kwota dofinansowania do czesnego na drugim i kolejnych kierunkach może wynieść do 50% kosztów czesnego ponoszonego na każdym z tych kierunków nauki. Dofinansowanie powyżej kwoty 1.500 zł jest możliwe, jeśli wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu Wnioskodawcy nie przekracza kwoty 583 zł (netto) na osobę, z zastrzeżeniem zasad dotyczących wkładu własnego. Przekazanie dofinansowania kosztów opłaty za naukę (czesne) oraz dodatku na uiszczenie opłaty za przeprowadzenie przewodu doktorskiego następuje po zawarciu umowy dofinansowania. Przekazanie dodatku na pokrycie kosztów kształcenia następuje po przekazaniu Realizatorowi programu informacji o zaliczeniu przez Wnioskodawcę semestru/półrocza objętego dofinansowaniem lub po złożeniu zaświadczenia ze szkoły/uczelni, że Wnioskodawca uczęszczał na zajęcia, objęte planem/programem studiów/nauki. Dodatek na pokrycie innych kosztów kształcenia ma charakter progresywny i motywacyjny. Wysokość faktycznie udzielonego dodatku jest uzależniona od poziomu nauki  i postępów w nauce. W stosunku do wyliczonej dla danego Wnioskodawcy maksymalnej kwoty dodatku (zgodnie z warunkami dot. jego zwiększenia), wysokość możliwej wypłaty wynosi:
  1. do 50% wyliczenia – w przypadku pobierania nauki na pierwszym roku nauki w ramach wszystkich form edukacji na poziomie wyższym, a w przypadku form kształcenia trwających jeden rok – do 75%,
  2. do 75% wyliczenia – w przypadku pobierania nauki na kolejnym, drugim roku edukacji w ramach wszystkich form edukacji na poziomie wyższym,
  3. do 100% wyliczenia – w przypadku pobierania nauki w kolejnych latach (od trzeciego roku) danej formy edukacji na poziomie wyższym,
przy czym studenci studiów II stopnia i uczestnicy studiów doktoranckich (III stopnia) mogą otrzymać dodatek w kwocie maksymalnej na każdym etapie nauki. Dodatek nie przysługuje, w przypadku, gdy wnioskodawca w ramach danej formy kształcenia na poziomie wyższym, zmieniając kierunek lub szkołę/uczelnię w trakcie pobierania nauki, ponownie pobiera naukę na poziomie (semestr/półrocze) objętym uprzednio dofinansowaniem ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w ramach programu.
    MODUŁ II – wysokość udziału własnego wnioskodawcy (w kosztach czesnego):
Liczba form kształcenia jednocześnie objętych dofinansowaniem w ramach programu Wnioskodawcy zatrudnieni: Wnioskodawcy, którzy nie są zatrudnieni:
Jedna forma kształcenia na poziomie wyższym (na jednym kierunku) 15% brak udziału własnego
Więcej niż jedna forma kształcenia na poziomie wyższym (więcej niż jeden kierunek) 65% * 50% *
* warunek dotyczy drugiej i kolejnych form kształcenia na poziomie wyższym (drugiego i kolejnych kierunków). Do wniesienia udziału własnego w kosztach czesnego zobowiązani są tylko Wnioskodawcy                             zatrudnieni.                                                                                                                                                                       Z wniesienia udziału własnego w kosztach czesnego zwolniony jest Wnioskodawca, którego przeciętny miesięczny dochód w gospodarstwie domowym nie przekracza kwoty 583 zł (netto) na osobę.
Dodatkowo, przypominamy:
  • dofinansowanie w ramach modułu II nie przysługuje w trakcie przerwy w nauce (np. urlop dziekański, urlop zdrowotny),
  • decyzję o wysokości pomocy dla Wnioskodawcy podejmuje samorząd powiatowy,
  • kwota dofinansowania nie może być większa niż kwota wnioskowana przez Wnioskodawcę,
  • decyzja w sprawie udzielenia i wysokości dodatku na pokrycie kosztów kształcenia, należy do kompetencji samorządu powiatowego – aby wsparciem objąć wszystkich Wnioskodawców, samorząd może obniżyć zakres i wysokość dofinansowania do poziomu, jaki wynika z wysokości kwot wnioskowanych we wszystkich wnioskach (zapotrzebowania) i kwoty przeznaczonej na realizację programu,
  • Wnioskodawca, który w okresie objętym dofinansowaniem, z przyczyn innych niż niezależnych od niego (np. stan zdrowia) – nie uczęszczał na zajęcia objęte planem/ programem studiów/nauki, a w przypadku przewodu doktorskiego – nie realizował przewodu doktorskiego zgodnie z przyjętym harmonogramem, zobowiązany jest do zwrotu kwoty dofinansowania kosztów nauki w tym semestrze/półroczu.
Rusza pilotażowy program „Aktywny samorząd”, który będzie realizowało Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie  w Kielcach. Pilotażowy program „Aktywny samorząd” Realizator programu: Powiat Kielecki / Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kielcach Cele szczegółowe programu w 2018 roku:
  • przygotowanie beneficjentów programu z zaburzeniami ruchu i percepcji wzrokowej do pełnienia różnych ról społecznych poprzez umożliwienie im włączenia się do tworzącego się społeczeństwa informacyjnego,
  • przygotowanie beneficjentów programu do aktywizacji społecznej, zawodowej lub wsparcie w utrzymaniu zatrudnienia poprzez likwidację lub ograniczenie barier  w poruszaniu się oraz barier transportowych,
  • umożliwianie beneficjentom programu aktywizacji zawodowej poprzez zastosowanie elementów wspierających ich zatrudnienie,
  • poprawa szans beneficjentów programu na rywalizację o zatrudnienie na otwartym rynku pracy poprzez podwyższanie kwalifikacji,
  • wzrost kompetencji osób zaangażowanych w proces rehabilitacji osób niepełnosprawnych, pracowników lub pracujących na rzecz jednostek samorządu terytorialnego lub organizacji pozarządowych.
Program w 2018 roku obejmuje następujące formy wsparcia: Moduł I – likwidacja barier utrudniających aktywizację społeczną i zawodową, w tym:
  • Obszar A – likwidacja bariery transportowej:
Zadanie 1 – pomoc w zakupie i montażu oprzyrządowania do posiadanego samochodu, Zadanie 2 – pomoc w uzyskaniu prawa jazdy kategorii B,
  • Obszar B – likwidacja barier w dostępie do uczestniczenia w społeczeństwie
 informacyjnym: Zadanie 1 – pomoc w zakupie sprzętu elektronicznego lub jego elementów oraz oprogramowania, Zadanie 2 – dofinansowanie szkoleń w zakresie obsługi nabytego w ramach programu sprzętu elektronicznego i oprogramowania.
  • Obszar C – likwidacja barier w poruszaniu się:
Zadanie 2 – pomoc w utrzymaniu sprawności technicznej posiadanego wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym, Zadanie 3 – pomoc w zakupie protezy kończyny, w której zastosowano nowoczesne rozwiązania techniczne, tj. protezy co najmniej na III poziomie jakości, Zadanie 4 –  pomoc w utrzymaniu sprawności technicznej posiadanej protezy kończyny, w której zastosowano nowoczesne rozwiązania techniczne ( co najmniej na III poziomie jakości),
  • Obszar D pomoc w utrzymaniu aktywności zawodowej poprzez zapewnienie opieki dla osoby zależnej.
Przyjmowanie wniosków dla  Modułu I od dnia 24 kwietnia do 30 sierpnia 2018 roku.
  • Adresat programu (Moduł I):
  • Obszar A Zadanie nr 1 – osoba niepełnosprawna, która posiada znaczny lub umiarkowany stopień niepełnosprawności (a w przypadku osób do 16 roku życia – orzeczenie o niepełnosprawności) – wiek do lat 18 lub wiek aktywności zawodowej, lub zatrudnienie oraz- dysfunkcję narządu ruchu. W przypadku osób w wieku emerytalnym wymagane jest zatrudnienie.
Obszar A Zadanie nr 2 – osoba niepełnosprawna w wieku aktywności zawodowej, która posiada znaczny lub umiarkowany stopień niepełnosprawności oraz dysfunkcję narządu ruchu.
  • Obszar B Zadanie nr 1 i 2 – osoba niepełnosprawna, która posiada znaczny stopień niepełnosprawności (a w przypadku osób do 16 roku życia – orzeczenie o niepełnosprawności) wiek do lat 18 lub wiek aktywności zawodowej oraz dysfunkcję obu kończyn górnych lub narządu wzroku. W przypadku osób w wieku emerytalnym wymagane jest zatrudnienie.
    • Obszar C Zadanie nr 2 – osoba niepełnosprawna, która posiada znaczny stopień niepełnosprawności (a w przypadku osób do 16 roku życia – orzeczenie o niepełnosprawności), która jest użytkownikiem wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym.
Obszar C Zadanie nr 3 oraz Zadanie nr 4 – osoba niepełnosprawna w wieku aktywności zawodowej lub emerytalnym – jeśli jest zatrudniona, po amputacji kończyn/y, wobec której został orzeczony stopień niepełnosprawności, a ekspert PFRON potwierdził stabilność procesu chorobowego oraz rokowania uzyskania zdolności do pracy w wyniku wsparcia udzielonego w programie. Obszar D – osoba niepełnosprawna w wieku aktywności zawodowej, która posiada znaczny lub umiarkowany stopień niepełnosprawności, jest aktywna zawodowo i  pełnio rolę opiekuna prawnego dziecka. Przez aktywność zawodową należy rozumieć zatrudnienie lub rejestrację w urzędzie pracy jako osoba bezrobotna, albo jako osoba poszukująca pracy i nie pozostająca w zatrudnieniu. Warunki wykluczające uczestnictwo w programie:
  1. w Module I i II – wymagalne zobowiązania wobec PFRON lub wobec realizatora programu,
  2. w Module II – przerwa w nauce.
Częstotliwość udzielania pomocy w ramach Modułu I 1.Obszar A, Obszar B, Obszar C- zadanie 1 i 3 – pomoc może być udzielana co 3  lata  licząc od początku roku następującego po roku, w którym udzielono pomocy,
  1. Obszar C zadanie 2 i 4 – pomoc może być udzielona po zakończeniu okresu gwarancji.
Wysokość maksymalnego dofinansowania ze środków PFRON w 2018 roku – informacja do pobrania w formacie PDF na dole strony, Moduł II – pomoc w uzyskaniu wyksztalcenia na poziomie wyższym poprzez dofinansowanie kosztów edukacji:
  • w szkole policealnej,
  • w kolegium,
  • w szkole wyższej (studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia, jednolite studia magisterskie, studia podyplomowe lub doktoranckie prowadzone przez szkoły wyższe w systemie stacjonarnym / dziennym lub niestacjonarnym         / wieczorowym / zaocznym lub eksternistycznym, w tym również za pośrednictwem Internetu), a także kosztów przewodu doktorskiego, otwartego poza studiami doktoranckimi.
         Terminy naboru wniosków dla Modułu II:
  • do dnia 30 marca 2018 r. (dla wniosków dotyczących roku akademickiego 2017/2018),
  • do dnia 10 października 2018 r. (dla wniosków dotyczących roku akademickiego 2018/2019).
W 2018 roku kwota dofinansowania kosztów nauki na semestr/półrocze wynosi w przypadku:
  1. dodatku na pokrycie kosztów kształcenia – do 1.000 zł,
  2. dodatku na uiszczenie opłaty za przeprowadzenie przewodu doktorskiego – do 4.000 zł,
  3. opłaty za naukę (czesne) – wysokość kosztów czesnego w ramach jednej, aktualnie realizowanej formy kształcenia na poziomie wyższym (na jednym kierunku) – niezależnie od daty poniesienia kosztów; dofinansowanie powyżej kwoty 3.000 zł jest możliwe, jeśli wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu Wnioskodawcy nie przekracza kwoty 583 zł (netto) na osobę.
Dodatek na pokrycie kosztów kształcenia może być zwiększony, nie więcej niż o:
  1. 700 zł – w przypadku gdy wnioskodawca ponosi dodatkowe koszty z powodu:
