Biesiady z góralami – plan na udany wieczór w Zakopanem
Klub Wolontariatu w Daleszycach zaprasza mieszkańców gminy na spotkanie on – line „Podejmij wyzwanie podbij rynek pracy”
Klub Wolontariatu w Daleszycach zaprasza mieszkańców gminy na spotkanie on – line w dniu 30 lipca 2020 roku o godzinie 11:00. Gościem będzie Pani Małgorzata Wirecka – Zemsta doradca zawodowy i psycholog w Wojewódzkim Urzędzie Pracy w Kielcach.
Tematem spotkania będzie „Podejmij wyzwanie podbij rynek pracy”. Aby zarejestrować swój udział, należy wypełnić i przesłać poniższy formularz do dnia 29.07.2020 r. Link spotkania: https://docs.google.com/forms/d/1DB7991KLMnmVE89ayLldxU-X5oRc8M9gK5pCaZwPZJc/edit Udział w spotkaniu jest bezpłatny. Spotkanie odbędzie się w związku z realizacją projektu „Elastyczni na rynku pracy w Daleszycach”, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Działania 9.1 RPO WŚ Aktywna integracja zwiększająca szanse na zatrudnienie Projekt „Elastyczni na rynku pracy w Daleszycach” współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Biuro projektu: Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Daleszycach Pl. Staszica 22/2, 26-021 Daleszyce, tel./fax 41 307 24 78 mgops@daleszyce.pl www.mgops.daleszyce.pl Partner: Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej ul. Sienkiewicza 78, 25-501 Kielce tel. 41 343 00 38 centrum@frdl.kielce.pl www.frdl.kielce.plO transplantologii trzeba rozmawiać
Kolejny sukces w walce z oszustami
Zabezpieczyli znaczną ilość marihuany
Informacja Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad dotycząca kładki w Bilczy.
Zwrot podatku akcyzowego
O G Ł O S Z E N I E
Urząd Gminy i Miasta Chęciny informuje, że producenci rolni, którzy chcą odzyskać część pieniędzy wydanych na zakup oleju napędowego używanego do produkcji rolnej mogą składać wnioski o zwrot podatku akcyzowego do burmistrza, (prezydenta miasta), wójta właściwego ze względu na miejsce położenia gruntów będących w ich posiadaniu lub współposiadaniu – w dniach od 03 sierpnia 2020 roku do 30 sierpnia 2020 roku.
Podstawą zwrotu podatku akcyzowego jest:
– wniosek o zwrot podatku akcyzowego, który należy złożyć w terminie od dnia 03 sierpnia 2020 roku do 30 sierpnia 2020 roku wraz z fakturami VAT( lub ich kopiami ) stanowiącymi dowód zakupu oleju napędowego w okresie od 01 lutego 2020 roku do 31 lipca 2020 roku w ramach limitu zwrotu podatku określonego na 2020 rok.
– dokument wydany przez kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa zawierający informacje o liczbie dużych jednostek przeliczeniowych bydła będącego w posiadaniu producenta, w ostatnim dniu każdego miesiąca roku poprzedzającego rok, w którym został złożony wniosek o zwrot podatku.
|
Limit zwrotu podatku w 2020 roku wynosi: 100 zł * ilość ha użytków rolnych oraz 30 zł * średnia roczna liczba dużych jednostek przeliczeniowych bydła |
Powyższe reguluje ustawa z dnia 10 marca 2006 r. o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej (Dz. U z 2019 r. poz. 2188 z póź. zm.) i Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2019 roku w sprawie stawki zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej na 1 litr oleju w 2020 r. (Dz.U z 2019 r. poz. 2489).
Wzór wniosku został ogłoszony w drodze Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 20grudnia 2018 r. (Dz.U. 2018,poz.2466). Formularz wniosku dostępny jest na stronie internetowej: www.minrol.gov.pl. oraz urzędu gminy.
Ponadto informuje się, że pieniądze wypłacone będą producentom rolnym po otrzymaniu dotacji celowej w terminie: od 01 – 31 października 2020 roku.
