Mieszkańcy Miasta i Gminy Morawica legitymujący się orzeczeniem o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności mogą składać wnioski o przyjęcie do Centrum.
Placówka powstała w ramach resortowego Programu Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej „Centra opiekuńczo-mieszkalne” finansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego. Głównym celem utworzenia Centrum jest uzupełnienie systemu wsparcia dla osób z niepełnosprawnością, poprzez stworzenie dodatkowej usługi w postaci zapewnienia całodobowego pobytu dla 20 mieszkańców naszej gminy.
Osoby korzystające z Centrum objęte zostaną wsparciem w zakresie usług opiekuńczo-zdrowotnych oraz społeczno-integracyjnych. Mieszkaniec placówki będzie miał do dyspozycji w pełni wyposażony jednoosobowy pokój wraz z łazienką, całodobowe zamieszkanie wraz z wyżywieniem, dostęp do kuchni, pralni, sprzętu rehabilitacyjnego, pokoju dziennego wypoczynku.
Uczestnicy programu będą mieć zapewnioną opiekę kadry specjalistów. Organizowane zajęcia i treningi aktywizacyjne pozwolą na podejmowanie przez osoby z niepełnosprawnością, aktywności na miarę ich potrzeb i możliwości psychospołecznych.
Osoby zainteresowane pobytem w Samorządowym Centrum Opiekuńczo-Mieszkalnym w Brudzowie mogą składać wniosek wraz z orzeczeniem o niepełnosprawności, zaświadczeniem lekarskim i klauzulą RODO. W przypadku, kiedy wniosek składa w imieniu osoby niepełnosprawnej jej opiekun prawny należy przedłożyć stosowne postanowienie sądu.
Dokumenty rekrutacyjne należy składać w siedzibie Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Morawicy, ul. Kielecka 9 od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 41/ 301 40 42 lub 41 /301 40 40 wew. 611.
Druki rekrutacyjne dostępne są na stronie internetowej oraz w siedzibie Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Morawicy, ul. Kielecka 9.