– barier w poruszaniu się (dysfunkcja narządu ruchu 05-R lub narządu wzroku 04-O stanowi podstawę orzeczenia o znacznym stopniu niepełnosprawności, w innych przypadkach znacznego stopnia niepełnosprawności, gdzie następstwem schorzeń, stanowiących podstawę orzeczenia są bariery w poruszaniu się, stan ten powinien być potwierdzony w zaświadczeniu lekarza specjalisty) lub – barier w komunikowaniu się – (wnioskodawca posiada znaczny stopień niepełnosprawności oraz przedstawi aktualną umowę z tytułu korzystania z pomocy tłumacza migowego lub asystenta osoby niepełnosprawnej);
  1. 500 zł – w przypadku, gdy osoba niepełnosprawna ponosi koszty z tytułu pobierania nauki poza miejscem zamieszkania,
  2. 300 zł – w przypadku, gdy osoba niepełnosprawna posiada Kartę Dużej Rodziny,
  3. 300 zł – w przypadku, gdy osoba niepełnosprawna pobiera naukę jednocześnie na dwóch (lub więcej) kierunkach studiów/nauki,
  4. 300 zł – w przypadku, gdy wnioskodawcą jest osoba poszkodowana w 2017 lub w 2018 roku w wyniku działania żywiołu lub innych zdarzeń losowych.
Jeśli osoba niepełnosprawna pobiera naukę jednocześnie na dwóch lub więcej kierunkach studiów wyższych, kwota dofinansowania do czesnego na drugim i kolejnych kierunkach może wynieść do 50% kosztów czesnego ponoszonego na każdym z tych kierunków nauki. Dofinansowanie powyżej kwoty 1.500 zł jest możliwe, jeśli wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu Wnioskodawcy nie przekracza kwoty 583 zł (netto) na osobę, z zastrzeżeniem zasad dotyczących wkładu własnego. Przekazanie dofinansowania kosztów opłaty za naukę (czesne) oraz dodatku na uiszczenie opłaty za przeprowadzenie przewodu doktorskiego następuje po zawarciu umowy dofinansowania. Przekazanie dodatku na pokrycie kosztów kształcenia następuje po przekazaniu Realizatorowi programu informacji o zaliczeniu przez Wnioskodawcę semestru/półrocza objętego dofinansowaniem lub po złożeniu zaświadczenia ze szkoły/uczelni, że Wnioskodawca uczęszczał na zajęcia, objęte planem/programem studiów/nauki. Dodatek na pokrycie innych kosztów kształcenia ma charakter progresywny i motywacyjny. Wysokość faktycznie udzielonego dodatku jest uzależniona od poziomu nauki  i postępów w nauce. W stosunku do wyliczonej dla danego Wnioskodawcy maksymalnej kwoty dodatku (zgodnie z warunkami dot. jego zwiększenia), wysokość możliwej wypłaty wynosi:
  1. do 50% wyliczenia – w przypadku pobierania nauki na pierwszym roku nauki w ramach wszystkich form edukacji na poziomie wyższym, a w przypadku form kształcenia trwających jeden rok – do 75%,
  2. do 75% wyliczenia – w przypadku pobierania nauki na kolejnym, drugim roku edukacji w ramach wszystkich form edukacji na poziomie wyższym,
  3. do 100% wyliczenia – w przypadku pobierania nauki w kolejnych latach (od trzeciego roku) danej formy edukacji na poziomie wyższym,
przy czym studenci studiów II stopnia i uczestnicy studiów doktoranckich (III stopnia) mogą otrzymać dodatek w kwocie maksymalnej na każdym etapie nauki. Dodatek nie przysługuje, w przypadku, gdy wnioskodawca w ramach danej formy kształcenia na poziomie wyższym, zmieniając kierunek lub szkołę/uczelnię w trakcie pobierania nauki, ponownie pobiera naukę na poziomie (semestr/półrocze) objętym uprzednio dofinansowaniem ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w ramach programu.
    MODUŁ II – wysokość udziału własnego wnioskodawcy (w kosztach czesnego):
Liczba form kształcenia jednocześnie objętych dofinansowaniem w ramach programu Wnioskodawcy zatrudnieni: Wnioskodawcy, którzy nie są zatrudnieni:
Jedna forma kształcenia na poziomie wyższym (na jednym kierunku) 15% brak udziału własnego
Więcej niż jedna forma kształcenia na poziomie wyższym (więcej niż jeden kierunek) 65% * 50% *
* warunek dotyczy drugiej i kolejnych form kształcenia na poziomie wyższym (drugiego i kolejnych kierunków). Do wniesienia udziału własnego w kosztach czesnego zobowiązani są tylko Wnioskodawcy                             zatrudnieni.                                                                                                                                                                       Z wniesienia udziału własnego w kosztach czesnego zwolniony jest Wnioskodawca, którego przeciętny miesięczny dochód w gospodarstwie domowym nie przekracza kwoty 583 zł (netto) na osobę.
Dodatkowo, przypominamy:
  • dofinansowanie w ramach modułu II nie przysługuje w trakcie przerwy w nauce (np. urlop dziekański, urlop zdrowotny),
  • decyzję o wysokości pomocy dla Wnioskodawcy podejmuje samorząd powiatowy,
  • kwota dofinansowania nie może być większa niż kwota wnioskowana przez Wnioskodawcę,
  • decyzja w sprawie udzielenia i wysokości dodatku na pokrycie kosztów kształcenia, należy do kompetencji samorządu powiatowego – aby wsparciem objąć wszystkich Wnioskodawców, samorząd może obniżyć zakres i wysokość dofinansowania do poziomu, jaki wynika z wysokości kwot wnioskowanych we wszystkich wnioskach (zapotrzebowania) i kwoty przeznaczonej na realizację programu,
  • Wnioskodawca, który w okresie objętym dofinansowaniem, z przyczyn innych niż niezależnych od niego (np. stan zdrowia) – nie uczęszczał na zajęcia objęte planem/ programem studiów/nauki, a w przypadku przewodu doktorskiego – nie realizował przewodu doktorskiego zgodnie z przyjętym harmonogramem, zobowiązany jest do zwrotu kwoty dofinansowania kosztów nauki w tym semestrze/półroczu.
 

