Dożynki Powiatu Kieleckiego już w najbliższą niedzielę w Mniowie. Zapowiada się wspaniała zabawa!

0

Już w najbliższą niedzielę odbędą się Dożynki Powiatu Kieleckiego. Tym razem zorganizowane zostaną wspólnie z gminą Mniów. Dziś, w siedzibie Starostwa Powiatowego w Kielcach odbyła się konferencja prasowa w tej sprawie.

– Dożynki to dla rolników jeden z najpiękniejszych dni w roku – zaznaczył podczas otwarcia konferencji prasowej starosta Powiatu Kieleckiego, Mirosław Gębski, który cytując wiersz Cypriana Kamila Norwida „Moja piosnka” przypomniał o poszanowaniu chleba. – Już w najbliższą niedzielę w Mniowie będziemy mogli nisko się pokłonić rolnikom, gospodarzom oraz przetwórcom żywności za trud włożony w zbiór plonów – podkreślał starosta Mirosław Gębski, a członek Zarządu Powiatu Kieleckiego, Mirosław Ściana, przewodniczący komitetu organizacyjnego przybliżył program niedzielnych Dożynek Powiatu Kieleckiego w Mniowie. – Punktualnie o godzinie 12.30 na placu przy stadionie sportowym w Mniowie odbędzie się zbiórka delegacji gminnych z wieńcami. O godzinie 13.10 będzie przemarsz korowodu dożynkowego, a o 13.30 odbędzie się Msza Święta wraz z poświęceniem chleba i wieńców dożynkowych. Po części oficjalnej będzie mnóstwo występów, konkursów i dobrej zabawy. Ogłosimy też wyniki powiatowego etapu konkursu p.n. „Piękna i bezpieczna zagroda – przyjazna środowisku” i powiatowego konkursu na „Najpiękniejsze Gospodarstwo Agroturystyczne Powiatu Kieleckiego”. Podczas dożynek wybierzemy też najpiękniejszy wieniec, który będzie reprezentował nasz powiat na dożynkach wojewódzkich. Wieńce z dziewiętnastu gmin powiatu kieleckiego oceniać będzie komisja konkursowa, w skład której wejdą: Izabela Dziewięcka, sekretarz gminy Mniów, Cezary Majcher, członek Zarządu Powiatu Kieleckiego oraz Janina Skotnicka, etnograf – poinformował członek Zarządu Powiatu Kieleckiego, Mirosław Ściana, przewodniczący komitetu organizacyjnego.

Do wspólnej zabawy podczas tegorocznych dożynek serdecznie zapraszał wójt gminy Mniów, Piotr Wilczak. – Z ogromną wdzięcznością przyjąłem propozycję wspólnego zorganizowania Dożynek Powiatu Kieleckiego w gminie Mniów. Był entuzjazm, radość, ale też wielka odpowiedzialność. Od kilku miesięcy dwa zespoły, powołane przez Powiat Kielecki i Gminę Mniów, pracują nad organizacją uroczystości. Na czele komitetu organizacyjnego po stronie gminy Mniów stanął zastępca wójta Michał Milcarz. Z tego miejsca pragnę podziękować wszystkim tym, którzy czynnie włączyli się do naszego wspólnego przedsięwzięcia, które mocno zbliżyło obydwa samorządy. A włączyli się członkowie naszych wszystkich stowarzyszeń, druhowie, sponsorzy i wielu mieszkańców. Przygotowaliśmy wspólnie wiele atrakcji. Nie zabraknie tradycji dożynkowych, ale i wspaniałej zabawy z zespołami VERY NICE i HERTZ, których członkowie są także mieszkańcami naszej gminy. Z tego miejsca już dziś pragnę wszystkich serdecznie zaprosić do Mniowa na Dożynki Powiatu Kieleckiego. Warto dodać, że tuż przed głównymi uroczystościami, o godzinie 12.00 odbędą się także dożynki gminy Mniów, podczas których wybrany zostanie najładniejszy wieniec. – Wielu mieszkańców sołectw zaangażowało się w przygotowanie swoje wieńca. Będzie je można wszystkie podziwiać już punktualnie w samo południe, tuż przed uroczystościami głównymi – poinformował wójt, Piotr Wilczak.

