Ogłoszenie ZUK – przerwa w dostawie wody

0
Zakład Usług Komunalnych w Daleszycach Spółka z o.o. informuje, że w dniu 08.07.2020 r. (środa) w godz. od 7:30 do 17:00 w msc. Suków mogą nastąpić przerwy w dostawie wody spowodowane pracami na sieci wodociągowej.

Za wszelkie utrudnienia przepraszamy

Podpisano umowę na budowę remizy strażackiej w Bilczy

0
6 lipca 2020 r. Burmistrz Marian Buras podpisał w imieniu Miasta i Gminy Morawica umowę na budowę remizy strażackiej w Bilczy. Wykonawcą inwestycji będzie Firma Budowlana ANNA-BUD, którą reprezentowała pani Anna Bartela. Umowę kontrasygnowali pani Małgorzata Lisicka, skarbniczka Urzędu Miasta i Gminy Morawica oraz pan Artur Bławat, prokurent Firmy Budowlanej ANNA-BUD. Obecni również byli druhowie strażacy OSP Bilcza.   Firmę ANNA_BUD jako wykonawcę inwestycji wyłoniono w wyniku postępowania przetargowego. 18 czerwca 2020 roku odbyło się otwarcie ofert przetargowych na zamówienie publiczne pn. „Budowa remizy OSP Bilcza”, a postępowanie zakończono 30 czerwca 2020 r. Do przetargu na budowę remizy w Bilczy stanęło pięć firm. Najwyższa oferta opiewała na kwotę 5 79533,63 zł, natomiast najniższą wartość zamówienia- 4 57194,55 zł zaproponowała Firma Budowlana ANNA_BUD. Budynek zaprojektowany został przez Jednostkę Projektową Beata Mazurek z Kielc. Jest to duże wyzwanie dla wykonawców ze względu na specyfikę obiektu oraz niezbędne elementy konstrukcyjne, w które będzie wyposażony. Jak podkreśla przedstawiciel wykonawcy pan Artur Bławat: zlecenie jest wyjątkowe i musimy do niego podejść w sposób indywidualny. Budowa nie jest największa, ale jesteśmy niezwykle zaangażowani w ten projekt. Nowy obiekt ma być zlokalizowany bezpośrednio za starym budynkiem OSP w Bilczy. Konieczność jego wybudowania jest podyktowana budową drogi serwisowej obwodnicy Morawicy na odcinku w miejscowości Bilcza. Termin ukończenia zadania jest wyznaczony na 30 kwietnia 2021 roku. Jak poinformował Burmistrz Miasta i Gminy Morawica- inwestycja ta stanowi znaczące koszty, natomiast sytuacja związana z budową drogi serwisowej jedynie przyspieszyła decyzję o powstaniu nowej remizy strażackiej. OSP Bilcza należy do Krajowego Systemu Ratowniczo- Gaśniczego i jest jednym z kluczowych oddziałów OSP na terenie naszej gminy niosących pomoc mieszkańcom, a także uczestnikom wypadków. Koniecznym zatem było, aby jednostka nieprzerwanie działająca od 1926 roku, miała siedzibę, która będzie funkcjonalna oraz spełni wszelkie normy techniczne – dodaje burmistrz Marian Buras. Należy zaznaczyć, że sami strażacy są niezwykle zadowoleni z faktu, że w niedługim czasie będą mieć nowa siedzibę. Nierzadko spędzają oni w remizie wiele godzin i choć prawie stuletni budynek ma niewątpliwie wartość sentymentalną, to niestety posiadał braki w funkcjonalności. Nowy projekt zachwyca innowacjami i przemyślanymi rozwiązaniami technicznymi, które niewątpliwie ułatwią funkcjonowanie OSP Bilcza. Atrakcyjna jest również wizualna strona projektu- Śmiem twierdzić, że będzie to najładniejszy budynek ochotniczej straży pożarnej w całym województwie – swoje przekonanie wyraził Lucjan Pietrzczyk, prezes OSP Bilcza.  

Nowe stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

0
Od 1 lipca 2020 r. obowiązują nowe stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie Miasta i Gminy Morawica. Stawki te wynoszą odpowiednio: – 15,00 zł miesięcznie od jednego mieszkańca zamieszkującego na terenie nieruchomości, jeżeli odpady są zbierane w sposób selektywny – 13,00 zł  miesięcznie od jednego mieszkańca zamieszkującego na terenie nieruchomości, jeżeli odpady są zbierane w sposób selektywny i na nieruchomości znajduje się kompostownik – 30,00 zł miesięcznie od jednego mieszkańca zamieszkującego na terenie nieruchomości za każdy miesiąc, w przypadku niewypełnienia obowiązku zbierania odpadów w sposób selektywny – 180,00 zł na rok, za odbiór odpadów z nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub z innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe Zmiana stawek opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi nie wiąże się z koniecznością składania nowych deklaracji, które obowiązują do czasu wystąpienia zmian danych mających wpływ na wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.   Nową deklarację składa się w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym zaistniała zmiana, w przypadku gdy: – zmieniła się ilość osób zamieszkujących daną nieruchomość (narodziny, zgon, zmiana miejsca zamieszkania), nie zgłoszono w poprzedniej deklaracji posiadania kompostownika.   W związku z wejściem obowiązkowej segregacji odpadów osoby, które miały zadeklarowany nieselektywny odbiór odpadów mają obowiązek złożenia do dnia 31.07.2020 r. nowej deklaracji.  

Zmiana firmy wywożącej odpady komunalne od mieszkańców gminy Morawica

0
W związku z tym, że umowa z firmą Fart-Bis dotycząca świadczenia usług odbioru od mieszkańców i zagospodarowania odpadów wygasała z dniem 30 czerwca 2020 r. Gmina od marca br. prowadzi procedurę wyłonienia nowego wykonawcy. Generalna zasada jest taka, że opisany w ustawie system odbioru odpadów komunalnych musi się samofinansować tzn. całość kosztów jego funkcjonowania muszą ponieść mieszkańcy w ramach uchwalanej przez Radę Miejską opłaty za odbiór odpadów. Zgodnie z przepisami Gmina nie może dopłacać do świadczonych usług ani na nich zarabiać. W trosce o jak najniższe koszty odbioru śmieci dla mieszkańców oraz poprawę jakości usług podzielono  zamówienie dotyczące odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów na dwie części: – cześć I – przeprowadzono przetarg i podpisano umowę na zagospodarowanie odpadów tj. wysegregowanie frakcji podlegających recyklingowi oraz składowanie pozostałych odpadów na wysypisku śmieci. Umowę na tę usługę podpisano z Zakładem Utylizacji Odpadów w Promniku. W tym przetargu gmina Morawica brała udział wspólnie z gminami: Sitkówka-Nowiny, Masłów, Bodzentyn i Zagnańsk. – część II dotyczyła zlecenia usługi odbioru odpadów od mieszkańców i transportu do Promnika. Ten przetarg ogłaszany był dwukrotnie. Pierwszy przetarg, w którym oferty złożyły dwie firmy tj. ENERIS Surowce S.A. – 1.259.944,28 zł i FART-BIS Sp. z o.o. – 1.933.728,510 zł został unieważniony. Natomiast w drugim postępowaniu przetargowym Gmina wybrała na wykonawcę zadania firmę ENERIS Surowce S.A., która zaproponowała kwotę 1.012.251,60 zł. Fart-Bis natomiast również obniżył swoją ofertę do kwoty 1.588.072,00 zł. Niestety zaplanowane na 30 czerwca 2020 r. podpisanie umowy nie doszło do skutku ze względu na odwołanie od rozstrzygnięcia tego przetargu, które złożyła firma FART-BIS. Powodem, na który powoływał się składający protest była według niego rażąco niska cena przedstawiona przez ENERIS. W takiej sytuacji procedura odwoławcza przewiduje rozstrzygnięcie protestu przez Krajową Izbę Odwoławczą w Warszawie. Dla zachowania ciągłości świadczenia usługi odbioru odpadów komunalnych do czasu rozstrzygnięcia odwołania, Gmina podjęła negocjacje z firmą Eneris, których wynikiem było podpisanie umowy tymczasowej na odbiór od mieszkańców i transport odpadów do Promnika.  Ustalono, że firma ta będzie świadczyć usługi w okresie przejściowym na warunkach i po cenach podanych w przetargu. Odbiór odpadów – zarówno zmieszanych jak i segregowanych rozpocznie się od poniedziałku 13 lipca 2020 r. Odebrane zostaną wszystkie odpady, które mieszkańcy zgromadzili od ostatniego odbioru bez względu na ich ilość, a harmonogram odbioru zostanie podany mieszkańcom do 10 lipca za pośrednictwem strony internetowej i facebooka oraz zostanie dostarczony  sołtysom poszczególnych miejscowości. W związku ze zmianą firmy odbierającej odpady konieczne będzie także przekazanie przez firmę Fart-Bis Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów (PSZOK) w Brzezinach w zarządzanie Gminie. W związku z tym dotychczasowy wykonawca musi w lipcu br. opróżnić ten obiekt z zalegających odpadów. Informujemy, że z tego powodu tymczasowo PSZOK będzie niedostępny dla mieszkańców. Mimo dołożenia wszelkich starań nie udało się uniknąć pewnych niedogodności dla mieszkańców związanych bezpośrednio ze zmianą firmy odbierającej odpady. Liczymy na Państwa wyrozumiałość.

