Kolejne wsparcie dla niepełnosprawnych

0
Promesę na utworzenie nowego miejsca pracy dla osoby niepełnosprawnej wręczyli starosta kielecki Mirosław Gębski oraz członek Zarządu Powiatu w Kielcach Stefan Bąk. Wkrótce zatrudnienie znajdzie osoba niepełnosprawna z terenu powiatu jako pracownik solarium. – Rozpoczęliśmy już rekrutację na to stanowisko – powiedziała Agnieszka Hochel, prezes firmy, która otrzymała zwrot kosztów wyposażenia stanowiska pracy – Cieszymy się, że mogliśmy skorzystać z tego wsparcia. Jak zwrócił uwagę członek Zarządu Powiatu w Kielcach Stefan Bąk to była ostatnia w tym roku dotacja z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na ten cel. – W bieżącym roku podpisaliśmy pięć umów dotyczących zwrotu kosztów wyposażenia dziewięciu stanowisk pracy dla osób niepełnosprawnych na łączną kwotę 409 tys. 823 zł – powiedział członek Zarządu Powiatu. Ogółem na zadania dotyczące rehabilitacji zawodowej osób niepełnoprawnych przeznaczono prawie 1,5 mln zł. – Dzięki tym środkom powstały nowe miejsca pracy dla osób niepełnosprawnych – dodał starosta Mirosław Gębski.

Środki na rozpoczęcie działalności gospodarczej

0
Powiatowy Urząd Pracy w Kielcach informuje, że od piątku, 27 listopada od godz. 8:00 rozpocznie nabór wniosków o przyznanie środków na rozpoczęcie działalności gospodarczej dla 15 osób bezrobotnych.     Wnioski będą przyjmowane do wyczerpania środków finansowych. Maksymalna kwota dofinansowania to 22 000 zł. Ważne! Wnioski o przyznanie środków na rozpoczęcie działalności gospodarczej dostępne są w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach, ul. Kolberga 4 oraz TUTAJ. W przypadku osobistego dostarczania wniosków będą one przyjmowane w siedzibie Urzędu.  

W trosce o czyste powietrze

0
Prowadzona od kilku lat przez Fundację PlasticsEurope Polska kampanii edukacyjno-społeczna pt. „Plastik nie do pieca – piec nie do plastiku” przypomina o szkodliwości spalania odpadów w piecach, przydomowych kotłowniach i na wolnym powietrzu. Problem złej jakości powietrza w Polsce, szczególnie dotkliwy w okresie jesienno-zimowym, od dłuższego czasu obecny jest w świadomości publicznej. Na większości terytorium Polski za zanieczyszczenie powietrza odpowiada w głównej mierze tzw. niska emisja, czyli emisje z pojazdów oraz z domowych palenisk i kotłowni. Duży udział ma tu naganne zjawisko spalania odpadów w piecach, a świadomość negatywnych skutków, takich praktyk, wydaje się być w społeczeństwie ciągle bardzo niska, mimo nieustannej obecności tematu smogu w mediach. Odpady tworzyw sztucznych („plastiki”) są często spalane w przydomowych piecach i kotłowniach ze względu na wysoką wartość opałową tego materiału, ale w obecnym systemie gospodarowania odpadami w Polsce nie ma racjonalnego uzasadnienia dla takiego postępowania. Spalając plastik nie tylko marnujemy surowiec do recyklingu, ale także emitujemy do powietrza pyły i inne szkodliwe substancje, przyczyniając się do zwiększenia zanieczyszczenia powietrza w najbliższym otoczeniu, szkodząc sobie i innym. Należy więc uświadomić sobie, że potencjalne znikome korzyści (ewentualna oszczędność opału) nie mogą być żadnym argumentem w zestawieniu z ogromnymi negatywnymi skutkami palenia odpadów, zarówno dla zdrowia ludzkiego, jak i dla środowiska. źródło: Fundacja PlasticsEurope Polska

Samsonów ma nową drogę. To milionowa inwestycja z rządowym dofinansowaniem!

