Zwiedzanie tężni, wizyta w sanatorium Marconi, degustacja wody siarczkowej – to tylko niektóre z punktów pobytu zagranicznych przedsiębiorców z branży kosmetyczno-farmaceutycznej w Busku – Zdroju, która odbywa się w ramach unijnego projektu promocji gospodarczej województwa świętokrzyskiego „Świętokrzyskie – hard to pronounce, easy to do business in”.
Po dwóch pracowitych dniach spędzonych na targach SLAVIC B2Beauty, które odbywały się w Centrum Kongresowym w Kielcach, 20 przedstawicieli zagranicznych firm odwiedziło w czwartek, 15 czerwca uzdrowisko Busko-Zdrój. Program wizyty był bardzo bogaty i różnorodny – przedsiębiorcy zawitali do Domu Zdrojowego oraz tężni, gdzie mogli pooddychać powietrzem nasyconym zbawiennym dla zdrowia solankowym aerozolem, uczestniczyli również w spotkaniu poświęconym właściwościom wód siarczkowych i wykorzystaniu ich przy produkcji kosmetyków.
Niewątpliwą atrakcją była podróż „Słonecznym Ekspresem”, wizyta w sanatorium Marconi, przejazd Parkiem Szanieckim do Lasu Winiarskiego do źródła wody siarczkowej i jej degustacja oraz wyprawa do Sosny na Szczudłach.
Przedsiębiorcy, zachwyceni niezwykłym klimatem Buska – Zdroju, podkreślali, że jest to miejsce, w którym bez wątpienia można zadbać o zdrowie i urodę, oczyścić ciało i umysł.
Na mapie regionu świętokrzyskiego Busko – Zdrój jest tym miejscem, które znakomicie wpisuje się w ideę turystyki uzdrowiskowej i prozdrowotnej. Jest ono jedną z inteligentnych specjalizacji województwa, która ma dawać impuls do rozwoju naszego regionu. Wizyta studyjna zagranicznych przedsiębiorców w Busku – Zdroju jest jednym z elementów promocji województwa świętokrzyskiego.
Projekt promocji gospodarczej województwa świętokrzyskiego „Świętokrzyskie – hard to pronounce, easy to do business in” realizowany jest przez Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego i dofinansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020.