Komunikat Urzędu Miasta i Gminy w Daleszycach

0

Szanowni Państwo, uprzejmie informujemy, że jedynymi oficjalnymi źródłami informacji o działalności Urzędu Miasta i Gminy w Daleszycach jest strona www.daleszyce.pl, facebookowy profil pn. Urząd Miasta i Gminy Daleszyce oraz miesięcznik samorządowy Głos Daleszyc.

Nie ponosimy odpowiedzialności za treści publikowane na innych kanałach, niż te, które wyżej wymieniono.

Zachęcamy do obserwowania naszych stron, aby mieć pewne źródło informacji i być na bieżąco ze wszystkim, co dotyczy Miasta i Gminy Daleszyce.

Facebook – https://www.facebook.com/profile.php?id=100064278656278

Głos Daleszyc – https://daleszyce.pl/index.php/glos-daleszyc

Ogłoszenie Sołtysa Daleszyc

0

Sołtys Daleszyc Paulina Lejawka, zaprasza na dyżur do siedziby Urzędu Miasta i Gminy w Daleszycach, Plac Staszica 9 w dniach:
— 12.03.2024 r. (wtorek) w godz. 16:15 – 18:00
— 13.03.2024 r. (środa) w godz. 16:15 – 18:00
— 14.03.2024 r. (czwartek) w godz. 16:15 – 18:00

Mieszkańcy będą mogli uregulować opłaty za podatek oraz odpady komunalne.

Pokaz filmu pt. „Marzec ’68” w reżyserii Krzysztofa Langa

0

Szanowni Państwo,

pokaz filmu pt. „Marzec ’68” w reżyserii Krzysztofa Langa odbędzie się we wtorek 12 marca o godz. 18.00 w kinie Fenomen mieszczącym się w Wojewódzkim Domu Kultury w Kielcach. Będzie to ostatnie spotkanie w ramach VIII edycji Kieleckiego Przeglądu Polskich Filmów Fabularnych „Historia w filmie”. Seans zostanie poprzedzony wstępem Marka Jończyka z Referatu Badań Historycznych w Delegaturze IPN w Kielcach. Zapraszamy serdecznie, wstęp wolny!

O filmie:

Rok 1968. Warszawa żyje protestem studentów. To sprzeciw wobec bezprawnego relegowania ich kolegów z uczelni. Młodzi ludzie buntują się przeciw zdjęciu z afisza „Dziadów” w reżyserii Kazimierza Dejmka, wystawianych w Teatrze Narodowym. Hania i Janek znajdują się w centrum burzliwych wydarzeń. Pomiędzy młodymi rozkwita bezgraniczna miłość, niczym w dramacie Szekspira „Romeo i Julia”. Ich rodziny są jednak po przeciwnych stronach politycznej barykady. Wśród chaosu i niepokojów zakochani próbują pokonać przeciwności. Czy ich miłość przetrwa?

W głównych rolach w filmie Krzysztofa Langa wystąpili: Vanessa Aleksander, Ignacy Liss, Ireneusz Czop.

Zwiastun:

https://www.youtube.com/watch?v=zKS0Kxq__0k&ab_channel=KinoHeliosPolska

Uprzejmie proszę o przekazanie tego zaproszenia za pośrednictwem Państwa portali internetowych oraz mediów społecznościowych. 

Wkrótce ruszy kolejna edycja przeglądu „Historia w filmie”. Trwają prace nad programem i repertuarem. O szczegółach będziemy informowali.

Przypominamy! Wpisz gminę Daleszyce w rozliczeniu PIT!

0

Już wkrótce będziemy ponownie rozliczać się z fiskusem. Wypełniając zeznanie nie zapomnij wskazać jako miejsce zamieszkania Gminę Daleszyce. Dzięki temu Twoje podatki wrócą do Ciebie.

Jeśli jesteś mieszkańcem gminy Daleszyce i na dzień 31 grudnia roku podatkowego jest ona miejscem Twojego zamieszkania, bez względu na adres zameldowania, składając roczne zeznanie o wysokości osiągniętego dochodu (PIT) do Urzędu Skarbowego, w części „dane identyfikacyjne” PIT-u wskaż miejsce w którym mieszkasz, wpisz po prostu – gmina Daleszyce. Nie musisz dokonywać formalności meldunkowych i zmieniać miejsca stałego zameldowania! Zapłacony przez Ciebie podatek może trafić do budżetu gminy w której mieszkasz. Pozwala to na lepszą realizację zadań gminy. Można je przeznaczyć na poprawę Twojego otoczenia i finansowanie usług publicznych z których na co dzień korzystasz.

Twoje podatki wrócą pośrednio do Ciebie, jeśli w zeznaniu podatkowym wskażesz jako miejsce zamieszkania gminę Daleszyce.

