XXIV sesja Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego

0

7 września 2020 roku odbędzie się XXIV sesja Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego. Obrady w trybie zdalnym rozpoczną się o godzinie 11.00 i prowadzone będą z Sali Kameralnej Filharmonii Świętokrzyskiej im. Oskara Kolberga w Kielcach ul. Stefana Żeromskiego 12. Transmisję z obrad można będzie śledzić na stronie internetowej swietokrzyskie.pro oraz dostępna będzie na kanale YouTube.

PORZĄDEK OBRAD SESJI

Nowa umowa na odbiór odpadów komunalnych

0
Informujemy, że z dniem 1 września 2020 roku obowiązuje nowa umowa na realizację usługi pn. ”odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Chęciny”. Umowa została zawarta na okres 24 miesięcy i  będzie obowiązywać w okresie od 01.09.2020 r. do 31.08.2022 r. Podmiotem, wyłonionym w drodze przetargu, który będzie świadczyć ww. usługi na terenie Gminy i Miasta Chęciny jest firma:

Adam Bielas „Czystopol”

 ul. Partyzantów  114,

29-100 Włoszczowa,

telefon kontaktowy: 41  315 – 12 – 46,

e –mail: czystopol1@wp.pl

Jednocześnie załączamy NOWY HARMONOGRAM odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości z terenu Gminy i Miasta w Chęcinach od 01.09.2020r. do 31.12.2020r.

link do pobrania HARMONOGRAMU

  UWAGA ZMIANY !!! * Dodatkowy odbiór niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych oraz bioodpadów* zgodnie z nowelizacją ustawyz dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2010 z późn. zm.) w miesiącach od kwietnia do października odbiór niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych oraz bioodpadów stanowiących odpady komunalne nie może być rzadszy niż raz na tydzień z budynków wielolokalowych i nie rzadszy niż raz na dwa tygodnie z budynków mieszkalnych jednorodzinnych ** POPIÓŁ (worek czarny) – odbiór z nieruchomości (z zabudowy jednorodzinnej) 1 raz w miesiącu w sezonie grzewczym (tj., styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, listopad, grudzień) w pozostałych miesiącach możliwość bezpłatnego odbioru w punkcie Gminnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (GPSZOK) zlokalizowanym przy al. Partyzantów 6 w Chęcinach.

Narodowe czytanie 2020

0
Wojewódzka Biblioteka Publiczna im. Witolda Gombrowicza w Kielcach po raz kolejny włącza się w akcję Narodowe Czytanie. Tegoroczna dziewiąta odsłona odbędzie się 5 września i poświęcona będzie “Balladynie” Juliusza Słowackiego. W tym roku  wydarzenie będzie miało charakter zdalny i odbędzie się on-line. Nagrania z fragmentami dramatu będą opublikowane na kanale YouTube biblioteki.   O godz. 11:00 transmisja rozpocznie się czytaniem „Balladyny” przez członkinie Zespołu Pieśni Ludowej „Marzysz” z gminy Daleszyce z siedziby biblioteki. Na godzinę zabiorą widzów w świat Aliny, Chochlika, Kirkora i tytułowej Balladyny. A już od godz. 13:00 co pół godziny znani pisarze przeczytają fragmenty arcydzieła:
  • Zbigniew Masternak – premiera nagrania o godz.13:00,
  • Ewa Cielesz – premiera nagrania o godz. 13:30,
  • Izabella Frączyk – premiera nagrania o godz.14:00,
  • Magdalena Witkiewicz – premiera nagrania o godz.14:30,
  • Małgorzata Warda – premiera nagrania o godz.15:00.

Konsultacje społeczne projektu zmiany Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Świętokrzyskiego, dotyczącej opracowania ,,Planu Zagospodarowania Przestrzennego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Ośrodka Wojewódzkiego”