Informacja o zmianie stawki opłaty za wydanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu
Informacja o obowiązku wpisu gospodarstw agroturystycznych do ewidencji obiektów świadczących usługi hotelarskie
WPIS DO EWIDENCJI OBIEKTÓW ŚWIADCZĄCYCH USŁUGI HOTELARSKIE,
OBIEKTU NIE BĘDĄCEGO OBIEKTEM HOTELARSKIM
(nie będącego hotelem, motelem, pensjonatem, kempingiem, domem wycieczkowym, schroniskiem młodzieżowym, schroniskiem, polem biwakowym) Podstawa prawna: art. 38 ust. 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (Dz.U. z 2016 r. poz. 187 z późn. zm.) oraz rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004 r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie (tekst jednolity Dz.U. z 2006 r. Nr 22 poz. 169 ze zm.). 1. Sprawę załatwia: Referat Funduszy Pomocowych i Promocji Urzędu Gminy i Miasta w Chęcinach tel. 41/3153115. 2. Dokumenty od wnioskodawcy: Zgłoszenie do ewidencji obiektów świadczących usługi hotelarskie, obiektu, który nie jest obiektem hotelarskim (tj. nie jest hotelem, motelem, pensjonatem, kempingiem, domem wycieczkowym, schroniskiem młodzieżowym, schroniskiem, polem biwakowym). Załączniki: 1.Karta informacyjna obiektu 2. Wykaz minimalnych wymagań obiektu W przypadku osób prowadzących działalność gospodarczą wymagana jest: – kserokopia zaświadczenia o numerze identyfikacyjnym REGON, wydanego przez właściwy urząd statystyczny – kserokopia odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego lub zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. W przypadku osób posiadających status rolnika wymagany jest dokument potwierdzający posiadanie gospodarstwa rolnego (np. nakaz płatniczy, umowa zakupu, dzierżawy) Każda osoba dokonująca wpisu do ewidencji musi posiadać numer NIP. Informacje na temat opłat: – wpis do ewidencji nie podlega opłatom – wydanie zaświadczenia o wpisie do ewidencji – 17zł Opłaty można dokonać w kasie Urzędu Gminy i Miasta w Chęcinach Uwagi 1. Na terenie Gminy Chęciny ewidencję obiektów świadczących usługi hotelarskie, obiektu nie będącego obiektem hotelarskim (hotelem, motelem, pensjonatem, kempingiem, domem wycieczkowym, schroniskiem młodzieżowym, schroniskiem, polem biwakowym) prowadzi Burmistrz Gminy i Miasta Chęciny. 2.Dokumentację należy złożyć: – w Sekretariacie Urzędu Gminy i Miasta w Chęcinach, Plac 2 Czerwca 4, 26-060 Chęciny lub przesłać za pośrednictwem poczty na adres urzędu podany powyżej. 3. Podmiot świadczący usługi hotelarskie w obiekcie zgłoszonym do ewidencji ma obowiązek przekazywania informacji do Urzędu Gminy i Miasta w Chęcinach o następujących zmianach: – o zaprzestaniu świadczenia usług hotelarskich, – o zmianie działalności sezonowej na stałą lub odwrotnie, – o zmianie liczby pokoi lub miejsc noclegowych, – o zmianie nazwy obiektu lub danych teleadresowych. W przypadku zaistnienia w/w zmian właściciel obiektu jest zobowiązany do poinformowania organu prowadzącego ewidencję w formie pisemnej lub poprzez wypełnienie nowego zgłoszenia z adnotacją, że jest to zmiana. Organ prowadzący ewidencję ma prawo do wykreślenia obiektu samodzielnie, gdy: – posiada przesłanki, że właściciel od min. 1 roku nie prowadzi działalności – przedsiębiorca zawiesi swoją działalność gospodarczą na dłużej niż 1 rok (na podstawie danych CEIDG) – spółka zostanie zlikwidowana – zostanie stwierdzony zgon właściciela (w przypadku, jeśli następcy tej osoby chcieliby prowadzić tożsamą działalność, są zobowiązani dokonać zgłoszenia ponownie) – obiekt przestanie spełniać wymagania pożarowe i sanitarne Niezbędne załaczniki można pobrać pod adresem: http://www.checiny.pl/asp/pl_start.asp?typ=14&sub=321&menu=357&strona=1
