Szkolenie dla asystentów rodzin i pracowników socjalnych

0

,,Praca asystenta rodziny- obowiązki i prawa, opis sytuacji rodziny w ujęciu Podejścia Skoncentrowanego na Rozwiązaniach” –  temu tematowi  było poświęcone szkolenie dla asystentów rodzin i pracowników socjalnych z powiatu kieleckiego, które odbyło się w kieleckim starostwie. Zorganizowało go Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kielcach.

Uczestników szkolenia przywitał Piotr Piwowarczyk-zastępca dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kielcach.

– Dziękuję Państwu za przyjazd na szkolenie, to znaczy, że zależy Wam na poznaniu narzędzi i zdobyciu wiedzy. Życzę, żeby ta wiedza ze szkolenia przełożyła się na Państwa codzienną pracę, by można było wykorzystać ją w praktyce i pomóc przede wszystkim rodzinom, dzieciom, bo to dla ich dobra te wszystkie nasze działania są czynione- mówił zastępca dyrektora PCPR Piotr Piwowarczyk.

Szkolenie poprowadziła Maria Kotomska – dr. nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, wykładowca akademicki w Staropolskiej Akademii Nauk Stosowanych w Kielcach, autorka wielu publikacji naukowych w zakresie rodziny, dziecka, społeczeństwa.

Uczestnicy otrzymali materiały szkoleniowe oraz zaświadczenia.

III Bilczańskie Biegi Uliczne – zapisy wystartowały!

0

Zapraszamy wszystkich miłośników biegania na III Bilczańskie Biegi Uliczne 1 września 2024r. na tereny rekreacyjne Bilcza Park. W tym dniu odbędą się biegi dla dzieci oraz po raz drugi bieg na 10 km czyli „II Bilczańska Dycha”. Szczegółowe informacje poniżej.

BIEGI DLA DZIECI

W roku ubiegłym na terenach Bilcza Park odbyły się II Bilczańskie Biegi Uliczne z udziałem dzieci i dorosłych. Jako organizator biegu, było nam szczególnie miło, że mogliśmy ugościć tak wiele chętnych najmłodszych mieszkańców gminy, którzy chcieli wziąć udział w zawodach. Na twarzy każdego dziecka można było odczytać ogromną radość, satysfakcję i zdrową rywalizację sportową, dlatego również i w tym roku zapraszamy wszystkie chętne dzieci do udziału w biegach. 1 września 2024r. tuż przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego, najmłodsi mogą wziąć udział w III Bilczańskich Biegach Ulicznych.

Kategorie startowe dla dzieci:

  • Przedszkolaki – 500m do lat 6
  • 7 – 9 lat – 1km
  • 10 – 12 lat – 2km
  • 13 – 15 lat – 2km

* na dystansach w poszczególnych kategoriach startują razem dziewczęta i chłopcy – nagradzani są osobno w kategorii dziewczęta i chłopcy.

Jak się zgłosić:

Już dziś można dokonać zapisu na bieg. Informację z imieniem, nazwiskiem oraz kategorią startową dla dzieci, wystarczy:

  • przesłać na adres mailowy hala@zgkirmorawica.pl lub
  • zadzwonić pod numer (41) 343 32 62 od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00-22:00.

 

II BILCZAŃSKA DYCHA – zapisz się już dziś

O godzinie 15:00, po ceremonii dekoracji dzieci wystartują zawodnicy biorący udział w biegu „II Bilczańska Dycha” pod honorowym patronatem Burmistrza Miasta i Gminy Morawica.

Podobnie jak w roku ubiegłym, do pokonania będzie 10 km ulicami Bilczy oraz ścieżkami na Bilcza Parku. Zapraszamy wszystkich chętnych do zapisów na tą wyjątkową imprezę sportową.

Podczas biegu „II Bilczańska Dycha” prowadzona będzie klasyfikacja w wymienionych kategoriach:

  • MĘŻCZYŹNI:

– OPEN

– M20 mężczyźni 16-29 lat;

– M30 mężczyźni 30-39 lat;

– M40 mężczyźni 40-49 lat;

– M50 mężczyźni 50-59 lat;

– M60 + mężczyźni 60 i więcej;

– NAJLEPSZY MIESZKANIEC MIASTA I GMINY MORAWICA;

– NAJLEPSZY MIESZKANIEC BILCZY;

 

  • KOBIETY:

– OPEN

– K20 kobiety 16-29 lat;

– K30 kobiety 30-39 lat;

– K40 kobiety 40-49 lat;

– K50 kobiety 50-59 lat;

– K60 + kobiety 60 i więcej;

– NAJLEPSZA MIESZKANKA MIASTA I GMINY MORAWICA;

– NAJLEPSZA MIESZKANKA BILCZY;

 

ZAPISY: Wszyscy biegacze, którzy chcą wystartować w biegu na 10 km zapraszamy do zapisów kliknij:  https://formularz.ultimasport.pl/278

 

Każdy uczestnik biegu „II Bilczańska Dycha” zobowiązany jest zapoznać się z Regulaminem, oraz wypełnić obowiązkowe oświadczenia. Uczestnicy niepełnoletni muszą dostarczyć do Biura Zawodów przed rozpoczęciem biegu, zgodę Rodzica/Opiekuna Prawnego na udział w zawodach.

