Kiermasz stroików i wiązanek na Wszystkich Świętych

0

W Starostwie Powiatowym w Kielcach odbył się kiermasz wiązanek i stroików z okazji nadchodzącego Dnia Wszystkich Świętych. Wszystkie zaprezentowane kompozycje były przepiękne i niepowtarzalne, bo własnoręcznie wykonane przez twórców, którzy w ich przygotowanie włożyli całe serce.

Na stoiskach można było obejrzeć i zakupić prace przygotowane przede wszystkim przez uczestników Warsztatów Terapii Zajęciowej – w Osinach, Sędku, Fanisławicach, Belnie, czy Gnojnie.

Poprzez takie wydarzenia jak kiermasze uczestnicy warsztatów terapii zajęciowej mogą zaprezentować swoje prace wykonane podczas zajęć, szerszemu gronu odbiorców. Efekty były imponujące, o czym można było się przekonać podczas kiermaszu w kieleckim starostwie. Mnóstwo niepowtarzalnych, wykonanych z sercem wiązanek i stroików świątecznych zapełniło hol na poziomie „0”, a praca i zaangażowanie uczestników Warsztatów Terapii Zajęciowej wzbudzały zachwyt i podziw oglądających.

Podczas kiermaszu swoje dzieła prezentowały także osoby prywatne. Wśród nich była pani Aleksandra Banasik z gminy Daleszyce. Dzięki dotacji uzyskanej ze Starostwa Powiatowego w Kielcach mogła otworzyć 2 lata temu pracownię florystyczną, którą prowadzi z powodzeniem wykorzystując swoją fachową wiedzę w tym zakresie zdobytą podczas studiów na Uniwersytecie Rolniczym w Krakowie. – Poprzez tworzenie stroików, wiązanek, bukietów wyrażam swoje emocje. W moich kompozycjach wykorzystuję wyłącznie naturalne, ekologiczne materiały, bo kocham przyrodę, dbam też o środowisko. Preferuję styl naturalny. W moich stroikach na Wszystkich Świętych są chryzantemy – igiełkowe, kulkowe, ale też kapusta ozdobna, dzika róża, paproć, gałązki jodły, tui i liście eukaliptusa.

Na kiermasz do kieleckiego starostwa przyjechały po raz pierwszy pani Anna Szot i Bożena Sikora z gminy Łagów.  Obie panie aktywnie działają w KGW Czyżów, ale stroiki przygotowane na Dzień Wszystkich Świętych to ich własna inwencja twórcza.-  Jesteśmy samoukami, nie kończyłyśmy żadnych kursów. Cieszymy się, że mogłyśmy pokazać swoje prace na kiermaszu. Oglądający chwalili nasze stroiki, mówili że są ładne, a to dla nas ważne, że nasze prace podobają się innym – mówi Anna Szot. – Ich tworzenie daje nam ogromną satysfakcję, po prostu lubimy to robić. Pracujemy najczęściej w weekendy. Najpierw pojawia się w głowie jakaś wizja, którą potem oddajemy w swoich stroikach – dodaje Bożena Sikora.

Wszystkie zaprezentowane podczas kiermaszu kompozycje przygotowane na Wszystkich Świętych wyglądały wspaniale dlatego ogromne brawa dla ich twórców za pracę, zaangażowanie i niesamowity talent, który można było podziwiać. Wasza kreatywność jest niesamowita! Dziękujemy za obecność i zapraszamy na kolejne kiermasze organizowane przez kieleckie starostwo.   

Nowy projekt Gminy – dofinansowanie magazynów energii dla mieszkańców

0

 

Gmina Chęciny zaprasza mieszkańców do składania ankiet dla potrzeb projektu „Magazyny energii na potrzeby istniejących instalacji OZE – projekt parasolowy w gminach: Chęciny,  Daleszyce, Miedziana Góra, Morawica, Nowiny i Zagnańsk” w związku z uruchomionym przez Urząd Marszałkowski naborem w ramach programu Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021-2027, Priorytet FESW.02 Fundusze Europejskie dla środowiska, Działanie 2.3 Zielona energia.