Podczas konferencji prasowej nie mogło też zabraknąć Starostów Dożynek, a w tym roku są nimi Bożena Zapała z Sarbinowa w gminie Mniów oraz Andrzej Bozowski z Porąbek w gminie Bieliny. Oboje mówili o trudzie rolniczej pracy, ale i o wielkiej satysfakcji. – Pochodzę z rodziny rolniczej. Reprezentowanie gminy Mniów podczas Dożynek Powiatu Kieleckiego to dla mnie wielki zaszczyt – mówiła starościna Bożena Zapała. Pani Bożena od 25 lat prowadzi wspólnie z mężem jedno z największych gospodarstw w regionie,ukierunkowane na hodowlę drobiu. Rocznie hodują 400 tysięcy brojlerów w czterech kurnikach. Jej pasją jest również pielęgnacja ogrodu oraz ekologiczne rozwiązania w gospodarstwie. Do wzięcia udziału w dożynkach zachęcał także starosta dożynek, Andrzej Bozowski. Pan Andrzej to rolnik z Porąbek w gminie Bieliny. Wspólnie z żoną Elżbietą prowadzi 10-hektarowe gospodarstwo rolne. Specjalizują się w uprawie truskawek, głównie odmian deserowych i przemysłowych,jak Grandarosa, Rumba, Roxana, czy Olimpia. Na ponad 6 hektarach uprawiają także pszenicę i pszenżyto.

We wspaniały klimat dożynkowy wprowadziły zebranych podczas konferencji panie z Koła Gospodyń Wiejskich „Żurawinki”. Zakończenie prac polowych świętować będą w gminie Mniów przedstawiciele wszystkich dziewiętnastu gmin powiatu kieleckiego. Zapowiada się doskonała zabawa.

Program „Dożynek Powiatu Kieleckiego i Gminy Mniów”

  • 12.30 – Zbiórka delegacji gminnych z wieńcami (plac przy stadionie sportowym w Mniowie).
  • 13.10 – Przemarsz korowodu dożynkowego
  • 13.30 – polowa Msza Święta (poświęcenie chleba i wieńców dożynkowych).
  • 14.30 – Część oficjalna, powitanie gości.
  • 15.20 – występ Zespołu Pieśni i Tańca Furmani występ Koła Gospodyń Wiejskich Żurawinki
  • 15.55 – Ogłoszenie wyników:
    • powiatowego etapu konkursu p.n. „Piękna i bezpieczna zagroda – przyjazna środowisku”
    • powiatowego konkursu na „Najpiękniejsze Gospodarstwo Agroturystyczne Powiatu Kieleckiego”
  • 16.25 – występ Kapeli Sióstr Piotrowicz, występ Zespołu Pieśni i Tańca „Wincentowianie”
  • 16.55 – Ogłoszenie wyników konkursu na najpiękniejszy wieniec dożynkowy i wręczenie nagród dla uczestników konkursu.
  • 17.10 – występ Zespołu Ludowego „Chełmowianki”
  • 18.30 – występ zespołu VERY NICE
  • 20.00 – zabawa taneczna z zespołem HERTZ
  • 21.00 – zabawa taneczna z DJ-em

W Mniowie rozegrali turniej piłkarski o Puchar Przewodniczącego Rady Gminy Mniów

0

Do rozgrywek o Puchar Przewodniczącego Rady Gminy Mniów stanęło osiem amatorskich drużyn z terenu całej gminy. Pomysłodawcą cieszącego się dużą popularnością turnieju był przewodniczący Rady Gminy Mniów, Sławomir Gaweł, a wydarzenie patronatem honorowym objęła Minister Sportu i Turystyki, Anna Krupka.

Turniej o Puchar Przewodniczącego Rady Gminy Mniów wystartował w lipcu i cieszył się dużym zainteresowaniem. Do zmagań stanęło osiem drużyn w pięcioosobowych składach. – Cieszymy się, że aż tylu chętnych zgłosiło się do turnieju. Gmina Mniów stawia na propagowanie sportu i zdrowego stylu życia – podkreśla Sławomir Gaweł, Przewodniczący Gminy Mniów. Jego zdaniem prestiż rozgrywek podniosło objęcie ich patronatem honorowym przez ministerstwo. – Minister Anna Krupka bez wahania wsparła nasz turniej, przekazując też na nasze ręce nagrody dla najlepszych – dodaje Przewodniczący, Sławomir Gaweł. – Mam nadzieję, że w przyszłości będziemy mogli podziwiać któregoś z grających dziś tutaj w Mniowie zawodników na największych stadionach świata. Wielkie talenty są w naszej młodzieży i cieszę się, że w władze gminy Mniów tak chętnie wspierają ich rozwój i angażują sportowo, organizując chociażby takie turnieje – mówi minister Anna Krupka.

