Ogłoszenie Nr 9/2021 o naborze na wolne stanowisko pracy w Urzędzie Gminy i Miasta w Chęcinach

0
   
 

Ogłoszenie Nr 9/2021 o naborze na wolne stanowisko pracy w Urzędzie Gminy i Miasta w Chęcinach, Pl. 2 Czerwca 4, 26-060 Chęciny

Burmistrz Gminy i Miasta Chęciny

ogłasza konkurs stanowisko urzędnicze

w zakresie zadań: zarządzanie energią – energetyk gminny

1. Wymagania kwalifikacyjne kandydata:

a)      wymagania niezbędne związane ze stanowiskiem: 1)    obywatelstwo polskie z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych, 2)    wykształcenie wyższe techniczne (preferowane z zakresu: odnawialne źródła energii, inżynieria środowiska, ochrona środowiska, branża elektryczna lub budowlana), 3)    posiadanie wiedzy z zakresu efektywności energetycznej, odnawialnych źródeł energii oraz jakości powietrza, a także zagrożeń związanych z nadmiernym zanieczyszczeniem, 4)    bardzo dobra znajomość prawa w zakresie właściwego zarządzania energią oraz pozostałych przepisów techniczno- budowlanych, w szczególności: ustawa z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne, ustawa z dnia 20 maja 2016 r. o efektywności energetycznej, rozporządzenie Ministra Energii z dnia 5 października 2017 r. w sprawie szczegółowego zakresu i sposobu sporządzania audytu efektywności energetycznej oraz metod obliczania oszczędności energii, ustawa z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków, ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, 5)    umiejętność kosztorysowania i weryfikacji kosztorysów, 6)    pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych, 7)    biegła obsługa komputera oraz znajomość oprogramowania  MS Office, 8)    brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne  przestępstwo  ścigane  z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, 9)        posiadanie nieposzlakowanej opinii, 10)    brak przeciwwskazań zdrowotnych do zajmowania oferowanego stanowiska.
b)      wymagania dodatkowe (pożądane) związane ze stanowiskiem: 1) minimum roczne doświadczenie zawodowe na stanowiskach związanych z odnawialnymi źródłami energii, ochroną środowiska, energetyką lub budownictwem, 2)  mile widziane doświadczenie zawodowe w jednostkach samorządu terytorialnego lub administracji publicznej, praktyka w realizowaniu audytów energetycznych lub innych zadań prośrodowiskowych, 3)  mile widziana możliwość wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, 4)  mile widziane posiadanie uprawnień budowlanych w specjalności konstrukcyjno – budowlanej lub w instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, 5)  wysoka kultura osobista, duże zaangażowanie w pracę, samodzielność przy wykonywaniu zadań, samodyscyplina, 6)  operatywność i kreatywność, 7)  odporność na stres, odpowiedzialność, 8)  prawo jazdy kat B, 9) umiejętność pracy w zespole.

2. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:

