3.5 C
Kielce
środa, 27 sierpnia, 2025
Strona głównaOświataV i VI etap działań Być jak Ignacy

V i VI etap działań Być jak Ignacy

Zobacz

Grudzień dla „Odnawiaków” był bardzo pracowitym okresem. Na zajęciach Koła Naukowego poznali dwa rodzaje energii – odnawialną i nieodnawialną – V etap. Przeanalizowali wybrane przykłady paliw kopalnych i odnawialnych źródeł energii. Uporządkowali informacje na podstawie pracy z tekstem i wykonali bardzo ciekawe lapbooki, zachęcające do ich przejrzenia (dostępne na gazetce szkolnej dla społeczności uczniowskiej). Podjęli także próbę wymyślenia zupełnie nowych źródeł energii i technologii (urządzenia, maszyny), które pozwolą w przyszłości stworzyć z nich prąd. Ze względu na mały problem z ich opisaniem (bo to tylko druga klasa), możemy obejrzeć szkice.   

W czasie pracy nad lapbookami, część „Odnawiaków” skupiła się na utrwaleniu poznanych wiadomości o różnych źródłach energii i ich wykorzystaniu w życiu codziennym.

Na zakończenie zajęć dwie uczennice przygotowały test sprawdzający, który cieszył się dużym zainteresowaniem kolegów i koleżanek oraz wykonali piękny plakat o „Odnawialnych źródłach energii”.

https://spcheciny.szkolnastrona.pl/index.php?c=article&id=4855

W grudniu młodzi naukowcy ze Szkolnego Koła Naukowego “Odnawiaki”  dowiedzieli się jak wykorzystuje się energię wiatru do pozyskiwania energii elektrycznej – etap VI.  Poznali zarys budowy turbiny wiatrowej, strefy energetyczne wiatru w Polsce oraz rozmawiali o zaletach i wadach tworzenia farm wiatrowych. Z wielkim zaangażowaniem budowali prosty model turbiny wiatrowej z papieru, który od razu testowali. Najbardziej pracochłonną częścią tego etapu projektu było stworzenie makiety ekomiasta, poprzedzone tworzeniem projektu Makiety. Co to znaczy, że miasto jest eko?  Co powinno się znaleźć w ekomieście? Czego nie powinno być (lub powinno być ograniczone) w ekomieście? Jakie powinno być główne źródło energii w takim mieście?“ To pytania, na które wspólnie szukali odpowiedzi. Uczniowie próbowali swoje spostrzeżenia zilustrować w projekcie ekomiasta. 

Szczególne miejsce w makiecie miał ekodom oraz farma wiatrowa.  Po takich zajęciach uczniowie będą świadomi potencjału energetyki wiatrowej w kontekście stosowania odnawialnych źródeł energii.

https://spcheciny.szkolnastrona.pl/a,4854,etap-vi-energia-wiatrowa

 

Galeria

GminaGmina Chęciny
MiejscowośćChęciny

Aktualności

Mieszkanie po rozwodzie lub spadku? Zobacz, dlaczego szybki skup to często najlepsze wyjście

Mieszkanie, które kiedyś było centrum życia rodzinnego, nagle staje się źródłem konfliktu, niepewności i dodatkowego stresu? W sytuacji, gdy...

Polecamy