Warto zaznaczyć, że wszystkie mecze rozgrywane były na boisku przy Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Mniowie po zmroku przy pełnym wykorzystaniu oświetlenia. W szranki stanęło osiem drużyn z całej gminy, a wśród nich: Płomień Wólka Kłucka, FC Leśniacz, Nam Strzelać Nie Kazano, Skórokopy, Zryw Zaborowice, Dobre Chłopaszki, Cierchy i Heros Węgrzynów. Po zmaganiach na najwyższym poziomie Triumfowała drużyna Zrywu Zaborowice, która w emocjonującym finale pokonała Dobrych Chłopaszków 3:2. Miejsce trzecie na podium przypadło drużynie z Cierch, która wygrała z ekipą Herosa Węgrzynów 6:4. Najlepszym zawodnikiem Turnieju wybrany został Paweł Kulczyński z drużyny Dobre Chłopaszki. Tytuł króla strzelców przypadł Damianowi Kosowi z drużyny Cierchy, a najlepszym bramkarzem okazał się Damian Janus z drużyny Zryw Zaborowice. Na zakończenie rozgrywek do najlepszych powędrowały puchary, medale i nagrody rzeczowe, ufundowane przez Ministerstwo Sportu i Turystyki. Jak podkreślano, celem turnieju było umożliwienie młodym ludziom udziału w atrakcyjnej formie czynnego wypoczynku i sportowej rywalizacji.

Włamanie… do sygnalizatora drogowego

0
Nawet akumulatorem zasilającym sygnalizator drogowy zainteresował się 25-latek z gminy Górno, który został wczoraj zatrzymany przez kieleckich policjantów. Mężczyzna włamał się do przenośnego urządzenia w miniony piątek, wczesnym rankiem. Wczoraj funkcjonariusze z Wydziału do walki z Przestępczością Przeciwko Mieniu odzyskali skradzione mienie i przedstawili zarzuty włamywaczowi. Mężczyźnie grozi do 10 lat więzienia. Do zdarzenia doszło w miniony piątek, wczesnym rankiem. Pracownicy firmy budującej jedną z dróg w gminie Daleszyce, gdy zjawili się na placu zauważyli niedziałający sygnalizator świetlny. Kiedy sprawdzili urządzenie stwierdzili, że ktoś wyłamał kłódkę i ukradł akumulator zasilający warty 350 złotych. Sprawę kradzieży przekazali stróżom prawa dopiero wczoraj, ale mundurowi bardzo szybko znaleźli rozwiązanie zagadki. Policjanci z Wydziału do walki z Przestępczością Przeciwko Mieniu kieleckiej komendy przypuszczali, że skradzionego akumulatora trzeba szukać na terenie jednej z posesji w gminie Górno. I nie mylili się. Akumulator został odnaleziony, a wraz z nim mężczyzna podejrzewany o włamanie. Okazał się nim 25-latek, w przeszłości już notowany. Podejrzany został zatrzymany i trafił na przesłuchanie. Mężczyzna przyznał się do kradzieży z włamaniem, za co może mu grozić do 10 lat więzienia. Opr. KM Źródło: KMP w Kielcach

