|
Ogłoszenie Nr 9/2021 o naborze na wolne stanowisko pracy
w Urzędzie Gminy i Miasta w Chęcinach, Pl. 2 Czerwca 4, 26-060 Chęciny
Burmistrz Gminy i Miasta Chęciny
ogłasza konkurs stanowisko urzędnicze
w zakresie zadań: zarządzanie energią – energetyk gminny
|
|
1. Wymagania kwalifikacyjne kandydata:
|
| a) wymagania niezbędne związane ze stanowiskiem:
1) obywatelstwo polskie z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych,
2) wykształcenie wyższe techniczne (preferowane z zakresu: odnawialne źródła energii, inżynieria środowiska, ochrona środowiska, branża elektryczna lub budowlana),
3) posiadanie wiedzy z zakresu efektywności energetycznej, odnawialnych źródeł energii oraz jakości powietrza, a także zagrożeń związanych z nadmiernym zanieczyszczeniem,
4) bardzo dobra znajomość prawa w zakresie właściwego zarządzania energią oraz pozostałych przepisów techniczno- budowlanych, w szczególności: ustawa z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne, ustawa z dnia 20 maja 2016 r. o efektywności energetycznej, rozporządzenie Ministra Energii z dnia 5 października 2017 r. w sprawie szczegółowego zakresu i sposobu sporządzania audytu efektywności energetycznej oraz metod obliczania oszczędności energii, ustawa z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji
i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków, ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie,
5) umiejętność kosztorysowania i weryfikacji kosztorysów,
6) pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
7) biegła obsługa komputera oraz znajomość oprogramowania MS Office,
8) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
9) posiadanie nieposzlakowanej opinii,
10) brak przeciwwskazań zdrowotnych do zajmowania oferowanego stanowiska. |
| b) wymagania dodatkowe (pożądane) związane ze stanowiskiem:
1) minimum roczne doświadczenie zawodowe na stanowiskach związanych z odnawialnymi źródłami energii, ochroną środowiska, energetyką lub budownictwem,
2) mile widziane doświadczenie zawodowe w jednostkach samorządu terytorialnego lub administracji publicznej, praktyka w realizowaniu audytów energetycznych lub innych zadań prośrodowiskowych,
3) mile widziana możliwość wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie,
4) mile widziane posiadanie uprawnień budowlanych w specjalności konstrukcyjno – budowlanej lub w instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
5) wysoka kultura osobista, duże zaangażowanie w pracę, samodzielność przy wykonywaniu zadań, samodyscyplina,
6) operatywność i kreatywność,
7) odporność na stres, odpowiedzialność,
8) prawo jazdy kat B,
9) umiejętność pracy w zespole. |
|
2. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
|
| 1) planowanie i zarządzanie gospodarką energetyczną w zakresie obowiązków nałożonych na gminy przez właściwe ustawy,
2) planowanie, organizacja i wdrażanie działań mających na celu racjonalizację zużycia energii i promocję rozwiązań zmniejszających zużycie energii na obszarze gminy,
3) opracowywanie i aktualizacja projektu założeń do planu zaopatrzenia gminy w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe,
4) wdrażanie, monitorowanie i raportowanie działań uwzględnionych w Planie Gospodarki Niskoemisyjnej oraz aktualizacja tego dokumentu i ewentualnie innych dokumentów strategicznych z zakresu zarządzania energią w gminie.
