Mieszkańcy gminy Mniów mogą korzystać z darmowych porad prawnych

Od ubiegłego roku na terenie Gminy Mniów uruchomiono punkt udzielania bezpłatnych porad prawnych dla mieszkańców. Bezpłatne porady są dostępne w budynku Urzędu Gminy w każdy pierwszy i trzeci poniedziałek miesiąca w godzinach od 13:00 do 16:00. Prowadzenie punktu jest finansowane ze środków własnych Gminy.

Jesienią ubiegłego roku władze gminy Mniów uruchomiły bezpłatny punkt porad prawnych. – Problemy naszych mieszkańców są dla nas ważne. Chcemy, aby punkt bezpłatnych porad prawnych był miejscem, do którego mieszkańcy z wszystkich miejscowości z terenu gminy mogli przyjść i uzyskać fachową oraz bezpłatną pomoc prawną – tłumaczy wójt gminy Mniów, Mariusz Adamczyk.

Finansowany ze środków budżetowych punkt udzielania bezpłatnych porad prawnych udziela porad w zakresie prawa pracy, prawa cywilnego, prawa karnego, prawa administracyjnego, prawa ubezpieczeń społecznych, czy prawa rodzinnego. – Przekrój spraw, z jakimi zgłaszają się mieszkańcy gminy jest dosyć szeroki. Głównie jednak są to sprawy rodzinne, dotyczące rozwodów, separacji, alimentów, opieki nad dziećmi i kontaktów z nimi, a także przymusowego leczenia odwykowego czy psychiatrycznego – wymienia radca prawny, Jolanta Wróblewska-Więcek, z punktu bezpłatnych porad prawnych z Mniowa. – Pojawiają się także sprawy karne, jak znęcanie nad rodziną i pobicia. Często też mieszkańcy zgłaszają się ze sprawami z zakresu typowych spraw cywilnych. Przeważają tu sprawy spadkowe, jak nabycie spadku, czy zniesienie współwłasności, a także spory graniczne – dodaje radca prawny, Jolanta Wróblewska-Więcek.

Udzielana pomoc prawna polega głównie na poinformowaniu osoby uprawnionej o obowiązującym stanie prawnym, przysługujących jej uprawnieniach lub spoczywających na niej obowiązkach. – Po zapoznaniu się ze sprawą radca prawny wskazuje osobie uprawnionej sposób rozwiązania jej problemu prawnego. Oferujemy także pomoc w sporządzeniu projektu pisma w zakresie niezbędnym do udzielenia pomocy – mówi wójt, Mariusz Adamczyk, a jego słowa potwierdza radca prawny, Jolanta Wróblewska-Więcek. – Pomagamy w przygotowaniu pism, pozwów i odwołań, między innymi także od wszelkich decyzji administracyjnych – dodaje.

– Gwarantujemy bezpłatny dostęp do porad prawnych, bo wiemy, że dla wielu były one nieosiągalne ze względu na koszt. Zachęcamy wszystkich, którzy potrzebują porady prawnej do skorzystania z niej zupełnie bezpłatnie. Mamy bardzo dobrego radcę prawnego, który swoją wiedzą, doświadczeniem i rzetelnością służy pomocą tym, którzy jej potrzebują – zachęca wójt, Mariusz Adamczyk.

Mieszkańcy gminy Mniów zainteresowani uzyskaniem bezpłatnej porady prawnej powinni w miarę możliwości zabrać ze sobą dokumentację dotyczącą tematu. – Pozwoli to na dokładniejsze zapoznanie się z problemem – radzi radca prawny, Jolanta Wróblewska-Więcek.