0
Rozpoczynają się konsultacje społeczne projektu zmiany Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Świętokrzyskiego, dotyczącej opracowania ,,Planu Zagospodarowania Przestrzennego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Ośrodka Wojewódzkiego” (Plan MOF OW) wraz z Prognozą oddziaływania na środowisko.   W terminie 30 dni od daty ukazania się obwieszczenia Marszałka Województwa Świętokrzyskiego, projekt zmiany Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Świętokrzyskiego, dotyczącej opracowania ,,Planu Zagospodarowania Przestrzennego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Ośrodka Wojewódzkiego” (Plan MOF OW) wraz z Prognozą oddziaływania na środowisko będą poddane konsultacjom społecznym. Ponowne wyłożenie, wynika z faktu wprowadzenia zmian w zakresie inwestycji celu publicznego zarówno w projekcie Planu MOF OW jak i Prognozie oddziaływania na środowisko, na skutek uwzględnienia w tych dokumentach uwag z opiniowania i uzgodnień z organami i instytucjami. Projekt Planu MOF OW wraz z Prognozą oddziaływania na środowisko dostępny jest  w Biuletynie Informacji Publicznej (www.bip.sejmik.kielce.pl) w zakładce Programy > Departament Nieruchomości, Geodezji i Planowania Przestrzennego oraz na stronie internetowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego w Kielcach (www.swietokrzyskie.pro) w zakładce Urząd > Strategie programy projekty > Projekty, a także w siedzibie Świętokrzyskiego Biura Rozwoju Regionalnego, ul. Targowa 18 (III piętro, pokój 305) od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Biura (7.30 – 15.30). Wszelkie uwagi i wnioski do projektu Planu MOF OW wraz z Prognozą oddziaływania na środowisko należy składać:
  • w formie pisemnej na adres wykonawcy opracowania: Świętokrzyskie Biuro Rozwoju Regionalnego, ul. Targowa 18, 25-520 Kielce, fax (41) 343-01-79,
  • ustnie do protokołu,
  • za pomocą środków komunikacji elektronicznej na adres e-mail: zppw@sbrr.pl bez konieczności opatrywania ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
Uwagi i wnioski zgłoszone w trakcie konsultacji zostaną rozpatrzone przez Zarząd Województwa Świętokrzyskiego. Uwagi i wnioski złożone po upływie wyznaczonego terminu konsultacji nie zostaną rozpatrzone. Obwieszczenie Marszałka Województwa Świętokrzyskiego

W gminie Strawczyn zakończyła się duża inwestycja. Stacja uzdatniania wody w Strawczynie gotowa

0
 

Dobiegły końca prace budowlane i montażowe związane z przebudową i remontem stacji uzdatniania wody w Strawczynie. To bardzo ważna dla lokalnej społeczności inwestycja i jednocześnie duży krok postawiony przez samorząd w stronę uporządkowania gospodarki wodnej na tym terenie. Zadanie opiewało na ponad 2 miliony 400 tysięcy złotych. Znaczną część z tej kwoty pokryło dofinansowanie zewnętrzne pozyskane w ramach rewitalizacji gminy Strawczyn z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego.

Nowa stacja uzdatniania wody będzie służyła lokalnej społeczności przez wiele lat. – Gmina Strawczyn jest jedną z niewielu gmin w województwie świętokrzyskim, które są zwodociągowane w stu procentach. Przebudowa stacji uzdatniania wody w Strawczynie, która już się zakończyła oraz zakończona również budowa oczyszczalni ścieków w Korczynie wraz z kanalizacją, to milowy krok w stronę skanalizowania gminy w stu procentach. To wielki sukces wypracowywany latami – mówi Tadeusz Tkaczyk, wójt gminy Strawczyn

Samorząd gminy Strawczyn działa tak, aby rozwój wodno-kanalizacyjny był tu na miarę XXI wieku. – Stały rozwój gospodarki wodno-kanalizacyjnej to jeden z obszarów, w który należy ciągłe inwestować. Modernizacja ujęcia wody jest działaniem mającym służyć wszystkim przez wiele lat. Nowy obiekt zabezpieczy dobrą jakość wody pitnej w ilościach, które będą potrzebne dla wciąż przybywających mieszkańców gminy Strawczyn – podkreśla Karol Picheta, zastępca wójta gminy Strawczyn.

Szeroki zakres prac przebudowy stacji uzdatniania wody

Wykonawcą zadania przebudowy i remontu stacji uzdatniania wody w Strawczynie była firma H2Optim Sp. z o.o. Sp.K.. Kwota prac budowlanych została wyceniona na nieco ponad 2 miliony 402 tysiące złotych. Zakres prac objął między innymi rozbudowę i remont istniejącego budynku wraz z nową technologią uzdatniania wody, budowę dwóch naziemnych zbiorników wody, studni głębinowej rezerwowej, szczelnego zbiornika ścieków chemicznych oraz niezbędnej infrastruktury technicznej wodno-kanalizacyjnej i elektrycznej. Teren jest oświetlony i zagospodarowany.