0

Mieszkańcy ulicy Miodowej w Samsonowie już mogą zapomnieć o niedogodnościach związanych z dojazdem do swoich posesji. Tu droga szutrowa właśnie zamieniła się w drogę asfaltową wraz z chodnikami i przebudowaną infrastrukturą wodociągową oraz kanalizacyjną. Całość została oczywiście oświetlona. Realizacja inwestycji otrzymała rządowe dofinansowanie.

Ulica Miodowa w Samsonowie jeszcze do niedawna była drogą szutrową. – Tej drogi tak naprawdę nigdy nie było. Były za to dziury i wyrwy, które powodowały, że dojazd do istniejących tu posesji nie był komfortowy – podkreślał podczas uroczystego otwarcia nowej drogi wójt gminy Zagnańsk, Wojciech Ślefarski, kierując jednocześnie słowa podziękowania za wsparcie realizacji inwestycji na ręce wojewody świętokrzyskiego, Zbigniewa Koniusza. Jak zaznaczył, to droga, która połączy się z drogą powiatową. – Dzięki staraniom starosty Mirosława Gębskiego na terenie gminy Zagnańsk zdecydowanie poprawia się także stan dróg powiatowych. Dobra współpraca na wielu szczeblach administracji dziś przynosi wymierne efekty – dodał wójt Wojciech Ślefarski.

W ramach realizacji inwestycji wybudowano tu drogę o długości 350 metrów na odcinku od drogi wojewódzkiej nr 750 do ulicy Samsonów Komorniki wraz z chodnikiem. Powstały też zjazdy na posesję, a także przebudowano kanalizację deszczową, infrastrukturę wodociągową, gazową, energetyczną i telekomunikacyjną. Koszt całego zadania opiewał na kwotę 1 miliona 882 tysiąca złotych, z czego ponad milion złotych dofinansowania władze gminy Zagnańsk pozyskały w ramach Funduszu Dróg Samorządowych. – Program ten doskonale wpisał się w potrzeby lokalnej społeczności. Wybudowana nowa droga w Samsonowie znakomicie usprawniła tu komunikację. I choć tak naprawdę powstał tu niewielki odcinek, to koszt jest ogromny. Jednak trzeba zauważyć, że zadanie to zostało wykonane kompleksowo, ponieważ wybudowano tu nie tylko drogę wraz chodnikiem i oświetleniem, ale przebudowano też media. Myślę, że ta droga posłuży długie lata. Gratuluję wójtowi Wojciechowi Ślefarskiemu, który ma dobrą rękę do inwestycji – podkreślał wojewoda, Zbigniew Koniusz.

Podczas uroczystego otwarcia ulicy Miodowej w Samsonowie uczestniczył także starosta Mirosław Gębski. – Dokładamy wszelkich starań, aby mieszkańcom na terenie całego powiatu żyło się lepiej. Bezkolizyjne poruszanie się jest do tego kluczem. Takie inwestycje jak ta w Samsonowie są bardzo potrzebne. Nie tylko poprawiają komfort jazdy, ale przede wszystkim bezpieczeństwo zarówno kierowców, jak i pieszych – powiedział starosta Mirosław Gębski.

Podziękowania za realizację i wsparcie inwestycji na ręce obecnych samorządowców w imieniu mieszkańców złożyła także radna gminy Aneta Rutowicz.

