3.5 C
Kielce
sobota, 27 kwietnia, 2024
Strona głównaOświataPoznawali trudności dzieci i uczniów

Poznawali trudności dzieci i uczniów

Zobacz

23 listopada br. odbyło się drugie spotkanie w ramach cyklu warsztatów „Specyfika funkcjonowania dziecka/ucznia z zespołem Aspergera”, realizowane w ramach projektu „Akademia Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych”.

Szkolenie przeprowadzone zostało przez specjalistów Powiatowej Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Piekoszowie: Edytę Witasik (psycholog),  Magdalenę Jerzak ((pedagog) oraz Izabelę Juszkiewicz (pedagog) ze Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach.

Pierwsza część webinarium poświęcona była wielospecjalistycznej ocenie poziomu funkcjonowania ucznia z uwzględnieniem etapu edukacyjnego, indywidualizacji pracy terapeutycznej dziecka/ucznia z zespołem Aspergera oraz wspomaganiu procesu edukacyjno – terapeutycznego z wykorzystaniem e – narzędzi.

Drugą część stanowiła praca indywidualna uczestników na platformie e-learningowej Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli.

W szkoleniu uczestniczyły 24 osoby: nauczyciele przedszkoli i szkół podstawowych oraz pedagodzy szkolni z województwa świętokrzyskiego. Uczestnicy uznali szkolenie
i przedstawione na nim treści za bardzo przydatne dla nich w codziennej pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera. Zwracali uwagę na atrakcyjność e-narzędzi i deklarowali chęć wykorzystania ich w swojej pracy.

Na platformie e – learningowej zostały zamieszczone także materiały dotyczące tematyki warsztatów oraz pomocna literatura. Powiat kielecki jest koordynatorem projektu pod nazwą „Akademia Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych” w ramach Programu Erasmus+. Partnerami projektu są powiatowe poradnie psychologiczno-pedagogiczne w Bodzentynie, Chmielniku i w Piekoszowie, Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach, Stowarzyszenie Ruchów Europejskich (ATLME) z Portugalii, Innovation Frontiers IKE z Grecji oraz Średnia Szkoła Zawodowa Bedekovčina z Chorwacji. Głównym celem projektu jest wypracowanie modelu efektywnego rozwijania kompetencji kluczowych uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi poprzez podniesienie umiejętności zawodowych nauczycieli, specjalistów, konsultantów w zakresie włączających form i metod nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem wykorzystania narzędzi ICT.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

Aktualności

Ważna informacja dla firm zajmujących się organizacją spływów kajakowych

Przypomina się firmą, które zajmują się organizacją spływów kajakowych i korzystają z Zaplecza Kajakarskiego nad Czarną Nidą w Morawicy przy muszli koncertowej...

Polecamy