W ubiegły piątek zakończyła się 76. edycja międzynarodowych targów Hannover Messe 2023, w których uczestniczyło 12 świętokrzyskich przedsiębiorców z sektora metalowo – odlewniczego. Misja odbywała się w ramach projektu promocji gospodarczej regionu, który realizuje Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego.
Targi Hannover Messe 2023 przeszły już do historii. Trwające od 17 do 21 kwietnia wydarzenie, które zgromadziło światową branżę metalowo-odlewniczą, było dla świętokrzyskich przedsiębiorców doskonałą okazją do nawiązania kontaktów biznesowych i wejścia na nowe rynki. Warto podkreślić, że w ramach targów nasz region miał swoje, doskonale prezentujące się i widoczne stoisko. W tegorocznej edycji targów ponad 4 000 wystawców zaprezentowało swoje rozwiązania, a przez pięć dni targów odwiedziło je ponad 130 000 zwiedzających.
Po raz pierwszy w organizowanej przez Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego misji gospodarczej uczestniczyła firma DELKAR. Organizacja tego projektu była na najwyższym poziomie. Stoisko, którym dysponowaliśmy jako współwystawca, spełniło nasze oczekiwania i potrzeby. Podczas targów odbyliśmy wiele inspirujących rozmów, zarówno z potencjalnymi partnerami biznesowymi, jak i dostawcami, z którymi planujemy dalsze negocjacje handlowe. Charakter rozmów pozwala nam wierzyć, że misja odniesie zamierzony cel, czyli zdobycie nowych klientów i poszerzenie grona dostawców – mówi Izabela Kozłowska z firmy DELKAR.
Słów uznania nie krył również Marcin Karbownik z firmy Utech Technics. – Wyjazd na targi Hannover MESSE 2023 oceniam bardzo pozytywnie. Goście odwiedzający stoisko nastawieni byli na współpracę handlowo-usługową. Równie ważnym elementem było zacieśnienie kooperacji pomiędzy firmami biorącymi udział w misji gospodarczej. Jako efektu wydarzenia spodziewam się nawiązania zagranicznej współpracy handlowej oraz umocnienia wizerunku przedsiębiorstwa, zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym, co może przełożyć się na zwiększenie liczby zapytań ofertowych – mówił.
Organizację targów chwalił również Bartłomiej Kaleta z firmy ARFOX, który podkreślał, że na uznanie zasługiwało przede wszystkim doskonale przygotowane stoisko. – Trud włożony w organizację opłacał się, a opieka organizatorów była odczuwalna w każdym momencie – podsumowuje.
Wydarzenie zostało zrealizowane z projektu promocji gospodarczej województwa świętokrzyskiego “Świętokrzyskie – hard to pronounce, easy to do business in”. Jest on współfinansowany z funduszy unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020.