3.5 C
Kielce
poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościZakupy stacjonarne - kiedy zwrot?

Zakupy stacjonarne – kiedy zwrot?

Zobacz

Do Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Kielcach bardzo często zwracają się Konsumenci z pytaniem, czy towar zakupiony w sklepie stacjonarnym mogą zwrócić lub zamienić na inny w sytuacji, gdy np. rozmyślili się.

W związku z tym przypomnieć należy, że zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta można odstąpić bez podawania przyczyny tylko od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa. Jako przykład można podać tu zakupy dokonane w sklepach internetowych lub na pokazach organizowanych m.in. w hotelach.

W sklepie stacjonarnym co do zasady nie można zwrócić ani zamienić towaru na nowy. Sprzedający może jednak, na zasadzie dobrowolności, wprowadzić w swoim sklepie możliwość zwrotu lub wymiany zakupionego towaru.

Podsumowując, warto jest przy dokonywaniu zakupów w sklepach stacjonarnych zapytać sprzedawcę przed dokonaniem płatności o możliwość zwrotu lub wymiany towaru. Dla celów dowodowych najkorzystniej byłoby dysponować takim zapewnieniem sprzedawcy na piśmie.

 

Aktualności

Warsztaty świąteczne w Centrum Kultury i Bezpieczeństwa w Zajączkowie. Piękne wianki i radość tworzenia

W Centrum Kultury i Bezpieczeństwa w Zajączkowie odbyły się warsztaty rękodzielnicze, podczas których mieszkańcy mieli okazję nauczyć się zdobienia...

Polecamy