INFORMACJA

0
Uwaga mieszkańcy Dębskiej Woli, Zbrzy, Chałupek, Kawczyna, Nidy, Brzezin ul. Kolejowej, Obic ul. Osiedlowej w dniu 7 lipca nie będzie odbioru odpadów segregowanych. Prosimy nie wystawiać worków przed posesję. Nowe terminy odbioru zostaną podane 10 lipca na stronie internetowej. Liczymy na Państwa wyrozumiałość.

Braki w dostawie wody w miejscowości Wolica i Tokarnia w dniu 07.07.2020 r.

0

Chęciny 06.07.2020r.

Zakład Gospodarki Komunalnej

w Chęcinach informuje, że:

w związku z awarią na przyłączu wodociągowym w miejscowości Wolica ul. Szkolna  wystąpią braki w dostawie wody w miejscowości Wolica ul. Szkolna, ul. Spacerowa oraz Tokarnia

w dniu 07.07.2020 w godzinach od 08.00-14.00.

Za utrudnienia przepraszamy.

 

Wakacje z WDK

0
Wojewódzki Dom Kultury w lipcu i sierpniu zaprasza dzieci i młodzież na wakacyjne zajęcia i warsztaty.   Harmonogram zajęć: Wtorki, godz. 9.00–12.00 Platforma Informacji Kulturalnej województwa świętokrzyskiego zaprasza na: – warsztaty fotograficzne, – warsztaty dziennikarza telewizyjnego i radiowego. Zapisy pod nr. tel.: 790 757 740 lub e-mailowo: pik@wdk-kielce.pl Środy, godz. 10.00–12.00 Dział Animacji i Edukacji Kulturalnej zaprasza na: – warsztaty plastyczne, wokalne i teatralne “Kraina pomysłowości”. Zapisy pod nr. tel.: 41 36 55 142. Czwartki, godz. 10.00–12.00 Dział Dziedzictwa Kulturowego zaprasza na: – “Folk lato” – warsztaty plastyczne, teatralne, folklorystyczne, tworzenie instrumentów. Zapisy pod numerem telefonu: 41 36 55 136. Piątki, godz. 14.00 Kino Fenomen zaprasza na: – “Wakacyjne Podróże Filmowe” – projekcje filmów: “Klara Muu!”, “Niezwykłe Lato z Tess”, “Marona – psia opowieść”, “Jakub, Mimmi i gadające psy”, – warsztaty plastyczne. Zapisy pod numerami tel.: 41 36 55 148 / 149. Uczestnicy zajęć zobowiązani są do posiadania maseczek ochronnych i rękawiczek jednorazowych.