Bezrobocie w powiecie kieleckim coraz niższe

0
Z udziałem dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach obradowała komisja Samorządu, Rozwoju Gospodarczego i Przeciwdziałania Bezrobociu przed zbliżającą się Radą Powiatu w Kielcach. W posiedzeniu komisji wzięli udział także wicestarosta kielecki Tomasz Pleban oraz skarbnik powiatu Maria Klusek. Grzegorz Piwko, dyrektor PUP przedstawił radnym  Informację o sytuacji na rynku pracy w Powiecie Kieleckim oraz o sytuacji finansowej Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach za I półrocze 2019 roku. – Mamy na koniec czerwca 2019 roku zarejestrowanych 7 tys. 520 osób. Wciąż znajdujemy wśród powiatów z dużym bezrobociem, co sprawia, że możemy aplikować o środki do budżetu państwa. Od maja do czerwca zarejestrowaliśmy bardzo niewielki wzrost liczby bezrobotnych – o 43 osoby. Generalnie jednak we wszystkich grupach zawodowych bezrobocie zmniejsza się. Porównując poziom bezrobocia z końca czerwca 2019 roku w stosunku do roku ubiegłego, nastąpił spadek liczby bezrobotnych o 1,57%. W porównaniu z końcem 2018 roku nastąpił spadek o 437 osób – powiedział dyrektor. Jeśli chodzi o sytuację Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach dyrektor odniósł się do pytania radnego Krzysztofa Sobonia na temat Lokalnych Punktów Informacyjno-Konsultacyjnych. – Powstawały one w zupełnie innym okresie, jeśli chodzi o liczbę bezrobotnych niż obecnie. Kiedyś było ich pięć, dziś jest czternaście. Trzeba się przyjrzeć pracy każdego. Z jednej strony ułatwiają one dostęp klienta do usług rynku pracy, z drugiej – obecnie dojazd do Kielc jest dużo łatwiejszy, zwłaszcza w gminach położonych najbliżej Kielc – powiedział Grzegorz Piwko. Dyrektor podkreślił również, że od przyszłego roku będą wprowadzane zmiany w przyznawaniu bezrobotnym dotacji na otwarcie działalności gospodarczej, aby uniknąć długiego czekania od złożenia wniosku do dostępności środków finansowych. Obecnie wnioski można składać w sposób ciągły, lecz czasem bezrobotni muszą czekać na dofinansowanie nawet pół roku. – Korzystniej byłby, ogłaszać konkurs po otrzymaniu pieniędzy i rozstrzygać szybciej np. w ciągu dwóch tygodni – mówił dyrektor. Skarbnik powiatu przedstawiła radnym zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Kieleckiego na lata 2019-2028 oraz zmiany w budżecie Powiatu Kieleckiego na 2019 rok. Radni omówili również pozostałe materiały na zbliżająca się sesję.

Dożynki Powiatu Kieleckiego

0
25 sierpnia w Mniowie odbęda się Dożynki Powiatu Kieleckiego. Uroczystość rozpocznie o godz. 13.10 korowód dożynkowy. W imoeniu Organizatorów zapraszamy do wspólnego świętowania.

Rozmawiali o transporcie autobusowym

0
Z naczelnikami wydziałów komunikacji i transportu województwa świętokrzyskiego spotkał się członek Zarządu Powiatu w Kielcach Cezary Majcher. Spotkanie było poświęcone wchodzącej w życie ustawie o Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej. Uczestnicy dyskutowali o wyzwaniach wynikających z realizacji ustawy w kontekście wyboru operatorów, organizacji przebiegu linii autobusowych czy sprawowania nadzoru i rozliczania ewentualnie powstałych linii. Omówiono także zagadnienia związane z badaniami technicznymi oraz wydawaniem uprawnień o kierowaniu pojazdami. Spotkanie było okazją do wymiany doświadczeń i wypracowania wspólnych stanowisk w sprawach dotyczących zagadnień związanych z komunikacją i transportem w poszczególnych powiatach województwa świętokrzyskiego.

Altana niczym spod igły. Mieszkańcy Brudzowa mają wspaniałe miejsce do spotkań!

0

Jest przestronna i bardzo stylowa. Mowa o altanie integracyjnej, jaka stanęła w Brudzowie. Wszystko dzięki ogromnemu społecznemu zaangażowaniu wielu osób, a także pozyskanym środkom zewnętrznym. Właśnie dokonano jej uroczystego otwarcia. Jak podkreślano, będzie to doskonałe miejsce do integracji.

Altana została wybudowana w ramach projektu pod nazwą „Budowa altany integracyjnej i organizacja wydarzeń integracyjnych dla mieszkańców Brudzowa” zrealizowanego przy udziale dotacji z Lokalnej Grupy Działania „Perły Czarnej Nidy” oraz udzielonej dla Agroturystycznego Stowarzyszenia Gospodarstw Gościnnych i Ekologicznych „CIS” pożyczki z budżetu Miasta i Gminy Morawica. Altana integracyjna o wymiarach 3,70 x 7 metrów została wyposażona w dwa stoliki i cztery drewniane ławeczki. Stanęła ona tuż obok paleniska na ognisko, na jakie w ubiegłym roku dofinansowanie w kwocie 4 tysięcy złotych pozyskała Ochotnicza Straż Pożarna w Brudzowie. W budowę ogniska zaangażowani byli nie tylko dorośli mieszkańcy, ale też młodzież, a nawet dzieci. – Dzięki wielkiemu zaangażowaniu całej społeczności lokalnej w Brudzowie powstało wspaniałe miejsce do integracji. Takie oddolne inicjatywy bardzo scalają mieszkańców. Brudzów to kolejna miejscowość w naszej gminie, gdzie wspólna praca przynosi wiele dobrego i pokazuje, że razem można sporo zdziałać – podkreślał podczas otwarcia integracyjnej altany, burmistrz Miasta i Gminy Morawica, Marian Buras. – Zarówno altana, jak i powstałe palenisko bez wątpienia staną się wspaniałym miejscem do rekreacji i wypoczynku na świeżym powietrzu. Tu mieszkańcy będą mogli się spotykać, a także organizować pikniki i festyny – wymienia Ewa Zaczek-Kucharska, prezes Stowarzyszenia Gospodarstw Gościnnych i Ekologicznych „CIS”.