Nowości w mObywatelu

0
Fot. gov.pl Odświeżony wygląd, personalizacja pulpitu i nowe dane. Tak w skrócie można opisać, dostępną od dziś, nową wersję naszej aplikacji mObywatel. Kolejna, wyczekiwana zmiana już 5 grudnia – mPrawo Jazdy. W Polsce mamy dokładnie 1 651 341 mObywateli – tyle osób korzysta z aplikacji. Ministerstwo zachęca, aby ją pobrać lub jeśli juz ją mamy, zaktualizować. Nowa odsłona – Pierwsze uruchomienie aplikacji może być zaskakujące. Użytkownicy zobaczą przede wszystkim nowy pulpit aplikacji – lżejszy i przyjaźniejszy, a przede wszystkim z możliwością personalizacji – mówi Marek Zagórski, sekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Odświeżone ikony można powiększać i pomniejszać, ale i ustawiać ich kolejność. Nie będzie więc problemu z doborem tych dokumentów i usług, z których korzystacie najczęściej. Ikony mogą być wyświetlane w formie siatki – czyli tradycyjnie, oraz w formie listy – podobnie jak w poprzedniej wersji aplikacji. Kolejną istotną i równie ważną zmianą jest wprowadzenie nowej wersji mPojazdu. Choć pozornie nie odbiega od poprzedniej, to wprowadzone zmiany na pewno ucieszą wszystkich kierowców. Po pierwsze – logowanie do mPojazdu w nowej wersji odbywa się na podstawie mTożsamości. Żeby pobrać nowe dane samochodu, czy motoru nie trzeba ponownie logować się profilem zaufanym. Całą „robotę zrobi” właśnie mTożsamość. Po drugie – w mPojeździe dostępne są nowe, istotne dane, o które pytali użytkownicy. To m.in.: rodzaj drugiego paliwa alternatywnego, średnie zużycie paliwa, indywidualny poziom emisji CO2, wartość stanu licznika, jednostka licznika, jednostka stanu licznika, data spisania licznika i podmiot wprowadzający. Czekając na mPrawo Jazdy… Po trzecie – na smartfonach z Androidem zaczęliśmy testy nowych powiadomień z mPojazdu. Tu bardzo liczymy na Wasze uwagi i pomysły. Jeśli model powiadomień się przyjmie, to wprowadzimy go również do innych dokumentów oraz dla użytkowników smartfonów z iOS-em. – Zmiany w aplikacji dotyczą również mTożsamości. Przygotowujemy się do zupełnie nowej odsłony tego dokumentu – mówi minister Marek Zagórski. Z tych widocznych to zmiana koloru „belki” nad zdjęciem i danymi właściciela mTożsamości. Z czerwonej zmieniła się na białą. Planujemy, że dokument w zupełnie nowej formie trafi do Was w pierwszym półroczu 2021 r. To bezpieczny termin – będziemy bowiem robić wszystko, by stało się to w pierwszym lub na przełomie pierwszego i drugiego kwartału 2021 r. Wśród najistotniejszych zmian można wymienić przede wszystkim rozszerzenie dokumentu o dodatkowe dane. – Stale pracujemy nad udoskonalaniem i rozwojem mObywatela. Kolejna aktualizacja już 5 grudnia. To wtedy w naszej apce pojawią się mPrawo Jazdy i licznik punktów karnych – przypomina Marek Zagórski, sekretarz stanu w KPRM. Na przełomie roku do aplikacji powinna trafić również mKDR, czyli mobilna Karta Dużej Rodziny. Nad jej uruchomieniem pracujemy wspólnie z Ministerstwem Rodziny i Polityki Społecznej. Ostatnie szlify otrzymuje też właśnie Małopolska Karta Aglomeracyjna, czyli pierwszy bilet okresowy, który trafi do mObywatela. W dalszych planach mamy również uruchomienie pierwszej legitymacji zawodowej. W tym momencie możemy zdradzić tylko tyle, że chodzi o jeden z zawodów medycznych. Szykujemy też nowe, związane z aplikacją, udogodnienia dla krwiodawców. Więcej szczegółów – już niebawem! Zalety mObywatela mObywatel to bezpłatna i oficjalna rządowa aplikacja na smartfony. Dzięki niej, w telefonie komórkowym mamy dostęp do wszystkich danych z dowodu osobistego (mTożsamość), dowodu rejestracyjnego i polisy OC (mPojazd), znajdziecie tam także e-recepty, a uczniowie i studencki – mLegitymacje. Mówiąc w skrócie – mObywatel to wirtualny portfel na dokumenty. Dzięki mObywatelowi: bezpiecznie pobierzesz, przekażesz i okażesz swoje dane (mTożsamość w wielu sytuacjach zastępuje tradycyjny dowód osobisty), zrealizujesz eRecepty bez podawania numeru PESEL, sprawdzisz i okażesz dane swojego samochodu, korzystasz z mLegitymacji szkolnej lub studenckiej. Więcej informacji o aplikacji na gov.pl/mobywatel. Źródło: www.gov.pl

