Starosta kielecki Mirosław Gębski oraz wicestarosta Tomasz Pleban podpisali umowę z firmą, która do 12 maja ma uprzątnąć teren pogorzeliska po pożarze odpadów chemicznych w Nowinach. Podpisanie umowy odbyło się w środę, 29 kwietnia w siedzibie naszego urzędu.
Zakres prac do wykonania zaplanował Zespół Kryzysowy, powołany w Starostwie Powiatowym w Kielcach. Obejmuje on m. in. zabezpieczenie terenu pogorzeliska oraz posegregowanie pozostałości po pożarze.
– Wykonawca ma nie tylko zabezpieczyć plac, ale także dokładnie go oczyścić, zebrać spalony materiał oraz przykryć warstwą piachu o grubości 30 cm w celu zabezpieczenia przed parowaniem substancji chemicznych oraz rozlewisk cieczy toksycznych. Na ten cel przewidzieliśmy ok. 400 ton piachu – mówi starosta.
Starosta dodaje, że sytuacja jest nadzwyczajna i w trosce o zdrowie mieszkańców, starostwo wsparło przedsiębiorcę we wszelkich procedurach, jak chociażby uzyskanie pozwolenia na wjazd sprzętu ciężkiego.
Wartość wykonania usługi to blisko 175 tys. zł. – Do tej pory wydaliśmy już ponad 30 tysięcy złotych na wstępne zabezpieczenie, w tym na zakup specjalnych pojemników do przechowania odpadów – wylicza wicestarosta Tomasz Pleban.
Zgodnie z podpisaną umową, wykonawca powinien zakończyć swoją pracę do 12 maja.
– Jeszcze dzisiaj, w środę 29 kwietnia zabezpieczymy teren, ogrodzimy taśmą i przewieziemy sprzęt – deklaruje Krzysztof Mochocki, właściciel Przedsiębiorstwa Usług Sprzętowych „ZMECHBUD”.