Uroczystego otwarcia altany dokonał burmistrz Miasta i Gminy Morawica Marian Buras wspólnie z Anną Buras-Kruk, sołtys wsi Brudzów i Ewą Zaczek-Kucharska, prezes Agroturystycznego Stowarzyszenia Gospodarstw Gościnnych i Ekologicznych „CIS”. Do przecięcia symbolicznej wstęgi zaproszono także najmłodszych mieszkańców Brudzowa. – Wierzę, że wspólnie będziecie dbać o to miejsce i pielęgnować go. Życzę wielu pomysłów na wspaniałe wydarzenia – życzył burmistrz, Marian Buras.

Wybudowanie altany integracyjnej to nie jedyny element projektu, na jaki pozyskano 20 tysięcy złotych dofinansowania. Zanim wybudowano altanę w ramach projektu uporządkowano teren oraz nasadzono w jej sąsiedztwie drzewa i krzewy ozdobne. Zorganizowano też konkurs plastyczny dla dzieci w wieku od 6 do 15 lat pt. „Brudzów moje miejsce zamieszkania – czyste i piękne”, w którym dzieci biorące udział otrzymają cenne nagrody. Przeprowadzono też zbiórkę makulatury, a dla mieszkańców, którzy dostarczyli jej najwięcej przewidziano nagrody. Poza tym, 27 kwietnia wspólne posprzątano wieś Brudzów, zamówiono też wolnostojący kosz na śmieci o pojemności około 60 litrów, który będzie dostarczony i zamontowany przy altanie pod koniec sierpnia, a z okazji zakończenia projektu zorganizowano spotkanie integracyjne dla mieszkańców połączone z ogniskiem, pieczeniem kiełbasek i ziemniaków.

Otwarcie altany integracyjnej stało się także doskonałą okazją do rozstrzygnięcia konkursu plastycznego pt. „Brudzów moje miejsce zamieszkania – czyste i piękne” oraz konkursu zbiórki makulatury. W konkursie plastycznym udział wzięło 20 dzieci z miejscowości Brudzów. I tak, I miejsce otrzymał Kacper Gubała za wykonaną z plasteliny pracę, która przedstawia brudzowskie pola i nowo wybudowaną altanę. Miejsce II otrzymał Kamil Wojtyna, za pracę, która przedstawia czystą i ekologiczną ulicę Załawie w Brudzowie przy której rosną kolorowe kwiaty, a mieszkańcy mogą segregować odpady do ustawionych przy drodze pojemników. Miejsce III zdobyła Natalia Makowska za pracę, która przedstawia kapliczkę Św. Nepomucena w Brudzowie wraz z zadbaną i czystą sadzawką, wokół której rosną drzewa.

W konkursie zbiórki makulatury nagrody otrzymali: I miejsce – Sylwia Gubała, która oddała 324,6 kg makulatury. II miejsce zajął Wiktor Bielawski, który dostarczył 258 kg makulatury, zaś III miejsce przypadło Filipowi Bieleckiemu, który oddał 235 kg makulatury. Udział w zbiórce makulatury wzięło 32 mieszkańców Brudzowa. Łącznie mieszkańcy oddali 1449 kg makulatury, w tym makulatury kolorowej i czarno-białej – 1207,50 kg, a tektury – 241,6 kg.

Otwarcie altany zakończyło się wspólnym biesiadowaniem mieszkańców przy ognisku oraz pysznym poczęstunku, który z wielką radością przygotowali mieszkańcy ul. Załawie w Brudzowie. – Serdecznie dziękujemy mieszkańcom Brudzowa za miłe spotkanie oraz integrację. Mamy nadzieję, że takich spotkań będzie więcej w tym miejscu, do czego gorąco zachęcamy wszystkich mieszkańców Brudzowa. Bowiem altana została wybudowana właśnie dla nich – mówi prezes Ewa Zaczek-Kucharska.

