Do mieszkańców powiatu kieleckiego trafiają fałszywe maile od oszustów podszywających się pod dostawcę energii – PGE. Oszuści próbują wyłudzić dane osobowe. To tzw. akcja phishingowa.
Wiadomości informują o rzekomej nadpłacie i zachęcają do jej odzyskania poprzez zalogowanie się do konta Biura Obsługi Klienta. Link z maila przekierowuje jednak na fałszywą stronę. Prawdziwa spółka energetyczna apeluje o szczególną ostrożność.
PGE przypomina, żeby w takich przypadkach nie działać automatycznie. Przed podaniem poufnych danych, należy zwrócić uwagę na:
– nietypowe adresy stron internetowych, szczególnie te, na które jesteśmy przekierowywani,
– adresy mailowe, z których otrzymujemy korespondencję,– styl otrzymanej korespondencji, błędy gramatyczne, literówki,
– niezrozumiałe komunikaty na stronie lub złożony system przekierowań.
W przypadku podejrzenia oszustwa zgłoszenia można dokonać pod adresem: incydent.cert.pl
Tak wygląda fałszywy mail na ekranie smartfona: