W związku ze stanem epidemii na terytorium RP i zmianami w funkcjonowaniu Starostwa Powiatowego w Kielcach przedstawiamy procedury, dotyczące rejestracji pojazdów.
Procedura związana z rejestracją pojazdów obowiązująca w Wydziale Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Kielcach po złożeniu dokumentów w skrzyni podawczej wyłożonej w Starostwie Powiatowym.
Procedura dotyczy pojazdów nowych oraz pojazdów ciężarowych, które wykorzystywane są do transportu towarów.
Złożenie dokumentów może nastąpić po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu
(dotyczy osób i spraw wymienionych w §1 pkt. 1 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 24 marca 2020r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej stanu epidemii (Dz. U. z 2020r. poz. 522)). Do koperty właściciel pojazdu oprócz wniosku o zarejestrowanie pojazdu, wkłada również wymagane dokumenty (oryginały) oraz dołącza tablice rejestracyjne jeżeli pojazd był w nie wyposażony (tablice powinny być czyste). Dołącza również potwierdzenie przelewu opłaty za rejestrację pojazdu na konto Starostwa Powiatowego w Kielcach. Na wniosku o rejestrację pojazdu właściciel ma obowiązek podać również swój adres e-mail i nr telefonu. Po kwarantannie dokumentów trwającej 48 godzin, dokumenty są przydzielane do realizacji dla poszczególnych pracowników, którzy będą rejestrować pojazd. Po weryfikacji dokumentów pracownik, rejestruje pojazd albo wzywa właściciela do uzupełnienia braków – wysyłając pismo na podany przez właściciela adres e-mail. Właściciel pojazdu brakujące dokumenty wkłada do koperty, na której wpisuje nr sprawy podany na wezwaniu do uzupełnienia dokumentów oraz nazwisko prowadzącego sprawę pracownika. Po kwarantannie dokumentów są one przekazywane dla wskazanego na kopercie pracownika i dołączane do akt sprawy zarejestrowanych pod wskazanym numerem. Po zarejestrowaniu pojazdu – wydaniu pozwolenia czasowego, tablic rejestracyjnych oraz nalepki kontrolnej na szybę pojazdu, pracownik przesyła informację do właściciela pojazdu i podaje mu informacje o dacie wysłania tablic rejestracyjnych wraz z pozwoleniem czasowym i nalepką kontrolną na szybę pojazdu.
W CELU ODBIORU DOWODU REJESTRACYJNEGO I KART POJAZDU, WŁAŚCICIEL POJAZDU: Właściciel pojazdu wkłada do koperty pozwolenie czasowe i pozostawia w skrzyni podawczej Po kwarantannie dokumentów, są one przydzielane konkretnemu pracownikowi, który prowadzi sprawę rejestracji przedmiotowego pojazdu. Po przygotowaniu do wydania dowodu rejestracyjnego i karty pojazdu (jeżeli była wydana) pracownik przesyła informację do właściciela pojazdu i podaje mu informacje o dacie wysłania dowodu rejestracyjnego i karty pojazdu (jeżeli była wydana).