Szanowni Mieszkańcy,

Gmina Chęciny rozpoczęła prace nad projektem obejmującym dostawę i montaż magazynów energii na potrzeby istniejących instalacji fotowoltaicznych dla mieszkańców Gminy i Miasta Chęciny. 

W projekcie będą mogły wziąć udział osoby fizyczne, zameldowane lub zamieszkujące i rozliczające podatek dochodowy PIT na terenie Gminy Chęciny, które w swoich domach mają instalacje fotowoltaiczne, a energia z nich wykorzystywana jest i będzie wyłącznie na potrzeby funkcjonowania gospodarstwa domowego (nie związane z prowadzeniem działalności gospodarczej i rolniczej). Dofinansowanie do montażu magazynu energii może wynieść szacunkowo od 60% do 85% kosztów kwalifikowanych brutto. Pozostałą część kosztów zobowiązani będą zapewnić uczestnicy projektu. 

 

Osoby zainteresowane zapraszamy do złożenia zamieszczonej poniżej ankiety w terminie do 14 listopada 2024r. Ankiety można przesyłać na adres e-mailowy: j.lysak@checiny.pl, złożyć w sekretariacie Urzędu Gminy i Miasta w Chęcinach – Plac 2 Czerwca 4, 26-060 Chęciny, pok.109. 

Złożenie ankiety nie jest równoznaczne z przyjęciem do projektu – jest wstępną deklaracją uczestnictwa w planowanym projekcie. Właściwy nabór uczestników projektu zostanie przeprowadzony po otrzymaniu dofinansowania na realizację projektu (prawdopodobny termin: 2 kwartał 2025).

Nie ma możliwości uzyskania dofinansowania do samej rozbudowy lub budowy instalacji fotowoltaicznej.

Więcej informacji można uzyskać w Urzędzie Gminy i Miasta w Chęcinach, pok. 13 oraz 103, tel. (41) 31 53 115, (41) 31 53 120.

 

Burmistrz Gminy i Miasta Chęciny

Robert Jaworski

 

Informacje dodatkowe

Magazyn energii to urządzenie działające jak duży akumulator, którego zadaniem jest przechowywanie energii elektrycznej wyprodukowanej przez panele fotowoltaiczne. Można zgromadzony tam prąd wykorzystać w nocy, lub w kolejnych dniach i wówczas nie ma konieczności pobierania energii z sieci publicznej. To szczególnie ważne dla osób, które swoje instalacje fotowoltaiczne uruchomiły po 1 kwietnia 2022r. i rozliczają się ze sprzedawcą energii elektrycznej na tzw. „nowych zasadach”. W takich przypadkach z powodu dużych różnic w cenie za 1kWh pomiędzy energią wprowadzaną do sieci publicznej a pobieraną z niej, rachunki za prąd sięgają kilku a nawet kilkunastu tysięcy złotych rocznie. Posiadanie takiego prawidłowo dobranego magazynu nie eliminuje całkowicie konieczności korzystania z energii z sieci publicznej, ponieważ jego pojemność jest ograniczona. Jednak pozwala to znacząco obniżyć zużycie energii pobieranej z sieci, co wpływa na obniżenie wysokości rachunków za prąd.

Magazyn energii, który przypomina rozmiarem niedużą lodówkę, dobierany jest w zależności od mocy instalacji fotowoltaicznej. Im większa moc paneli, tym większe urządzenie magazynujące prąd. W przypadku instalacji fotowoltaicznych uruchomionych przed 1 kwietnia 2022 r. rozlicznych na tzw. „starych zasadach” takim „magazynem” jest sieć publiczna. Energia wprowadzona do sieci i pobrana z niej rozliczana jest w kilowatogodzinach a nie w złotówkach. Nie ma tu więc sytuacji drastycznych różnic cenowych. Oznacza to, że dla takich instalacji montaż magazynu energii zwracałby się przez wiele lat. Jednak również właściciele takich instalacji fotowoltaicznych mogą zgłosić swoją chęć udziału w projekcie przygotowywanym przez Gminę.