Poznawali trudności dzieci i uczniów

0
23 listopada br. odbyło się drugie spotkanie w ramach cyklu warsztatów „Specyfika funkcjonowania dziecka/ucznia z zespołem Aspergera”, realizowane w ramach projektu „Akademia Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych”. Szkolenie przeprowadzone zostało przez specjalistów Powiatowej Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Piekoszowie: Edytę Witasik (psycholog),  Magdalenę Jerzak ((pedagog) oraz Izabelę Juszkiewicz (pedagog) ze Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach. Pierwsza część webinarium poświęcona była wielospecjalistycznej ocenie poziomu funkcjonowania ucznia z uwzględnieniem etapu edukacyjnego, indywidualizacji pracy terapeutycznej dziecka/ucznia z zespołem Aspergera oraz wspomaganiu procesu edukacyjno – terapeutycznego z wykorzystaniem e – narzędzi. Drugą część stanowiła praca indywidualna uczestników na platformie e-learningowej Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli. W szkoleniu uczestniczyły 24 osoby: nauczyciele przedszkoli i szkół podstawowych oraz pedagodzy szkolni z województwa świętokrzyskiego. Uczestnicy uznali szkolenie i przedstawione na nim treści za bardzo przydatne dla nich w codziennej pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera. Zwracali uwagę na atrakcyjność e-narzędzi i deklarowali chęć wykorzystania ich w swojej pracy. Na platformie e – learningowej zostały zamieszczone także materiały dotyczące tematyki warsztatów oraz pomocna literatura. Powiat kielecki jest koordynatorem projektu pod nazwą „Akademia Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych” w ramach Programu Erasmus+. Partnerami projektu są powiatowe poradnie psychologiczno-pedagogiczne w Bodzentynie, Chmielniku i w Piekoszowie, Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach, Stowarzyszenie Ruchów Europejskich (ATLME) z Portugalii, Innovation Frontiers IKE z Grecji oraz Średnia Szkoła Zawodowa Bedekovčina z Chorwacji. Głównym celem projektu jest wypracowanie modelu efektywnego rozwijania kompetencji kluczowych uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi poprzez podniesienie umiejętności zawodowych nauczycieli, specjalistów, konsultantów w zakresie włączających form i metod nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem wykorzystania narzędzi ICT.

Podziękowania dla starosty

0
Starosta kielecki, Mirosław Gębski otrzymał podziękowania za wsparcie, którego udzielił dla konkursu, promującego pielęgnowanie naszej dawnej tradycji. „Czy znasz życie i mowę swych przodków – zapytaj babcię, zapytaj dziadka!”. Pod takim hasłem przebiegał konkurs, zorganizowany w Miedzianej Górze. Jego celem było przypomnienie gwary świętokrzyskiej i dawnych zwyczajów. Starosta kielecki, Mirosław Gębski objął to wydarzenie patronatem honorowym i przekazał nagrody rzeczowe, w postaci gadżetów promujących powiat kielecki.    

