Odszedł Pan Andrzej Kadłubek

0
  Z przykrością informujemy, że 26 kwietnia 2021 roku odszedł Pan Andrzej Kadłubek, wieloletni dyrektor Zespołu Szkół nr 2 w Chęcinach, nauczyciel geografii, podróżnik i pilot wycieczek. Pan Andrzej wychował wiele pokoleń młodych ludzi. Od dawna mocno związany z gminą Chęciny. Wielki przyjaciel Chęcińskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku. Pana Andrzeja zapamiętamy jako zawsze szarmanckiego i uśmiechniętego, niezwykle życzliwego i ciepłego człowieka.   Pogrążonej w smutku Rodzinie składamy najszczersze kondolencje oraz wyrazy głębokiego współczucia.

Burmistrz Gminy i Miasta Chęciny,

Radni Rady Miejskiej w Chęcinach,

Sołtysi i Przewodniczący Zarządów Osiedli

oraz pracownicy Urzędu Gminy i Miasta w Chęcinach i jednostek organizacyjnych gminy

Historia w pigułce

0
 
Już na początku lat 30 tych XX wieku okolice Chęcin zostały doceniono pod względem panujących tu warunków terenowych oraz wietrznych. W dniu 29 maja 1932 r.,u podnóża góry Żebrowicy położonej pomiędzy Gościńcem a Polichnem, uroczyście otwarto Szkołę Szybowcową w Polichnie. Aż do czasu wybuchu drugiej wojny światowej stało się to niezwykle ważne miejsce na „lotniczej”mapie Polski. Swoje pierwsze loty odbywało tu wielu późniejszych asów lotnictwa, którzy wsławili się w czasie wojny obronnej w 1939 r. oraz w czasie bitwy o Anglię. Warto tu wspomnieć choćby gen. Stanisława Skalskiego, którego imię nosi pobliska Szkoła Podstawowa w Polichnie.
Prezentowana dokumentacja przedstawia położenie budynków wchodzących w skład kompleksu szkoleniowego, projekt hangaru dla szybowców oraz protokół z oględzin Szkoły Szybowcowej w Polichnie sporządzony 13 kwietnia 1948 r.
Materiały są godne uwagi, gdyż nic już dzisiaj nie pozostało po zabudowaniach szkoły. W miejscu jednego z hangarów stoi pomnik upamiętniający poległych lotników. Po samej szkole pozostały wspomnienia i dokumentacja w Archiwum Państwowym.

Wspaniały sukces Zuzi Habik – uczennicy klasy ósmej Szkoły Podstawowej im. gen. Stanisława Skalskiego w Polichnie

0

Miło nam poinformować, że Zuzia Habik została laureatką XXX Wojewódzkiego Konkursu Recytatorskiego, zorganizowanego przez Samorządową Szkołę Podstawową im. Wandy Łyczkowskiej w Ostojowie oraz Pedagogiczną Bibliotekę Wojewódzką w Kielcach, nad którym patronat honorowy objął m.in. Świętokrzyski Kurator Oświaty.

W ramach literackich zmagań uczniowie szkół podstawowych naszego województwa prezentowali własne interpretacje fragmentów epopei „Pan Tadeusz” Adama Mickiewicza.

Zuzia przygotowała recytację fragmentów Księgi X. Emigracja. Jacek. Spowiedź Jacka Soplicy, na łożu śmierci, przed jego odwiecznym wrogiem Gerwazym, w interpretacji naszej uczennicy, zachwyciła Jury Konkursu. Jej ciekawa, pełna emocji prezentacja i doskonała dykcja zostały docenione tytułem Laureatki XXX Wojewódzkiego Konkursu Recytatorskiego.

Serdecznie gratulujemy naszej artystce i trzymamy kciuki za kolejne sukcesy.

