Urząd Gminy i Miasta Chęciny informuje, iż rozpoczął wydawanie decyzji – nakazów płatniczych na rok 2017 z terenu miasta Chęciny. W przypadku niemożności doręczenia decyzji przez pracownika Urzędu, dokument będzie można odebrać w Urzędzie – Punkcie Informacji Turystycznej (budynek Niemczówki), ul. Małogoska 7 w Chęcinach od poniedziałku do soboty w godzinach od 9:00 – 17:00.
Po upływie 14 dni bezskutecznej próby doręczenia i pozostawienia awiza ( zawiadomienia) przez pracownika, decyzję uważa się za doręczoną pozostawiając ją w aktach Urzędu.
Przypomina się, iż termin zapłaty I raty zobowiązania pieniężnego upływa w dniu 15 marca 2017 r.
Informuje się ponadto, iż w związku z nowelizacją ustaw regulujących konstrukcję podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego, która weszła w życie od 1 stycznia 2016 roku – w przypadku gdy kwota podatku nie przekracza 100 zł, podatek jest płatny jednorazowo w terminie płatności pierwszej raty. Natomiast, jeżeli wysokość zobowiązania podatkowego jest niższa niż 7 zł, organ podatkowy nie wszczyna postępowania i nie wydaje decyzji.