Przetarg na drogę w Łukowej ogłoszony

0

Mieszkańcy korzystający z drogi w miejscowości Łukowa od skrzyżowania do granicy gminy Chęciny w kierunku gminy Sobków niebawem zapomną o ogromnych dziurach i powyrywanych poboczach. Cały odcinek zostanie przebudowany na długości 1620 metrów. Na realizację inwestycji gmina wspólnie z powiatem kieleckim pozyskała ogromne rządowe dofinansowanie. Trwa procedura wyłonienia wykonawcy.

Powiatowy Zarząd Dróg w Kielcach, jako zarządca tej drogi już ogłosił przetarg na wyłonienie wykonawcy inwestycji. Wszystko zatem wskazuje na to, że o dziurach, wyrwach i niebezpiecznych poboczach mieszkańcy już niebawem zapomną. – Ta droga przejdzie całkowite przeobrażenie. Wspólnie z gminą wnioskowaliśmy o rządowe dofinansowanie i po raz kolejny udało nam się je pozyskać – poinformował odpowiedzialny za drogi w Starostwie Powiatowym w Kielcach członek Zarządu Powiatu Kieleckiego, Cezary Majcher.

Ta droga już dawno wymagała kompleksowej przebudowy. – Jej zły stan techniczny stanowi zagrożenie dla użytkowników. Dzięki pozyskanemu dofinansowaniu wkrótce się to zmieni – zapowiada burmistrz Robert Jaworski.

W ramach inwestycji nowy dywanik asfaltowy zostanie położony na długości 1620 metrów. Zostaną też wyremontowane i utwardzone kruszywem obustronne pobocza na całej długości remontowanego odcinka. Prace ruszą możliwie jak najszybciej. Planowany termin zakończenia inwestycji to listopad tego roku.

Agnieszka Olech

- img_9342.jpg

 