 

Ankieta

Nowy projekt Gminy – dofinansowanie magazynów energii dla mieszkańców

0

Gmina Morawica zaprasza mieszkańców do składania ankiet dla potrzeb projektu „Magazyny energii na potrzeby istniejących instalacji OZE – projekt parasolowy w gminach: Chęciny,  Daleszyce, Miedziana Góra, Morawica, Nowiny i Zagnańsk” w związku z uruchomionym przez Urząd Marszałkowski naborem w ramach programu Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021-2027, Priorytet FESW.02 Fundusze Europejskie dla środowiska, Działanie 2.3 Zielona energia.

Szanowni Mieszkańcy,

Gmina Morawica rozpoczęła prace nad projektem obejmującym dostawę i montaż magazynów energii na potrzeby istniejących instalacji fotowoltaicznych dla mieszkańców Miasta i Gminy Morawica.

W projekcie będą mogły wziąć udział osoby fizyczne, zameldowane lub zamieszkujące i rozliczające podatek dochodowy PIT na terenie Gminy Morawica, które w swoich domach mają instalacje fotowoltaiczne, a energia z nich wykorzystywana jest i będzie wyłącznie na potrzeby funkcjonowania gospodarstwa domowego (nie związane z prowadzeniem działalności gospodarczej i rolniczej). Dofinansowanie do montażu magazynu energii może wynieść szacunkowo od 60% do 85% kosztów kwalifikowanych brutto. Pozostałą część kosztów zobowiązani będą zapewnić uczestnicy projektu. 

Osoby zainteresowane zapraszamy do złożenia zamieszczonej poniżej ankiety w terminie do 14 listopada 2024 r. Ankiety można przesyłać na adres e-mailowy: m.mazurczak@morawica.pl, złożyć w Urzędzie Miasta i Gminy w Morawicy – ul. Spacerowa 7, 26-026 Morawica, w Biurze Obsługi Klienta lub w pokoju nr 8.

Złożenie ankiety nie jest równoznaczne z przyjęciem do projektu – jest wstępną deklaracją uczestnictwa w planowanym projekcie. Właściwy nabór uczestników projektu zostanie przeprowadzony po otrzymaniu dofinansowania na realizację projektu (prawdopodobny termin: 2 kwartał 2025).

Nie ma możliwości uzyskania dofinansowania do samej rozbudowy lub budowy instalacji fotowoltaicznej.

Więcej informacji można uzyskać w Urzędzie Miasta i Gminy Morawica, pok. 8, tel. (41) 306 75 20.

Burmistrz Miasta i Gminy Morawica

Marian Buras

 

Informacje dodatkowe

Magazyn energii to urządzenie działające jak duży akumulator, którego zadaniem jest przechowywanie energii elektrycznej wyprodukowanej przez panele fotowoltaiczne. Można zgromadzony tam prąd wykorzystać w nocy, lub w kolejnych dniach i wówczas nie ma konieczności pobierania energii z sieci publicznej. To szczególnie ważne dla osób, które swoje instalacje fotowoltaiczne uruchomiły po 1 kwietnia 2022r. i rozliczają się ze sprzedawcą energii elektrycznej na tzw. „nowych zasadach”. W takich przypadkach z powodu dużych różnic w cenie za 1kWh pomiędzy energią wprowadzaną do sieci publicznej a pobieraną z niej, rachunki za prąd sięgają kilku a nawet kilkunastu tysięcy złotych rocznie. Posiadanie takiego prawidłowo dobranego magazynu nie eliminuje całkowicie konieczności korzystania z energii z sieci publicznej, ponieważ jego pojemność jest ograniczona. Jednak pozwala to znacząco obniżyć zużycie energii pobieranej z sieci, co wpływa na obniżenie wysokości rachunków za prąd.

