Sklep w Mniowie wprowadził zakupy na telefon. Korzysta z nich coraz więcej ludzi!

Klienci dzwonią i składają zamówienie. Następnie umawiają się na konkretną godzinę odbioru już zapakowanego towaru. W sklepie dokonują tylko płatności i wychodzą. Takie rozwiązanie ma coraz więcej chętnych. Czy inni skorzystają z pomysłu?

I nie ma się co dziwić, że na fali ostatnich wydarzeń ludzie, stosując się do zaleceń, chcą jak najmniej czasu spędzać w dużych skupiskach, również w sklepach. Naprzeciw potrzebom i bezpieczeństwu swoich klientów wyszły Delikatesy Centrum w Mniowie. Nadal trwa tu akcja sprzedaży na telefon, która staje się coraz bardziej popularna. – Z akcją sprzedaży telefonicznej postanowiliśmy ruszyć już pod koniec ubiegłego roku, tuż przed Świętami Bożego Narodzenia. Wtedy chodziło głównie o rozładowanie przedświątecznych kolejek. Klienci przychodzili do nas po zamówiony wcześniej, przygotowany już i spakowany towar. Wszystkim było łatwiej, również pracownikom – mówi Beata Suwała, właściciel sklepu. – Od tamtej pory możliwość dokonania zakupów w taki właśnie sposób była właściwie przez cały czas. Jednak na fali ostatnich wydarzeń staramy się przypominać naszym klientom o tym, że nadal mogą do nas zadzwonić, podać telefonicznie listę zakupów, a potem odebrać sprawunki o określonej godzinie. Pozwoli to nie tylko zaoszczędzić czas, ale też w tym niełatwym dla wszystkich czasie przede wszystkim ograniczyć do minimum pobyt w sklepie, co wpływa na bezpieczeństwo nie tylko klientów, ale także obsługi – podkreśla.

Jak zaznacza kierownik sklepu, Teresa Korba, dziś już mnóstwo ludzi skorzystało z możliwości telezakupów. – Dzisiaj rzeczywiście był popyt na telezakupy. Nam jako pracownikom też bardzo ułatwia to pracę. Na spokojnie możemy przygotować zamówienia, a klienci nie stoją z pełnymi wózkami i nie czekają w kolejce – podkreśla Teresa Korba kierownik sklepu i zapewnia, że w sklepie nie brakuje niczego. – Przed weekendem był prawdziwy najazd klientów. Nie nadążaliśmy wykładać towaru. Teraz już się uspokoiło. Zapewniamy, że niczego nie zabraknie. Można dostać u nas wszystko, a zamówiony towar dojeżdża zgodnie z harmonogramem. Mamy wszystko to, co kilka dni temu znikało błyskawicznie, czyli mąkę, cukier, ryż, kaszę makarony, konserwy. Jest nawet papier toaletowy, którego tak brakowało tuż przed weekendem – uspokaja Teresa Korba. – Mamy też sodę i ocet, który ludzie również natychmiastowo wykupywali do dezynfekcji. Jest wszystko i niczego nie zabraknie. Jutro kolejna dostawa – zapowiada Beata Suwała, właściciel sklepu i zachęca do korzystania z telezakupów pod numerem telefonu 885 852 960.

Zaplanowana modernizacja sieci wysokiego napięcia w gminie Piekoszów. Mogą być dziś przerwy w dostawie prądu i wody

W związku z zaplanowaną od dawna modernizacją sieci wysokiego napięcia dziś w godzinach od 19.00 do 22.00 mogą wystąpić przerwy w dostawie prądu, a co za tym idzie również i wody dla dziewięciu miejscowości na terenie gminy Piekoszów.

PGE Dystrybucja S.A. Rejon Energetyczny Kielce prowadzi dziś prace na jednej z linii wysokiego napięcia na terenie gminy Piekoszów. – To są zaplanowane prace. Pismo w tej sprawie Zakład Gospodarki Komunalnej w Piekoszowie otrzymał już w ubiegłym tygodniu – poinformował Marcin Heliosz, prezes Zakładu Usług Komunalnych w Piekoszowie.