Będą obradować komisje Sejmiku

0
W trybie zdalnym od wtorku, 7 lipca 2020 roku, będą obradować komisje Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego. W tym tygodniu odbędą się posiedzenia: Komisji Strategii Rozwoju, Promocji i Współpracy z Zagranicą, Komisji Rolnictwa i Ochrony Środowiska, Komisji Samorządu Terytorialnego, Komisji Zdrowia, Polityki Społecznej i Spraw Rodziny, Komisji Edukacji, Kultury i Sportu, Komisji Budżetu i Finansów.   Komisja Strategii Rozwoju, Promocji i Współpracy z Zagranicą Posiedzenie odbędzie się w dniu 7 lipca 2020, godz. 09:00 Porządek obrad: 1. Otwarcie posiedzenia. 2. Zaopiniowanie Raportu o stanie Województwa Świętokrzyskiego w 2019 roku. 3. Inicjatywa uchwałodawcza Komisji w sprawie udzielenia Zarządowi Województwa Świętokrzyskiego wotum zaufania. 4. Zaopiniowanie sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Województwa Świętokrzyskiego za 2019 r. 5. Sprawy różne. Komisja Rolnictwa i Ochrony Środowiska Posiedzenie odbędzie się w dniu 8 lipca 2020, godz. 14:00 Porządek obrad: 1. Otwarcie posiedzenia. 2. Zaopiniowanie Raportu o stanie Województwa Świętokrzyskiego w 2019 roku. 3. Zaopiniowanie sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Województwa Świętokrzyskiego za 2019 rok. 4. Rekomendowanie przedstawiciela Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego do Regionalnej Rady Ochrony Przyrody działającej przy Regionalnym Dyrektorze Ochrony Środowiska w Kielcach (inicjatywa uchwałodawcza Komisji) – odesłanego przez Sejmik do Komisji. 5. Sprawy różne. Komisja Samorządu Terytorialnego Posiedzenie odbędzie się w dniu 9 lipca 2020, o godz. 09:30 Porządek obrad: 1. Otwarcie posiedzenia. 2. Zaopiniowanie Raportu o stanie Województwa Świętokrzyskiego w 2019 r. 3. Zaopiniowanie sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Województwa Świętokrzyskiego za 2019 rok. 4. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla gminy Osiek na zakup sprzętu do ratownictwa drogowego tj. nożyco-rozpieracza i węża hydraulicznego dla OSP w Długołęce. 5. Sprawy różne. Komisja Zdrowia, Polityki Społecznej i Spraw Rodziny Posiedzenie odbędzie się w dniu 9 lipca 2020, o godz. 12:30 Porządek obrad: 1. Otwarcie posiedzenia. 2. Zaopiniowanie Raportu o stanie Województwa Świętokrzyskiego w 2019 r. 3. Zaopiniowanie sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Województwa Świętokrzyskiego za 2019 rok ze szczególnym uwzględnieniem wydatków w części objętej zakresem działania Departamentu Ochrony Zdrowia i Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej. 4. Sprawy różne. Komisja Edukacji, Kultury i Sportu Posiedzenie odbędzie się w dniu 10 lipca 2020, godz. 08:00 Porządek obrad: 1. Otwarcie posiedzenia. 2. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie nadania statutu Teatrowi im. Stefana Żeromskiego w Kielcach. 3. Informacja Departamentu Edukacji, Sportu i Turystyki o kierunkach działania. Perspektywa współpracy departamentu z PTTK i Lasami Państwowymi. Perspektywa wprowadzenia programu dwujęzyczności w województwie świętokrzyskim. 4. Informacja Departamentu IT o działalności, rozpoczętych projektach i planach na nową perspektywę finansową 2021-2030. 5. Informacja z realizacji otwartego konkursu ofert oraz wsparcia udzielonego w ramach trybów pozakonkursowych z zakresu kultury fizycznej w roku 2019. 6. Zaopiniowanie sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Województwa Świętokrzyskiego za 2019 r. 7. Zaopiniowanie Raportu o stanie Województwa Świętokrzyskiego w 2019 roku. 8. Wyznaczenie przedstawiciela Komisji Edukacji, Kultury i Sportu do wzięcia udziału w pracach komisji oceniającej wnioski o przyznanie Świętokrzyskiej Nagrody Muzealnej im. Tadeusza Włoszka. 9. Sprawy różne. Komisja Budżetu i Finansów Posiedzenie odbędzie się w dniu 10 lipca 2020, o godz. 13.00 Porządek obrad: 1. Otwarcie posiedzenia. 2. Zaopiniowanie Raportu o stanie Województwa Świętokrzyskiego w 2019 roku. 3. Zaopiniowanie sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Województwa Świętokrzyskiego za 2019 rok. 4. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Województwa Świętokrzyskiego za 2019 rok. 5. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla gminy Osiek na zakup sprzętu do ratownictwa drogowego tj. nożyco-rozpieracza i węża hydraulicznego dla OSP w Długołęce. 6. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zaniechania realizacji przedsięwzięcia. 7. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Województwa Świętokrzyskiego na lata 2020 – 2041. 8. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie województwa na 2020 rok. 9. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki długoterminowej w Banku Rozwoju Rady Europy (CEB) na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu województwa świętokrzyskiego w latach 2019-2022. 10. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXIV/354/2016 Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego z dnia 27 czerwca 2016 r. w sprawie zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu województwa za I półrocze oraz informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej, w tym o przebiegu realizacji przedsięwzięć, określonych w załączniku do wieloletniej prognozy finansowej. 11. Sprawy różne. Z uwagi na stan epidemii posiedzenia zostaną przeprowadzone w trybie zdalnym – w formie telekonferencji z użyciem systemu eSesja – stosownie do art. 15zzx ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. poz. 374 z późn. zm.). Osoby wyrażające chęć zapoznania się z przebiegiem obrad Komisji proszone są o kontakt z Kancelarią Sejmiku co najmniej na dzień przed planowanym posiedzeniem, pod numerem telefonu: 41 342 19 44.  