Magazyn energii, który przypomina rozmiarem niedużą lodówkę, dobierany jest w zależności od mocy instalacji fotowoltaicznej. Im większa moc paneli, tym większe urządzenie magazynujące prąd. W przypadku instalacji fotowoltaicznych uruchomionych przed 1 kwietnia 2022 r. rozlicznych na tzw. „starych zasadach” takim „magazynem” jest sieć publiczna. Energia wprowadzona do sieci i pobrana z niej rozliczana jest w kilowatogodzinach a nie w złotówkach. Nie ma tu więc sytuacji drastycznych różnic cenowych. Oznacza to, że dla takich instalacji montaż magazynu energii zwracałby się przez wiele lat. Jednak również właściciele takich instalacji fotowoltaicznych mogą zgłosić swoją chęć udziału w projekcie przygotowywanym przez Gminę.

Do pobrania:

Ankieta

Bonus frekwencyjny – 5 000 zł dla Koła Gospodyń Wiejskich

0

Rozpoczął się nabór wniosków skierowany do kół gospodyń wiejskich z gminy, w których frekwencja w ubiegłorocznych wyborach parlamentarnych przekroczyła 60 proc. O tzw. bonusy, które wynoszą 5 tys. zł, można się ubiegać do 29 listopada 2024 r. w Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa

Wysokość pomocy wynosi 5 000 zł na jedno koło gospodyń wiejskich.

Wnioski można składać:
• osobiście w Biurach Powiatowych ARiMR,
• wysłać za pośrednictwem operatora pocztowego (np. Poczta Polska)
• za pośrednictwem platformy ePUAP,
• za pośrednictwem usługi mObywatel na stronie gov.pl,

Uwaga!

• Jeżeli Wnioskodawca przesyłając dokumenty za pośrednictwem platformy ePUAP lub za pośrednictwem usługi mObywatel do pisma ogólnego dołączy pliki niepodpisane elektronicznie, takie pliki nie mają waloru podpisanego dokumentu.

Za datę złożenia wniosku uważa się:
1) w przypadku osobistego złożenia wniosku w kancelarii Biura Powiatowego – datę dostarczenia wniosku do kancelarii Biura Powiatowego;
lub
2) w przypadku złożenia wniosku za pośrednictwem operatora pocztowego – datę nadania przesyłki (data stempla pocztowego);
lub
3) w przypadku złożenia wniosku za pośrednictwem platformy ePUAP lub za pośrednictwem usługi mObywatel na stronie gov.pl – datę jego nadania.

Szczegóły i warunki uzyskania pomocy dostępne na stronie www.gov.pl/arimr

Wsparcie na opłacenie trzeciej i czwartej raty podatku rolnego za 2024 r.

0

O pomoc w opłaceniu trzeciej i czwartej raty podatku rolnego za 2024 r. mogą wnioskować do ARiMR rolnicy, którzy w swoich gospodarstwach ponieśli w tym roku szkody w uprawach spowodowane gradem, deszczem nawalnym, przymrozkami wiosennymi lub huraganem. Nabór wniosków trwa do 15 listopada 2024 r. wyłącznie drogą elektroniczną za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ARiMR.

Do wniosku należy załączyć:

  • kopię protokołu oszacowania szkód,
  • kopie polis ubezpieczeniowych potwierdzających zawarcie umów ubezpieczenia upraw rolnych,
  • kopia decyzji ustalającej wysokości podatku rolnego na 2024 r.

Zgodnie z § 13zzq ust. 10 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 stycznia 2015 r., łączna wysokość pomocy nie może przekroczyć:

1) 80% kwoty obniżenia dochodu z produkcji roślinnej – obliczonego zgodnie z art. 25 ust. 8 rozporządzenia Komisji (UE) nr 2022/2472;
2) 90% kwoty obniżenia dochodu z produkcji roślinnej – obliczonego zgodnie z art. 25 ust. 8 rozporządzenia Komisji (UE) nr 2022/2472 – dla gospodarstw rolnych położonych na obszarach z ograniczeniami naturalnymi lub innymi szczególnymi ograniczeniami określonymi w przepisach o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich.

ARiMR informuje, iż pomoc o której mowa nie zwalnia z zapłaty trzeciej i czwartej raty podatku rolnego.

