Ćwiczenia dowódczo – sztabowe „Woda 2018”

0
Ewakuacja osób z terenów zalanych w wyniku powodzi, przerwanie grobli na zbiorniku Pilczyca i zalanie wodą drogi wojewódzkiej oraz pobliskich gospodarstw połączył siły i środki włoszczowskich Komend Powiatowych Policji i Państwowej Straży Pożarnej oraz Pogotowia Ratunkowego. Na szczęście ten czarny scenariusz to tylko ćwiczenia służb ratowniczych powiatu włoszczowskiego. We wczorajszych ćwiczeniach dowódczo – sztabowych pod kryptonimem „woda 2018” wzięli udział włoszczowscy policjanci, strażacy i ratownicy medyczni. Tłem do ćwiczeń było następujące założenie: Ewakuacja harcerzy z terenu objętego powodzią, zabezpieczenie przez policjantów przejazdu służb ratunkowych oraz zalanie pobliskich gospodarstw i drogi wojewódzkiej, zabezpieczenie przez funkcjonariuszy prowadzonych działań oraz wyznaczenie objazdów. Mimo, iż były to tylko ćwiczenia, to jednak wszyscy uczestnicy profesjonalnie zrealizowali założenia scenariusza. Dzięki takim wspólnym działaniom  sprawnie i szybko wszystkie służby ratownicze mogą wykorzystać siły i środki będące  w dyspozycji, gdy zaistnieje taka potrzeba. Opr. MJ Źródło: KPP we Włoszczowie

Bezpieczne wakacje – kontrola autokarów

0
Policjanci Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Kielcach wspólnie z funkcjonariuszami Inspekcji Transportu Drogowego, prowadzą kontrolę autokarów, którymi dzieci i młodzież wybierają się na letni wypoczynek. Przypominamy, że punkt kontroli autokarów znajduje się na parkingu przy Stadionie na ul. Ściegiennego 8 w Kielcach, w Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacji Sp. Z o.o. w Kielcach ul. Jagiellońska 92 oraz Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów ul. Szajnowicza Iwanowa 21 w Kielcach. Przypominamy, że punkt kontroli autokarów działa do 15 lipca w godzinach 6:00-10:00 przez 7 dni w tygodniu, na parkingu przy stadionie na ul. Ściegiennego w Kielcach. Nieodpłatne badanie stanu technicznego autokarów wyjeżdżających z dziećmi i młodzieżą w ramach letniego wypoczynku, można dokonać również w Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacji Sp. z o.o. w Kielcach na ul. Jagiellońskiej 92, od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00 do 21:00, a w soboty 7:00 – 14:00 do końca wakacji oraz Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów ul. Szajnowicza Iwanowa 21 w Kielcach. Mając na uwadze bezpieczeństwo dzieci, zadbajmy aby autokar został poddany kontroli. Takie sprawdzenie autokaru pozwoli na wyeliminowanie pojazdów, których stan techniczny jest naganny i zwiększy poczucie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży. Opr. MP Źródło: KMP  w Kielcach

Doceniona za działalność kulturową

0
Stanisława Żądecka została laureatką konkursu „Jawor u źródeł kultury” organizowanego przez Muzeum Wsi Kieleckiej i Radio Kielce.  Najlepsi świętokrzyscy muzycy ludowi oraz animatorzy kultury prezentowali się podczas pikniku rodzinnego w Parku Etnograficznym w Tokarni. Podczas imprezy poznaliśmy także laureatów 8 edycji naszego konkursu „Jawor u źródeł kultury”.  Wyróżnienia za działalność w 2017 roku przyznano w pięciu kategoriach: kapela ludowa, zespół śpiewaczy, solista – instrumentalista, rękodzieło i rzemiosło ludowe oraz animator kultury. W gronie wyróżnionych znalazła się zgłoszona przez Burmistrza Gminy i Miasta w Chęcinach – Stanisława Żądecka.  Otrzymała ona wyróżnienie w kategorii animator kultury. Gratulacje dla laureatki podczas gali finałowej konkursu złożył Robert Jaworski, Burmistrz Gminy i Miasta w Chęcinach. – Cieszę się, że działalność i zaangażowanie w szerzenie kultury ludowej pani Stanisławy zostało zauważone i docenione. Od ponad trzydziestu lat dba ona o zachowanie w naszej pamięci kultury i tradycji ludowych, wkładając w to swoje wrażliwe, artystyczne serce – mówił włodarz Chęcin. Z inicjatywy pani Stanisławy w 1984 roku powstał zespół „Siedlecczanie”. Zespół nie tylko  rozwija się obrzędowo, ale kultywuje również muzykę ludową, gwarę oraz wartości patriotyczne. Stanisława Żądecka jest autorką wielu widowisk obrzędowych opartych na dawnych wierzeniach, przekazach i zachowanych rękopisach. Animatorem kultury od ponad kilkudziesięciu lat. Pracowała m. in. w szkole z dziećmi, zakładała różne zespoły ludowe i obrzędowe, które zdobywały najwyższe miejsca na przeglądach wojewódzkich.  Przywiązuje szczególna uwagę o dbałość dekoracji i rekwizytów.

