3.5 C
Kielce
niedziela, 23 lutego, 2025
Strona głównaAktualnościZakupy przez internet

Zakupy przez internet

Zobacz

Do Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Kielcach bardzo często zwracają się Konsumenci z pytaniem, czy towar zakupiony w sklepie stacjonarnym mogą zwrócić lub zamienić na inny w sytuacji, gdy np. rozmyślili się.

W związku z tym przypomnieć należy, że zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta można odstąpić bez podawania przyczyny tylko od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa. Jako przykład można podać tu zakupy dokonane w sklepach internetowych lub na pokazach organizowanych m.in. w hotelach.

W sklepie stacjonarnym co do zasady nie można zwrócić ani zamienić towaru na nowy. Sprzedający może jednak, na zasadzie dobrowolności, wprowadzić w swoim sklepie możliwość zwrotu lub wymiany zakupionego towaru.

Podsumowując, warto jest przy dokonywaniu zakupów w sklepach stacjonarnych zapytać sprzedawcę przed dokonaniem płatności o możliwość zwrotu lub wymiany towaru. Dla celów dowodowych najkorzystniej byłoby dysponować takim zapewnieniem sprzedawcy na piśmie.

 

Aktualności

Będą nowe kierunki lotów z Lotniska w Radomiu – wracają połączenia czarterowe

Trudna sytuacja, ale perspektywy na rozwój Lotnisko Warszawa-Radom w ostatnich miesiącach zmagało się z problemami w siatce połączeń. Pod koniec...

Polecamy