Tylko do 13 grudnia, fundacje i stowarzyszenia mają czas na złożenie informacji, w formie pisemnego oświadczenia, dotyczącej przyjmowania lub dokonywania płatności w formie gotówkowej. Obowiązek w tej sprawie nakłada ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowania terroryzmu z 1 marca 2018 roku.
Na mocy tej ustawy, Wydział Zdrowia i Polityki Społecznej, realizując w imieniu Starosty Kieleckiego, funkcje organu nadzoru nad stowarzyszeniami i fundacjami zwraca się z prośbą o złożenie oświadczeń (według załączonego wzoru):
- Czy Państwa organizacja przyjmuje lub dokonuje płatności w gotówce o wartości równej lub przekraczającej równowartość 10 000 euro bez względu na to, czy płatność jest przeprowadzana jako pojedyncza operacja, czy kilka operacji, które wydają się ze sobą powiązane.
- Informację w formie pisemnego oświadczenia podpisanego przez osobę(y) umocowaną(e) do działania w sprawach majątkowych zgodnie z zapisami statutu/Krajowego Rejestru Sądowego Państwa organizacji, należy złożyć drogą elektroniczną podpisaną podpisem kwalifikowanym a w przypadku braku takiej możliwości za pośrednictwem operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy prawo pocztowe z dnia 23 listopada 2012 r., lub osobiście w siedzibie Starostwa Powiatowego w Kielcach (ul. Wrzosowa 44, 25-211 Kielce) do Wydziału Zdrowia i Polityki Społecznej w terminie do 13 grudnia każdego roku.
Na instytucje obowiązane może zostać nałożona kara administracyjna w wypadku niedopełnienia przez nie obowiązków, które wynikają z Rozdziału 13 ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.
W razie jakichkolwiek pytań i wątpliwości dotyczących oświadczenia, wskazany jest kontakt z Wydziałem Zdrowia i Polityki Społecznej Starostwa Powiatowego w Kielcach tel. 41 200 16 30.