Boisko w Słopcu gotowe! – uroczyste otwarcie obiektu za nami

0

17 czerwca do użytku mieszkańców sołectwa Słopiec zostało oddane nowoczesne, pełnowymiarowe boisko do piłki nożnej. Były podziękowania, gratulacje i rozegrany pierwszy mecz na nowo powstałym obiekcie.

Długo wyczekiwana inwestycja

Boisko w Słopcu było długo wyczekiwaną przez mieszkańców inwestycją. – Temat budowy boiska w Słopcu od długiego czasu ciągle się powtarzał. Finalnie, dzięki dobrej współpracy z przewodniczącym Rady Miejskiej w Daleszycach Mariuszem Dziadowiczem, sołtysem wsi Słopiec Stanisławą Kulik, a także przy ogromnym wsparciu pani kierownik Anny Kosmali, która przygotowała pełną dokumentację. Szczególne podziękowania kieruję w stronę pana Jana Komisarczyka, który od lat, jako pierwszy zabiegał o tę inwestycję. Dziś z wielką radością oddajemy ten piękny obiekt do użytku – mówił Dariusz Meresiński, burmistrz Miasta i Gminy Daleszyce.

Boisko jest ogólnodostępne i ma służyć nie tylko uczniom szkoły podstawowej, czy zespołowi Amator Słopiec, ale przede wszystkim mieszkańcom sołectwa oraz całej gminy Daleszyce. Jego powierzchnia wynosi 4050 metrów kwadratowych i jest pokryta trawą. Pasy boczne i strefa ochronna zajmują 1450 metrów kwadratowych.

Mieszkańcy pomogli

Co ważne, w sobotę 9 czerwca mieszkańcy Słopca samodzielnie uporządkowali teren wokół nowopowstałego obiektu. – Poświęcenie wszystkich pracujących było naprawdę duże. Ogromny szacunek należy się również dzieciom, które bardzo zaangażowały się w tę akcję i dokładnie wykonały swoje zadania. Bardzo cieszy nas to, że mieszkańcy tak licznie przybyli na miejsce. Wszystkim serdecznie dziękujemy za wysiłek i trud włożony w uprzątnięcie tego terenu, bo to przecież nasze wspólne dobro – podkreślił Mariusz Dziadowicz, przewodniczący Rady Miejskiej w Daleszycach.

Łzy wzruszenia i pierwszy mecz

Ogromnego zadowolenia z powstania boiska nie kryła sołtys wsi Słopiec Stanisława Kulik. – Na tym terenie było wysypisko śmieci, a dziś mamy piękne boisko. Przyznam szczerze, że widząc to, w oku kręcą mi się łzy wzruszenia. Mam nadzieję, że mieszkańcy będą mądrze z tego obiektu korzystać – mówiła sołtys.

W dniu otwarcia obiektu odbył się tu pierwszy mecz pomiędzy drużynami Spartakus Aureus Daleszyce, a Amator Słopiec. – Boisko sprawdza się bardzo dobrze i mam nadzieję, że przez długie lata będzie służyło mieszkańcom. To był wymarzony i od lat wyczekiwany obiekt. Wreszcie to boisko mamy i dziś jesteśmy w trakcie pierwszego meczu rozgrywanego właśnie tu, na nowym obiekcie. Z pewnością ten dzień zapisze się w historii miejscowości Słopiec złotymi literami – mówił Mariusz Dziadowicz.