Pomoc pomniejsza się o 50%, jeżeli w dniu wystąpienia szkód w uprawach rolnych spowodowanych wystąpieniem w 2024 r. gradu, deszczu nawalnego, przymrozków wiosennych lub huraganu w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniach upraw rolnych i zwierząt gospodarskich co najmniej 50% powierzchni upraw w gospodarstwie rolnym, z wyłączeniem wieloletnich użytków zielonych, nie było ubezpieczone co najmniej od jednego z ryzyk: suszy, gradu, deszczu nawalnego, ujemnych skutków przezimowania, przymrozków wiosennych, powodzi, huraganu, pioruna, obsunięcia się ziemi lub lawiny.

Szczegóły i warunki uzyskania pomocy dostępne na stronie www.gov.pl/arimr

Pomoc klęskowa 2024. Szkody w uprawach przed 10 września! Ruszył nabór!

0

Do 15 listopada 2024 r. można się ubiegać o rekompensaty z budżetu państwa za szkody w uprawach rolnych spowodowane wystąpieniem gradu, deszczu nawalnego, przymrozków wiosennych lub huraganu które miały miejsce do 10 września 2024 r. Wnioski są przyjmowane wyłącznie drogą elektroniczną za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ARiMR.

Do wniosku należy załączyć:

  • kopię protokołu oszacowania szkód,
  • kopie polis ubezpieczeniowych potwierdzających zawarcie umów ubezpieczenia upraw rolnych,

Pomoc będzie udzielana rolnikowi:

  • któremu został nadany numer identyfikacyjny,
  • będącemu mikroprzedsiębiorstwem, małym albo średnim przedsiębiorstwem,
  • w którego gospodarstwie rolnym powstały szkody w uprawach rolnych spowodowane wystąpieniem w 2024 r. gradu, deszczu nawalnego, przymrozków wiosennych lub huraganu w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniach upraw rolnych i zwierząt gospodarskich, które zostały oszacowane przez komisję powołaną przez wojewodę i wynoszą powyżej 30% średniej rocznej produkcji roślinnej w gospodarstwie rolnym.

Wysokość pomocy ustala się jako iloczyn powierzchni uprawy, na której zgodnie z protokołem oszacowania szkód powstały szkody spowodowane wystąpieniem do dnia 10 września 2024 r. gradu, deszczu nawalnego, przymrozków wiosennych lub huraganu w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniach upraw rolnych i zwierząt gospodarskich, i stawki pomocy.

Zgodnie z § 13zzp ust. 10 rozporządzenia stawka wynosi:

– 3 000 zł na 1 ha powierzchni upraw rolnych, na których wystąpiły szkody w wyniku gradu, deszczu nawalnego, przymrozków wiosennych lub huraganu w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniach upraw rolnych i zwierząt gospodarskich w wysokości co najmniej 70% plonu;
2 000 zł na 1 ha powierzchni upraw rolnych, na których wystąpiły szkody w wyniku gradu, deszczu nawalnego, przymrozków wiosennych lub huraganu w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniach upraw rolnych i zwierząt gospodarskich w wysokości co najmniej 50% i mniej niż 70% plonu;
1 000 zł na 1 ha powierzchni upraw rolnych, na których wystąpiły szkody w wyniku gradu, deszczu nawalnego, przymrozków wiosennych lub huraganu w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniach upraw rolnych i zwierząt gospodarskich w wysokości co najmniej 30% i mniej niż 50% plonu.

Łączna wysokość pomocy nie może przekroczyć:

80% kwoty obniżenia dochodu z produkcji roślinnej – obliczonego zgodnie z art. 25 ust. 8 rozporządzenia Komisji (UE) nr 2022/2472;
90% kwoty obniżenia dochodu z produkcji roślinnej – obliczonego zgodnie z art. 25 ust. 8 rozporządzenia Komisji (UE) nr 2022/2472 – dla gospodarstw rolnych położonych na obszarach z ograniczeniami naturalnymi lub innymi szczególnymi ograniczeniami określonymi w przepisach o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich.