Link do rozliczenia – https://www.pitax.pl/rozlicz/urzad-miasta-i-gminy-w-daleszycach/

Życzenia z okazji Dnia Sołtysa

0

Życzenia z okazji Dnia Sołtysa

Życzenia z okazji Dnia Kobiet

0

Życzenia z okazji Dnia Kobiet

Zapraszamy na XX Festiwal Wielkopostny – 17 marca godz.17.00

0

Zapraszamy na XX Festiwal Wielkopostny – 17 marca godz.17.00 w Kościele pw. Św. Michała Archanioła w Daleszycach

CEEB. Inwentaryzacja parametrów technicznych budynku – co to jest, na czym polega i jakie niesie korzyści

0

Jakich budynków dotyczy inwentaryzacja? Kto i w jaki sposób może wykonać inwentaryzację? Przedstawiamy ważne informacje dotyczące wykonania inwentaryzacji budynków w związku z wdrożeniem w dniu 18 września 2023 r. Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków w GUNB.

Inwentaryzacja budynku – co to jest?
Inwentaryzacja parametrów technicznych jest dobrowolna i polega na zebraniu informacji dotyczących danego budynku potrzebnych z punktu widzenia utraty ciepła i emisji CO2. Dotyczy budynków, które mają źródło ciepła o nominalnej mocy cieplnej mniejszej niż 1 MW. Są to np.: budynki mieszkalne, lokalne kotłownie czy budynki handlowo-usługowe. Polega ona na zebraniu danych dotyczących parametrów technicznych budynku i źródeł jego ogrzewania. Dzięki niej można zyskać uproszczoną analizę efektywności energetycznej, która pozwala ocenić stan budynku i może pomóc lepiej zarządzać kosztami ogrzewania.

Kto przeprowadza inwentaryzację budynku i jak się odbywa?

  1. Inwentaryzacja budynku polega na wypełnieniu formularza inwentaryzacyjnego w systemie CEEB.
  2. Inwentaryzację można:
  • wykonać samodzielnie wypełniając formularz inwentaryzacyjny,
  • zamówić w swojej gminie poprzez Centralną Ewidencję Emisyjności Budynków, w ramach funkcjonalności „Zamów inwentaryzację budynku”,
  • wykonać ją dodatkowo w trakcie przeglądu przewodów kominowych.

Kogo dotyczy Inwentaryzacja budynku?
Inwentaryzację budynku może wykonać osoba, która:

  • mieszka w domu jednorodzinnym i jest jego właścicielem,
  • mieszka w domu wielorodzinnym i jest właścicielem jego części, np. posiada część w tak zwanym bliźniaku, szeregowcu,
  • posiada mieszkanie w budynku wielorodzinnym, np. bloku lub kamienicy, zarządzanej przez zarządcę,
  • posiada mieszkanie w budynku wielorodzinnym, np. bloku lub kamienicy, zarządzanej przez wspólnotę mieszkaniową (nie ma zarządcy),
  • jest zarządcą budynku.

Korzyści z inwentaryzacji budynku
W efekcie przeprowadzenia inwentaryzacji budynku można zyskać tzw. uproszczoną analizę efektywności energetycznej budynku. Dla właściciela bądź zarządcy danego budynku oznacza to pozyskanie informacji o stanie technicznym budynku, które pomogą go lepiej ogrzać. To także informacja jak zmniejszyć koszty ogrzewania i przeprowadzić skuteczny remont termomodernizacyjny.

Uproszczona analiza efektywności energetycznej budynku podaje:
• wymagany i uzyskany współczynnik przenikania ciepła,
• wskaźnik rocznego zapotrzebowania na energię użytkową, końcową i pierwotną,
• zalecany wskaźnik rocznego zapotrzebowania na energię,
• wielkość emisji CO2 budynku.

Szczegółowe informacje znajdują się w poniższych linkach:
https://zone.gunb.gov.pl/pl/inwentaryzacja-parametrow-technicznych-budynku-co-jest-na-czym-polega-i-jakie-niesie-korzysci
https://zone.gunb.gov.pl/pl/dla-obywatela

gunb ulotka ceeb 002

Ankieta – Gminny Program Przeciwdziałania Przemocy Domowej oraz Ochrony Osób Doznających Przemocy Domowej

0

Burmistrz Miasta i Gminy Daleszyce działając na podstawie art. 6 ust. 2. pkt 1 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy domowej (Dz. U. z 2021 r. poz.1249 z późn. zm.) informuje, że samorząd Gminy przystąpił do opracowania Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy Domowej oraz Ochrony Osób Doznających Przemocy Domowej.

W związku z powyższym zwracamy się z prośbą do mieszkańców o wypełnienie anonimowej ankiety „Przemoc domowa”, która jest udostępniona w Biurze Obsługi Klienta w  UMiG Daleszyce oraz w MGOPS Daleszyce.

Tworzony dokument będzie dotyczyć całej gminy. Wspólnie mamy szansę opracować plan działań, którego realizacja będzie miała wpływ na jakość i komfort życia mieszkańców Gminy Daleszyce w najbliższych latach.

Program „Aktywny samorząd” skierowany do osób niepełnosprawnych

0

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kielcach informuje, że Powiat Kielecki realizuje w 2024 roku pilotażowy program ,,Aktywny Samorząd” ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. 

