3.5 C
Kielce
piątek, 17 maja, 2024
Strona głównaAktualnościOgłoszenie Nr 9/2021 o naborze na wolne stanowisko pracy w Urzędzie Gminy i Miasta w Chęcinach

Ogłoszenie Nr 9/2021 o naborze na wolne stanowisko pracy w Urzędzie Gminy i Miasta w Chęcinach

Zobacz

 

 

 

Ogłoszenie Nr 9/2021 o naborze na wolne stanowisko pracy
w Urzędzie Gminy i Miasta w Chęcinach, Pl. 2 Czerwca 4, 26-060 Chęciny

Burmistrz Gminy i Miasta Chęciny

ogłasza konkurs stanowisko urzędnicze

w zakresie zadań: zarządzanie energią – energetyk gminny

1. Wymagania kwalifikacyjne kandydata:

a)      wymagania niezbędne związane ze stanowiskiem:

1)    obywatelstwo polskie z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych,

2)    wykształcenie wyższe techniczne (preferowane z zakresu: odnawialne źródła energii, inżynieria środowiska, ochrona środowiska, branża elektryczna lub budowlana),

3)    posiadanie wiedzy z zakresu efektywności energetycznej, odnawialnych źródeł energii oraz jakości powietrza, a także zagrożeń związanych z nadmiernym zanieczyszczeniem,

4)    bardzo dobra znajomość prawa w zakresie właściwego zarządzania energią oraz pozostałych przepisów techniczno- budowlanych, w szczególności: ustawa z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne, ustawa z dnia 20 maja 2016 r. o efektywności energetycznej, rozporządzenie Ministra Energii z dnia 5 października 2017 r. w sprawie szczegółowego zakresu i sposobu sporządzania audytu efektywności energetycznej oraz metod obliczania oszczędności energii, ustawa z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji
i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków, ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie,

5)    umiejętność kosztorysowania i weryfikacji kosztorysów,

6)    pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,

7)    biegła obsługa komputera oraz znajomość oprogramowania  MS Office,

8)    brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne  przestępstwo  ścigane  z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

9)        posiadanie nieposzlakowanej opinii,

10)    brak przeciwwskazań zdrowotnych do zajmowania oferowanego stanowiska.

b)      wymagania dodatkowe (pożądane) związane ze stanowiskiem:

1) minimum roczne doświadczenie zawodowe na stanowiskach związanych z odnawialnymi źródłami energii, ochroną środowiska, energetyką lub budownictwem,

2)  mile widziane doświadczenie zawodowe w jednostkach samorządu terytorialnego lub administracji publicznej, praktyka w realizowaniu audytów energetycznych lub innych zadań prośrodowiskowych,

3)  mile widziana możliwość wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie,

4)  mile widziane posiadanie uprawnień budowlanych w specjalności konstrukcyjno – budowlanej lub w instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,

5)  wysoka kultura osobista, duże zaangażowanie w pracę, samodzielność przy wykonywaniu zadań, samodyscyplina,

6)  operatywność i kreatywność,

7)  odporność na stres, odpowiedzialność,

8)  prawo jazdy kat B,

9) umiejętność pracy w zespole.

2. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:

1)      planowanie i zarządzanie gospodarką energetyczną w zakresie obowiązków nałożonych na gminy przez właściwe ustawy,

2)      planowanie, organizacja i wdrażanie działań mających na celu racjonalizację zużycia energii i promocję rozwiązań zmniejszających zużycie energii na obszarze gminy,

3)      opracowywanie i aktualizacja projektu założeń do planu zaopatrzenia gminy w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe,

4)      wdrażanie, monitorowanie i raportowanie działań uwzględnionych w Planie Gospodarki Niskoemisyjnej oraz aktualizacja tego dokumentu i ewentualnie innych dokumentów strategicznych z zakresu zarządzania energią w gminie.

5)      koordynacja działań w zakresie lokalnego klastra energii,

6)      oszacowanie zasobów własnych gminy i przygotowanie projektu lokalnego planu energetycznego z uwzględnieniem energii ze źródeł odnawialnych,

7)      opiniowanie opracowanych przez inne komórki organizacyjne dokumentów oraz opracowanie wniosków o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie efektywności energetycznej,

8)      racjonalizacja użytkowania energii, w szczególności w obiektach użyteczności publicznej – utworzenie i prowadzenie bazy danych o gospodarce energetycznej w obiektach gminnych,

9)      analiza zużycia energii elektrycznej i poboru mocy w obiektach gminnych i oświetleniu ulicznym celem poprawy efektywności energetycznej,

10)  analiza umów na dostawę ciepła, energii elektrycznej i gazu w Urzędzie oraz jednostkach organizacyjnych i optymalizacja zużycia energii,

11)  bieżąca współpraca z przedsiębiorstwami energetycznymi funkcjonującymi na terenie gminy,

