11 świętokrzyskich przedsiębiorców uczestniczy w międzynarodowych targach żywności SIAL w Paryżu. To największe na świecie wydarzenie dla sektora spożywczo-przetwórczego, które w tym roku upływa pod znakiem nowości. To również znakomita szansa dla naszych firm na nawiązanie kontaktów handlowych.
Centrum wystawowe Paris Nord Villepinte jest w tych dniach stolicą branży spożywczej i przetwórczej. Impreza tradycyjnie przyciąga producentów, detalistów i konsumentów z ponad 100 krajów świata, w tym również z regionu świętokrzyskiego. W tym roku nasze województwo zorganizowało na tej prestiżowej imprezie stoisko, zaprosiło również do udziału w wydarzeniu – w ramach misji gospodarczej – 11 firm: PW MAT, Vitalpol, Lyofood, Sad Sandomierski, Megawitę, BDG Izbę, Lyofarm, Agropole, Purple Valley, Winnicę Złota Wieś oraz OSM Opatów.
– Organizacja misji wyjazdowej przedsiębiorców z województwa świętokrzyskiego na targi SIAL w Paryżu ma na celu promocję sektora spożywczo-przetwórczego z naszego regionu na rynkach zagranicznych. Należy podkreślić, że wydarzenie to zostało wskazane przez przedsiębiorców z naszego regionu jako priorytetowe dla tej branży w 2022 roku – mówi Andrzej Bętkowski, marszałek województwa świętokrzyskiego. – Zależy nam bardzo na wsparciu działań proeksportowych świętokrzyskich firm, chcemy wspierać je w nawiązywaniu nowych kontraktów zagranicznych.
Jak zgodnie potwierdzają świętokrzyscy uczestnicy paryskich targów – udział w targach SIAL jest dla nich znakomitą okazją do nawiązania kontaktów biznesowych i zainicjowania współpracy z zagranicznymi partnerami. Co bardzo cieszy – od momentu rozpoczęcia targów nasi przedsiębiorcy przez cały czas uczestniczą w indywidualnych spotkaniach z przedstawicielami innych firm. Nasze świętokrzyskie stoisko tętni życiem, a to dobry prognostyk na przyszłość i zapowiedź efektywniej międzynarodowej współpracy. Bez wątpienia świętokrzyskie produkty są pełnowartościowe oraz atrakcyjny dla nowych rynków zbytu.
Warto dodać, że na targach SIAL, które potrwają do 19 października, prezentowane są najlepsze innowacje spożywcze z całego świata, można również zapoznać się z oczekiwaniami konsumentów, trendami na rynkach oraz zagadnieniami dotyczącymi bezpieczeństwa żywnościowego. W tym roku impreza przebiega pod hasłem nowości, a główna debata koncentruje się wokół tematu „Own the Change”, które ma inicjować dyskusję dotyczącą rozwiązań do tworzenia żywności jutra.
Misja gospodarcza organizowana jest przez Oddział ds. Promocji Gospodarczej Regionu Departamentu Inwestycji i Rozwoju Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego w ramach projektu promocji gospodarczej województwa świętokrzyskiego „Świętokrzyskie – hard to pronunce, easy to do business in”, Działanie 2.4 Promocja gospodarcza kluczowych branż gospodarki regionu Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego, na lata 2014-2020.