3.5 C
Kielce
piątek, 22 listopada, 2024
Strona głównaGospodarkaWFOŚiGW w Kielcach. Rusza program usuwania azbestu. Wnioski można składać do końca...

WFOŚiGW w Kielcach. Rusza program usuwania azbestu. Wnioski można składać do końca maja!

Zobacz

Zarząd Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach właśnie ogłosił nabór wniosków dla zadań dotyczących usuwania i unieszkodliwiania odpadów niebezpiecznych w postaci materiałów zawierających azbest. Aby skorzystać z dotacji chętni mieszkańcy powinni zgłosić chęć wymiany azbestowego pokrycia do swojego urzędu gminy w terminie do 31 maja.

Na nabór w tym roku przeznaczono nieco ponad 2,5 miliona złotych. – Mieszkańcy mogą pozyskać dofinansowanie na demontaż, transport i unieszkodliwienie odpadów zawierających azbest. Zgłoszenia należy dokonywać do 31 maja w swoim urzędzie gminy – poinformował Ryszard Gliwiński, prezes Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach.

Jak podkreślała podczas konferencji prasowej wiceminister kultury, dziedzictwa narodowego i sportu Anna Krupka, to niezwykle istotny program, który jest wyrazem troski o środowisko. – Bardzo się cieszę, że udało się uruchomić kolejny program, który pomoże mieszkańcom regionu w usuwaniu niebezpiecznego azbestu – mówiła wiceminister Anna Krupka, zaznaczając jednocześnie, że dofinansowanie może sięgnąć nwet stu procent.

Zdaniem senatora Krzysztofa Słonia, program ten to kolejny ważny krok w kierunku nie tylko ochrony środowiska, ale i zdrowia mieszkańców. – Kiedyś azbest był bardzo popularnym materiałem wykorzystywanym w budownictwie, szczególnie w okresie powojennym. Wtedy to właśnie pokrywano dachy głównie azbestem. Kilkanaście lat temu produkcja azbestu została zlikwidowana, ale to nie rozwiązało problemu jego usuwania. Dzięki takim programom jak ten, wielu mieszkańców nareszcie będzie mogło się go pozbyć ze swoich dachów, do czego gorąco zachęcam. Tu chodzi przede wszystkim o nasze zdrowie – zaznaczył senator Krzysztof Słoń, a poseł Agata Wojtyszek poinformowała, że w ciągu trzech lat na usuwanie azbestu przeznaczone zostanie ponad 7,6 mln złotych. – Do tej pory, dzięki wsparciu Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska, zutylizowano 75 tysięcy ton azbestu. – Nadal jednak wiele dachów wciąż jest pokrytych azbestem. Programy pomocowe będą dużym wsparciem dla mieszkańców przy usuwaniu niebezpiecznego pokrycia dachowego wykonanego z eternitu – dodał wicewojewoda świętokrzyski Rafał Nowak.

Zadanie realizowane jest w ramach „Ogólnopolskiego programu finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest”. Wnioski o przyznanie dotacji mieszkańcy powinni składać do urzędów gmin w terminie od 10 maja do 31 maja bieżącego roku.

Galeria

Aktualności

Sesja Rady Miejskiej w Morawicy

Na podstawie § 18 ust. 3 Statutu Miasta i Gminy Morawica przyjętego uchwałą Nr II/5/18 Rady Miejskiej w Morawicy z dnia 27...

Polecamy