1)      planowanie i zarządzanie gospodarką energetyczną w zakresie obowiązków nałożonych na gminy przez właściwe ustawy, 2)      planowanie, organizacja i wdrażanie działań mających na celu racjonalizację zużycia energii i promocję rozwiązań zmniejszających zużycie energii na obszarze gminy, 3)      opracowywanie i aktualizacja projektu założeń do planu zaopatrzenia gminy w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe, 4)      wdrażanie, monitorowanie i raportowanie działań uwzględnionych w Planie Gospodarki Niskoemisyjnej oraz aktualizacja tego dokumentu i ewentualnie innych dokumentów strategicznych z zakresu zarządzania energią w gminie. 5)      koordynacja działań w zakresie lokalnego klastra energii, 6)      oszacowanie zasobów własnych gminy i przygotowanie projektu lokalnego planu energetycznego z uwzględnieniem energii ze źródeł odnawialnych, 7)      opiniowanie opracowanych przez inne komórki organizacyjne dokumentów oraz opracowanie wniosków o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie efektywności energetycznej, 8)      racjonalizacja użytkowania energii, w szczególności w obiektach użyteczności publicznej – utworzenie i prowadzenie bazy danych o gospodarce energetycznej w obiektach gminnych, 9)      analiza zużycia energii elektrycznej i poboru mocy w obiektach gminnych i oświetleniu ulicznym celem poprawy efektywności energetycznej, 10)  analiza umów na dostawę ciepła, energii elektrycznej i gazu w Urzędzie oraz jednostkach organizacyjnych i optymalizacja zużycia energii, 11)  bieżąca współpraca z przedsiębiorstwami energetycznymi funkcjonującymi na terenie gminy, 12)  promocja i informowanie o możliwych źródłach wsparcia inwestycji w obszarze edukacji ekologicznej oraz odnawialnych źródeł energii, 13)  analiza możliwości pozyskiwania zewnętrznych źródeł finansowania przedsięwzięć na rzecz poprawy efektywności energetycznej, 14)  sporządzanie okresowych informacji i sprawozdań o realizacji programów i przedsięwzięć na rzecz poprawy efektywności energetycznej, 15)  pomoc w pozyskiwaniu zewnętrznego wsparcia finansowego na realizację programów pomocowych  dla mieszkańców służących ograniczaniu emisji zanieczyszczeń, pomoc dla mieszkańców w skorzystaniu z tych programów, w tym pomoc w prawidłowym wypełnieniu wniosku o dotację – w szczególności w zakresie Programu „Czyste Powietrze” i innych programów wdrażanych przez NFOŚiGW we współpracy WFOŚiGW z zakresu ochrony powietrza i pozostałych działań proekologicznych, 16)  udzielanie porad mieszkańcom w zakresie wymiany źródła centralnego ogrzewania i ciepłej wody użytkowej (optymalizacja doboru rodzaju i mocy źródła ciepła) oraz modernizacji energetycznej budynku, 17)  prowadzenie edukacji mieszkańców, organizacja spotkań w zakresie oszczędności zużycia energii oraz ekologicznych i zdrowotnych korzyści z wymiany źródeł ciepła.

3. Informacje o warunkach pracy  na stanowisku oraz wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie:

1)      Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę – na stanowisku urzędniczym, pierwsza umowa na czas określony, 2)      Praca w budynku piętrowym, usytuowanie stanowiska pracy na piętrze budynku (bez możliwości wjazdu osób niepełnosprawnych – brak podjazdu), 3)      Brak występowania uciążliwych i szkodliwych warunków pracy, 4)      Czas pracy: pełen wymiar – przeciętnie 40 godzin tygodniowo, 5)      Bezpośredni kontakt z osobami, wysiłek umysłowy, 6)      Obok pracy biurowej praca na stanowisku obejmuje także wyjazdy i prace w terenie; Informuje się kandydatów, iż w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi powyżej 6%.

4. Dokumenty wymagane od kandydata w przedłożonej ofercie

1)    CV i list motywacyjny, 2)    Kserokopie niezbędnych dokumentów: potwierdzających wykształcenie, świadectw pracy i innych dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe, 3)    Podpisane przez kandydata oświadczenie, że kandydat: a)         posiada pełną zdolność do czynności prawnych, b)        korzysta z pełni praw publicznych, c)         nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, d)        o braku przeciwwskazań do pracy na oferowanym stanowisku, e)         posiada nieposzlakowaną opinię, f)          wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb rekrutacji, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych RODO) – wzór w załączeniu, 4)    Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność. 5)    Inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.  

5. Miejsce i termin składania dokumentów

1)      Miejsce: Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętych kopertach: a)      osobiście w miejscu składania dokumentów: skrzynka podawcza przy Urzędzie Gminy i Miasta w Chęcinach, Pl. 2 Czerwca 4, 26-060 Chęciny, b)      przesłać pocztą na adres: Urząd Gminy i Miasta w Chęcinach, Pl. 2 Czerwca 4, 26-060 Chęciny z dopiskiem „Dotyczy naboru na wolne stanowisko ds. zarządzania energią – energetyk gminny” c)       lub za pośrednictwem platformy ePUAP. 2)      Termin dostarczenia zgłoszeń: do dnia 25.05.2021 roku (decyduje data wpływu do Urzędu).