74. rocznica pacyfikacji Michniowa

0
Muzeum Wsi Kieleckiej zaprasza dziś, 12 lipca na uroczyste obchody 74. rocznicy pacyfikacji Michniowa. Uroczystości odbęda się w Mauzoleum Martyrologii Wsi Polskich. W programie koncert Chóru „Senior” z Suchedniowa, msza święta w intencji ofiar pacyfikacji, złożenie kwiatów.
W środę, 12 lipca uroczystości rozpoczną się o godz. 16.00. W programie: wystąpienia okolicznościowe, występ chóru „Senior” z Suchedniowa, msza święta, złożenie kwiatów na mogile pomordowanych. W czwartek, 13 lipca o godz. 16.00 odbędzie się msza święta 12 i 13 lipca 1943 r. w Michniowie miały miejsce dramatyczne wydarzenia. Wieś została spacyfikowana przez niemieckie oddziały policyjne. Niemcy w ciągu dwóch dni wymordowali 204 osoby: 104 mężczyzn – w większości spalonych żywcem, 53 kobiety i 47 dzieci, aż dziesięcioro z nich miało mniej niż 10 lat. Najmłodszą ofiarą był dziewięciodniowy Stefanek Dąbrowa, wrzucony przez niemieckiego żandarma do płonącej stodoły. Wymordowanie mieszkańców wsi było odwetem za ich pomoc dla oddziałów partyzanckich, oraz przynależność do Armii Krajowej i Batalionów Chłopskich. Niemcy nie zamordowali jedenastu osób wobec których mieli konkretne podejrzenia o podziemną działalność. Osoby te zostały wywiezione do KL Auschwitz, gdzie sześcioro z nich zginęło. Osiemnaście młodych dziewcząt wywieziono na przymusowe roboty do Rzeszy. Wieś, po ograbieniu została doszczętnie spalona. Zabroniono odbudowy i uprawiania pól w Michniowie. Szczątki zamordowanych spoczywają w zbiorowej mogile, na której zaraz po wojnie postawiono kamienną tablicę z nazwiskami ofiar.

Festynem w Trzemosnej rozpoczęto promocję walorów turystycznych obszaru LGD Białe Ługi

0

Członkowie Lokalnej Grupy Działania „Białe Ługi” zorganizowali piknik rodzinny z atrakcjami dla dzieci i dorosłych. Impreza odbyła się 8 lipca na placu przy świetlicy wiejskiej w Trzemosnej. Festyn zainaugurował projekt własny LGD pn. „Zasoby dziedzictwa kulturowego i naturalnego turystycznym bogactwem LGD Białe Ługi”, który jest współfinansowany w zakresie poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” obejmującego działania „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER” PROW 2014-2020.

W imprezie wzięli udział: Dariusz Meresiński Burmistrz Miasta i Gminy Daleszyce, Norbert Wojciechowski Dyrektor Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury w Daleszycach, Wiesław Janik Sołtys sołectwa Trzemosna wraz z przedstawicielami Rady Sołeckiej, Zdzisław Pniewski oraz członkowie Zarządu LGD „Białe Ługi”.

Na najmłodszych czekało wiele interesujących zabaw. Nie zabrakło smakołyków z grilla. Podczas imprezy swój dorobek artystyczny zaprezentowali wykonawcy z gmin członkowskich LGD „Białe Ługi”: Zespół dziecięcy z Bogorii, „Źródło Sanicy” ze Śladkowa Małego, Zespół muzyczny „Kasztalon” z Szydłowa, Grupa młodzieżowa z Rakowa, Duet z Pierzchnicy, Zespół Śpiewaczy Dalmarjanki, Zespół Śpiewaczy Sukowianki znad Lubrzanki, Klub piosenki „Rytm” ze Straszowa, Kapela Estradowa „Ziemia Staszowska”, Zespół Night Dance z Szydłowa.

Projekt ma bardzo ważne znaczenie, gdyż jego efekty mają szansę zachować dziedzictwo kulturowe, najważniejsze składniki dóbr kultury wspólnoty obywatelskiej, tradycji, pamięci, bogactwa różnorodności. Dziedzictwo kulturowe, spuścizna kulturowa to najważniejsze składniki dóbr kultury wspólnoty obywatelskiej, tradycji, pamięci, bogactwa różnorodności.