Konkurs na logo obchodów 20-lecia powiatu kieleckiego rozstrzygnięty

0
Kolorowa, z patriotycznymi barwami narodowymi, wzbogacona elementami ważnymi dla powiatu kieleckiego. Tak pokrótce można opisać nowe logo, które będzie znakiem graficznym obchodów 20-lecia istnienia powiatu kieleckiego. Na przełomie stycznia i lutego, Starostwo Powiatowe ogłosiło konkurs, którego tematem było stworzenie logo – znaku graficznego, który będzie znakiem rozpoznawczym i promocyjnym obchodów 20 – lecia istnienia powiatu kieleckiego. – Zaproponowaliśmy szkołom z powiatu kieleckiego, aby nam zaprojektowali logo. Nadesłano 26 prac. Wybór był bardzo trudny, bo każda praca była ciekawa, a szkoły dołożyły wszelkich starań, by godnie podkreślić rangę tego wydarzenia. Wybierając już te najlepsze prace, braliśmy pod uwagę pomysłowość twórców i dobór formy. Po analizie wszystkich dzieł komisja zdecydowała się wybrać pięć projektów, a do rozstrzygnięcia konkursu zaprosiliśmy mieszkańców powiatu kieleckiego. Zdjęcia finałowych prac zamieściliśmy na naszym profilu Facebook – mówi starosta kielecki, Michał Godowski, który dzisiaj, 12 marca wraz ze wicestarosta kieleckim Zenonem Janusem uroczyście nagrodził wszystkich uczestników. Jak się okazało, mieszkańcy powiatu oddali ponad 3 tysiące głosów. Najwięcej lajkowano projekt, którego autorami są: wychowankowie Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Rembowie (980 lajków). Następnie praca ze Szkoły Podstawowej im. Gen. Tadeusza Buka z Mójczy (762 lajki). I w dalszej kolejności: Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Niestachowie (638 lajków), praca zgłoszona przez Powiatowy Zespół Szkół w Łopusznie (356 lajków) oraz praca ze Szkoły Podstawowej w Lechowie (28 lajków). Zwycięska praca jest kolorowa, a jej patriotyczny charakter podkreśla zastosowanie barw narodowych: czerwony z białym, w cyfrze dwa. Cyfra zero powstała w oparciu o barwy herbu powiatu kieleckiego. Dodatkowo pracę zdobi dąb – symbol wartości takich jak spokój, siła i mądrość życiowa. Tak pokrótce można opisać nowe logo, które będzie znakiem graficznym obchodów 20-lecia istnienia powiatu kieleckiego. – Serdecznie gratulujemy zwycięzcy konkursu oraz wszystkim pozostałym uczestnikom – powiedział starosta. – Mam nadzieję, że ten wyjątkowy rok będzie doskonałą okazją, aby przypomnieć mieszkańcom regionu ważne wydarzenia lokalnej historii, zapoznać z zapomnianymi faktami historycznymi, które wpływały na kształt i rozwój naszej małej ojczyzny. Gratulacje złożył także wicestarosta Zenon Janus. – Życzymy dalszej owocnej pracy na rzecz aktywizacji swoich społeczności lokalnych – dodał. Nagrodą główną w konkursie jest multimedialny dywan, ufundowany przez firmę Funtronic. Piotr Treszczotko, wiceprezes firmy Funtronic, producent Magicznego Dywanu powiedział, iż dywan to urządzenie multimedialne, które bardzo dobrze sprawdza się w edukacji. Posłuży także do zabawy, edukacji i rehabilitacji.  – Urządzenie zawiera zestaw multimedialnych gier, ćwiczeń i zabaw ruchowych oraz łączy w sobie komputer, projektor oraz system czujników ruchu, które umożliwiają zabawę w czasie rzeczywistym na dowolnym fragmencie podłogi, stołu lub ławki – powiedział. Marta Sławińska, opiekun z Powiatowego Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego odbierając nagrodę, nie kryła wzruszenia. – To w zasadzie praca wszystkich wychowanków. Każdy miał za zadanie wymyślić element, który Karol Gołąbek zamieszczał na pracy. Mam nadzieje, że w tym ważnym dla samorządu roku będzie służyć i będzie pięknym wizerunkiem zbliżających się obchodów i będzie godnie reprezentował powiat kielecki. O zwycięskiej pracy na logo 20 – lecia Jubileuszu Powiatu Kieleckiego