6. Dodatkowe informacje i  uwagi

1)       Ogłoszenie o konkursie zamieszcza się na stronie BIP Gminy Chęciny oraz tablicy ogłoszeniowej  Urzędu; 2)       Dodatkowych informacji udziela Pan Paweł Brola – Sekretarz Gminy i Miasta Chęciny tel. 413151006, 413153124; 3)       Tylko kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną zakwalifikowani do dalszego etapu konkursu tj. rozmowy kwalifikacyjnej; 4)       Przewidywany termin zakończenia postępowania konkursowego – do 10 czerwca 2021r.; 5)       Informacje o przebiegu konkursu i jego rozstrzygnięciu zostaną opublikowane w BIP oraz na tablicy ogłoszeń tut. Urzędu; 6)       Wewnątrz oferty należy zamieścić aktualny adres zwrotny i telefon kontaktowy; 7)       Aplikacje, które zostaną złożone osobiście do Urzędu lub wysłane pocztą wpłyną do Urzędu po upływie wymienionego w ogłoszeniu terminie,  nie będą rozpatrywane. 8)      Osoby, których oferty zostaną odrzucone, nie będą powiadamiane.
Chęciny, 14.05.2021 r.

Ogłoszenie Nr 08/2021 o naborze na wolne stanowisko pracy w Urzędzie Gminy i Miasta w Chęcinach

0
   

Ogłoszenie Nr 08/2021 o naborze na wolne stanowisko pracy w Urzędzie Gminy i Miasta w Chęcinach, Pl. 2 Czerwca 4, 26-060 Chęciny

Burmistrz Gminy i Miasta Chęciny

ogłasza konkurs na stanowiskourzędnicze:

zastępca kierownika Referatu Inwestycji, Budownictwa i Drogownictwa

1. Wymagania kwalifikacyjne kandydata:

a) wymagania niezbędne związane ze stanowiskiem: 1) obywatelstwo polskie z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych, 2) wykształcenie wyższe (preferowane z zakresu budownictwa, drogownictwa, inwestycji), 3) minimum czteroletnie doświadczenie zawodowe, w tym co najmniej dwa lata pracy na stanowiskach urzędniczych w instytucjach publicznych, związanych z budownictwem, drogownictwem, inwestycjami, 4) pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych, 5) biegła obsługa komputera oraz znajomość oprogramowania MS Office, 6) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, 7) posiadanie nieposzlakowanej opinii, 8) brak przeciwwskazań zdrowotnych do zajmowania oferowanego stanowiska, 9) umiejętność organizacji i kierowania zespołem pracowników.
b) wymagania dodatkowe (pożądane) związane ze stanowiskiem: 1) bardzo dobra znajomość przepisów prawa: prawo budowlane, ustawy o drogach publicznych, ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym o samorządzie gminnym, Kodeks postępowania administracyjnego, prawo zamówień publicznych, ustawy o finansach publicznych, 2) znajomość zasad kosztorysowania, planowania, realizacji i rozliczania inwestycji, 3) umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji, 4) prawo jazdy kat B, 5) komunikatywność, dyspozycyjność, umiejętność pracy w zespole.

2. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:

1) wykonywanie czynności zastępcy kierownika referatu podczas jego nieobecności, w szczególności: właściwa organizacja pracy referatu, nadzór nad prawidłowością prowadzenia spraw merytorycznych przez pracowników, przydzielanie zadań podległym pracownikom oraz zapewnienie terminowej i rzetelnej ich realizacji, 2) prowadzenie spraw związanych z planowaniem, przygotowaniem i rozliczeniem zadań inwestycyjnych i remontowych finansowanych z budżetu gminy i środków pozabudżetowych, a w szczególności: a) opracowywanie rocznych i wieloletnich planów inwestycyjnych oraz harmonogramów rzeczowo-finansowych inwestycji, b) przygotowanie i realizacja zadań polegających na tworzeniu nowych obiektów użyteczności publicznej, c) przygotowanie i realizacja zadań polegających na modernizacji i kapitalnych remontach obiektów już istniejących, gdzie sposoby przygotowania i realizacji robót są analogiczne jak dla przedsięwzięć inwestycyjnych, d) przygotowywanie dokumentacji do przetargów na roboty budowlane, usługi i dostawy zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych oraz zamówień, do których nie stosuje się ustawy pzp, e) przygotowywanie projektów umów na projektowanie, nadzorowanie, wykonanie inwestycji, f) współpraca z innymi inwestorami i inwestorami zastępczymi, g) nadzór nad wszystkimi etapami realizacji inwestycji, h) rozliczanie finansowe i rzeczowe wykonanych inwestycji, i) współpraca w zakresie przygotowywania wniosków pod względem merytorycznym na dofinansowanie, dotacje, kredyt na realizowane inwestycje i remonty.  

3. Informacje o warunkach pracy na stanowisku oraz wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie:

  1. Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę – na stanowisku urzędniczym, pierwsza umowa na czas określony,
  2. Praca w budynku piętrowym, usytuowanie stanowiska pracy na piętrze budynku (bez możliwości wjazdu osób niepełnosprawnych – brak windy),
  3. Brak występowania uciążliwych i szkodliwych warunków pracy,
  4. Czas pracy: pełen wymiar – przeciętnie 40 godzin tygodniowo,
  5. Bezpośredni kontakt z osobami, wysiłek umysłowy,
  6. Obok pracy biurowej praca na stanowisku obejmuje także wyjazdy i prace w terenie;
Informuje się kandydatów, iż w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi powyżej 6%.

4. Dokumenty wymagane od kandydata w przedłożonej ofercie

1) CV i list motywacyjny, 2) Kserokopie niezbędnych dokumentów: potwierdzających wykształcenie, świadectw pracy i innych dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe, 3) Podpisane przez kandydata oświadczenie, że kandydat: a) posiada pełną zdolność do czynności prawnych, b) korzysta z pełni praw publicznych, c) nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, d) o braku przeciwwskazań do pracy na oferowanym stanowisku, e) posiada nieposzlakowaną opinię, f) wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb rekrutacji, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych RODO) – wzór w załączeniu, 4) Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność. 5) Inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.

5. Miejsce i termin składania dokumentów

1) Miejsce: Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętych kopertach: a) osobiście w miejscu składania dokumentów: skrzynka podawcza przy Urzędzie Gminy i Miasta w Chęcinach, Pl. 2 Czerwca 4, 26-060 Chęciny, b) przesłać pocztą na adres: Urząd Gminy i Miasta w Chęcinach, Pl. 2 Czerwca 4, 26-060 Chęciny z dopiskiem „Dotyczy naboru na wolne stanowisko: zastępcy kierownika Referatu Inwestycji, Budownictwa i Drogownictwa” lub za pośrednictwem platformy ePUAP. 2) Termin dostarczenia zgłoszeń: do dnia 19.05.2021 roku (decyduje data wpływu do Urzędu).

6. Dodatkowe informacje i uwagi

1) Ogłoszenie o konkursie zamieszcza się na stronie BIP Gminy Chęciny oraz tablicy ogłoszeniowej Urzędu; 2) Dodatkowych informacji udziela Pan Paweł Brola – Sekretarz Gminy i Miasta Chęciny tel. 413151006, 413153124; 3) Tylko kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną zakwalifikowani do dalszego etapu konkursu tj. rozmowy kwalifikacyjnej; 4) Przewidywany termin zakończenia postępowania konkursowego – do 31 maja 2021r.; 5) Informacje o przebiegu konkursu i jego rozstrzygnięciu zostaną opublikowane w BIP oraz na tablicy ogłoszeń tut. Urzędu; 6) Wewnątrz oferty należy zamieścić aktualny adres zwrotny i telefon kontaktowy; 7) Aplikacje, które zostaną złożone osobiście do Urzędu lub wysłane pocztą wpłyną do Urzędu po upływie wymienionego w ogłoszeniu terminie, nie będą rozpatrywane. 8) Osoby, których oferty zostaną odrzucone, nie będą powiadamiane.
  z up. BURMISTRZA /-/ mgr Paweł Brola Sekretarz Gminy i Miasta Chęciny  