W przypadku gdy łączna wysokość pomocy oraz pomocy otrzymanej na podstawie odrębnych przepisów, wraz z odszkodowaniem z zakładu ubezpieczeń, przekraczałaby kwotę, o której mowa powyżej (stanowiącej 80% lub 90% kwoty obniżenia dochodu), pomocy udziela się w wysokości stanowiącej różnicę między kwotą, o której mowa powyżej, a wysokością pomocy otrzymanej na podstawie odrębnych przepisów i otrzymanych odszkodowań.

– Pomoc nie przysługuje w przypadku, gdy pomoc otrzymana na podstawie odrębnych przepisów, wraz z odszkodowaniem z zakładu ubezpieczeń przekracza kwotę pomocy obliczoną na podstawie § 13zzp ust.
12 rozporządzenia.

– Pomoc, pomniejsza się o 50%, jeżeli w dniu wystąpienia szkód w uprawach rolnych spowodowanych wystąpieniem do dnia 10 września 2024 r. gradu, deszczu nawalnego, przymrozków wiosennych lub huraganu w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniach upraw rolnych i zwierząt gospodarskich co najmniej 50% powierzchni upraw w gospodarstwie rolnym, z wyłączeniem wieloletnich użytków zielonych, nie było ubezpieczone co najmniej od jednego z ryzyk suszy, gradu, deszczu nawalnego, ujemnych skutków przezimowania, przymrozków wiosennych, powodzi, huraganu, pioruna, obsunięcia się ziemi lub lawiny,

Pomoc finansowa nie przysługuje producentowi rolnemu do powierzchni upraw rolnych, do których wnioskował o udzielenie pomocy w ramach nadzwyczajnego wsparcia finansowego sektorowi owoców i warzyw oraz sektorowi wina dotkniętym niekorzystnymi zjawiskami klimatycznymi.

Szczegóły i warunki uzyskania pomocy dostępne na stronie www.gov.pl/arimr 

W Daleszycach trwa budowa nowej siedziby Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury i hali sportowej!

0

W miejscu starej, czterdziestoletniej hali sportowej właśnie powstaje nowoczesny obiekt, który całkowicie zmieni oblicze lokalnej infrastruktury sportowej i kulturalnej. Całkowity koszt inwestycji wyniesie 8,5 miliona złotych, z czego aż 90 procent pokryje rządowe dofinansowanie pozyskane w ramach Polskiego Ładu.

Czterdziestoletnia hala sportowa to już historia! Budowa postępuje.

Nie ma już śladu po starej hali sportowej, która służyła lokalnej społeczności przez około 40 lat. Zostanie zastąpiona nowoczesnym obiektem spełniającym najwyższe standardy komfortu i energooszczędności. W miejscu dawnego budynku, przy której znajdował się również MGOK, powstanie nowy kompleks sportowo-kulturalny.

Prace rozpoczęły się od prac ziemnych dotyczących głównie wyburzenia poprzedniego budynku, a także wykonania podpiwniczenia, gdzie znajdą się pomieszczenia techniczne i gospodarczo-magazynowe. Wykonano płytę fundamentową, która jest kluczowa dla późniejszej trwałości budynku. Obecnie mury naszej „perełki architektonicznej” pną się do góry i widać już zarys przyszłych pomieszczeń oraz hali sportowej. Do końca października potrwają prace ziemne.

To będzie prawdziwe arcydzieło!

Kompleks będzie obejmował pełnowymiarowe boisko do siatkówki i koszykówki, które można przekształcić w przestrzeń do gry w piłkę ręczną i nożną. Część kulturalna obiektu będzie miała cztery kondygnacje, w tym piwnice. Na parterze swoją siedzibę będzie miał Klub Sportowy Spartakus Daleszyce, a piętro pierwsze i poddasze użytkowe zajmie Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury. W tej części zaplanowano między innymi salę o powierzchni osiemdziesięciu metrów kwadratowych, gdzie trenować będą mogły Mażoretki, Kryształki czy też członkowie Orkiestry Dętej. Sala ta będzie służyć nie tylko do zajęć muzyczno-tanecznych, ale też do spotkań z mieszkańcami. Charakterystycznym elementem obiektu będzie nowoczesna membrana dachowa oraz dekoracyjne wiązary drewniane. Energooszczędne ogrzewanie podłogowe wspierane przez kotły na pellet i pompę ciepła zapewni komfort użytkowania. Przy budowie nowego kompleksu uwzględnione zostaną najnowsze standardy i technologie.

