3.5 C
Kielce
piątek, 10 maja, 2024
Strona głównaAktualnościUwaga na oszustów na parkingach

Uwaga na oszustów na parkingach

Zobacz

Kierowcy parkujący przed sklepami popularnych sieci handlowych znaleźli się na celowniku oszustów, którzy wystawiają fałszywe wezwania do zapłaty za brak ważnego biletu parkingowego.

Jak informuje Powiatowy Rzecznik Konsumentów jeden z operatorów takich parkingów zamieścił na swojej stronie internetowej informację o przypadkach wystawiania przez osoby trzecie fałszywych wezwań do zapłaty za brak ważnego biletu parkingowego, które nie pochodzą od jego służb kontrolnych.

– Przedsiębiorca wskazał, że fałszywe wezwania różnią się od prawdziwych przede wszystkim numerem konta, które służy do wyłudzania pieniędzy. Na wezwaniach od operatora parkingu znajduje się kod QR, za pomocą którego można uzyskać informacje o wezwaniu i jego szczegółach. Dzięki temu łatwo można zobaczyć numer wezwania, zdjęcia wykonane przez kontrolera oraz poznać powód nałożenia opłaty dodatkowej, jak również złożyć reklamację lub opłacić wezwanie do zapłaty – mówi Powiatowy Rzecznik Konsumentów, Wojciech Wojtaszek.

Podkreślono również, że kontrolerzy nie pobierają opłat dodatkowych, a ich płatność może być dokonana tylko elektronicznie. W razie wątpliwości można skontaktować się z Przedsiębiorcą telefonicznie lub mailowo – dodaje.

Parkingi przy sieciowych sklepach w mieście, na których darmowy postój jest dopuszczalny po pobraniu biletu powoli zaczynają być normą. Założeniem takiego rozwiązania jest zapewnienie dostępności miejsc parkingowych klientom sklepów. Na miejscach takich nie parkują już mieszkańcy okolicznych domówbloków, którzy wcześniej często pozostawiali tam auta na cały dzień.    

W związku z tym należy przypomnieć, że zasady korzystania z w/w parkingów powinny być określone w regulaminie umieszczonym w widocznym miejscu. Zapisy powinny być zrozumiałe i nie mogą wprowadzać konsumentów w błąd.

– Po wyczerpaniu drogi reklamacyjnej konsumenci będący mieszkańcami Powiatu Kieleckiego mogą skorzystać z porady i pomocy Powiatowego Rzecznika Konsumentów – informuje Wojciech Wojtaszek.

Bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów udziela mieszkańcom Powiatu Kieleckiego, Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Kielcach – osobiście w siedzibie Starostwa Powiatowego w Kielcach, pokój 204, telefonicznie: 41 200 12 80 lub mailowo: rzecznik.konsumentow@powiat.kielce.pl.

Aktualności

W Piekoszowie odbył się XVIII Konkurs Pięknego Czytania

W Piekoszowie miała miejsce osiemnasta edycja Miejsko-Gminnego Konkursu Pięknego Czytania, który przyciągnął najmłodszych uczniów z lokalnych szkół podstawowych. Wydarzenie,...

Polecamy