Co ważne, sprzęt, który znalazł się w nowej stacji uzdatniania wody jest najwyższej jakości. – Na stacji zastosowano metodę odwróconej osmozy. Zamiast filtrów płukanych solanką zamontowaliśmy membrany, przez które przechodzą tylko cząsteczki wody. Wybudowaliśmy jeszcze jedną studnię rezerwową, ponieważ istniejąca dotychczas nie zapewniała zaopatrzenia w wodę w warunkach kryzysowych. Stanęły tu dwa zbiorniki wody, każdy o pojemności 150 metrów sześciennych. Warto dodać, że przed modernizacją był tylko jeden zbiornik na wodę uzdatnioną, o pojemności 100 metrów sześciennych. Teraz tą rezerwę zwiększyliśmy do 300 metrów sześciennych. Taka ilość wody zapewnia zaopatrzenie z wodociągu przez całą dobę, bez potrzeby pracy stacji uzdatniania. Umożliwia nam to wyłączanie stacji nawet na całą dobę i na przykład przeprowadzenie w tym czasie prac konserwatorskich – mówi Grzegorz Gad, kierownik ZGK w Strawczynie.

Dofinansowanie w ramach rewitalizacji gminy

Co ważne, modernizacja stacji uzdatniania wody w Strawczynie realizowania jest w ramach wielu innych działań rewitalizujących gminę Strawczyn. Koszt wszystkich inwestycji wchodzących w skład rewitalizacji to blisko 6 milionów złotych. Samorząd gminy Strawczyn pozyskał na ten cel bardzo wysokie dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020.

Rusza pomoc dla rolników szczególnie dotkniętych kryzysem COVID-19

0
Od 9 do 30 września 2020 r. Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa będzie przyjmowała wnioski o przyznanie pomocy dla rolników szczególnie dotkniętych kryzysem COVID-19. Wsparcie finansowane jest z PROW na lata 2014-2020. O przyznanie pomocy mogą ubiegać się rolnicy w przypadku, gdy rolnik lub jego małżonek: 1. według stanu na dzień 1 marca 2020 r. był posiadaczem co najmniej: 3 sztuk samców gatunku bydło domowe, których wiek wynosił co najmniej 12 miesięcy i nie więcej niż 24 miesiące lub 3 sztuk krów, samic bydło domowe typu użytkowego mlecznego lub typu użytkowego kombinowanego, których wiek przekraczał 24 miesiące, lub 10 sztuk samic gatunku owca domowa, których wiek wynosił co najmniej 12 miesięcy, lub 5 sztuk samic gatunku koza, których wiek wynosił co najmniej 12 miesięcy, lub 1 sztuki zwierzęcia gatunku świnia i zgłosił urodzenie co najmniej 21 sztuk świń, które nastąpiło w okresie od 1 listopada 2019 r. do 31 maja 2020 r. oraz ten rolnik lub jego małżonek do dnia zakończenia naboru wniosków o przyznanie pomocy prowadzi działalność rolniczą w zakresie chowu lub hodowli co najmniej jednego z gatunków zwierząt, których był posiadaczem w dniu 1 marca 2020 r., lub 2. według stanu na dzień 1 marca 2020 r. prowadził produkcję drobiu hodowlanego w związku z prowadzeniem produkcji jaj wylęgowych kur rzeźnych w rozmiarze co najmniej 1 000 sztuk, lub 3. według stanu na dzień 1 marca 2020 r. prowadził produkcję: kurcząt rzeźnych w rozmiarze co najmniej 1000 sztuk lub gęsi rzeźnych w rozmiarze co najmniej 1000 sztuk, lub indyków rzeźnych w rozmiarze co najmniej 1000 sztuk oraz w okresie od dnia 15 marca 2020 r. do dnia 15 czerwca 2020 r. dokonał przemieszczenia kurcząt rzeźnych, gęsi rzeźnych lub indyków rzeźnych, lub 4. w 2020 r. prowadził uprawę roślin ozdobnych w: szklarniach ogrzewanych o powierzchni uprawy co najmniej 25 m2 lub tunelach foliowych ogrzewanych o powierzchni uprawy co najmniej 50 m2. Wsparcie finansowe ma formę jednorazowej płatności ryczałtowej i jest uzależnione od rodzaju i wielkości prowadzonej produkcji rolnej. Maksymalna kwota wsparcia nie może jednak przekroczyć 7 tys. euro. Wnioski na formularzu udostępnionym przez Agencję będą przyjmowały biura powiatowe ARiMR. Można je składać osobiście, drogą elektroniczną (ePUAP) lub przesyłką pocztową. Wypłata środków na konto rolnika nastąpi w miesiącu wydania przez kierownika biura powiatowego ARiMR  decyzji o przyznaniu pomocy. Decyzje te będą wydawane w terminie do 75 dni od dnia zakończenia naboru wniosków. Więcej informacji: na portalu internetowym – www.arimr.gov.pl, pod numerem bezpłatnej infolinii – tel. 800-38-00-84 oraz w punktach informacyjnych w biurach powiatowych i oddziałach regionalnych ARiMR. Źródło: ARiMR

