Liczne krajowe i zagraniczne konferencje z udziałem ekspertów, misje gospodarcze, czy ogólnopolska kampania promocyjna regionu – to część działań realizowanych w ramach projektu “Świętokrzyskie – hard to pronounce, easy to do business in”. Dziś w Hotelu Binkowski w Kielcach na kongresie gospodarczym „Świętokrzyskie – jesteśmy blisko” podsumowano działania projektu promocji gospodarczej realizowanego od 2016 roku przez Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego w Kielcach w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020. W wydarzeniu uczestniczyli: marszałek Andrzej Bętkowski, członek Zarządu Województwa Tomasz Jamka, dyrektor Departamentu Inwestycji i Rozwoju Jacek Sułek, dyrektor Departamentu Edukacji, Sportu, Turystyki i Spraw Zagranicznych Piotr Kisiel.
– Z działań realizowanych w ramach projektu skorzystało 278 regionalnych przedsiębiorców, którzy są dziś wśród nas i mam nadzieję, że podzielą się z nami swoimi spostrzeżeniami. Liczymy na Państwa głos, bowiem wszystkim nam zależy na tym, by jak najefektywniej wspierać rozwój świętokrzyskich firm – podkreślił marszałek Andrzej Bętkowski. – Dziękuję również wszystkim Państwu za wspaniałą współpracę z Urzędem Marszałkowskim Województwa Świętokrzyskiego podczas realizacji projektu promocji gospodarczej regionu i liczę, że nasza współpraca nie kończy się wraz z jego finalizacją. Chcemy kontynuować naszą misję, a przez to wspierać rozwój gospodarczy regionu. Razem możemy osiągnąć jeszcze więcej i uczynić Świętokrzyskie atrakcyjnym miejscem do inwestycji i rozwoju biznesu – dodał.
– Naszym celem w tym projekcie było prezentowanie regionu świętokrzyskiego jako miejsca atrakcyjnego dla inwestorów oraz promowanie naszych regionalnych przedsiębiorców z różnych branż, m.in. spożywczej, metalowej czy budowlanej – mówił członek Zarządu Tomasz Jamka. – Dzisiejsze spotkanie w tak szacownym gronie – przedsiębiorców, samorządowców oraz przedstawicieli instytucji otoczenia biznesu – to również dobry moment, by rozpocząć dyskusję na temat szans rozwojowych naszego regionu oraz form wsparcia świętokrzyskich firm w ich wejściu na zagraniczne rynki – podkreślił.
Osiem lat realizacji projektu “Świętokrzyskie – hard to pronounce, easy to do business in” to wiele ważnych i różnorodnych działań skierowanych do sektora małych i średnich przedsiębiorstw – organizowano liczne pro-eksportowe, krajowe i zagraniczne konferencje, przyjazdowe oraz wyjazdowe misje gospodarcze, ogólnopolską kampanię promocyjną regionu. W ramach projektu zorganizowano konferencje w różnych miejscach naszego województwa – od urokliwego Sandomierza i dynamicznie rozwijających się Starachowic, przez malownicze Busko-Zdrój po historyczny Jędrzejów. Były konferencje w Brukseli, a także misje gospodarcze świętokrzyskich przedsiębiorców na międzynarodowych, prestiżowych imprezach targowych, m.in. w Paryżu, Londynie, Hanowerze, Monachium czy Belgradzie. Z działań skorzystało 278 regionalnych przedsiębiorców.
Podczas dzisiejszego kongresu odbył się warsztat coaching dla przedsiębiorców i managerów – Life & Business oraz w panel ekspercki na temat internacjonalizacji MŚP w nowej perspektywie finansowej UE.
- Wydarzenie organizowane jest przez Oddział Współpracy Gospodarczej i Projektów Europejskich UMWŚ w ramach projektu pn. „Świętokrzyskie – hard to pronounce, easy to invest in”, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020.
- Aktualności z realizacji projektu