Rozbójnicy za kratkami

0
Decyzją kieleckiego sądu najbliższe 3 miesiące w areszcie spędzą dwaj mieszkańcy miasta. To efekt ustaleń i zatrzymań funkcjonariuszy z Komisariatu Policji II w Kielcach. Śledczy ustalili, że 21 i 39-latek w nocy z czwartku na piątek napadli na 24-latka i zabrali mu rower. Za rozbój kodeks karny przewiduje do 12 lat więzienia. W nocy z czwartku na piątek kieleccy policjanci otrzymali zgłoszenie o rozboju, zaistniałym na osiedlu Herby. Krótko po północy na numer alarmowy zadzwonił 24-latek informując, że dwaj nieznani mu mężczyźni zepchnęli go z roweru, pobili a następnie zabrali warty około 1000 złotych jednoślad. Pracujący na miejscu mundurowi z komisariatu z ul. Kołłątaja po zebraniu rysopisów, ruszyli na poszukiwania rozbójników. Po kilkudziesięciu minutach, na jednej z ulic osiedlowych stróże prawa zauważyli jednego z mężczyzn, pasujących do opisu podanego przez pokrzywdzonego. Okazał się nim notowany w przeszłości 39-latek, który w chwili zatrzymania miał ponad 3 promile alkoholu w swoim organizmie. Poszukiwania drugiego z rozbójników także nie trwały długo. W piątkowe, wczesne popołudnie kryminalni już pukali do drzwi doskonale im znanego 21-latka. U tego mężczyzny policjanci odnaleźli zrabowany rower. Młodszy ze sprawców także trafił do policyjnego aresztu. W sobotę kielecki sąd zdecydował, że obaj zatrzymani pozostaną w areszcie przez najbliższe 3 miesiące. Za rozbój grozi im do 12 lat więzienia. Opr. KM Źródło: KMP w Kielcach

OGŁOSZENIE

0
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Kielcach, zgodnie z§ 12Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju  z dnia 20 października 2015 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych oraz bocznic kolejowych z drogami i ich usytuowania (Dz. U. 2015. 1744 z późn.zm)oraz z obowiązującą w Spółce procedurą informuje, że podjął działania mające na celu przekazanie do zarządzania lub likwidację przejazdu kolejowo – drogowego kat. „D” w km 1,708 (numer identyfikacyjny – 569 001 708) linii kolejowej nr 569 Radkowice – Brzeziny w ciągu drogi wewnętrznej (niepublicznej) w zarządzie Miasta i Gminy Morawica. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Kielcach oczekuje na zgłoszenie się potencjalnego przyszłego użytkownika, który wyrazu zgodę na podpisanie umowy na użytkowanie przejazdu. Ze względu na zapewnienie należytego stopnia bezpieczeństwa, przejazd może funkcjonować wyłącznie jako niepubliczny, kategorii „F”. W przypadku braku zgłoszenia wyrażającego chęć podpisania umowy w ciągu 30 dni od wywieszenia komunikatu, Zakład Linii Kolejowych w Kielcach wdroży dalszą procedurę, mającą na celu fizyczną likwidację przejazdu. Osoby zainteresowane prosimy o kontakt z pracownikiem Działu Dróg Kolejowych i Ochrony Środowiska pod numerem tel. 48 41 27 86 854, 48 41 27 86 897 lub pisemnie na adres: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Kielcach ul. Paderewskiego 43/45 25-502 Kielce