Bożena Nowosielska

Konkurs dla szkół podstawowych

0
  Urząd Statystyczny w Kielcach zaprasza szkoły podstawowe z terenu województwa świętokrzyskiego do udziału w Konkursie „Świętokrzyskie liczy się dla Polski”. Konkurs dedykowany jest dla uczniów klas 0 – VIII, w trzech kategoriach wiekowych: kategoria I: klasy 0-II, kategoria II: klasy III-IV, kategoria III: klasy V-VIII. Uczestnik Konkursu (szkoła podstawowa) może zgłosić tylko 1 klasę w każdej kategorii wiekowej. Konkurs polega na przeprowadzeniu lekcji przez nauczyciela sprawującego opiekę nad klasą, z wykorzystaniem materiałów przesłanych mailem dotyczących Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2021 (krótkiej prezentacji i zadania do wykonania). Podczas lekcji uczniowie będą rozwiązywać  zadanie konkursowe, a nauczyciel prześle zdjęcie rozwiązanego zadania mailem na adres: kielcekonkursynsp@stat.gov.pl, w tytule wiadomości wpisując: Konkurs „Świętokrzyskie liczy się dla Polski”. Dla zwycięzców (miejsca I-III) w każdej kategorii wiekowej, którzy jako pierwsi prześlą prawidłowo rozwiązane zadanie przyznane zostaną upominki spisowe (dla każdego ucznia nagrodzonej klasy). Zapraszamy do udziału! Na zgłoszenia czekamy do 16 kwietnia br. Szczegóły w Regulaminie Konkursu.  

Nauczyciele na medal!

0
  Nauczyciele z powiatowych zespołów szkół i psycholog z powiatowej poradni psychologiczno-pedagogicznej zostali wyróżnieni za swoją pracę na rzecz oświaty i wychowania. Spotkanie połączone z wręczeniem odznaczeń odbyło się w Świętokrzyskim Urzędzie Wojewódzkim. Uroczystość, jak co roku miała odbyć się w Dniu Edukacji Narodowej, jednak z powodu epidemii, została przesunięta. Podczas spotkania sześciu nauczycieli powiatowych zespołów szkół i jeden psycholog z powiatowej poradni otrzymało Medal Komisji Edukacji Narodowej. To odznaczenie resortowe, przyznawane za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania. – Nauczyciele pracujący w Powiatowych Zespołach Szkół to naprawdę świetni specjaliści. Dzięki nim jakość kształcenia w naszych placówkach stoi na wysokim poziomie, a absolwenci nie mają problemu z odnalezieniem się na rynku pracy. Cieszę się, że wysiłki naszych pedagogów spotykają się z uznaniem i otrzymują oni ważne wyróżnienia za swoją pracę – mówi Tomasz Pleban, wicestarosta kielecki. Wśród nauczycieli, którzy odebrali medale KEN znalazł się m. in. Marcin Lesisz, nauczyciel wychowania fizycznego oraz przysposobienia ratowniczo-strzeleckiego i zajęć sportowych w PZS w Bodzentynie. – Ktoś dostrzegł moją pasję i wysiłek, które wkładam codziennie w kształcenie i wychowanie młodych ludzi. Medal Komisji Edukacji Narodowej uważam za największe odznaczenie oświatowe. Otrzymany medal motywuje mnie do dalszej owocnej pracy w szkole i poza nią. W tej samej szkole czyli Powiatowym Zespole Szkół pracuję 20 lat od samego początku kariery zawodowej – mówi Marcin Lesisz. W gronie wyróżnionych medalem KEN znalazła się również Milena Jarek z PZS w Chmielniku. W latach 2013r. – 2014r. jako szkolny koordynator dwóch projektów uzyskała dofinansowanie na kwotę ponad 500 000 zł. Przyznane ze środków unijnych na realizację zagranicznych praktyk zawodowych dla 40 uczniów z branży hotelarskiej i żywieniowej na zasadach programu Leonardo da Vinci, realizowanych w Rimini we Włoszech. W ostatnich czterech latach jako szkolny koordynator pozyskała środki unijne z Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój w kwocie 1 mln zł. Przeznaczone na realizację trzech projektów związanych z udziałem młodzieży w zagranicznych praktykach zawodowych we Włoszech oraz Wielkiej Brytanii na zasadach Erasmus +. Z kolei Tomasz Głogowski, nauczyciel z Powiatowego Zespołu Szkół w Chęcinach otrzymał Brązowy Medal za Długoletnią Służbę. – Otrzymanie go budzi we mnie jeszcze większe pokłady motywacji do podejmowania działań na rzecz własnego rozwoju oraz wzmaga jeszcze większą pasję i zaangażowanie w innowacyjną działalność dydaktyczną kierowaną do moich uczniów – mówi nauczyciel, który uczy przedmiotów mechanicznych i mechatronicznych. W zawodzie nauczyciela pracuje 16 lat. Medale Komisji Edukacji Narodowej otrzymali: Marcin Lesisz (PZS w Bodzentynie) Robert Telka (PZS w Bodzentynie) Robert Gajek (PZS W Chmielniku) Milena Jarek (PZS w Chmielniku) Edyta Kempkowska (PZS w Chmielniku) Halina Żakowska (psycholog z Powiatowej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Chmielniku) Anita Michalska (PZS w Chęcinach) Brązowy Medal za Długoletnią Służbę: Tomasz Głogowski (PZS w Chęcinach)