Kolejnym etapem projektu będą konkursy dot. zasobów obszaru LGD zorganizowane w III kategoriach: dla reprezentantów szkół, dla instytucji, dla osób fizycznych. W konkursach przewidziano bardzo atrakcyjne nagrody rzeczowe.

Podsumowanie konkursów będzie miało miejsce podczas Jarmarku na Św. Michała w Daleszycach w dn. 30.09.2017-01.10.2017 r

Szczegóły nt. projektu będą dostępne na stronie internetowej www.bialelugi.eu

Karolina Mazurczak

Wrak Race po raz pierwszy w Nowinach

0
Tłum ludzi, barwne samochody i tabuny kurzu – na specjalnym torze w Nowinach przy ul. Przemysłowej w Nowinach odbył się wyścig wraków.

Wzięło w nim udział około trzydzieści samochodów, głównie z województw świętokrzyskiego i śląskiego. Właściciele niektórych z nich od wielu lat startują w takich zawodach – ich samochody są specjalnie przygotowane na tę okoliczność. W zawodach mogli wziąć udział również amatorzy – aby wystartować w wyścigu, auto można było również wypożyczyć. – Idea zorganizowania wyścigów wraków narodziła się trzy lata temu. Dziś w Tarnowie, Zamościu i Nowinach tworzymy już ligę Wrak Race. Chcemy, aby niebawem przedstawiciele naszego rejonu startowali w zawodach ogólnopolskich – mówił Kazimierz Rędzina organizator Wrak Race Nowiny.

Do zawodów dopuszczono wszystkie samochody osobowe, z wyjątkiem Fiata 126p oraz samochodów wyposażonych w napęd na cztery koła, o wartości handlowej nie przekraczającej 1000 zł. Zawody zostały rozegrane w dwóch kategoriach – pro oraz seria. Zasady były proste – zawodnicy musieli w ciągu 8 minut przejechać jak najwięcej okrążeń na torze. A nie było to łatwe. Ostre zakręty, muldy, piach i … inni kierowcy, którzy spychali swoich przeciwników z torów. Do zderzeń dochodziło często, a co i rusz któryś z wraków tracił element swojego wyposażenia.

Nie tylko same wyścigi stanowiły atrakcję. Samochody, niekiedy wyjątkowo przyozdobione, można było podziwiać w parku maszyn, a także przejechać się nimi po torze. Dzieci miały możliwość pomalować auta. Imprezę zabezpieczały zastępy druhów z OSP z terenu gminy Sitkówka-Nowiny, których auta polewały trasę wodą, a sami druhowie pilnowali bezpieczeństwa na trasie.

Organizatorem Wrak Race Nowiny był Kazimierz Rędzina, a współorganizotorem  Auto Złom REMI-SERWIS. Impreza została objęta patronatem przez wójta gminy Sitkówka-Nowiny Sebastiana Nowaczkiewicza.

XIV Powiatowy Przegląd Kapel Ludowych oraz X Konkurs na Najsmaczniejszą Potrawę Powiatu Kieleckiego

0
Zapraszamy na XIV Powiatowy Przegląd Kapel Ludowych oraz X Konkurs na Najsmaczniejszą Potrawę Powiatu Kieleckiego. Imprezy te odbęda się już 16 lipca na rynku w Rakowie. Do przeglądu zgłosiło się 11 kapel z siedmiu gmin powiatu kieleckiego. Natomiast do konkursu na potrawę 31 ekip kucharskich z 18 gmin. SCENARIUSZ XIV POWIATOWEGO PRZEGLĄDU KAPEL LUDOWYCH  w dniu 16 lipca 2017 r 13.30 – Gospodarze gościom, występ Zespołu Śpiewaczego Życinianki 13.45 – Gospodarze gościom, zespół dziecięcy Fijołecki 14.00 – Oficjalne przywitanie gości i przybyłych na X Konkurs na Najsmaczniejszą Potrawę Powiatu Kieleckiego oraz XIV Powiatowy Przegląd Kapel Ludowych. przedstawienie Jury konkursu: Rafał Korus, szef kuchni Best Western Grand Hotel, Michał Godowski Starosta Kielecki, Sławomir Zieliński, Warszawski Klub Przyjaciół Ziemi Kieleckiej, ambasador ziemi świętokrzyskiej, kielczanin oraz Ewa Okońska, dziennikarz Radia Kielce, 14.20 – występ Kapeli Pierzchniczanie 14.35 – występ Kapeli Łysogórskiej 14.50 – występ Kapeli Świętokrzyskie Jodły 15.05 – występ Kapeli z Kakonina 15.20 – występ Kapeli z Wincentowa 15.35 – występ Kapeli z Rykoszyna 15.40 – występ Kapeli Henryka Janusa 15.55 – występ Rodzinnej Kapeli Korbanów 16.10 – występ Kapeli Rudkowskiej 16.25 – występ Kapeli Bielińskiej 16.40 – występ Kapeli Sióstr Piotrowicz 16.55 – podsumowanie XIV Powiatowego Przeglądu Kapel Ludowych, rozdanie dyplomów i nagród finansowych 17.10 – podsumowanie X Konkursu na Najsmaczniejszą Potrawę Powiatu Kieleckiego.

