Grudzień dla „Odnawiaków” był bardzo pracowitym okresem. Na zajęciach Koła Naukowego poznali dwa rodzaje energii – odnawialną i nieodnawialną – V etap. Przeanalizowali wybrane przykłady paliw kopalnych i odnawialnych źródeł energii. Uporządkowali informacje na podstawie pracy z tekstem i wykonali bardzo ciekawe lapbooki, zachęcające do ich przejrzenia (dostępne na gazetce szkolnej dla społeczności uczniowskiej). Podjęli także próbę wymyślenia zupełnie nowych źródeł energii i technologii (urządzenia, maszyny), które pozwolą w przyszłości stworzyć z nich prąd. Ze względu na mały problem z ich opisaniem (bo to tylko druga klasa), możemy obejrzeć szkice.
W czasie pracy nad lapbookami, część „Odnawiaków” skupiła się na utrwaleniu poznanych wiadomości o różnych źródłach energii i ich wykorzystaniu w życiu codziennym.
Na zakończenie zajęć dwie uczennice przygotowały test sprawdzający, który cieszył się dużym zainteresowaniem kolegów i koleżanek oraz wykonali piękny plakat o „Odnawialnych źródłach energii”.
https://spcheciny.szkolnastrona.pl/index.php?c=article&id=4855
W grudniu młodzi naukowcy ze Szkolnego Koła Naukowego “Odnawiaki” dowiedzieli się jak wykorzystuje się energię wiatru do pozyskiwania energii elektrycznej – etap VI. Poznali zarys budowy turbiny wiatrowej, strefy energetyczne wiatru w Polsce oraz rozmawiali o zaletach i wadach tworzenia farm wiatrowych. Z wielkim zaangażowaniem budowali prosty model turbiny wiatrowej z papieru, który od razu testowali. Najbardziej pracochłonną częścią tego etapu projektu było stworzenie makiety ekomiasta, poprzedzone tworzeniem projektu Makiety. Co to znaczy, że miasto jest eko? Co powinno się znaleźć w ekomieście? Czego nie powinno być (lub powinno być ograniczone) w ekomieście? Jakie powinno być główne źródło energii w takim mieście?“ To pytania, na które wspólnie szukali odpowiedzi. Uczniowie próbowali swoje spostrzeżenia zilustrować w projekcie ekomiasta.
Szczególne miejsce w makiecie miał ekodom oraz farma wiatrowa. Po takich zajęciach uczniowie będą świadomi potencjału energetyki wiatrowej w kontekście stosowania odnawialnych źródeł energii.
https://spcheciny.szkolnastrona.pl/a,4854,etap-vi-energia-wiatrowa