Agnieszka Olech

W sobotę Radio RMF FM odwiedzi Morawicę

0
W najbliższą sobotę, 24 sierpnia Radio RMF FM nada Fakty znad zalewu w Morawicy. To cotygodniowa, letnia akcja Radia RMF FM, w ramach której dziennikarze odwiedzają najlepsze plaże i najatrakcyjniejsze miejsca związane z wypoczynkiem nad wodą. A zalew w Morawicy do takich miejsc właśnie należy. Serdecznie zapraszamy mieszkańców Miasta i Gminy Morawica w godz. 9.00 – 15.00 nad zalew w Morawicy. Będzie dużo atrakcji: żółto-niebieskie miasteczko radia RMF FM, mnóstwo konkursów, gier i zabaw dla publiczności. Pogoda zapowiada się słoneczna, więc nie może Was zabraknąć nad zalewem.

W szkole w Jaworzni właśnie powstają nowe szatnie

0

Pełną parą idą prace związane z kapitalnym remontem szatni w Szkole Podstawowej w Jaworzni. Wszyscy uczniowie będą mieć także nowe szafki. Na parterze powstanie też dodatkowa toaleta. Wszystko ma być gotowe z pierwszym dzwonkiem szkolnym.

Całkowitą metamorfozę przejdą znajdujące się na parterze Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Jaworzni pomieszczenia, w których mieszczą się szatnie dla uczniów. – Remont jest duży – przyznaje Małgorzata Czekaj, dyrektor Szkoły Podstawowej w Jaworzni. – Będą tu całkowicie nowe posadzki. Przebudowaliśmy część pomieszczeń. Ściany zostaną wytynkowane i pomalowane. Wymieniona będzie instalacja elektryczna i kanalizacyjna. Wydzieliliśmy tu także pomieszczenia,w których powstaną łazienki. Do tej pory nie mieliśmy ich tutaj, a są bardzo potrzebne, szczególnie dla tych, którzy będą przebierać się na lekcje wychowania fizycznego – mówi dyrektor szkoły w Jaworzni, Małgorzata Czekaj.

Zupełnie nowy wygląd pomieszczeń,w których mieszczą się szatnie to nie wszystko. Każdy z uczniów będzie też miał nowiutkie szafki. – Będą kolorowe, funkcjonalne i nowoczesne – wymienia dyrektor, Małgorzata Czekaj. – Nowoczesne szafki z zamknięciem na klucz lub zamek cyfrowy dostaną indywidualnie wszyscy uczniowie – zapewnia.

Odnowiona została także jedna z sal, gdzie pomalowano ściany. Teraz jest tu czysto i schludnie. – W tym roku pomalowaliśmy tą jedną salę, bo w poprzednich dwóch latach mnóstwo zostało zrobione w naszej szkole głównie dzięki pomocy rodziców. Sami malowali, sprzątali i myli okna. Jestem pod wielkim wrażeniem ich zaangażowania. Bez ich ogromnego wkładu pracy i nieocenionej wprost pomocy nie udałoby nam się tak dużo zrobić – przekonuje dyrektor, Małgorzata Czekaj.

A trzeba przyznać, że w przeciągu dwóch ostatnich lat w szkole w Jaworzni wiele się zmieniło. Dwa lata temu podczas wakacji pomalowana została sala gimnastyczna. – Wszystkie materiały, jak farby, czy folie otrzymaliśmy od sponsorów, a wykonawcami robót byli nauczyciele, pracownicy obsługi i rodzice, którzy podczas ferii zimowych sami polakierowali też krzesła, a już w czerwcu wraz z nauczycielami pomagali z wyrównaniu ziemi przed szkołą. Udało się nam wtedy pozyskać aż dziesięć samochodów ziemi. Pracy było mnóstwo – wspomina dyrektor, Małgorzata Czekaj. Na tym jednak nie koniec. – W ubiegłym roku w wakacje nauczyciele ramię w ramię z rodzicami odmalowali salę komputerową, salę nr 8 i górny korytarz. Pomalowana została także świetlica – mówi dumna z nauczycieli i wdzięczna rodzicom dyrektor Małgorzata Czekaj, która sama pracowała wraz ze wszystkimi. – Nasi nauczyciele nie tylko uczą, wychowują, ale dbają też o to, aby szkoła wyglądała ładnie. Nie wstydzą się chwycić za pędzel, jeśli zachodzi taka potrzeba. Z tego miejsca zarówno kadrze pedagogicznej, jak i pracownikom obsługi i oczywiście rodzicom dziękuję jeszcze raz za wszelką pomoc – dodaje.