Program jest skierowany do osób niepełnosprawnych posiadających znaczny, umiarkowany i lekki stopień niepełnosprawności oraz dzieci do 16 roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności.

Link do artykułu: https://www.powiat.kielce.pl/starostwo/aktualnosci/-Program-Aktywny-samorzad-skierowany-do-osob-niepelnosprawnych-/idn:12306

Program w 2024 roku obejmuje Moduł I i Moduł II.

Moduł I – likwidacja barier utrudniających aktywizację społeczną i zawodową, w tym:

a) Obszar A – likwidacja bariery transportowej:

  • Zadanie 1 – pomoc w zakupie i montażu oprzyrządowania do posiadanego samochodu, Zadanie 2 – pomoc w uzyskaniu prawa jazdy (dysfunkcja narządu ruchu),
  • Zadanie 3 – pomoc w uzyskaniu prawa jazdy (dysfunkcja narządu słuchu),
  • Zadanie 4 – pomoc w zakupie i montażu oprzyrządowania do posiadanego samochodu (dysfunkcja narządu słuchu).

b) Obszar B – likwidacja barier w dostępie do uczestniczenia w społeczeństwie informacyjnym:

  • Zadanie 1 – pomoc w zakupie sprzętu elektronicznego lub jego elementów oraz oprogramowania (dysfunkcja narządu wzroku lub ruchu),
  • Zadanie 2 – dofinansowanie szkoleń w zakresie obsługi nabytego w ramach programu sprzętu elektronicznego i oprogramowania,
  • Zadanie 3 – pomoc w zakupie sprzętu elektronicznego lub jego elementów
    oraz oprogramowania (dysfunkcja narządu wzroku),
  • Zadanie 4 – pomoc w zakupie sprzętu elektronicznego lub jego elementów
    oraz oprogramowania (dysfunkcja narządu słuchu),
  • Zadanie 5 – pomoc w utrzymaniu sprawności technicznej posiadanego sprzętu elektronicznego, zakupionego w ramach programu.

c) Obszar C – likwidacja barier w poruszaniu się:

  • Zadanie 1 – pomoc w zakupie wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym,
  • Zadanie 2 – pomoc w utrzymaniu sprawności technicznej posiadanego skutera lub wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym,
  • Zadanie 3 – pomoc w zakupie protezy kończyny, w której zastosowano nowoczesne rozwiązania techniczne,
  • Zadanie 4 – pomoc w utrzymaniu sprawności technicznej posiadanej protezy kończyny, w której zastosowano nowoczesne rozwiązania techniczne,
  • Zadanie 5 – pomoc w zakupie skutera inwalidzkiego o napędzie elektrycznym lub oprzyrządowania elektrycznego do wózka ręcznego.
  • Obszar D – pomoc w utrzymaniu aktywności zawodowej poprzez zapewnienie opieki dla osoby zależnej (dziecka przebywającego w żłobku lub przedszkolu albo pod inną tego typu opieką).

Moduł II – pomoc w uzyskaniu wykształcenia na poziomie wyższym – dofinansowanie kosztów edukacji: w szkole policealnej, w kolegium, w szkole wyższej, a także kosztów przewodu doktorskiego, otwartego poza studiami doktoranckimi.

Warunki wykluczające uczestnictwo w programie:

  • wymagalne zobowiązania wobec PFRON lub wobec realizatora programu,
  • przerwa w nauce (dotyczy Modułu II).

Termin przyjmowania wniosków:

MODUŁ I: od 1 marca do 31 sierpnia 2024 roku.

MODUŁ II:

  • od 1 do  31 marca 2024 r. (dla wniosków dotyczących roku akademickiego 2023/2024),
  • do dnia 10 października 2024 r. (dla wniosków dotyczących roku akademickiego 2024/2025).

 Wnioski o dofinansowanie w ramach programu są rejestrowane i obsługiwane w Systemie Obsługi Wsparcia https://sow.pfron.org.pl/

Podstawą złożenia wniosku w systemie SOW jest  posiadanie kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub Profilu Zaufanego na platformie e PUAP.

 Pozostałe warunki dofinansowania są opisane szczegółowo w „Kierunkach działań oraz warunkach brzegowych obowiązujących realizatorów pilotażowego programu „Aktywny Samorząd w 2024  roku” znajdujące się na stronie www.pfron.org.pl oraz na stronie internetowej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kielcach www.pcprkielce.pl.

Wnioski dostępne są na stronie internetowej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kielcach (zakładka Aktywny Samorząd 2024) oraz w siedzibie tut. Centrum ul. Wrzosowa 44, 25 – 211 Kielce.

Szczegółowe informacje można uzyskać:

MODUŁ I w pok. 38, 39, 122 lub pod numerami tel. 41 200 17 02, 41 200 17 04, 41 200 17 05.

MODUŁ II w pok. 122, poziom 1, lub pod numerem tel. 41 200 17 05.