Szkolenie dla nauczycieli

0
Powiatowa Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Piekoszowie zaprasza nauczycieli z przedszkoli do udziału w szkoleniu, które odbędzie się 16 marca w formie on-line. W szkoleniu na temat „Wspomaganie rozwoju mowy dziecka w wieku przedszkolny”mogą wziąć udział nauczyciele z rejonu działania poradni (gminy: Chęciny, Łopuszno, Miedziana Góra, Mniów, Piekoszów, Sitkówka-Nowiny, Strawczyn). Osoby zainteresowane udziałem w webinarium proszone są o zgłoszenie swojego udziału do 5 marca 2021 r. drogą e-mailową (w zgłoszeniu należy wpisać imię, nazwisko numer telefonu do kontaktu oraz adres e-mail). Szkolenie odbędzie się w formie on-line 16 marca 2021 roku o godz. 16.00.

Sukcesy Kamili Nowak uczennicy Szkoły Podstawowej w Łukowej

0
Kamila Nowak uczennica klasy ósmej Szkoły Podstawowej w Łukowej została finalistką II Ogólnopolskiej Olimpiady Literatury i Języka Polskiego organizowanej przez Ministerstwo Edukacji i Nauki oraz Instytut Badań Literackich PAN. Jest także potrójną finalistką obecnej edycji Wojewódzkich Konkursów Przedmiotowych z j. polskiego, matematyki i fizyki organizowanych przez Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty. Talent i ogromne zaangażowanie oraz ciężka praca Kamili zostały nagrodzone. Sukcesy naszej uczennicy są dowodem na to, że nawet ucząc się zdalnie można wiele osiągnąć. Od klasy IV Kamila reprezentuje szkołę w wielu konkursach. W ubiegłym roku była również finalistką konkursu wojewódzkiego z j. polskiego. Gratulujemy i życzymy powodzenia w finałach.

Szkoła Podstawowa w  Łukowej

W gminie Mniów końca dobiegł duży projekt pod hasłem „Szkoła Sukcesu”. Pozyskano na niego blisko dwa miliony złotych!

0

Na terenie gminy Mniów zakończył się właśnie projekt edukacyjny pod hasłem „Szkoła Sukcesu”. Na jego realizację pozyskano blisko dwa miliony złotych unijnego dofinansowania. W ramach projektu odbywały się dodatkowe bezpłatne zajęcia pozalekcyjne, wyjazdy i wycieczki, ruszyły też koła zainteresowań. Zakupiono także na rzecz placówek oświatowych wysokiej klasy sprzęt, jak interaktywne stoły, interaktywne podłogi, czy dotykowe monitory.

Na realizację projektu „Szkoła Sukcesu” gmina Mniów otrzymała 1 milion 815 tysięcy złotych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014 – 2020 z działania „Rozwój edukacji i aktywne społeczeństwo, zwiększenie dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej oraz kształcenia podstawowego, gimnazjalnego i ponadgimnazjalnego”. Cały projekt opiewał na kwotę nieco ponad dwóch milionów złotych. W jego ramach zostały przeprowadzone między innymi dodatkowe zajęcia dla uczniów we wszystkich szkołach.