Tym razem prace związane z kompleksowym remontem szatni prowadzi firma zewnętrzna. – Remont jest duży, dlatego też sami nie zdołalibyśmy go przeprowadzić – mówi dyrektor, Małgorzata Czekaj. – Tym razem koszty wszystkich prac remontowych pokryte zostaną z budżetu gminy – zapewnia dyrektor Czekaj. – Od dawna już obserwuję, jak bardzo społeczeństwo lokalne miejscowości Jaworznia angażuje się w życie szkoły i podnoszenie jakości edukacyjnej. W gminie Piekoszów stawiamy na edukację, dbając o jak najwyższy poziom nauczania naszych uczniów i nieustannie inwestując w poprawę oferty edukacyjnej. Prowadzimy kolejne remonty w szkołach i doposażamy je w nowoczesny sprzęt edukacyjny, jak chociażby nawet roboty do programowania, czy interaktywne dywany. Cieszę się, że w tym wszystkim wspierają nas nie tylko sami nauczyciele, ale też rodzice. Z tego miejsca pragnę im wszystkim nisko się pokłonić – dziękuje za zaangażowanie wójt gminy Piekoszów, Zbigniew Piątek. Warto zaznaczyć, że prowadzona właśnie inwestycja w szkole w Jaworzni będzie kosztować blisko 130 tysięcy złotych.

Agnieszka Olech

Gmina Strawczyn w miniony weekend tętniła życiem – na „Strawczynadzie” bawiły się prawdziwe tłumy!

0

W niedzielę 18 sierpnia obchodzono drugi dzień Święta Gminy Strawczyn, „Strawczynadę”. Dopisała nie tylko pogoda, ale też uczestnicy zabawy, którzy tłumnie zjawili się na terenie Centrum Sportowo-Rekreacyjnego OLIMPIC w Strawczynku. Były liczne występy artystów, wesołe miasteczko, warsztaty słowiańskie i wiele innych atrakcji dla małych i dużych, a także szczytna akcja „Krew Darem Życia” i rejestracja potencjalnych dawców szpiku kostnego. Atmosfera spotkania była bardzo gorąca.

Drugi dzień Święta Gminy Strawczyn rozpoczął się o godzinie 14.00. Już wczesnym popołudniem scena „Strawczynady” zaczęła tętnić życiem. Zebrani goście mogli oglądać występy lokalnych artystów, a wśród nich zaprezentowali się między innymi: członkowie Klubu Seniora z Oblęgora, Zespół Ludowy Swojaki oraz Orkiestra Dęta ze Strawczyna.

Dożynki, zacni goście i życzenia od wójta

O godzinie 15.00 odbyła się msza święta polowa, która zainaugurowała tradycyjne obrzędy dożynkowe. W ich ramach na scenie wystąpiły zespoły ludowe: Swojaki ze Strawczyna oraz Lubczyk z Ukrainy. Nie zabrakło też prezentacji wieńców dożynkowych i związanych z nimi staropolskich obrzędów. Niezwykłym momentem było dzielenie się chlebem upieczonym z tegorocznych plonów, który zgodnie ze zwyczajem na ręce włodarza gminy przekazali starostowie dożynek.

Samorząd gminy Strawczyn w tegorocznej edycji „Strawczynady” reprezentował zastępca wójta Karol Picheta, który powitał zebranych gości. – To wyjątkowy czas, dwudniowe święto pełne sportowych emocji, akcji prospołecznych, licznych występów lokalnych i zagranicznych artystów oraz mnóstwa atrakcji dla młodszych i starszych. To także czas pielęgnowania staropolskiej tradycji dożynkowej i wspólnego dziękowania za plony – mówił zastępca wójta Karol Picheta. – Drodzy Goście i Mieszkańcy gminy Strawczyn, dziękuję wam za to, że tak tłumnie odpowiedzieliście na nasze zaproszenie i jesteście tu dzisiaj z nami, aby razem spędzić czas. Święto Gminy Strawczyn jest doskonałą okazją do integracji, która jest przecież fundamentem i trampoliną do działań na rzecz naszego wspólnego dobra, naszego miejsca na ziemi. Cieszę się, że mamy tak zaangażowane społeczeństwo. Życzę Państwu udanej zabawy – dodał zastępca wójta. Odczytał także list od nieobecnego podczas „Strawczynady” z przyczyn osobistych wójta gminy Strawczyn Tadeusza Tkaczyka.