To oznacza, że dziś w godzinach od 19:00 do 22:00 wystąpią przerwy w dostawie energii elektrycznej. – Do modernizowanej linii wysokiego napięcia podpięte jest ujęcie wody w Szczukowicach. W związku z tym, w zaplanowanych godzinach przerw w dostawie prądu nie będzie funkcjonować także jedna z pięciu pomp wody w Zakładzie Usług Komunalnych w Piekoszowie. W tym czasie mieszkańcy mieszkańcy dziewięciu miejscowości nie będą też mieli wody, a dotyczy to miejscowości takich jak: Janów, Jaworznia, Łaziska, Rykoszyn, Łubno, Łosień, Łosienek, Jeżynów i Lasek – mówi prezes Zakładu Usług Komunalnych w Piekoszowie, Marcin Heliosz.

Wójt gminy Piekoszów, Zbigniew Piątek prosi mieszkańców o cierpliwość. – Jeżeli tylko modernizacja linii wysokiego napięcia prowadzona przez Rejon Energetyczny Kielce zakończy się szybciej niż to zaplanowano, to natychmiast przywrócimy pracę ujęcia wody w Szczukowicach, a mieszkańcy Janowa, Jaworzni, Łazisk, Rykoszyna, Łubna, Łosienia, Łosienka, Jeżynowa i Laska będą mogli normalnie korzystać z wody – zapewnia wójt gminy Piekoszów, Zbigniew Piątek.

Dr Ryszard Matuliński z Mniowa prosi o dalszą wyrozumiałość i głównie telefoniczny kontakt z przychodnią

– Chcę pochwalić społeczeństwo, które jest nad wyraz wyrozumiałe. Póki co widać, że ludzie rozumieją sytuację i chcą z nami współpracować. Kontaktują się głównie przez telefon i apeluję, żeby nadal tak pozostało – prosi dr Ryszard Matuliński, kierownik Gminnego Ośrodka Zdrowia w Mniowie. Kontakt pod numerem telefonu – 41 3737003. Godziny otwarcia: od poniedziałku do piątku 08:00 – 18:00.

Personel Gminnego Ośrodka Zdrowia w Mniowie apeluje do pacjentów, aby ograniczyli bezpośrednie przychodzenie do przychodni bez koniecznej potrzeby. – Zanim udamy się do przychodni prosimy w pierwszej kolejności o skonsultowanie sprawy telefonicznie. Chodzi o to, aby ludzie nie grupowali się w jednym miejscu, co pozwoli zminimalizować możliwość ewentualnego rozprzestrzeniania się chorób. Do tej pory dziennie przyjmowałem około 50 nawet do 60 pacjentów. Dziś było ich góra czternastu. Cieszę się, że ludzie chcą z nami współpracować i są wyrozumiali – mówi dr Ryszard Matuliński.

Przychodnia w Mniowie dziś odebrała bardzo dużo zgłoszeń telefonicznych. – Głównie są to zgłoszenia wypisania recept, ale też zgłaszają się mieszkańcy, którzy wrócili z zagranicy. Nie mają żadnych objawów choroby, ale zgodnie z wytycznymi wszyscy muszą być objęci kwarantanną. Również ich rodziny. Udzielamy w tej kwestii szczegółowych porad. Poza tym, mamy mnóstwo pracy związanej z kartami odłożonymi po telewizytach. Musimy na bieżąco wprowadzać dokumentację elektroniczną, wypisywać recepty i drukować je. W przypadkach, w których jest to możliwe wypisujemy recepty długoterminowe, aby pacjenci nie musieli ponownie dzwonić i ponownie odbierać recepty w przychodni. Są to recepty, na których wypisujemy więcej opakowań potrzebnego leku z zaznaczeniem, że nie trzeba wykupywać wszystkich opakowań na raz. Taką receptę można realizować sukcesywnie w miarę potrzeb, co jest niezwykle istotne szczególnie w przypadku osób starszych – mówi dr Ryszard Matuliński z Gminnego Ośrodka Zdrowia w Mniowie.