12)  promocja i informowanie o możliwych źródłach wsparcia inwestycji w obszarze edukacji ekologicznej oraz odnawialnych źródeł energii,

13)  analiza możliwości pozyskiwania zewnętrznych źródeł finansowania przedsięwzięć na rzecz poprawy efektywności energetycznej,

14)  sporządzanie okresowych informacji i sprawozdań o realizacji programów i przedsięwzięć na rzecz poprawy efektywności energetycznej,

15)  pomoc w pozyskiwaniu zewnętrznego wsparcia finansowego na realizację programów pomocowych  dla mieszkańców służących ograniczaniu emisji zanieczyszczeń, pomoc dla mieszkańców w skorzystaniu z tych programów, w tym pomoc w prawidłowym wypełnieniu wniosku o dotację – w szczególności w zakresie Programu „Czyste Powietrze” i innych programów wdrażanych przez NFOŚiGW we współpracy WFOŚiGW z zakresu ochrony powietrza i pozostałych działań proekologicznych,

16)  udzielanie porad mieszkańcom w zakresie wymiany źródła centralnego ogrzewania i ciepłej wody użytkowej (optymalizacja doboru rodzaju i mocy źródła ciepła) oraz modernizacji energetycznej budynku,

17)  prowadzenie edukacji mieszkańców, organizacja spotkań w zakresie oszczędności zużycia energii oraz ekologicznych i zdrowotnych korzyści z wymiany źródeł ciepła.

3. Informacje o warunkach pracy  na stanowisku oraz wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie:

1)      Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę – na stanowisku urzędniczym, pierwsza umowa na czas określony,

2)      Praca w budynku piętrowym, usytuowanie stanowiska pracy na piętrze budynku (bez możliwości wjazdu osób niepełnosprawnych – brak podjazdu),

3)      Brak występowania uciążliwych i szkodliwych warunków pracy,

4)      Czas pracy: pełen wymiar – przeciętnie 40 godzin tygodniowo,

5)      Bezpośredni kontakt z osobami, wysiłek umysłowy,

6)      Obok pracy biurowej praca na stanowisku obejmuje także wyjazdy i prace w terenie;

Informuje się kandydatów, iż w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi powyżej 6%.

4. Dokumenty wymagane od kandydata w przedłożonej ofercie

1)    CV i list motywacyjny,

2)    Kserokopie niezbędnych dokumentów: potwierdzających wykształcenie, świadectw pracy i innych dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe,

3)    Podpisane przez kandydata oświadczenie, że kandydat:

a)         posiada pełną zdolność do czynności prawnych,

b)        korzysta z pełni praw publicznych,

c)         nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo

ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

d)        o braku przeciwwskazań do pracy na oferowanym stanowisku,

e)         posiada nieposzlakowaną opinię,

f)          wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb rekrutacji, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych RODO) – wzór w załączeniu,

4)    Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

5)    Inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.

 

5. Miejsce i termin składania dokumentów

1)      Miejsce: Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętych kopertach:

a)      osobiście w miejscu składania dokumentów: skrzynka podawcza przy Urzędzie Gminy i Miasta w Chęcinach, Pl. 2 Czerwca 4, 26-060 Chęciny,

b)      przesłać pocztą na adres: Urząd Gminy i Miasta w Chęcinach, Pl. 2 Czerwca 4,
26-060 Chęciny z dopiskiem „Dotyczy naboru na wolne stanowisko ds. zarządzania energią – energetyk gminny”

c)       lub za pośrednictwem platformy ePUAP.

2)      Termin dostarczenia zgłoszeń: do dnia 25.05.2021 roku (decyduje data wpływu do Urzędu).

6. Dodatkowe informacje i  uwagi

1)       Ogłoszenie o konkursie zamieszcza się na stronie BIP Gminy Chęciny oraz tablicy ogłoszeniowej  Urzędu;

2)       Dodatkowych informacji udziela Pan Paweł Brola – Sekretarz Gminy i Miasta Chęciny tel. 413151006, 413153124;

3)       Tylko kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną zakwalifikowani do dalszego etapu konkursu tj. rozmowy kwalifikacyjnej;

4)       Przewidywany termin zakończenia postępowania konkursowego – do 10 czerwca 2021r.;

5)       Informacje o przebiegu konkursu i jego rozstrzygnięciu zostaną opublikowane w BIP oraz na tablicy ogłoszeń tut. Urzędu;

6)       Wewnątrz oferty należy zamieścić aktualny adres zwrotny i telefon kontaktowy;

7)       Aplikacje, które zostaną złożone osobiście do Urzędu lub wysłane pocztą wpłyną do Urzędu po upływie wymienionego w ogłoszeniu terminie,  nie będą rozpatrywane.

8)      Osoby, których oferty zostaną odrzucone, nie będą powiadamiane.

Chęciny, 14.05.2021 r.

Aktualności

Polecamy