Warto dodać, że uroczystość swoją obecnością uświetnili: senator Krzysztof Słoń, wicemarszałek województwa świętokrzyskiego Renata Janik, Przewodniczący Sejmiku Andrzej Pruś, Przewodniczący Rady Powiatu Jacek Kuzia, Burmistrz Miasta i Gminy Morawica Marian Buras, Wójt Gminy Piekoszów Zbigniew Piątek, Wójt Gminy Zagnańsk Wojciech Ślefarski, członek Zarządu Powiatu Kieleckiego Cezary Majcher. Goście składali życzenia rolnikom i gratulowali tak udanej uroczystości.

Charytatywny akcent

Tegoroczna „Strawczynada” obfitowała nie tylko w dobrą zabawę, ale też szeroko płynącą pomoc. O godzinie 11.00 ruszyła szczytna akcja pod hasłem „Krew Darem Życia”. Chętni mieli możliwość dzielenia się tym, co mają najcenniejsze i czego nie da się wyprodukować, krwią. Na dawców czekały nie tylko słodkości, ale także nagrody. Podczas wydarzenia odbywała się również rejestracja potencjalnych dawców szpiku kostnego i komórek macierzystych, a na scenie zostały wręczone odznaki Honorowych Dawców Krwi.

Liczne atrakcje i występy artystów

Wydarzeniu towarzyszyły liczne atrakcje. Organizatorzy zadbali o to, aby każdy znalazł tu coś dla siebie. Dla najmłodszych uczestników święta gminy było wesołe miasteczko z wieloma karuzelami i warsztaty słowiańskie oraz budki z lodami. Dla trochę starszych zapewniono zaplecze gastronomiczne i sołeckie stoiska z pysznym jedzeniem. Co ważne, podczas wydarzenia można było nieodpłatnie zbadać wodę np. ze studni, z kranu, czy z rzeki i dowiedzieć się, czy nadaje się do picia.

Na scenie co i rusz pojawiali się kolejni artyści. Przed zebraną publicznością wystąpiła znana i lubiana Grupa Teatralna Zamaskowani. Część muzyczna wieczoru rozpoczęła się pokazem umiejętności wokalnych Norberta Cisowskiego. O godzinie 18.00 zagrał zespół EGO, a następnie zespół Brexit Boys.

Powiadomili o rządowym dofinansowaniu dla gminy

Chwilę przed występem gwiazd wieczoru na scenę weszła minister sportu i turystyki Anna Krupka wraz z wojewodą Agatą Wojtyszek, którym towarzyszył zastępca wójta Karol Picheta. Wspólnie przekazali mieszkańcom dobrą informację, która dotyczyła pozyskanego przez samorząd gminy Strawczyn dofinansowania na budowę hali sportowej wraz ze strzelnicą. Pomoc finansowa została przyznana w ramach programu „Sportowa Polska” i wyniesie 3,5 miliona złotych. – Dziękuję wójtowi Tadeuszowi Tkaczykowi, którego dzisiaj z nami nie ma, ale należy podkreślić, że w pozyskanie dofinansowania włożył mnóstwo energii i wysiłku. Od ponad roku bardzo dynamicznie o te środki zabiegał – mówiła minister Anna Krupka. Zastępca wójta zapewnił zebranych, że samorząd gminy Strawczyn nie zamierza zwalniać tempa i będzie starał się o kolejne dofinansowania na realizację tej dużej i kosztownej inwestycji. – Dziękujemy pani minister za wsparcie finansowe, jakie popłynie do gminy Strawczyn. Liczymy na dalszą pomoc w pozyskiwaniu środków na budowę hali. Mamy nadzieję, że prognozowanie unijne na kolejne lata pozwoli na to, abyśmy mogli otrzymać dodatkowe dofinansowanie i sprawnie zrealizować zadanie – mówił zastępca wójta.

Szalona zabawa z gwiazdami

Wieczorem przyszedł czas na wyczekiwany koncert gwiazd wieczoru. Zebrana publiczność doskonale bawiła się przy dźwiękach zespołów Cliver i Power Play. Członkowie bandów rozdawali ze sceny płyty i koszulki. Święto Gminy Strawczyn tradycyjnie zakończyło się widowiskowym pokazem sztucznych ogni.