Inwestycja otrzymała dofinansowanie z Ministerstwa Sportu i Turystyki, które pokryło blisko 38% kosztów budowy. Warto dodać, że jest to drugie boisko na terenie gminy Daleszyce, które zostało wybudowane przy ministerialnej pomocy finansowej. W ramach pozyskanego dofinansowania powstało także boisko wielofunkcyjne w Szczecnie. Koszt obu inwestycji opiewał na kwotę 393 tys. złotych.

Agnieszka Olech

Zakończenie Roku Akademickiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Morawicy – ITV Morawica

0
14 czerwca w Samorządowym Centrum Kultury w Morawicy miało miejsce zakończenie roku akademickiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku. To pierwszy rocznik, który opuszcza mury „morawickiej uczelni”. Były kwiaty, podziękowania, gratulacje i bogaty program artystyczny, który zaprezentowano w zabytkowej oficynie morawickiego parku.

Zarząd obradował

0
Obrady Zarządu Powiatu w Kielcach, 20 czerwca 2018 r. Zarząd m.in. podjął następujące uchwały:  – w sprawie wyrażenia zgody na wypłacenie odszkodowania za przejęcie z mocy prawa na rzecz Powiatu Kieleckiego, nieruchomości gruntowej położonej w obrębie 0011 Niwy Daleszyckie, gmina Daleszyce wydzielonej na poszerzenie drogi powiatowej Nr 0335T, – w sprawie wyrażenia zgody na wypłacenie odszkodowania za grunt wydzielony na poszerzenie drogi powiatowej Nr 0312 T, – w sprawie opinii do projektu pn. „Program ochrony środowiska dla Gminy Zagnańsk na lata 2018 – 2021 z perspektywą do 2025 roku”, – w sprawie opinii do projektu pn. „Program Ochrony Środowiska dla Gminy Górno na lata 2018 – 2022 z perspektywą do 2026 roku”, – w sprawie przyjęcia projektu Uchwały Rady Powiatu w Kielcach w sprawie należności pieniężnych, o których dane są przekazywane do Rejestru Należności Publicznoprawnych, – w sprawie zmian w planie wydatków na 2018 r.

Rodzicu, zarejestruj swoje dziecko online!

