3.5 C
Kielce
czwartek, 24 kwietnia, 2025
Strona głównaAktualnościZakupy stacjonarne - kiedy zwrot?

Zakupy stacjonarne – kiedy zwrot?

Zobacz

Do Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Kielcach bardzo często zwracają się Konsumenci z pytaniem, czy towar zakupiony w sklepie stacjonarnym mogą zwrócić lub zamienić na inny w sytuacji, gdy np. rozmyślili się.

W związku z tym przypomnieć należy, że zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta można odstąpić bez podawania przyczyny tylko od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa. Jako przykład można podać tu zakupy dokonane w sklepach internetowych lub na pokazach organizowanych m.in. w hotelach.

W sklepie stacjonarnym co do zasady nie można zwrócić ani zamienić towaru na nowy. Sprzedający może jednak, na zasadzie dobrowolności, wprowadzić w swoim sklepie możliwość zwrotu lub wymiany zakupionego towaru.

Podsumowując, warto jest przy dokonywaniu zakupów w sklepach stacjonarnych zapytać sprzedawcę przed dokonaniem płatności o możliwość zwrotu lub wymiany towaru. Dla celów dowodowych najkorzystniej byłoby dysponować takim zapewnieniem sprzedawcy na piśmie.

 

Aktualności

Przybywa miejsc pracy dla osób niepełnosprawnych

Ponad 800 tysięcy złotych przeznaczono na wsparcie osób niepełnosprawnych w powiecie kieleckim. W Starostwie Powiatowym w...

Polecamy