Będą współpracować na rzecz środowiska

0
Porozumienie intencyjne w sprawie współpracy na rzecz wypracowania innowacyjnego rozwiązania w zakresie zagospodarowania komunalnych osadów ściekowych i popiołów ze spalania biomasy podpisali dzisiaj w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego marszałek Andrzej Bętkowski, członek Zarządu Województwa Marek Jońca oraz przedstawiciele instytucji zaangażowanych w projekt: Enea Elektrowni Połaniec S.A, Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie – Instytutu Gleboznawstwa, Inżynierii i Kształtowania Środowiska, Centrum Kooperacji Recyklingu not for profit system- Sp. z o. o. oraz Instytutu Gospodarki Surowcami Mineralnymi i Energią Polskiej Akademii Nauk w Krakowie.   Przedmiotem porozumienia jest współpraca dążąca do uzyskania rozwiązania z korzyścią dla środowiska naturalnego i zdrowia ludzi. – Problematyka osadów ściekowych, a zwłaszcza sposobu ich zagospodarowania jest od lat tematem dyskusji w Polsce i na świecie. Wszyscy mamy świadomość, że osady ściekowe to temat bardzo rozwojowy. Wypracowanie innowacyjnego rozwiązania wpisuje się w obecne tendencje i cele ekologiczne. Cieszę się bardzo, że w projekt zaangażowali się tak znamienici specjaliści – mówił marszałek Andrzej Bętkowski. Prognozowana ilość wytworzonych komunalnych osadów ściekowych w najbliższych latach będzie wzrastać i ma osiągnąć w 2022 roku wartość 107 tys. Mg. Znaczący udział w masie wytworzonych odpadów przemysłowych stanowią odpady z procesów termicznych, pochodzących z elektrowni i innych zakładów energetycznego spalania paliw. Recykling jest więc preferowanym sposobem zagospodarowania odpadów z punktu widzenia hierarchii sposobów postępowania z odpadami. – Użycie popiołów i komunalnych osadów ściekowych, wymaga poznania składu fizyko-chemicznego. Każdy odpad należy traktować jako potencjalny surowiec. Ważne jednak, aby przeprowadzić prace i badania, które potwierdzą skuteczność i bezpieczeństwo ich wykorzystania. Jeżeli uda się znaleźć gotowy produkt na bazie tych dwóch komponentów, będzie to rewolucja w rolnictwie i gospodarce odpadami, wywoła to pozytywny skutek nie tylko środowiskowy, ale także ekonomiczny – powiedział Marek Jońca, członek Zarządu Województwa. Każda ze stron podpisanego porozumienia intencyjnego zobowiązała się do zapewnienia: –  Województwo Świętokrzyskie – dostępu do informacji statystycznych w zakresie wytwarzania i gospodarowania ustabilizowanymi komunalnymi osadami ściekowymi oraz popiołami. –  Enea Elektrownia Połaniec S.A. – próbek popiołów ze spalania biomasy w ilości niezbędnej do przeprowadzenia wymaganych prób i testów. – Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie – przeprowadzenia wstępnej oceny właściwości komunalnych osadów ściekowych i popiołów ze spalania biomasy, opracowanie założeń merytorycznych projektu, a w trakcie jego realizacji, opracowanie składu kompozytów z badanych odpadów oraz przeprowadzenia doświadczeń wegetacyjnych w celu opracowania racjonalnych zasad przyrodniczego ich zagospodarowania, –  Koordynator Klastra Gospodarki Odpadowej i Recyklingu – wsparcia w zakresie pozyskania finansowania projektu, organizacji konsorcjum projektowego, współpracy członków Klastra w celu komercjalizacji wyników projektu, a także upowszechniania projektu i jego wyników na szczeblu krajowym i zagranicznym, –  Instytut Gospodarki Surowcami Mineralnymi i Energią Polskiej Akademii Nauk w Krakowie – wsparcie w zakresie ocen ekonomicznych i środowiskowych, a także technologiczne wynikające z prowadzonych wcześniej projektów w tym zakresie w Pracowni Badań Strategicznych Instytutu.