0
Profil zaufany i kilka minut – to wszystko czego potrzeba, by zarejestrować narodziny dziecka online. Nowa usługa ruszyła 1 czerwca 2018 r. Rodzicu, już nie musisz spieszyć się do urzędu. Wszystko czego potrzebujesz to Profil Zaufany i kilka minut. Na zarejestrowanie narodzin dziecka rodzice mają 21 dni od dnia wystawienia karty urodzenia. Do tej pory mieli tylko jedną opcję – wizyta w urzędzie. Od 1 czerwca mają wybór – pędzić do urzędu czy spędzić ten czas z nowym członkiem rodziny. Zdążysz w trakcie drzemki Prościej, szybciej i wygodniej – to najkrótszy opis uruchomionej usługi. Jak z niej skorzystać? Cały proces to 5 prostych kroków. WAŻNE: rodzic, który będzie rejestrował narodziny (może to być zarówno mama, jak i tata) musi mieć aktualny Profil Zaufany. Jeśli go nie masz, sprawdź jak to zmienić. Co dalej? Wejdź na stronę www.obywatel.gov.pl i tam wybierz usługę, z której chcesz skorzystać. Po zalogowaniu, system poprosi Cię o potwierdzenie, że jesteś matką/ojcem dziecka. Następnie – o zweryfikowanie Twoich danych. Jak tylko to zrobisz, przejdziesz do zarejestrowania narodzin potomka. To czego potrzebujesz na tym etapie to m.in. nazwa szpitala, w którym dziecko przyszło na świat oraz imię dziecka. Dobrze, by było uzgodnione przez oboje rodziców;-) Ustal także numer Twojego aktu małżeństwa lub urodzenia (jeśli nie jesteś w związku małżeńskim) – to znacznie ułatwi weryfikację Twoich danych w Urzędzie Stanu Cywilnego. Kilka kliknięć i gotowe. Kolejny krok to wybór adresu, pod którym chcesz zameldować dziecko oraz sposobu odebrania dokumentów. Do wyboru masz skrzynkę na ePUAP, odbiór osobisty lub przesyłkę tradycyjną pocztą. Ostatni krok to podgląd wniosku i podpis (Profilem Zaufanym). Gotowe! Wszystko powinno potrwać krócej, niż poobiednia drzemka malucha. Rejestracja w 5 krokach Tak to wygląda w skrócie: Krok 1: oświadczasz, że jesteś matką/ojcem dziecka Krok 2: sprawdzasz poprawność swoich danych, wprowadzasz dane drugiego rodzica Krok 3: wpisujesz dane dziecka Krok 4: wybierasz adres zameldowania dziecka i sposób, w który chcesz odebrać dokumenty (elektronicznie – skrzynka na ePUAP, osobiście, pocztą tradycyjną) Krok 5: podgląd wniosku i… podpis (Profilem Zaufanym). Odpis aktu urodzenia, w zależności od wybranej przez Ciebie opcji, zostanie przesłany w wersji papierowej lub elektronicznej. Razem z nim otrzymasz powiadomienie o nadanym numerze PESEL oraz zaświadczenie o zameldowaniu. To nie koniec zmian To nie jedyne zmiany, które wkrótce zaczną obowiązywać, a które dotyczą rodziców. W funkcjonujących dotychczas przepisach i rejestrach publicznych brakuje mechanizmów jednoznacznie łączących dziecko z rodzicami (tzw. parentyzacja). Gromadzone w aktach imiona, nazwiska i nazwiska rodowe rodziców nie zawsze jednoznacznie ich wskazują. Utrudnia to nie tylko prowadzenie rozmaitych statystyk publicznych, ale też np. realizację programów pomocowych państwa, takich jak Rodzina 500 plus. Dlatego Ministerstwo Cyfryzacji przygotowało też takie zmiany:
  • jednoznaczne powiązanie danych rodziców i dzieci w rejestrze PESEL (tzw. parentyzacja):
Numery PESEL rodziców pojawią się w danych gromadzonych przy akcie urodzenia dziecka oraz w rejestrze PESEL. Planowane wejście w życie – od 1 grudnia 2018 r.,
  • szybsze poprawianie niezgodnych z prawdą informacji zgromadzonych w rejestrze PESEL:
Organy korzystające z dostępu do rejestru PESEL będą mogły zgłaszać niezgodność bezpośrednio do właściwego kierownika Urzędu Stanu Cywilnego za pomocą dedykowanej do tego e-usługi. Planowane wejście w życie – 1 maja 2019 r.

Rywalizowało 150 pływaków

0
V Gminne Zawody Pływackie 8 czerwca odbyły się V Gminne Zawody Pływackie. Frekwencja zaskoczyła nas pozytywnie. W tym roku w zawodach udział wzięło ponad 150 osób w wieku od 6 do 15 lat. Cieszymy się bardzo, że coraz więcej naszych młodych mieszkańców lubi i chce pływać. Rozgrywki odbyły się w 5 kategoriach wiekowych w podziale na chłopców i dziewczynki. Przedszkolaki pływały na małym basenie z deską pod ścisłą opieką ratownika, Podobnie klasy I i II z tym, że na dużym basenie. Kto posiadał odpowiednie umiejętności mógł płynąć sam. W niektórych kategoriach różnice pomiędzy miejscami wynosiły setne sekundy, rywalizacja była zaciekła. Wśród przedszkolaków wśród dziewcząt najlepsza okazała się Aleksandra Kędracka, a wśród chłopców Jan Prędota. W klasach I-II triumfowali: Ala Wawrzycka i Wojciech Szot, wśród klas III-IV: Gabriela Kozieł i Filip Odziemek. W klasach V-VI najlepsi okazali się Weronika Jaworska oraz Konrad Misztal, a w klasach VII i gimnazjum: Zuzanna Leś i Kacper Majchrzyk. Wszyscy zawodnicy dostali medale za udział w zawodach a zwycięzcy atrakcyjne nagrody. Organizacja zawodów możliwa była dzięki przychylności i dofinansowania wójta gminy Sitkówka-Nowiny Sebastiana Nowaczkiewicza oraz przychylności dyrektora GOK Perła Jacka Kani. Jak co roku w czołówce znajdowały się osoby uczęszczające na sekcje pływacką prowadzoną przez GOK Perła. Gratulujemy wszystkim i zapraszamy za rok.