Wychowanek Powiatowego Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Rembowie Karol Gołąbek, autor pracy, tworząc logo na 20-lecie powiatu kieleckiego, kierował się wartościami ponadczasowymi. Zastosowano technikę kolorów dopełniających się, czerwony z niebieskim, które występują w równych częściach, co sprawia, że praca ma dodatkowe walory estetyczne. Obraz został stworzony w oparciu o kompozycję zamkniętą, zostało to wzmocnione poprzez kształt dębu w środkowej części obrazu, który skupia na sobie uwagę odbiorcy. W centralnej części zostały umieszczone najważniejsze informacje dotyczące tematu konkursu. Spokój i harmonia pracy zostały podkreślone poprzez zastosowanie kadru poziomego. Jej patriotyczny charakter podkreśla zastosowanie barw narodowych: czerwony z białym, w cyfrze dwa. Cyfra zero powstała w oparciu o barwy herbu powiatu kieleckiego, ponadto umieszczono herb powiatu w centralnej części obrazu. Człowiek postrzega świat w sposób horyzontalny – kompozycja poziomego kadru, korzenie dębu wyrastające z dolnej części obrazu sprawiają, że estetycznie i wizualnie obraz postrzegany jest prawidłowo. Autor zdjęcia użył symboliki dębu ze względu na to, że drzewo to ukazuje odbiorcy takie wartości jak spokój, siłę, mądrość życiową, witalność, radość i optymizm. Zamysł autora, aby logo oddawało także uczucia patriotyczne, zostało osiągnięte poprzez zastosowanie barw narodowych w cyfrze dwa.   Wykaz prac złożonych w ramach konkursu na logo obchodów jubileuszu 20-lecia istnienia powiatu kieleckiego:
L.p. Imię i nazwisko autora pracy Nazwa szkoły Data złożenia pracy
1 Tomasz Kałuża Zespół Szkół nr 8 w Nowej Słupi 6.02.2018
2 Aleksandra Zajęcka Zespół Szkół w Kostomłotach Drugich 7.02.2018
3 Wojciech Myszura Zespół Placówek Oświatowych w Piekoszowie 7.02.2018
4 Oliwia Sobieraj Szkoła Podstawowa w Św. Katarzynie 7.02.2018
5 Karolina Turas Szkoła Podstawowa w Bilczy 8.02.2018
6 Bartosz Kozera Powiatowy Zespół Szkół w Bodzentynie 8.02.2018
7 Jowita Świebodzka Szkoła Podstawowa w Rykoszynie 8.02.2018
8 Julia Kowalska Szkoła Podstawowa w Makoszynie 8.02.2018
9 Roxana Mazurczak Szkoła Podstawowa w Niestachowie 8.02.2018
10 Arkadiusz Kasza Powiatowy Zespół Szkół w Chmielniku 8.02.2018
11 Lena Kozera Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Powstania Styczniowego w Nowej Słupi 8.02.2018
12 Zuzanna Gawęcka Zespół Placówek Oświatowych Szkoła Podstawowa w Hucie Starej 8.02.2018
13 Radosław Styczeń Publiczna Szkoła Podstawowa im. Św. Eugeniusza de Mazenoda w Jeziorku 9.02.2018
14 Wiktoria Klimek Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Skorzeszycach 9.02.2018
15 Gabriela Momot Szkoła Podstawowa im. S. Żeromskiego w Brynicy 9.02.2018
16 Karol Gołąbek Powiatowy Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy w Rembowie 9.02.2018
17 Jakub Armata Szkoła Podstawowa w Lechowie 9.02.2018
18 Julia Kasprzyk Szkoła Podstawowa z oddziałami gimnazjalnymi w Zajączkowie 9.02.2018
19 Jarosław Kot Powiatowy Zespół Szkół w Łopusznie 9.02.2018
20 Joanna Chrobot Szkoła Podstawowa im. Henryka Sienkiewicza w Oblęgorku 9.02.2018
21 Maja Kij Szkoła Podstawowa im. Orląt Lwowskich w Nowinach 9.02.2018
22 Bartosz Nosek Szkoła Podstawowa im. gen. Tadeusza Buka w Mójczy 9.02.2018
23 Aleksandra Bernat Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Łopusznie 9.02.2018
24 Karolina Podsiadło Liceum Ogólnokształcące im. Władysława Łokietka w Powiatowym Zespole Szkół w Chęcinach 9.02.2018
25 Cezary Puchała Technikum Mechatroniczne w Powiatowym Zespole Szkół w Chęcinach 9.02.2018
26 Filip Góral Technikum Informatyczne w Powiatowym Zespole Szkół w Chęcinach 9.02.2018
27 Katarzyna Jaworska Zespół Szkolno – Przedszkolny w Daleszycach 13.02.2018