Gminny Ośrodek Zdrowia w Mniowie działa w najwyższej gotowości. – Robimy wszystko, aby utrzymać jak najlepszy stan higieniczny. Cały czas odkażane są klamki przychodni. Na bieżąco uzupełniamy mydło, środki czystości i jednorazowe ręczniki w łazienkach. Ciągle przypominamy o tym, aby dokładnie myć ręce w ciepłej wodzie z mydłem. W uzasadnionych przypadkach umawiamy wizyty w przychodni na konkretną godzinę, jeżeli po rozmowie telefonicznej zadecydujemy, że ktoś faktycznie potrzebuje bezpośredniego kontaktu z lekarzem. W większości sprawy załatwiamy telefonicznie. Pracujemy na najwyższych obrotach i prosimy mieszkańców o wyrozumiałość i kontakt przede wszystkim telefoniczny. To dla bezpieczeństwa nas wszystkich. Proszę sobie wyobrazić, że gdyby pojawiła się u nas w przychodni osoba z podejrzeniem koronawirusa, to ja jako kierownik jestem zobowiązany do odsunięcia od pracy personel, który miał styczność z tą osobą. Pracujemy tu na dwie zmiany, czyli nie byłoby jednej całej zmiany, co mocno ograniczyłoby możliwości naszego ośrodka zdrowia. Apeluję, aby pacjenci zechcieli nam pomóc, żebyśmy mogli swoją pracę i obowiązki wykonywać bezpiecznie i rzetelnie – apeluje dr Ryszard Matuliński. – Bardzo prosimy o zrozumienie. Zdrowie naszych pacjentów jest dla nas najważniejsze. Dołożymy wszelkich starań, aby wszyscy czuli się bezpiecznie. Nikogo nie pozostawimy bez pomocy – zapewnia dr Matuliński, kierownik Gminnego Ośrodka Zdrowia w Mniowie.

Komunikat Ministerstwa Klimatu

0
W związku z wprowadzeniem stanu zagrożenia epidemicznego w Polsce Ministerstwo Klimatu informuje, że od 14 marca 2020 r. uruchamia infolinię na wypadek wystąpienia trudności w dostępie do usług w zakresie odbioru i unieszkodliwiania odpadów medycznych. Odpowiednie informacje można uzyskać pod nr tel. (022) 36 92 817, (022) 797 876 619.

OGŁOSZENIE DOTYCZĄCE REKRUTACJI DO ŻŁOBKA NA ROK ŻŁOBKOWY 2020/2021

0
Karty zgłoszenia dziecka do żłobka oraz deklaracje kontynuowania pobytu dziecka w żłobku na rok 2020/2021 będzie można składać od 16 marca do 31 marca 2020 r. Postępowanie rekrutacyjne odbędzie się z wykorzystaniem systemu elektronicznego. Formularz karty zgłoszeniowej oraz deklaracji kontynuowania pobytu dziecka w żłobku dostępny będzie na stronie internetowej żłobka pod adresem: http://zlobek.daleszyce.pl w zakładce: Informacje->Dokumenty. Aby dokonać zgłoszenia dziecka prosimy wysłać skan karty/deklaracji i skany pozostałych dokumentów drogą mailową na adres placówki: zlobek@daleszyce.pl W przypadku niemożności otrzymania z zakładu pracy/uczelni zaświadczenia o zatrudnieniu/nauce w trybie dziennym, placówka będzie przyjmować oświadczenia rodziców o późniejszym dostarczeniu w/w zaświadczeń. Adres siedziby Miejsko – Gminnego Żłobka: Daleszyce, ul. Sienkiewicza 11c. Adres strony internetowej: zlobek.daleszyce.pl Adres e-mail: zlobek@daleszyce.pl Telefon kontaktowy: 668 259 083

Zalecenia dla zakładów pracy w związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa

0
W związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, MR – we współpracy z Głównym Inspektorem Sanitarnym – przygotowało zalecenia dla zakładów pracy. Zaleca się:
  1. Zachować bezpieczną odległość od rozmówcy (1-1,5 metra).
  2. Promować regularne i dokładne mycie rąk przez osoby przebywające w miejscach użyteczności publicznej: wodą z mydłem lub zdezynfekowanie dłoni środkiem na bazie alkoholu (min. 60%).
  3. Upewnić się, że pracownicy, klienci i kontrahenci mają dostęp do miejsc, w których mogą myć ręce mydłem i wodą.
  4. Umieścić dozowniki z płynem odkażającym w widocznych miejscach, w miejscu pracy i upewnić się, że dozowniki te są regularnie napełniane.
  5. Wywiesić w widocznym miejscu informacje jak skutecznie myć ręce (grafika do wykorzystania poniżej).
  6. Połączyć to z innymi środkami komunikacji, takimi jak np. szkolenia personelu przez specjalistów ds. bezpieczeństwa i higieny pracy.
  7. Zwrócić szczególną uwagę na rekomendacje, aby podczas pracy NIE dotykać dłońmi okolic twarzy zwłaszcza ust, nosa i oczu, a także przestrzegać higieny kaszlu i oddychania. NIE zaleca się noszenia maseczek ochronnych przez osoby zdrowe! Maseczki ochronne powinny nosić osoby chore, osoby opiekujące się chorymi oraz personel medyczny pracujący z pacjentami podejrzewanymi o zakażenie koronawirusem.
  8. Dołożyć wszelkich starań, aby miejsca pracy były czyste i higieniczne:
    • powierzchnie dotykowe w tym biurka, lady i stoły, klamki, włączniki światła, poręcze i inne przedmioty (np. telefony, klawiatury) muszą być regularnie wycierane środkiem dezynfekującym, lub przecierane wodą z detergentem,
    • wszystkie obszary często używane, takie jak toalety, pomieszczenia wspólne, powinny być regularnie i starannie sprzątane, z użyciem wody z detergentem.
  9. Ograniczyć podróże służbowe i delegacje zagraniczne do minimum Ze względów sanitarno-epidemiologicznych, Główny Inspektor Sanitarny zaleca ograniczenie podróży służbowych i delegacji zagranicznych do minimum. Zgodnie ze stanowiskiem Państwowej Inspekcji Pracy (https://www.pip.gov.pl/pl/wiadomosci/108072,wyjasnienia-pip-w-zwiazku-z-koronawirusem.html), pracownik ma prawo odmówić udziału w delegacji zagranicznej, jeżeli w kraju, do którego ma się udać występuje transmisja koronawirusa SARS-CoV-2.
  10. Promować pracę zdalną w przypadków osób powracających z obszarów występowania koronawirusa SARS-CoV-2.
Osoby wracające z obszarów występowania koronawirusa SARS-CoV-2 (lista krajów zgodna z komunikatami publikowanymi na stronie www.gis.gov.pl) powinny przez kolejne 14 dni od powrotu pozostać w domu i kontrolować swój stan zdrowia (codzienny pomiar temperatury, samoobserwacja pod kątem występowania objawów grypopodobnych takich jak złe samopoczucie, bóle mięśniowe, kaszel). Rekomenduje się, aby w miarę możliwości pracodawca promował możliwość pracy zdalnej z domu, wśród osób, które powracają z obszarów występowania koronawirusa. Więcej informacji