Dyrektor Szkoły Podstawowej w Łosieniu odeszła na emeryturę. Było uroczyste pożegnanie

0
 

Elżbieta Białek przez dwadzieścia lat pełniła funkcję dyrektora placówek oświatowych. W Szkole Podstawowej w Łosieniu dyrektorem była przez dziesięć lat. Tuż przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego władze gminy Piekoszów uroczyście pożegnały odchodzącą na emeryturę wieloletnią dyrektor szkoły, dziękując jednocześnie za lata pracy na rzecz rozwoju placówki i ogromny wkład w podnoszenie edukacji uczniów.

Na kilka dni przed rozpoczęciem roku szkolnego władze gminy Piekoszów spotkały się z dyrektorami szkół, aby omówić procedury bezpieczeństwa, jakie obowiązują od 1 września w placówkach oświatowych. Spotkanie stało się także doskonałą okazją do uroczystego pożegnania odchodzącej na emeryturę dyrektor Szkoły Podstawowej w Łosieniu, Elżbiety Białek. – Zakończenie pracy zawodowej jest szczególnym momentem w życiu, który skłania do refleksji i wspomnień. W związku z przejściem na emeryturę składam wyrazy uznania za trud i serce włożone w rozwój oświaty w gminie Piekoszów, za wieloletnią pracę dla dobra środowiska oświatowego oraz młodych pokoleń Polaków. Jesteśmy wdzięczni, że mogliśmy obserwować Panią w działaniu i widzieć efekty pracy. Miniony czas niech pozostanie dla Pani powodem do satysfakcji i dumy. Jednocześnie dziękuję za życzliwość i optymizm w podejmowaniu wspólnych działań – dziękował wójt gminy Piekoszów, Zbigniew Piątek, który na ręce odchodzącej na emeryturę dyrektor Elżbiety Białek przekazał kwiaty oraz pamiątkowy grawerton wraz ze słowami uznania za wieloletnią pracę.

Wzruszona dyrektor Elżbieta Białek dziękowała za miłe słowa i podkreślała, że zawsze będzie ciepło wspominać pracę w Szkole Podstawowej w Łosieniu. – Do Szkoły Podstawowej w Łosieniu trafiłam dokładnie dziesięć lat temu. Wcześniej, również przez dziesięć lat pracowałam jako dyrektor jednej z placówek oświatowych w gminie Strawczyn – wspomina dyrektor Elżbieta Białek. – Do szkoły w Łosieniu przyszłam z pewną obawą. Niemniej jednak bardzo szybko zaprzyjaźniłam się z gronem pedagogicznym. Wspólnie stawialiśmy sobie ambitne cele i wspólnie je realizowaliśmy – podkreśla dyrektor Elżbieta Białek i zapewnia, że zawsze będzie pamiętać o szkole, nauczycielach i uczniach. – Ponad dwadzieścia lat pełniłam funkcję dyrektora placówek oświatowych. Nie ukrywam, że nie jest to praca łatwa, a z drugiej strony nie jest to też ciężka praca. Z całą pewnością jednak jest to praca bardzo obciążająca psychikę i wielokrotnie obciążająca serce, bo z ludźmi jak się pracuje, to trzeba mieć bardzo dużo serca. Ja to serce oddawałam ludziom przez ponad dwadzieścia lat i teraz muszę je zregenerować. Teraz czas na młodsze, bardziej energiczne pokolenie. Cieszę się, że szkoła w Łosieniu pozostanie w dobrych rękach – podsumowała dyrektor Elżbieta Białek.

Elektroniczne dzienniki i komunikacja przez smartfony. Od nowego roku szkolnego w piekoszowskich szkołach kolejne udogodnienia!

0
 

Z dniem 1 września bieżącego roku wszystkie placówki oświatowe z terenu gminy Piekoszów wprowadziły elektroniczne dzienniki. Dla nauczycieli zdecydowanie oznacza to usprawnienie pracy. Będą mogli łatwiej komunikować się nie tylko z uczniami, ale też z rodzicami, którzy w kontakcie ze szkołą będą na bieżąco. Wystarczy kilkanaście sekund przed komputerem i rodzic wie, jakie dziecko dostało oceny czy też kiedy ma najbliższy sprawdzian.