Sukces siatkarzy MSS Masłów

0
Siatkarze MSS Masłów zakończyli zmagania w IV lidze Świętokrzyskiej zajmując drugie miejsce. Cały sezon ligowy był dla siatkarzy z Masłowa bardzo udany. Stabilna forma, frekwencja oraz zaangażowanie zawodników na treningach, pozwoliły w sezonie 2017/2018 walczyć o najwyższe cele. Umiejętności pozwoliły zespołowi z Masłowa na zakończenie IV ligi na drugim miejscu. Jest to dużym sukcesem w porównaniu do poprzedniego roku, w którym drużyna zakończyła rozgrywki na siódmym miejscu. System rozgrywek IV liga była podzielona na dwie grupy, z których po rozegraniu meczów systemem każdy z każdym, mecz i rewanż, wyłoniono czterech półfinalistów. Półfinał zespół reprezentujący naszą gminę przeszedł jak burza pokonując drużynę Emeryk Nowa Słupia w dwóch meczach po 3:0 w setach. Finału rozgrywanego tym samym systemem do dwóch wygranych meczów, jednak nie udało się wygrać. Drużyna SMS Absolwenci Starachowice okazała się bardzo wymagającym przeciwnikiem i po zwycięstwie w Masłowie w kolejnym meczu u siebie przypieczętowała zwycięstwo w tegorocznych rozgrywkach. Dodatkowo SMS zapewnił sobie awans do III ligi Świętokrzyskiej. Z szansami na awans Drużyna MSS nie straciła jeszcze szans na awans do wyższej ligi. Po zakończeniu rozgrywek III ligi przedostatni zespół zagra właśnie z lokalną drużyną. Mecze barażowe nie będą łatwe, każda drużyna chce grać w wyższej lidze, gdyż wiąże się to z większym prestiżem i meczami na wyższym poziomie, a my przecież chcemy się rozwijać, mówi Piotr Januchta, trener MSS Masłów. Skład siatkarzy MSS Masłów: Artur Kaleta – kapitan drużyny, Wojciech Haba, Michał Wójcik, Sebastian Korus, Bartek Markiewicz, Michał Skalski, Mateusz Stępień, Mikołaj Drybała, Piotr Polak, Mateusz Boberek, Piotr Chrut, Kamil Janus, Piotr Lenartowicz,  Filip Krawiec, Wojciech Cak, Piotr Januchta – grający trener.