Będą idealne warunki do rozwoju pasji i talentów

– Budowa nowego obiektu to prawdziwie historyczny moment. Muszę przyznać, że spełni się marzenie pokoleń mieszkańców naszej gminy. Poprzednia hala sportowa miała za sobą ponad 40 lat funkcjonowania i służyła tysiącom osób. Nowy obiekt będzie symbolem nowoczesności i postępu, który będzie służyć obecnym i przyszłym pokoleniom, zapewniając im komfortowe warunki do rozwijania swoich pasji i talentów – mówi burmistrz Dariusz Meresiński.

Nowoczesna i funkcjonalna przestrzeń spełni marzenia

Nowoczesny obiekt sportowo-kulturalny będzie wykonany do grudnia 2025 roku. Trzeba przyznać, że powstanie wielofunkcyjny budynek na miarę XXI wieku, który znacząco wpłynie na jakość życia mieszkańców. Nowa hala sportowa i MGOK staną się miejscem, gdzie mieszkańcy będą mogli rozwijać swoje pasje sportowe i kulturalne, w pełni czerpiąc korzyści z nowoczesnych i funkcjonalnych przestrzeni.

Kolejne sukcesy naszych kolarek i kolarzy – wracają z medalami!

0

Weronika Rutkowska, reprezentująca Świętokrzyską Fundację Sportu Vento Bike Team Daleszyce, zdobyła złoty medal w konkurencji scratch Mistrzostw Polski Krajowego Zrzeszenia LZS w Kolarstwie Torowym, które odbyły się w Pruszkowie. W wyścigu punktowym oraz konkurencji keirin zajęła trzecie miejsca.

Inna zawodniczka klubu z Daleszyc, Julia Andura na tych samych zawodach zwyciężyła w Wyścigu Pamięci 80. Rocznicy Powstania Warszawskiego, a Weronika Rutkowska była trzecia.

Bardzo dobrze spisali się również pozostali zawodnicy: Kacper Kwiatek (dwukrotnie zajął czwarte miejsce) oraz Viktoria Olejarczyk i Izabela Suchodolska. Świetnie starty zanotowali Julia Kaczmarczyk, Joanna Szczęśniak i Paweł Mucha.

– Jestem bardzo zadowolony z występu moich podopiecznych, tym bardziej, że w Pruszkowie wystąpili sami najlepsi polscy kolarze. Dziewczyny potwierdziły swoją dominację w kolarstwie torowym w swojej kategorii wiekowej – powiedział prezes Świętokrzyskiej Fundacji Sportu Vento Bike Team Daleszyce Krzysztof Baćkowski.

– Serdecznie gratuluję wszystkim naszym zawodnikom świetnych występów. To bardzo ważne, aby młodzi sportowcy budowali swoją pewność siebie dzięki takim wynikom – co na pewno doda im energii na kolejne występy. Oczywiście czekamy na kolejne medale w przyszłości, a z takim talentem jaki posiadają nasi sportowcy nie będziemy musieli długo czekać! – mówił Burmistrz Miasta i Gminy Daleszyce Dariusz Meresiński.

Zawodniczki z Daleszyc szykują się do startu w przyszłorocznych Igrzyskach Europejskich dla juniorów i juniorek młodszych, które odbędą się w lipcu w Macedonii Północnej.  

Gratulacje dla wszystkich zawodników!

Komunikat ZTM Kielce – czasowe utrudnienia w kursowaniu autobusów linii 33 do Mójczy

0

We wtorek oraz środę 29 i 30 października 2024 roku kursy linii 33 w wariancie do Mójczy (przez ulicę Chabrową) zostają czasowo skrócone do przystanku Bukówka. Powodem są prace drogowe i brak możliwości przejazdu.