Pilotażowymi placówkami na terenie gminy Piekoszów, które wprowadziły szkolne dzienniki elektroniczne stanowiące kolejne nowoczesne rozwiązanie były szkoły podstawowe w Micigoździe i w Brynicy. Teraz przyszedł czas na pozostałe placówki oświatowe.

W pierwszym roku wprowadzenia elektronicznych dzienników w placówkach funkcjonowały dwa dzienniki, zarówno elektroniczny, jak i papierowy. Tak też będzie i tym razem w pozostałych szkołach, które z dniem 1 września ruszają z kolejnymi nowoczesnymi rozwiązaniami. – Dopiero po okresie pełnego wdrożenia nowoczesnego szkolnego dziennika elektrycznego, szkoły będą mogły zrezygnować całkowicie z dzienników tradycyjnych – zapowiada wójt gminy Piekoszów, Zbigniew Piątek.

W każdej sali będzie laptop, a rodzice za pomocą specjalnych programów będą mogli sprawdzać oceny swoich dzieci na bieżąco. Poza tym, dostępny też będzie system komunikacji ze szkołą za pomocą smartfonów. – W ostatnim czasie udało nam się pozyskać stuprocentowe rządowe dofinansowanie, w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa, dzięki któremu mogliśmy zakupić w sumie 122 laptopy dla naszych szkół. Laptopy pozwoliły na kontynuowanie zdalnej nauki mimo stanu epidemicznego i zamknięcia szkół tym dzieciom, które miały utrudniony dostęp do niezbędnego sprzętu. Każdy z laptopów miał zainstalowany tak zwany pakiet biurowy, który pozwolił uczniom na łatwą obsługę. Wgrana została także między innymi platforma edukacyjna i wszystkie niezbędne do nauki programy. Laptopy trafiły do szkół zgodnie ze zgłoszonym zapotrzebowaniem, a przekazany przez nas sprzęt został rozdysponowany do konkretnych osób przez dyrektorów poszczególnych placówek oświatowych. Po zakończeniu zdalnej nauki sprzęt pozostał na wyposażeniu szkół, które teraz będą mogły wykorzystać go chociażby podczas korzystania przez nauczycieli z elektronicznego dziennika – mówi wójt gminy Piekoszów, Zbigniew Piątek.

Przez pierwszy rok będą funkcjonowały dwa dzienniki, zarówno elektroniczny, jak i papierowy. – Po okresie pełnego wdrożenia nowoczesnego szkolnego dziennika elektronicznego, zrezygnujemy całkowicie z dzienników tradycyjnych – zapowiadają dyrektorzy placówek oświatowych.

Zdaniem wójta gminy Piekoszów, Zbigniew Piątka, szkolny dziennik elektroniczny ułatwi kontakty rodziców ze szkołą. – Dziennik elektroniczny będzie dodatkową formą kontaktu między szkołą a rodzicami uczniów. Nauczyciele na bieżąco będą uzupełniać elektroniczny dziennik, wpisując do niego chociażby uwagi o zachowaniu ucznia i oceny z poszczególnych przedmiotów. Z kolei rodzice i uczniowie będą mogli o każdej porze mieć wgląd do tych informacji. Zatem na wywiadówkę rodzice będą przychodzić nie po to, żeby poznać oceny swoich dzieci, bo te będą już doskonale znać dzięki nieograniczonemu wglądowi do nich. Przyjdą po to, aby rozwiązywać wspólnie z nauczycielem wszelkie zaistniałe problemy – mówi wójt gminy Piekoszów, Zbigniew Piątek i dodaje, że takie rozwiązanie technologiczne bez wątpienia przyniesie wiele udogodnień zarówno uczniom, pedagogom, jak i rodzicom.