Celem realizacji projektu „Szkoła Sukcesu” było wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów i zmniejszenie dysproporcji w ich osiągnięciach w trakcie procesu kształcenia. – W ramach projektu udzielaliśmy wsparcia pedagogiczno-psychologicznego uczniom z terenu gminy Mniów. Projektem zostało objętych 620 uczniów z czterech szkół podstawowych z terenu gminy, w tym ze szkoły w Cierchach, Mniowie, Zaborowicach i w Grzymałkowie. 402 uczniów podniosło swoje kompetencje kluczowe, a 79 nauczycieli wzięło udział w szkoleniach, nabywając tym samym również wysokie kompetencje kluczowe. Dodatkowo dwóch nauczycieli ukończyło studia podyplomowe na kierunku informatyka i pedagogika specjalna – poinformowała Irena Skowron, kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Piekoszowie.

W ramach projektu prowadzone były zajęcia dodatkowe dla uczniów z zakresu zajęć przedmiotowych, jak matematyka, fizyka, geografia, biologia, chemia, język angielski i informatyka. Poza tym, odbywały się dodatkowe zajęcia z zakresu kół zainteresowań. Uruchomiono chociażby koło taneczne, plastyczne, sportowe, teatralne, fotograficzne, szachowe, dziennikarskie i instrumentalne. – Dzięki realizacji projektu mogliśmy wprowadzić wiele ciekawych zajęć dodatkowych i kół zainteresowań, które nie tylko podniosły poziom edukacyjny uczniów, ale również rozwinęły w nich talenty. Zajęcia były doskonałym zagospodarowaniem wolnego czasu. Zwiększyły też poziom językowy uczniów, głównie ze względu na wprowadzenie dodatkowych zajęć z języka angielskiego. Poza tym, uczniowie mieli możliwość edukacyjnych wyjazdów chociażby do Kieleckiego Parku Technologicznego, czy też do Regionalnego Centrum Naukowo Technologicznego w Podzamczu. To był bardzo dobrze wykorzystany czas, dający wszystkim biorącym udział w projekcie możliwość samorealizacji i rozwoju – zaznacza kierownik Irena Skowron.

Niestety, w 2020 roku plany pokrzyżował wybuch pandemii koronawirusa i wszystkie dodatkowe przedmioty oraz koła zainteresowań realizowane w ramach projektu „Szkoła Sukcesu” musiały zostać zawieszone wraz z zamknięciem szkół. – W związku z tym, postanowiliśmy zwrócić się z prośbą do Urzędu Marszałkowskiego o możliwość modyfikacji projektu i pozwolenie na zakup w ramach środków, które nie zostały wykorzystane ze względy na pandemię, sprzętu interaktywnego dla szkół. Zgodę taką otrzymaliśmy i dzięki temu mogliśmy zakupić podłogi interaktywne, monitory dotykowe, urządzenie wielofunkcyjne, stół interaktywny i komputer. Sprzęt ten trafił właśnie do szkół i trzeba przyznać, że jest najwyższej jakości. Korzystają już z niego uczniowie klas najmłodszych, którzy odbywają lekcje stacjonarne. W przyszłości korzystać z tego sprzętu będą także uczniowie klas starszych – zapowiedział wójt gminy Mniów, Piotr Wilczak.

Warto też dodać, że za zgodą Urzędu Marszałkowskiego część niewykorzystanych pieniędzy została przeznaczona na zakup środków ochrony osobistej. – Zakupiliśmy dodatkowo oczyszczacze powietrza dla szkół, parownice i środki ochrony osobistej, takie jak jednorazowe rękawiczki, mydła antybakteryjne, maseczki, przyłbice i płyny do dezynfekcji – poinformował wójt Piotr Wilczak. Wsparciem w tym zakresie objętych zostało 547 uczniów.

Pracownia Lego w szkole w Bolminie uroczyście otwarta. Uczniowie konstruują tu nawet zdalnie sterowane pojazdy!