Ruszyła Świętokrzyska Akademia Edukacji zdalnej

0
Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli zaprasza wszystkich nauczycieli chcących doskonalić swój warsztat pracy w zakresie edukacji zdalnej do udziału w przedsięwzięciu grantowym pn. „Świętokrzyska Akademia Edukacji Zdalnej” Celem przedsięwzięcia grantowego jest podniesienie jakości doskonalenia i wsparcia udzielonego przez Kadrę Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach nauczycielom, prowadzącym zdalną edukację w przedszkolach i szkołach Województwa Świętokrzyskiego. Etapyrealizacji przedsięwzięcia grantowego:
  • Szkolenie Lidera
  • Szkolenie kadry ŚCDN
  • Szkolenie nauczycieli
Szkolenia nauczycieli: Zakłada się utworzenie 15 grup szkoleniowych nauczycieli uczących w szkołach województwa świętokrzyskiego, realizujących trzy różne ścieżki szkoleniowe do wyboru przez nauczycieli. Wsparcie szkoleniowo-doradcze zostanie zorganizowane w wymiarze 45 lub 47 godzin dydaktycznych (w zależności od wybranej przez nauczyciela ścieżki szkoleniowej), w okresie od września do listopada 2021 r. Udział w projekcie jest bezpłatny. Osoby zainteresowane udziałem w projekcie prosimy o kontakt z pracownikami Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia nauczycieli. Szczegóły w linku dostępnym poniżej: https://www.scdn.pl/projekty/755-swietokrzyska-akademia-edukacji-zdalnej-rekrutacja

Klub Bokserski GARDA Morawica wznawia treningi

0
Po długiej przerwie związanej z lockdownem i obostrzeniami w sporcie spowodowanych COVID-19 klub bokserski działający w Bilczy prz ul. Żeromskiego 2 wznawia treningi i zajęcia sportowe. Od bieżącego tygodnia zajęcia będą prowadzone 3 dni w tygodniu, w każdy wtorek, czwartek i piątek. Zajęcia dla 2 grup: godz, 17.00 – 18.30 zajęcia dla dzieci i młodzieży, godz 19.00 – 20.30 zajęcia dla dorosłych i seniorów. „Oprócz naszych zawodników, którzy biorą już udział w turniejach bokserskich, zapraszamy dzieci i młodzież na zajęcia ruchowe z elementami boksu do naszego klubu. Chętnie widziane są także dziewczyny i chłopcy którzy pragną budować swoją motywację poprzez sport. Zapraszamy także dorosłych na zajęcia rekreacyjne na 19.00. Planujemy w najbliższym czasie wprowadzić zajęcia dla seniorów z naszej gminy, aby aktywność w tej grupie wiekowej wzrastała, co wpłynie z pewnością na ich zdrowie i samopoczucie”  –  zaprasza wiceprezes klubu Dariusz Sito Szczegóły i kontakt  telefoniczny – 502578132 Artur Gołuch

ĆWICZENIE RENEGADE

0
W dniach 17-21 maja 2021 r. odbędzie się ćwiczenie RENEGADE z wykorzystaniem systemów alarmowania ludności. Nadany zostanie sygnał alarmowy (syrena) dotyczący zagrożenia z powietrza.

Proekologicznie w Małachowie

0

Kompleksową modernizację energetyczną przejdą dwa budynki placówki opiekuńczo – wychowawczej w Małachowie. Na ten cel powiat ostrowiecki pozyskał ponad 1, 3 miliona złotych unijnego dofinansowania. Umowę w tej sprawie podpisali dziś marszałek Andrzej Bętkowski, wicemarszałek Renata Janik, starosta powiatu ostrowieckiego Marzena Dębniak, wicestarosta powiatu ostrowieckiego Andrzej Jabłoński i skarbnik powiatu ostrowieckiego Julita Szewczyk.

– To kolejny projekt, który wpisuje się w działania proekologiczne, służące poprawie stanu powietrza. To istotne, szczególnie w kontekście stawianego przez samorząd województwa celu, jakim jest przyjazny dla środowiska i czysty region – mówił marszałek Andrzej Bętkowski.