Umowa z wykonawcą remizy w Radkowicach już podpisana

0

Blisko 1,4 miliona złotych będzie kosztować budowa nowej remizy Ochotniczej Straży Pożarnej w Radkowicach. Prace ruszą dosłownie lada dzień. Władze gminy właśnie podpisały umowę z wykonawcą inwestycji. Nowa remiza ma być wybudowana do końca roku.

Data 8 marca z całą pewnością zapisze się na kartach historii miejscowości Radkowice złotymi literami. To właśnie tego dnia, Burmistrz Gminy i Miasta Chęciny, Robert Jaworski, podpisał umowę z wykonawcą budowy remizy OSP w Radkowicach. – Na tą chwilę druhowie i mieszkańcy z Radkowic długo czekali – przyznał Burmistrz, Robert Jaworski, podczas podpisania umowy. – To będzie wspaniały prezent na sześćdziesięciolecie tej zasłużonej jednostki – dodał.

Wyłonionym w drodze przetargu wykonawcą inwestycji zostało Przedsiębiorstwo Remontowo-Budowlane A-Z ELEKTRYKA z Połańca. – Mamy spore doświadczenie w prowadzeniu dużych inwestycji. Byliśmy między innymi generalnym wykonawcą radomskiego lotniska. Roboty w Radkowicach rozpoczniemy zaraz po przekazaniu placu budowy, czyli dosłownie za kilka dni – powiedział tuż po podpisaniu umowy Grzegorz Leszczyński, właściciel zwycięskiej firmy.

Strażnica w Radkowicach powstanie w zupełnie innym miejscu niż miała do tej pory swoją siedzibę. – Istniejąca remiza w Radkowicach nie nadawała się do remontu – mówi Burmistrz Gminy i Miasta Chęciny, Robert Jaworski. – Zdecydowanie bardziej gospodarnie będzie wybudować zupełnie nowy budynek, który spełni wszelkie standardy współczesnych czasów. Druhowie z jednostki OSP w Radkowicach oraz mieszkańcy Radkowic zasługują na nową siedzibę – podkreśla gospodarz gminy.

Budynek mieszczący remizę OSP w Radkowicach o powierzchni 244 metrów kwadratowych będzie miał dwie kondygnacje nadziemne. W ramach zadania powstaną także drogi wewnętrzne, plac manewrowo-szkoleniowy i miejsca postojowe dla samochodów osobowych. Koszt inwestycji opiewa na kwotę 1 miliona 399 tysięcy złotych. Termin wykonania budynku ustalono na dzień 27 grudnia bieżącego roku.

Agnieszka Olech

Dzień Sołtysa – Spotkanie z sołtysami

0
Dzień Sołtysa, który przypada 11 marca, nie jest może najhuczniej obchodzonym świętem w roku, ale o sołtysach z gminy Sitkówka-Nowiny pamiętamy zawsze. Z okazji święta sołtysów wójt gminy Sitkówka-Nowiny Sebastian Nowaczkiewicz wraz ze swoim zastępcą Łukaszem Barwinkiem oraz kadrą kierowniczą Urzędu Gminy Sitkówka-Nowiny spotkali się z sołtysami i przewodniczącą osiedla, by złożyć im życzenia wszelkiej pomyślności. Warto podkreślić rolę i znaczenie sołtysów. Dostarczają nam nie tylko decyzje podatkowe czy zbierają opłaty, ale przede wszystkim niosą pomoc, wspierają mieszkańców i są ich „głosem” przed Radą Gminy czy wójtem. Na terenie gminy Sitkówka-Nowiny Funkcjonuje pięć sołectw oraz osiedle Nowiny. Sołtysami w poszczególnych sołectwach są: Ewa Fudali (sołectwo Szewce-Zawada), Renata Posłowska (sołectwo Kowala), Zbigniew Jantura (sołectwo Bolechowice), Władysław Zapała (sołectwo Wola Murowana), Stanisław Kobiec (sołectwo Zgórsko-Zagrody), zaś rolę przewodniczącej osiedla pełni Krystyna Janiec. Podczas spotkania wójt Sebastian Nowaczkiewicz wręczył sołtysom listy gratulacyjne oraz złożył wyrazy uznania za troskę o rozwój naszej gminy i wspieranie go w podejmowanych działaniach w tym zakresie. Podkreślał, że zawsze może liczyć na ich zaangażowanie i podziękował za to, że każdego dnia wyciągają rękę, by nieść pomoc mieszkańcom.