0

 - loga_efs.jpg

Uczniowie Szkoły Podstawowej w Bolminie uczą się programowania z robotami i z klockami Lego. Wszystkie sale dydaktyczne są wyposażone w tablice i monitory interaktywne. Są też interaktywne dywany, najwyższej klasy oprogramowanie i nowoczesne technologie cyfrowe wykorzystywane w nauce. Tutaj lekcje przyszłości stały się już właściwie codziennością, a wszystko to dzięki pozyskiwanym sukcesywnie środkom unijnym. Właśnie uroczyście otworzono tu Pracownię Lego.

Szkoła Podstawowa z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Św. Jana Pawła II w Bolminie od dawna stawiana jest za wzór. To właśnie ta placówka jako pierwsza w województwie w roku 2017 wprowadziła nauczanie dwujęzyczne, stając się tym samym innowacyjną szkołą idącą naprzeciw oczekiwaniom współczesnego świata. – Początkowo oddziały dwujęzyczne mieliśmy w klasach 7 i 8. W chwili obecnej nauczanie dwujęzyczne funkcjonuje z powodzeniem już od klasy pierwszej. Wprowadziliśmy je również w oddziałach przedszkolnych, gdzie dzieci uczą się języka angielskiego poprzez zabawę. Wszystko to dzięki władzom gminy, które mocno wspierają nas we wszystkich działaniach, za co z tego miejsca pragniemy serdecznie podziękować – mówi Małgorzata Markiewicz, dyrektor Szkoły Podstawowej w Bolminie.

Wiedza i umiejętności wykraczające ponad program

Uczniowie w Bolminie od dawna już mają dostęp do najwyższych technologii cyfrowych, a niezwykle zaaranżowane przestrzenie szkolne, jak kolorowe korytarze, przyjazne sale lekcyjne, miejsca do odpoczynku i zajęć, czy kreatywne kąciki, sprawiają, że chce się tu być. Kiedy wydawałoby się, że w tej szkole jest już właściwie wszystko, uczniowie po raz kolejny zostali mile zaskoczeni. Tym razem do ich użytku przekazano symbolicznie Pracownię Lego, która jest jedną z dziesięciu w kraju i jedną z dwóch w województwie. – To nasze kolejne wielkie osiągnięcie. Szkoła w Bolminie może poszczycić się jedyną w swoim rodzaju, świetnie wyposażoną „Pracownią Lego”. Uczniowie mogą tu zdobywać wiedzę wykraczającą ponad podstawę programową, a co najważniejsze mogą zgłębiać jej tajniki podczas zabawy. Programowanie i robotyka to nowoczesna forma edukacji dzieci, która z jednej strony daje radość tworzenia, a z drugiej poczucie dumy z wykonanego zadania. To wszystko składa się na wszechstronny rozwój, który zdecydowanie wykracza ponad program – ocenił burmistrz Gminy i Miasta Chęciny, Robert Jaworski podczas uroczystego otwarcia nowoczesnej Pracowni Lego w szkole w Bolminie. – Stworzenie tak nowoczesnej pracowni było możliwe dzięki pozyskanym środkom unijnym z Europejskiego Funduszu Społecznego. Z tego miejsca pragnę złożyć serdeczne podziękowania na ręce wicemarszałek województwa świętokrzyskiego Renaty Janik za wielkie wsparcie naszego projektu i troskę o rozwój edukacji w regionie. Dzięki takim działaniom małe szkoły stają się naprawdę wielkimi – zaznaczył burmistrz Robert Jaworski.

