3.5 C
Kielce
czwartek, 25 kwietnia, 2024
Strona głównaAktualnościSprawdź zanim podpiszesz!

Sprawdź zanim podpiszesz!

Zobacz

17 listopada w Starostwie Powiatowym w Kielcach odbyło się spotkanie przedstawicieli, instytucji i organizacji działających na rzecz seniorów. Ich przedstawiciele ostrzegali przed nieuczciwymi praktykami sprzedawców oferujących różnorakie produkty i usługi.

Bezpieczny i Aktywny Senior – Wideo

Organizatorami spotkania pod nazwą „Bezpieczny i Aktywny Senior” byli: starosta kielecki – Michał Godowski oraz Delegatura Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Łodzi. Na spotkaniu obecni byli także Marek Kwiecień i Józef Szczepańczyk – członkowie Zarządu Powiatu Kieleckiego. – Starostwo powiatowe w Kielcach aktywnie wspiera seniorów, dlatego też postanowiliśmy ostrzec osoby starsze przed licznymi w ostatnim czasie próbami oszustw i wyłudzeń pieniędzy przez nieuczciwych sprzedawców – powiedział starosta Michał Godowski.

Tomasz Dec, dyrektor Delegatury Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Łodzi poinformował zebranych o podstawowych zasadach bezpieczeństwa zawierania umów. Należy być szczególnie czujnym podczas rozmów z konsultantami różnych firm. – Bardzo ważnym jest, aby nie podawać swoich danych przez telefon. Jeśli od konsultanta otrzymamy jakąś ofertę, należy przed wyrażeniem zgody na podpisanie umowy sprawdzić, czy pochodzi ona od obecnego dostawcy usług. Przed podpisaniem umowy należy bezwzględnie i dokładnie przeczytać umowę. Dobrym pomysłem jest też skonsultowanie jej z rodziną, czy sąsiadami. Jeśli ktokolwiek zmusza państwa do podpisania umowy, należy powiedzieć stanowcze „nie” – mówił dyrektor Tomasz Dec.

Seniorzy obecni na spotkaniu zostali także poinformowani w jaki sposób zachować się, jeśli firma windykacyjna przesyła wezwanie do zapłaty. Jak podkreślił Tomasz Dec, w pierwszej kolejności należy opanować nerwy i emocje i pamiętać, że wezwanie nie jest pismem z sądu. Osoba, która otrzymała takie pismo, powinna najszybciej skonsultować się z osobami bliskimi i udać po pomoc do Powiatowego lub Miejskiego Rzecznika Konsumentów właściwego ze względu na miejsce zamieszkania.

Bezpłatną pomoc prawną można również uzyskać pod numerami telefonów: 801 440 220 lub 22 290 89 16 od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 d 18:00.

 

 

 

 

Aktualności

Polecamy