 

Regulamin „II Bilczańska Dycha” – do pobrania Regulamin II Bilczańska Dycha

 

Zgoda Rodzica/Opiekuna Prawnego – do pobrania Zgoda RodzicaOpiekuna Prawnego

 

Trasa „II Bilczańska Dycha” – do pobrania Mapa

- iii-bbu-zapisy-1086x1536.jpg

Zabawa i integracja na „EKO- pikniku”

0

EKO-piknik integracyjny dla rodzin zastępczych odbył się w Hucie Szklanej w gminie Bieliny. Zorganizowali go wspólnie Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kielcach wraz ze Stowarzyszeniem Nadzieja Rodzinie w ramach projektu „Nadzieja dla rodziny”.

Uczestników pikniku przywitali członkowie Zarządu Powiatu w Kielcach – Mirosław Gębski i Mariusz Ściana, dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kielcach Anna Florczyk-Bielna, zastępca dyrektora PCPR Piotr Piwowarczyk, wiceprezes Stowarzyszenia „Nadzieja Rodzinie” Renata Wicha.

Na uczestników pikniku, który odbył się w Osadzie Średniowiecznej w Hucie Szklanej, czekało wiele atrakcji. Dzieci mogły korzystać ze zjeżdżalni, dmuchanych zamków, ujarzmić byka rodeo, pomalować twarz oraz zrobić warkoczyki na specjalnie przygotowanym stoisku. Do dyspozycji najmłodszych był także kącik małego artysty, w którym mogli wykazać się swoimi talentami artystycznymi, a na chętnych czekała fotobudka.

Ponadto przygotowano stanowisko ratownicze z karetką, gdzie dzieci w przystępny sposób mogły poznać zasady udzielania pierwszej pomocy. W programie pikniku nie zabrakło także zwiedzania Osady Średniowiecznej oraz Świętokrzyskiej Zagrody Kultury „Harmonia” w Hucie Szklanej.

Dodatkową atrakcję stanowiły liczne konkursy z nagrodami, pokaz baniek mydlanych oraz zabawy taneczne i ruchowe. Dostępna dla wszystkich uczestników była strefa gastronomiczna z ciepłymi posiłkami, grillem, lodami, watą cukrową i popcornem.

W ramach pikniku odbyła się także prelekcja antydyskryminacyjna

Piknik upłynął w miłej i radosnej atmosferze.
Eko-piknik integracyjny został zorganizowany w związku z realizacją projektu „Nadzieja dla rodziny” w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021-2027, Priorytet 9. „Usługi społeczne i zdrowotne”, Działanie 09.05 „Wsparcie rodzin oraz pieczy zastępczej”’.

Strażacy ochotnicy rywalizowali w Chmielniku

0

Ochotnicze Straże Pożarne z gminy Chmielnik zmierzyły się w niedzielę w Gminnych Zawodach Sportowo-Pożarniczych. W konkurencjach sprawnościowych rywalizowały Kobiece, Męskie i Młodzieżowe Drużyny Pożarnicze. Strażakom – ochotnikom kibicował Mariusz Ściana, członek Zarządu Powiatu w Kielcach.

Druhny i druhowie startowali w konkurencjach sprawnościowych, ale również w tzw. ćwiczeniach bojowych. Polegają one na strąceniu pachołków i obróceniu tarczy prądem wody. Cel trzeba zrealizować poprzez zassanie wody ze zbiornika, podanie jej na linię główną zakończoną rozdzielaczem, z którego wyprowadzone są dwie linie gaśnicze.

W zawodach rywalizowały: OSP Chmielnik, OSP Śladków Mały, OSP KSRG Sędziejowice, OSP Piotrkowice i OSP Suliszów i OSP Kotlice.

 

Szkoła w Lechówku świętuje jubileusz

0

30-lecie istnienia obchodziła w sobotę (15.06) szkoła w Lechówku, w gminie Łagów. Uroczyste spotkanie, zorganizowane przez społeczność szkolną i sołecką było okazją do wspomnień, poznania historii placówki oraz podziwiania talentów artystycznych uczniów.

Jubileusz rozpoczęła msza św., celebrowana przez Ks. Grzegorza Bogusza, proboszcza parafii w Łagowie oraz poświęcenie pamiątkowej tablicy i nowej wiaty.  W święcie uczestniczyli radni Rady Powiatu Kieleckiego: Anna Łubek, Stefan Bąk i Bogdan Gierada. Stefan Bąk przekazał  pamiątkowy upominek od władz powiatu. Artystyczne występy zwieńczyło przedstawienie „Szewczyk Dratewka”, które wystawione było 30 lat, kiedy otwierano szkołę. Potem przyszedł czas na ludową muzykę, a scenę przejęli członkowie seniorzy Koła Gospodyń Wiejskich z Lechówka oraz członkowie reaktywowanego koła z jego przewodniczącą Małgorzatą Zielonką..