Nowoczesne rozwiązania edukacyjne przynoszą efekty

Na realizację projektu, w ramach którego zakupiono nowoczesne pomoce dydaktyczne, zorganizowano szkolenia i dodatkowe zajęcia dla uczniów udało się pozyskać ponad 318 tysięcy złotych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego w ramach poddziałania „Rozwój edukacji kształcenia ogólnego w zakresie stosowania TIK”. – Ogromnie się cieszę, że władze Gminy i Miasta Chęciny wspólnie z placówkami oświatowymi z tego terenu sięgają z takim sukcesem po środki unijne, dzięki którym szkoły są doposażane w najnowocześniejsze pomoce dydaktyczne. To wielka zasługa burmistrza Roberta Jaworskiego, ale też dyrekcji i nauczycieli, którzy nie boją się nowych wyzwań. Cieszy mnie fakt, że uczniowie z Bolmina już od najmłodszych klas mogą rozwijać swoje pasje i zainteresowania, a przy tym mieć atrakcyjną, nowoczesną i twórczą naukę, która jest tutaj naprawdę na najwyższym poziomie. Dzięki naciskowi na kreatywność, współpracę i krytyczne myślenie tego typu rozwiązania edukacyjne bez wątpienia wzmacniają pewność siebie uczniów oraz rozwijają umiejętności przydatne w dorosłym życiu – mówiła podczas uroczystego otwarcia Pracowni Lego, wicemarszałek województwa świętokrzyskiego Renata Janik, która była pod wielkim wrażeniem nie tylko umiejętności uczniów, ale też wyposażenia i aranżacji szkoły.

Nauka programowania z robotami

Innowacyjne podejście do procesu dydaktycznego, to bez wątpienia atut szkoły w Bolminie. – Wykorzystując zabawę klockami Lego uczniowie mimowolnie poznają i uczą się skomplikowanych procesów z zakresu programowania, fizyki, czy przedmiotów matematyczno-przyrodniczych. Klocki Lego nasi nauczyciele wykorzystują również na zajęciach językowych czy logopedycznych. Innowacyjne zajęcia kształtują u uczniów umiejętności społeczne oraz współpracę w grupie. Należy też podkreślić, że uczniowie pracują w swoim tempie i na miarę własnych indywidualnych umiejętności. Powoduje to, że w naturalny sposób oswajają się z nowoczesną technologią oraz rozwijają kluczowe kompetencje. Sami już potrafią skonstruować samolot, zdalny samochód czy nawet latającą pszczołę – wymienia dyrektor szkoły w Bolminie, Małgorzata Markiewicz.

Patrząc na wyposażenie szkoły, poziom edukacyjny i wszystkie innowacyjne metody nauczania, jakie zostały tu wprowadzone, śmiało można powiedzieć, że lekcje przyszłości w szkole w Bolminie stały się już normą.