Braki w dostawie wody w miejscowości Tokarnia w dniu 12.07.2017 r.

0
 

   Chęciny, dnia 11.07.2017r.

Zakład Gospodarki Komunalnej

w Chęcinach informuje, że:

w związku z pracami na sieci wodociągowej w miejscowości Tokarnia, gm. Chęciny  wystąpią braki w dostawie wody

w w/w miejscowości

w dniu 12.07.2017r. w godzinach od 8.00- 12.00.

Za utrudnienia przepraszamy.

 

                                                                                                ZGK

ZOSTAŃ MISS MIASTA I GMINY MORAWICA

0
Masz 17 – 24 lat? Jesteś odważna, przebojowa i komunikatywna? Mieszkasz na terenie miasta i gminy Morawica oraz województwa świętokrzyskiego? Lubisz świetną zabawę i chcesz przeżyć wspaniałą przygodę? Weź udział w wyborach Miss Miasta i Gminy Morawica. Finał bez eliminacji wstępnych!!! Wypełnij formularz zgłoszeniowy do dnia 04.08.2017 r. Karta zgłoszenia oraz regulamin konkursu dostępny w Referacie Kultury, Sportu i Promocji Urzędu Miasta i Gminy w Morawicy, pok. nr 15 (I p.), w poniedziałki w godz. 9:00-17:00 oraz od wtorku do piątku w godz. 7:30 – 15:30, a także na stronie internetowej miasta i gminy Morawica www.morawica.pl. Nie zwlekaj! Korona może być Twoja! Do pobrania: Karta zgłoszeniowa  

MAŁA MISS I MAŁY MISTER MIASTA I GMINY MORAWICA

0
Urząd Miasta i Gminy w Morawicy zaprasza rodziców do zgłaszania swoich pociech (dziewczynki oraz chłopcy) w wieku 5 – 10 lat do udziału w Wyborach Małej Miss i Małego Mistera Miasta i Gminy Morawica. Zapisów do wyborów Małej Miss i Małego Mistera mogą dokonywać rodzice oraz pełnoprawni opiekunowie w terminie od 12.07.2017 r. do 04.08.2017 r. Karta zgłoszenia oraz regulamin konkursu dostępny w Referacie Kultury, Sportu i Promocji, pok. nr 15 (I p.), w poniedziałki w godz. 9:00-17:00 oraz od wtorku do piątku w godz. 7:30 – 15:30, a także na stronie internetowej miasta i gminy Morawica www.morawica.pl. Liczy się kolejność zgłoszeń. Do konkursu zaproszonych zostanie tylko 10 dziewczynek i 10-ciu chłopców. Wszyscy uczestnicy otrzymają upominki, a laureaci konkursu – atrakcyjne nagrody rzeczowe. UWAGA!!! Laureaci dotychczasowych edycji konkursu będą wykluczeni z ponownego udziału w wyborach. Do pobrania: KARTA ZGŁOSZENIOWA