5) koordynacja działań w zakresie lokalnego klastra energii,
6) oszacowanie zasobów własnych gminy i przygotowanie projektu lokalnego planu energetycznego z uwzględnieniem energii ze źródeł odnawialnych,
7) opiniowanie opracowanych przez inne komórki organizacyjne dokumentów oraz opracowanie wniosków o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie efektywności energetycznej,
8) racjonalizacja użytkowania energii, w szczególności w obiektach użyteczności publicznej – utworzenie i prowadzenie bazy danych o gospodarce energetycznej w obiektach gminnych,
9) analiza zużycia energii elektrycznej i poboru mocy w obiektach gminnych i oświetleniu ulicznym celem poprawy efektywności energetycznej,
10) analiza umów na dostawę ciepła, energii elektrycznej i gazu w Urzędzie oraz jednostkach organizacyjnych i optymalizacja zużycia energii,
11) bieżąca współpraca z przedsiębiorstwami energetycznymi funkcjonującymi na terenie gminy,
12) promocja i informowanie o możliwych źródłach wsparcia inwestycji w obszarze edukacji ekologicznej oraz odnawialnych źródeł energii,
13) analiza możliwości pozyskiwania zewnętrznych źródeł finansowania przedsięwzięć na rzecz poprawy efektywności energetycznej,
14) sporządzanie okresowych informacji i sprawozdań o realizacji programów i przedsięwzięć na rzecz poprawy efektywności energetycznej,
15) pomoc w pozyskiwaniu zewnętrznego wsparcia finansowego na realizację programów pomocowych dla mieszkańców służących ograniczaniu emisji zanieczyszczeń, pomoc dla mieszkańców w skorzystaniu z tych programów, w tym pomoc w prawidłowym wypełnieniu wniosku o dotację – w szczególności w zakresie Programu „Czyste Powietrze” i innych programów wdrażanych przez NFOŚiGW we współpracy WFOŚiGW z zakresu ochrony powietrza i pozostałych działań proekologicznych,
16) udzielanie porad mieszkańcom w zakresie wymiany źródła centralnego ogrzewania i ciepłej wody użytkowej (optymalizacja doboru rodzaju i mocy źródła ciepła) oraz modernizacji energetycznej budynku,
17) prowadzenie edukacji mieszkańców, organizacja spotkań w zakresie oszczędności zużycia energii oraz ekologicznych i zdrowotnych korzyści z wymiany źródeł ciepła. |
|
3. Informacje o warunkach pracy na stanowisku oraz wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie:
|
| 1) Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę – na stanowisku urzędniczym, pierwsza umowa na czas określony,
2) Praca w budynku piętrowym, usytuowanie stanowiska pracy na piętrze budynku (bez możliwości wjazdu osób niepełnosprawnych – brak podjazdu),
3) Brak występowania uciążliwych i szkodliwych warunków pracy,
4) Czas pracy: pełen wymiar – przeciętnie 40 godzin tygodniowo,
5) Bezpośredni kontakt z osobami, wysiłek umysłowy,
6) Obok pracy biurowej praca na stanowisku obejmuje także wyjazdy i prace w terenie;
Informuje się kandydatów, iż w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi powyżej 6%. |
|
4. Dokumenty wymagane od kandydata w przedłożonej ofercie
|
| 1) CV i list motywacyjny,
2) Kserokopie niezbędnych dokumentów: potwierdzających wykształcenie, świadectw pracy i innych dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe,
3) Podpisane przez kandydata oświadczenie, że kandydat:
a) posiada pełną zdolność do czynności prawnych,
b) korzysta z pełni praw publicznych,
c) nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo
ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
d) o braku przeciwwskazań do pracy na oferowanym stanowisku,
e) posiada nieposzlakowaną opinię,
f) wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb rekrutacji, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych RODO) – wzór w załączeniu,
4) Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
5) Inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.
|
|
5. Miejsce i termin składania dokumentów
|
| 1) Miejsce: Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętych kopertach:
a) osobiście w miejscu składania dokumentów: skrzynka podawcza przy Urzędzie Gminy i Miasta w Chęcinach, Pl. 2 Czerwca 4, 26-060 Chęciny,
b) przesłać pocztą na adres: Urząd Gminy i Miasta w Chęcinach, Pl. 2 Czerwca 4,
26-060 Chęciny z dopiskiem „Dotyczy naboru na wolne stanowisko ds. zarządzania energią – energetyk gminny”
c) lub za pośrednictwem platformy ePUAP.
2) Termin dostarczenia zgłoszeń: do dnia 25.05.2021 roku (decyduje data wpływu do Urzędu). |
|
6. Dodatkowe informacje i uwagi
|
| 1) Ogłoszenie o konkursie zamieszcza się na stronie BIP Gminy Chęciny oraz tablicy ogłoszeniowej Urzędu;
2) Dodatkowych informacji udziela Pan Paweł Brola – Sekretarz Gminy i Miasta Chęciny tel. 413151006, 413153124;
3) Tylko kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną zakwalifikowani do dalszego etapu konkursu tj. rozmowy kwalifikacyjnej;
4) Przewidywany termin zakończenia postępowania konkursowego – do 10 czerwca 2021r.;
5) Informacje o przebiegu konkursu i jego rozstrzygnięciu zostaną opublikowane w BIP oraz na tablicy ogłoszeń tut. Urzędu;
6) Wewnątrz oferty należy zamieścić aktualny adres zwrotny i telefon kontaktowy;
7) Aplikacje, które zostaną złożone osobiście do Urzędu lub wysłane pocztą wpłyną do Urzędu po upływie wymienionego w ogłoszeniu terminie, nie będą rozpatrywane.
8) Osoby, których oferty zostaną odrzucone, nie będą powiadamiane. |