„Brunetki, blondynki…”

0
Dzień Kobiet w gminie Sitkówka-Nowiny Koncert „Brunetki, blondynki…” zachwycił nowińską publiczność. Sala dosłownie pękała w szwach, a wykonywane przez artystów piosenki wywoływały gromkie brawa na widowni. W gminie Sitkówka-Nowiny świętowano Dzień Kobiet.   Kwiaty dla każdej z pań Jak co roku, od wielu lat, wójt gminy Sebastian Nowaczkiewicz wraz ze swoim zastępcą Łukaszem Barwinkiem, dyrektorem Gminnego Ośrodka Kultury „Perła” w Nowinach Jackiem Kanią, dyrektorem Przychodni Nowiny SPZOZ Jackiem Chudzickim, kierownikiem GOPS Marcinem Królem wręczali kwiaty na nowińskich ulicach spotkanym tego dnia mieszkankom. Panowie odwiedzili także znajdujące się w pobliżu instytucje.   „Brunetki, blondynki…” 8 marca, w godzinach popołudniowych w auli Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Nowinach odbył się wyjątkowy koncert „Brunetki, blondynki…”, podczas którego wystąpili soliści Reprezentacyjnego Zespołu Wojska Polskiego: Andrzej Wiśniewski, Jan Kierdelewicz, Wojciech Bardowski. Wykonali oni najpiękniejsze utwory muzyki klasycznej i rozrywkowej, m.in. „O sole mio”, „Baby, ach te baby” czy „Brunetki, blondynki…”. Finałowy utwór „Times to say goodbay” panowie zaśpiewali z prowadzącą koncert Edytą Bobryk. Zanim jednak nastał finał, na scenie padło wiele życzeń dla pań: zdrowia, szczęścia, wszelkiej pomyślności oraz uśmiechu każdego dnia. Nie obyło się bez odśpiewania „Sto lat” i kwiatów dla Pań. Tego dnia na gości czekało wiele innych niespodzianek. Pierwszą z nich był występ sołtys Kowali Renaty Posłowskiej, której wykonanie utworu „Przetańczyć z Tobą chcę cała noc” zachwyciło nowińską publiczność. Na scenie zaprezentował się także prezes Wodociągów Kieleckich Henryk Milcarz. Jednak cały show skradł Janusz i Grupa Baletowa „Grażyny z PERŁY”, który zaprezentowali własną aranżację piosenki zespołu Akcent. Barwne stroje, zachwycający układ choreograficzny i on – Janusz przypadli do gustu publiczności, która domagała się bisów. W rolę Janusza i „Grażyn” wcielili się pracownice Gminnego Ośrodka Kultury „Perła” w Nowinach: Magdalena Świąder, Jolanta Pyk Joanna Plutka Izabela Stęplewska, Edyta Bobryk, Katarzyna Kozak oraz dyrektor Jacek Kania. Dla zdrowia i urody Jak co roku ogromnym zainteresowaniem cieszył się „kącik urody”, gdzie przy stoiskach firm kosmetycznych Mary Kay, Tian De i Colway International  konsultantki bezpłatnie wykonywały makijaże, zabiegi kosmetyczne i pielęgnacyjne, a  także służyły fachową poradą w zakresie doboru kosmetyków. W tak wyjątkowym dniu warto pamiętać nie tylko o urodzie, ale również o zdrowiu. Zadbała o to Przychodnia Nowiny SPZOZ, na stoisku której Panie Jolanta Banak oraz Urszula Stańczuk bezpłatnie wykonywały podstawowe badania, a  Pani Monika Rosmanowska ze Stowarzyszenia „Prorew” zachęcała do wykonania badań cytologicznych i mammograficznych. Panie miały okazję zakupić biżuterię marek Kamea, Biżuteria by Monika K., Świat Koralików, a  także przekąsić co nieco. O podniebienia wszystkich gości zadbały bowiem firmy: Lukrowe Chaty, Słodki Zakątek, Ale Babeczka, Potrafka i Magnolia. Na zakończenie spotkania wśród jego uczestniczek zostały rozlosowane nagrody. Wśród sponsorów znalazły się wymienione wcześnie marki, a także sklepy Lewiatan, Delikatesy Centrum, Sklep Spożywczy Państwa Krajewskich, Manufaktura – wystrój okien i wnętrz oraz Bukiet Pasji. W organizację uroczystości włączył się Urząd Marszałkowski, Starostwo Powiatowe w Kielcach, Sanatorium Krystyna w Busko-Zdroju, Wodociągi Kieleckie Sp. z o.o. oraz Bogdan Wenta – poseł do Parlamentu Europejskiego, który ufundował niebagatelną nagrodę – wycieczkę dla dwóch osób  do Brukseli. To było wyjątkowe święto kobiet w gminie Sitkówka-Nowiny. Wszystkim paniom życzymy, by trwało ono przez cały rok.