Elektroniczna skrzynka podawcza systemu pojazd i kierowca – za jej pośrednictwem można składać wnioski do Wydziału Komunikacji i Transportu kieleckiego starostwa.
Za pośrednictwem skrzynki podawczej, która znajduje się na stronie Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych (PWPW) https://www.esp.pwpw.pl/?isLogin=0 można składać wnioski w sprawie rejestracji pojazdów (np.: zgłoszenie nabycia lub zbycia pojazdu, zarejestrowanie lub wyrejestrowanie pojazdu) oraz uprawnień do kierowania pojazdami (np.: PKK, wymiana prawa jazdy, zezwolenie na pojazdy uprzywilejowane). Wszystko online, bez potrzeby osobistej wizyty w urzędzie.
Warunek jest taki, że osoby składające taki wniosek do urzędu, muszą posługiwać się elektronicznym podpisem. Dopiero wtedy, gdy zainteresowany dostarczy dokumenty w oryginale, można rozpocząć procedurę rejestracji pojazdu czy wydania prawa jazdy (dokumenty można przesłać za pośrednictwem poczty lub kuriera). Potem następuje weryfikacja dokumentów przez upoważnionego pracownika. Gdy wnioski są kompletne (dotyczy to rejestracji), dokumenty dla właściciela pojazdu tj. tablice rejestracyjne, dowód rejestracyjny czy karta pojazdu mogą zostać odesłane na koszt właściciela.
Inaczej jest w przypadku ubiegania się o prawo jazdy. Po pozytywnej weryfikacji dokumentów i wyprodukowania prawa jazdy przez PWPW właściciel musi odebrać je osobiście.
– To sposób, który pozwoli na możliwie niezakłócony – mimo sytuacji pandemii cykl procedur związanych m.in. z rejestracją, czy wyrobieniem profilu kandydata na kierowcę – mówi starosta kielecki, Mirosław Gębski.
By skorzystać z Elektronicznej Skrzynki Podawczej wystarczy zarejestrować się na stronie www.esp.pwpw.pl
Wsparcie techniczne PWPW dostępne jest pod adresem mailowym:
Do wniosku należy dołączyć wszystkie wymagane dokumenty we właściwej postaci elektronicznej. Informacje zawarte na stronie: https://www.esp.pwpw.pl/Account/Help#Czym_jest_pkk powinny pomóc w przebrnięciu całej procedury.