Cyberprzestępcy, aby wyłudzić pieniądze, często wykorzystują popularne portale społecznościowe oraz komunikatory. Jedną z metod stosowaną przez przestępców jest próba uzyskania kodu BLIK. Tym razem ofiarą oszustów padła 50-latka, która myśląc, że pomaga synowi straciła 700 złotych.
Wczoraj do ostrowieckiej komendy zgłosiła się 50-letnia mieszkanka Ostrowca Świętokrzyskiego. Kobieta poinformowała stróżów prawa, że została oszukana przez osobę podszywającą się pod jej syna. Jak ustalili mundurowi, ktoś na początku lipca br. włamał się na jego konto społecznościowe, a następnie za pośrednictwem popularnego komunikatora internetowego poprosił zgłaszająca o udostępnienie kodu BLIK. Ostrowczanka w tym czasie przebywała poza granicami kraju i była przekonana, że koresponduje ze swoim synem. Z ich rozmowy wynikało, że potrzebował on krótkoterminowej pomocy finansowej, gdyż miał problem z wypłatą gotówki w bankomacie. Jak się okazało, w trakcie prowadzonej korespondencji wygenerowała ona kod BLIK na kwotę 700 złotych. W momencie, gdy została poproszona o kolejny kod zorientowała się, że padła ofiarą cyberoszustów.
Ostrzegamy! Często stosowaną przez oszustów metodą jest podszywanie się pod znajomych na portalach społecznościowych i zwracanie się z prośbą o pilną pożyczkę. Przestępcy proponują łatwy sposób przelania gotówki poprzez wygenerowanie numeru kodu BLIK w systemie płatności elektronicznej. Przekazany kod wystarczy, by sprawca mógł natychmiast wypłacić pieniądze. Bądźmy czujni i nie dajmy się zwieść pozorom.
Aby nie paść ofiarą oszustów radzimy:
Opr. EW
Źródło: KPP w Ostrowcu Świętokrzyskim