Bezpieczniej w Samsonowie

0
Budowa kolejnej drogi w gminie Zagnańsk zakończona. Starosta Mirosław Gębski uczestniczył w uroczystym odbiorze ulicy Miodowej  w Samsonowie. -Takie inwestycje są bardzo potrzebne. Nie tylko poprawia się komfort jazdy, ale przede wszystkim bezpieczeństwo użytkowników drogi, jak i pieszych – powiedział starosta Mirosław Gębski. W ramach zadania powstała droga asfaltowa o długości 350 m na odcinku od drogi wojewódzkiej nr 750 do ulicy Samsonów Komorniki wraz z chodnikiem.  Inwestycja obejmowała również wybudowanie wjazdów na posesje z kostki brukowej, budowę kanalizacji deszczowej oraz przebudowę istniejącej infrastruktury wodociągowej, gazowej, energetycznej i telekomunikacyjnej. Wartość zadania wyniosła 1 882 77,81 zł przy ponad milionowym  dofinansowaniu z Funduszu Dróg Samorządowych (60 proc.). W tym ważnym wydarzeniu dla mieszkańców sołectwa i gminy uczestniczyli także wojewoda świętokrzyski Zbigniew Koniusz, wójt gminy Wojciech Ślefarski i radna gminy Aneta Rutowicz.  

Ważne udogodnienia w wydziale komunikacji

0
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców powiatu kieleckiego, wprowadzamy duże zmiany w funkcjonowaniu Wydziału Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Kielcach. Otwieramy nowe filie w gminach i wydłużamy godziny pracy. Rejestracja nadal odbywa się przez internet. Od jutra, 25 listopada uruchamiamy filię Wydziału Komunikacji i Transportu – Referat Rejestracji Pojazdów w Nowej Słupi. Zaś od czwartku, 26 listopada w gminie Łagów. – Osoby, które będą chciały załatwić sprawy związane np. z rejestracją pojazdu mogą udać się już do urzędu gminy w Mniowie, gdzie filia wydziału działa od poniedziałku, a od jutra do urzędu w Nowej Słupi. Także mieszkańcy Łagowa od czwartku będą mogli załatwić swoje sprawy z tego zakresu na miejscu, bez konieczności przyjeżdżania do Kielc – informuje starosta kielecki, Mirosław Gębski. Filia w Nowej Słupi czynna będzie przez trzy dni w tygodniu: w poniedziałki, wtorki i środy. Obsługiwać ją będzie dwóch pracowników Wydziału Komunikacji i Transportu. Filia w Łagowie działać będzie w czwartki i piątki. Tutaj również wyznaczono do obsługi dwóch pracowników. – Poprzez te działania po raz kolejny wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców. Najwięcej spraw w naszym urzędzie załatwianych jest właśnie w Wydziale Komunikacji i Transportu przy rejestracji pojazdów, dlatego dołożyliśmy wszelkich starań, by ułatwić to mieszkańcom powiatu kieleckiego – mówi Cezary Majcher, członek Zarządu Powiatu w Kielcach. Rejestracja terminów przez internet do filii w Nowej Słupi i Łagowie rusza już dzisiaj (24 listopada). Kolejnym wprowadzanym udogodnieniem jest zmiana miejsca wydawania praw jazdy i dowodów rejestracyjnych. Do tej pory te dokumenty można było odebrać przy Wydziale Komunikacji i Transportu (w tzw. wiatrołapie). Od poniedziałku wydawanie dokumentów odbywać się będzie w Biurze Obsługi Klienta na poziomie „0”. Wydłużono także czas pracy na obsługę klientów. Dzięki internetowej rejestracji wizytę będzie można umówić na 5 dni do przodu. Co ważne, jedna osoba będzie mogła zarejestrować tylko jeden samochód. Wygenerowane potwierdzenie wizyty należy wziąć ze sobą w dniu wizyty, w formie wydruku, bądź w wersji elektronicznej, np. na urządzeniu mobilnym. W celu skorzystania z internetowego systemu umawiania wizyt wymagana jest jednorazowa rejestracja na stronie internetowej Starostwa Powiatowego w Kielcach https://ustaltermin.powiat.kielce.pl/ Co ważne, rejestrując pojazd telefonicznie bądź przez internet, musimy podać niezbędne do rejestracji informacje: imię i nazwisko, sześć pierwszych cyfr numeru PESEL, numer telefonu, numery tablic rejestracyjnych i cztery ostatnie numery VIN (to 17-cyfrowy numer VIN, który znajduje się na każdym samochodzie oraz w dowodzie rejestracyjnym).