Projekt „Świętokrzyski Kierowca Autobusu”

0
Szanowni Państwo, W dniach 31.08.-04.09.2020 prowadzona będzie rekrutacja kandydatów na uczestników projektu „Świętokrzyski Kierowca Autobusu” realizowanego przez Tomasza Molendowskiego TOM. Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014 -2020, Poddziałanie 8.5.3 Edukacja formalna i pozaformalna osób dorosłych. Celem projektu jest objecie kształceniem 52 osób dorosłych (8 kobiet i 44 mężczyzn), które chcą z własnej inicjatywy uzyskać lub uzupełnić kwalifikacje zawodowe kierowcy autobusu (kat. D prawa jazdy oraz świadectwo kwalifikacji do przewozu osób). Do projektu mogą zostać zakwalifikowane wyłącznie osoby, które: • zamieszkują (w rozumieniu Kodeksu Cywilnego) lub pracują lub uczą się na terenie województwa świętokrzyskiego, w tym również osoby z niepełnosprawnościami (w projekcie mogą wziąć udział osoby z niepełnosprawnościami, jeśli spełnią wymogi Ustaw i Rozporządzeń regulujących kształcenie kierowców i otrzymają zgodę lekarza na wykonywanie zawodu kierowcy); • posiadają ważne prawo jazdy kat. B; • osiągną minimalny wiek wymagany do kierowania pojazdami kategorii D w dniu odbioru uprawnień – 24 lata; • nie korzystają z tego samego typu wsparcia w innych projektach współfinansowanych przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Regulamin projektu, w którym określone zostały szczegóły rekrutacji, zasady kwalifikowania do projektu oraz obowiązki uczestników dostępne są na stronie www.sjtom-ck.pl (w zakładce „Projekty EFS” / „Świętokrzyski Kierowca Autobusu”). Formularze zgłoszeniowe prosimy dostarczać do skrzynki podawczej biura projektu przy ul. Żelaznej 47/51A/15 (Szkoła Jazdy „TOM”) w godz. 12.00-16.00 lub skanem na adres mailowy projektu ( autobus@sjtom-ck.pl). Rekrutacja trwa do 04.09.2020 r. Osoby zakwalifikowane do projektu zobligowane będą do uzyskania Profilu Kandydata na Kierowcę (PKK) we właściwym dla siebie wydziale komunikacji. W celu uzyskania PKK kandydat jest zobowiązany do uzyskania stosownych zaświadczeń lekarskich i psychologicznych stwierdzających brak przeciwwskazań lekarskich i psychologicznych do kierowania pojazdami i pracy na stanowisku kierowcy. Badania lekarskie uczestnik projektu wykonuje na własny koszt (wkład własny finansowy uczestników do projektu). W przypadku stwierdzenia przez lekarza przeciwwskazań do prowadzenia pojazdów, brak będzie możliwości uczestnictwa w projekcie. Kursy kończą się egzaminami państwowymi na prawo jazdy oraz świadectwo kwalifikacji.

Z poważaniem Tomasz Molendowski z zespołem projektowym

Kolejne laptopy dla uczniów naszych szkół

0

34 laptopy zostały przekazane z końcem sierpnia do szkół z terenu gminy Daleszyce w ramach projektu „Zdalna szkoła plus”. Dofinansowanie do zakupu komputerów zostało pozyskane przez gminę z Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.

Laptopy zostały przekazane na ręce dyrektorów placówek tuż przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego. – To kolejny sprzęt, który przekazujemy do szkół, aby szkoły mogły nawet w trudnych momentach realizować swoje obowiązki dotyczące nauczania – podkreślił Dariusz Meresiński, burmistrz Miasta i Gminy Daleszyce. – Zwracamy uwagę, że tym razem program jest skierowany przede wszystkim na wsparcie rodzin wielodzietnych, dlatego w pierwszej kolejności laptopy trafią do uczniów, którzy mieliby najbardziej utrudniony dostęp do zdalnego nauczania – dodała radna Rady Powiatu Kieleckiego Anna Kosmala.

31 sierpnia sprzęt z rąk burmistrza odebrały dyrektorki: Monika Kosmala z ZSP w Daleszycach, Marta Puchała z SP w Mójczy, Małgorzata Bielecka z SP w Sukowie oraz Elżbieta Kasperek z SP w Niestachowie, Anna Moszyńska z SP w Borkowie, Anna Wojnowska-Burys z SP w Brzechowie, Katarzyna Wesołowska z SP w SŁopcu, Krystyna Czaja z Publicznej Szkoły w Sierakowie, Monika Janus z PSP w Szczecnie i Ewa Kosowska z PSP w Marzyszu.

W każdym zestawie znajduje się laptop, myszka i słuchawki. Komputery zostały przekazane szkołom w ramach użyczenia. Przypomnijmy, pierwsza partia 30-tu laptopów, które już przed wakacjami służyły uczniom, została pozyskana przez daleszyckich samorządowców w maju, w ramach pierwszej edycji programu „Zdalna szkoła”.

Magdalena Włodarska