Agnieszka Olech

Jest taka szkoła … w gminie Chęciny

0
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Św. Jana Pawła II w Bolminie jest bardzo dobrze wyposażoną placówką oświatową, ponieważ dyrekcja stara się, aby  uczniowie już od najmłodszych lat mogli korzystać z nowoczesnych technologii. W szkole głównym priorytetem jest komfort edukacji oraz wysoki standard i poziom nauczania. Burmistrz Miasta i Gminy Chęciny Robert Jaworski również stawia na jakość edukacji na terenie gminy i wspiera wszelkie oddolne inicjatywy w tym zakresie. Dzięki udanej współpracy z Organem Prowadzącym oraz unijnemu dofinansowaniu dyrektor szkoły Małgorzata Markiewicz stworzyła warunki, aby nauka w szkole podstawowej w Bolminie była na najwyższym poziomie, spełniała wysokie standardy jakości, aby szkoła stała się miejscem ciekawym, inspirującym do rozwijania zainteresowań i pasji. Miejscem, które jest jednocześnie bezpieczne i nie przypomina swoim wyglądem typowej szkoły. Wraz z zespołem pracowników dyrekcja nieustannie przekształca  szkołę, aby stała się miejscem, w którym nauka jest przyjemnością. Dba o szkolną przestrzeń, by była kolorowa i funkcjonalna, systematycznie wzbogaca bazę dydaktyczną. Placówkę na tle innych w gminie wyróżniają ciekawie zaaranżowane przestrzenie szkolne: kolorowe korytarze, miejsca do odpoczynku i zajęć, kreatywne kąciki. Każda sala lekcyjna ma swój niepowtarzalny charakter. Szkoła może się pochwalić swoim najnowszym osiągnięciem, jedyną w swoim rodzaju, świetnie wyposażoną „Pracownią Lego”. Na ten cel pozyskano bardzo wysokie dofinansowanie. Uczniowie w „Pracowni Lego” mogą  zdobywać wiedzę wykraczającą ponad podstawę programową, a co najważniejsze mogą zgłębiać jej tajniki podczas zabawy. Programowanie i robotyka to nowoczesna forma edukacji dzieci. Daje z jednej strony radość tworzenia, poczucie dumy z wykonanego zadania, a z drugiej – wszechstronnie rozwija. Na zakup nowoczesnych pomocy dydaktycznych, szkolenia i dodatkowe zajęcia dla naszych uczniów dyrekcja szkoły we współpracy z organem prowadzącym pozyskała blisko 380 tysięcy złotych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego w ramach poddziałania „Rozwój edukacji kształcenia ogólnego w zakresie stosowania TIK”. Całość zadania opiewa na kwotę 372 773 zł tysięcy złotych. W Bolminie lekcje przyszłości właściwie stały się już codziennością. Uczniowie uczą się programowania z wykorzystaniem robotów oraz klocków Lego. Każda  z sali dydaktycznych wyposażona jest w tablice i monitory interaktywne. Uczniowie i nauczyciele mają do dyspozycji pracownię komputerową, laptopy, tablety. Ponadto  dywan interaktywny, najwyższej klasy oprogramowanie i drukarki 3D w formie długopisu. W tej szkole korzystanie z nowoczesnych technologii jest codziennością na miarę XXI wieku. Niewątpliwym atutem szkoły jest innowacyjne podejście do procesu dydaktycznego. Wykorzystując zabawę klockami Lego uczniowie mimowolnie poznają i uczą się skomplikowanych procesów  z zakresu programowania, fizyki, czy przedmiotów matematyczno-przyrodniczych. Klocki Lego nauczyciele wykorzystują również na zajęciach językowych czy logopedycznych. Innowacyjne zajęcia kształtują u uczniów umiejętności społeczne oraz współpracę w grupie. Uczniowie pracują w swoim tempie i na miarę własnych indywidualnych umiejętności. W naturalny sposób oswajają się z nowoczesną technologią oraz rozwijają kluczowe kompetencje. Szkoła w Bolminie nie po raz pierwszy zaistniała jako placówka innowacyjna i idąca naprzeciw oczekiwaniom współczesnego świata. W 2017 roku stała się prekursorem nauczania dwujęzycznego. Jako pierwsza publiczna szkoła podstawowa w województwie świętokrzyskim wprowadziła oddziały dwujęzyczne w klasie 7 i 8. W chwili obecnej nauczanie dwujęzyczne funkcjonuje z powodzeniem już od klasy pierwszej. W dobie obecnej sytuacji epidemiologicznej, w czasie edukacji zdalnej, Bolmin poradził sobie znakomicie. Zajęcia prowadzone były na platformie Office 365 i w tym obszarze również szkoła odniosła sukces. Microsoft po przeanalizowaniu aktywności uczniów i nauczycieli na platformie nadał placówce tytuł „Szkoła w Chmurze”. Dyrekcja szkoły wraz z gronem pedagogicznym nie boją się nowych wyzwań, stawiają na ciągły rozwój placówki, w której uczeń i jego potrzeby edukacyjne oraz rozwojowe zajmują najważniejsze miejsce. Nauczyciele stale doskonalą swoje umiejętności, podnoszą kwalifikacje, aby sprostać nowym wyzwaniom. Warto podkreślić, iż stanowią świetny zespół, który dzięki współpracy i wymianie doświadczeń jest w stanie osiągać sukcesy. Wszystkie działania podejmowane w szkole wpływają na jej rozwój oraz podnoszenie jakości pracy; są możliwe dzięki systematycznej i wspaniałej współpracy pani dyrektor Małgorzaty Markiewicz z organem prowadzącym, rodzicami, nauczycielami oraz pracownikami szkoły. Panią dyrektor natomiast cieszy fakt, że ma możliwość współpracy z osobami chętnymi do  pomocy, pełnymi pomysłów i inicjatyw, zaangażowanych na rzecz rozwoju szkoły, aby stała się placówką nowoczesną, bezpieczną, przyjazną i sprzyjającą rozwojowi wychowanków.