Czasowe wyłączenie bezpośredniej (osobistej) obsługi przez Urząd

0
W związku z ogłoszonym przez Ministra Zdrowia w dniu 13 marca 2020r. stanem zagrożenia epidemicznego w Polsce, co ma skutkować m.in. ograniczeniem do niezbędnego minimum bezpośrednich kontaktów osobistych również w instytucjach publicznych, w trosce o Państwa zdrowie, a także zdrowie pracowników gminy od 16 marca br. (poniedziałek) aż do odwołania budynek Urzędu Gminy i Miasta w Chęcinach będzie dostępny tylko dla jego pracowników i będzie działał w trybie wewnętrznym. Prosimy o odłożenie załatwiania spraw urzędowych osobiście w budynku Urzędu. Dokumenty, wnioski i podania będzie można przedłożyć: a) drogą elektroniczną: – e-mail gmina@checiny.pl (wraz z ewentualnym przesłaniem wniosku/podania podpisanego i zeskanowanego w załączniku – szczegóły w poszczególnych procedurach można uzyskać telefonicznie u pracowników referatów), – ePUAP: /checiny/skrytka (więcej informacji o załatwianiu spraw po kliknięciu w link tutaj) b) telefonicznie: centrala (sekretariat) 41 3151 006, fax 41 3151 085, pracownicy w poszczególnych referatach – wykaz danych kontaktowych pracowników po kliknięciu w link tutaj c) w formie papierowej: – wysłanie pocztą na adres: Urząd Gminy i Miasta w Chęcinach, Pl. 2 Czerwca 4, 26-060 Chęciny, – w sprawach nie cierpiących zwłoki do specjalnego pojemnika (skrzynki podawczej) umieszczonego przy wejściu do Urzędu; W przypadku potrzeby uzyskania potwierdzenia złożenia wniosku/podania/dokumentu, prosimy o wskazanie w jego treści adresu email lub nr fax Wnioskodawcy. Potwierdzenie złożenia zostanie przesłane na wskazany adres email w formie skanu lub formie papierowej na nr fax. d) wyjątkowo osobiście: wyłącznie w sytuacji rejestracji zgonów w USC lub w pilnych sprawach związanych z dowodami osobistymi – a więc w sprawach, które wymagają bezwzględnie osobistego stawiennictwa) – po wcześniejszym kontakcie telefonicznym USC 41 31 53 111 lub dowody osobiste 41 31 53 114. Kasa w budynku Urzędu pozostaje również nieczynna do odwołania – numery rachunków Gminy Chęciny do internetowych przelewów bankowych lub wpłat w banku: Dochody (np. podatki) 18 8493 0004 0050 0872 5424 0001 Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi 97 8493 0004 0050 0872 5424 0228 Zgodnie z zapowiedzią Premiera RP w wielu przypadkach terminy załatwiania różnych spraw mogą zostać przedłużone – o czym będziemy informować na bieżąco. Prosimy o wyrozumiałość w tym trudnym dla nas wszystkich okresie – tylko w taki sposób będziemy w stanie zapewnić możliwość funkcjonowania gminy i realizowania spraw obywateli choć w ograniczonym zakresie.    

Ważny komunikat!

0
Od poniedziałku, 16 marca załatwianie spraw w Starostwie Powiatowym w Kielcach tylko i wyłącznie po uprzednim umówieniu telefonicznym z pracownikiem wydziału merytorycznego. Obsłudze bezpośredniej podlegają tylko sprawy pilne. KOMUNIKAT dot. ograniczeń w obsłudze klientów. Na podstawie § 8 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 13 marca 2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego, informuję o wprowadzeniu w Starostwie Powiatowym w Kielcach ograniczeń w obsłudze klientów, które obowiązywać będą od dnia 16 marca 2020 r. do odwołania. Zmiana sposobu obsługi interesantów w Starostwie Powiatowym w Kielcach:- załatwianie wszelkich spraw na terenie urzędu odbywa się wyłącznie po uprzednim umówieniu telefonicznym z pracownikiem wydziału merytorycznego; – obsłudze bezpośredniej podlegają tylko sprawy pilne; – klienci zakwalifikowani do obsługi bezpośredniej zostaną umówieni na uzgodniony dzień i godzinę nie wcześniej niż w kolejnym dniu roboczym; – pozostali klienci zostaną poinstruowani o sposobach załatwienia sprawy z użyciem środków komunikowania się na odległość. Wnioski i dokumenty należy kierować do urzędu: – na elektroniczną skrzynkę podawczą: – za pośrednictwem platformy e-PUAP: /9692uwmtmt/skrytka – drogą pocztową na adres: Starostwo Powiatowe w Kielcach, ul. Wrzosowa 44, 25-211 Kielce – w uzasadnionych przypadkach np. obszernością składanej dokumentacji możliwe jest jej złożenie w Biurze Obsługi Klienta. Dodatkowo informujemy, że od dnia 16 marca do odwołania wejście do budynku dostępne jest wyłącznie od strony parkingu. Dla wspólnego dobra, wobec zagrożenia epidemicznego, apeluję o wyrozumiałość i zrozumienie konieczności wprowadzenia powyższych ograniczeń.