Projekt, który realizować będzie powiat ostrowiecki, zakłada głęboką, kompleksową modernizację energetyczną dwóch budynków placówki opiekuńczo – wychowawczej w Małachowie. W jego ramach przewidziano wymianę instalacji centralnego ogrzewania, wymianę i izolację pokrycia dachowego, docieplenie ścian w gruncie z wykonaniem izolacji pionowej przeciwwilgociowej, docieplenie ścian i stropu wraz z dociepleniem skosów dachowych, wymianę zewnętrznej stolarki okiennej i drzwiowej oraz oświetlenia na energooszczędne.

– Realizowane działania przyniosą pozytywne skutki w zakresie minimalizowania negatywnego oddziaływania na stan środowiska, powodując zmniejszenie ilość emisji dwutlenku węgla, wynikające z ograniczenia zapotrzebowania na energię elektryczną i cieplną. Poza niekwestionowanymi korzyściami ekonomicznymi, efektywność energetyczna jest najskuteczniejszym działaniem w walce ze smogiem i dążeniem do podniesienia jakości powietrza – podkreśliła wicemarszałek Renata Janik.

Projekt Termomodernizacja budynków Powiatu Ostrowieckiego zlokalizowanych w miejscowości Małachów – Kolonia 2 realizowany będzie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020 z Działania 3.3 Poprawa efektywności energetycznej z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii w sektorze publicznym i mieszkaniowym. Jego całkowita wartość  to  2 mln 118 tys. zł, z czego  unijne dofinansowanie zamknęło się w kwocie 1 mln 356 tys. zł. Realizacja projektu potrwa do sierpnia 2022 r.

Pomoc województwa dla świętokrzyskich lecznic na walkę z pandemią koronawirusa

0

– Ponad 100 milionów złotych trafiło do świętokrzyskich lecznic i szpitali na walkę z pandemią COVID-19 – podkreślił wicemarszałek województwa Marek Bogusławski podczas, odbywającej się w Kielcach, ogólnopolskiej konferencji medycznej.

Podczas spotkania rozmawiano między innymi na temat pomocy udzielonej placówkom zdrowia przez województwo świętokrzyskie na walkę z pandemią koronawirusa. Środki te pochodziły z funduszy unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego, budżetu województwa oraz budżetu państwa.

– Dzięki wsparciu finansowemu placówki medyczne i szpitale zostały zaopatrzone w środki ochrony osobistej, a także specjalistyczny sprzęt medyczny do leczenia i ratowania ludzkiego życia, w tym respiratory, tomografy oraz, służące do szybkiej diagnostyki covidowego zapalenia płuc – ultrasonografy – zaznaczył wicemarszałek Marek Bogusławski.

Eksperci z całej Polski dyskutowali także, w jaki sposób pandemia koronawirusa wpłynęła na sytuację szpitali oraz sytuację w onkologii, w tym pilotaż Krajowej Sieci Onkologicznej.

W konferencji uczestniczyła Bogumiła Niziołek, dyrektor Departamentu Ochrony Zdrowia Urzędu Marszałkowskiego.

17 maja Światowym Dniem Nadciśnienia Tętniczego

0

W tym roku, 17 maja już po raz kolejny obchodzimy Światowy Dzień Nadciśnienia Tętniczego. Wojewódzki Szpital Specjalistyczny w Czerwonej Górze, zaplanował akcje w zakresie profilaktyki, diagnostyki i leczenia nadciśnienia tętniczego. Działania te są skierowane do mieszkańców naszego województwa.

To międzynarodowe święto zostało ustanowione w 2005 roku z inicjatywy Światowej Ligi Nadciśnienia Tętniczego oraz Międzynarodowego Towarzystwa Nadciśnienia Tętniczego (International Society of Hypertension). Jego coroczne obchody w dniu 17 maja mają na celu podnoszenie wiedzy zarówno wśród personelu medycznego jak i społeczeństwa na temat objawów, metod leczenia oraz profilaktyki nadciśnienia tętniczego i jego następstw.

Pomimo coraz lepszej znajomości czynników etiologicznych, oraz możliwości terapeutycznych choroby, nadciśnienie tętnicze stanowi nadal ważny problem kliniczny i społeczny. Bagatelizowanie go grozi ciężkimi powikłaniami, a nawet śmiercią.

Więcej informacji na ten temat: