Wypracowanie wspólnych zasad w zakresie zatrzymania i zwracania paw jazdy lub dowodów rejestracyjnych było jednym z tematów spotkania pracowników Wydziału Komunikacji i Transportu z kieleckimi policjantami.
W Starostwie Powiatowym w Kielcach rozmawiano o zadaniach wynikających z ustawy prawo o ruchu drogowym. Spotkanie poprowadzili Cezary Majcher, członek Zarządu Powiatu w Kielcach i Artur Dudzic, dyrektor Wydziału Komunikacji i Transportu. Wzięli w nim udział policjanci współpracujący z wydziałem oraz nadkom. Dariusz Kuroś, zastępcą Komendanta Miejskiego Policji w Kielcach.
– Pracujemy na tych samych przepisach i wykonujemy te same zadania w różnym zakresie. Często wykonując nasze zadania współpracujemy ze sobą. Warto, abyśmy opracowali wspólne postępowanie w niektórych przypadkach – mówił dyrektor wydziału, który przybliżył problemowe zagadnienia.
– Chcielibyśmy, aby nasze spotkania odbywały się cyklicznie. Dzięki temu na pewno wypracujemy dobre praktyki pomiędzy Starostwem Powiatowym w Kielcach a policją – dodał Cezary Majcher, członek Zarządu Powiatu w Kielcach.
Jednym z omawianych tematów były procedury związane z zatrzymaniem uprawnień do kierowania pojazdem. Przedstawiciele Wydziału Komunikacji i Transportu przypominali o konieczności zgłoszenia się kierowcy do starostwa po upływie 3 miesięcy od zatrzymania prawa jazdy.
– Po 3 miesiącach prawo jazdy jest zwracane w urzędzie. W sytuacji, jeśli dokument nie został fizycznie zabrany, lecz zablokowany elektronicznie, to procedura jest podobna, tylko starostwo zamiast wydawać prawo jazdy, odblokowuje je. O tym musi wiedzieć kierowca, że powinien przyjść do urzędu i złożyć wniosek o jego zwrot – mówił Artur Dudzic.