Jubileuszowi towarzyszyła wystawa zdjęć obrazująca historię powstania szkoły. Każdy chętny mógł także na pamiątkę wpisać się do wystawionej kroniki.

Jubileusz 75-lecia Przedszkola w Rakowie

0

To wyjątkowe wydarzenie zgromadziło wiele pokoleń przedszkolaków, dyrektorów, nauczycieli i mieszkańców Rakowa. Jubileusz był doskonałą okazją do zapoznania się z historią przedszkola i podziwiania talentów najmłodszych mieszkańców Rakowa. W uroczystym świętowaniu jubileuszu przedszkola uczestniczył członek Zarządu Powiatu w Kielcach Mariusz Ściana.

Uroczystości jubileuszowe rozpoczęto mszą świętą. Następnie uczestnicy uroczystości mogli zapoznać się z krótkim rysem historycznym przedszkola w Rakowie, które może pochwalić się wieloletnią tradycją. Placówka powstała w 1949 roku.

Wyjątkowe spotkanie zorganizowane z okazji 75-lecia przedszkola połączyło wiele pokoleń – zarówno najmłodsze dzieci, jak i starsze pokolenie, które z dumą obserwowało zmiany w pięknie wyremontowanej szkole w Rakowie, której dziś są absolwentami.

Z okazji tak pięknego jubileuszu członek Zarządu Powiatu w Kielcach Mariusz Ściana wraz z radną powiatową Renatą Łobodą przekazali list gratulacyjny i upominki dla dzieci oraz obraz z wizerunkiem Ojca Świętego Jana Pawła II, Patrona Zespołu Szkolno- Przedszkolnego w Rakowie – na ręce dyrektor przedszkola Mirosławy Foryś. Mariusz Ściana otrzymał statuetkę „Przyjaciel Przedszkola” w podziękowaniu za ogromne wsparcie i zaangażowanie na rzecz placówki.

Jubileusz przedszkola uświetniły występy taneczne grup przedszkolnych.

Badmintoniści z Morawicy na podium rodzinnego turnieju Akademii Badmintona w Krakowie

0

W dniach 8-9 czerwca 2024r. w Krakowie odbył się turniej z okazji VII Urodzin Akademii Badmintona. Podopieczni trenera Andrzeja Kowalskiego – Maciej Gryzek, Barbara Siuda i Jan Siuda stanęli na podium zawodów.

Wyniki w klasyfikacji indywidualnej:

  • W kat. U-9 Maciej Gryzek zajął 1 miejsce
  • W kat. U-11 i U-13 Barbara Siuda zajęła kolejno 2 i 3 miejsce

Wyniki w turnieju rodzinnym:

  • Barbara Siuda wraz z mamą Anną Siuda zajęły 3 miejsce
  • Jan Siuda wraz z tatą Marcinem Siudą zajęli 3 miejsce

W turnieju brali również udział Julia Smolińska i Wojciech Gryzek. Tym razem bez medali ale z cennym doświadczeniem zakończyli swoją przygodę w zawodach.

Serdeczne gratulacje dla naszych zawodników!

Trener Andrzej Kowalski brązowym medalistą 45. Mistrzostw Polski Seniorów w badmintonie

0

W Drzonkowie (woj. lubuskie) odbyły się 45 Mistrzostwa Polski Seniorów w Badmintonie. W zawodach startowało łącznie 305 zawodników w 11 kategoriach wiekowych. Trener morawickich badmintonistów Andrzej Kowalski w kat. +75 lat zdobył brązowy medal w grze pojedynczej oraz srebrny medal w parze z Przemysławem Grzeszkowiakiem z Warszawy. Serdeczne gratulacje!

- andrzej_kowalski.jpg

Zastrzeż PESEL i chroń swoje dane w mObywatelu 2.0

0

Liczba prób wyłudzeń kredytów na cudze dane rośnie. Ministerstwo Cyfryzacji wprowadziło więc do aplikacji mObywatel 2.0 usługę Zastrzeż PESEL. Dzięki niej użytkownik może zastrzec swój numer PESEL, cofnąć zastrzeżenie i ponownie je ustawić. Widzi też, jakie firmy i instytucje sprawdzały jego numer PESEL i z jakiego powodu. Od 1 czerwca 2024 instytucje finansowe będą miały obowiązek sprawdzenia statusu numeru PESEL np. przed udzieleniem pożyczki.

W związku ze wzrostem przestępczości z wykorzystaniem skradzionych danych osobowych* Ministerstwo Cyfryzacji wprowadziło usługę Zastrzeż PESEL. Dzięki niej użytkownik aplikacji mObywatel 2.0 może:

  • zastrzec swój numer PESEL,
  • cofnąć zastrzeżenie (bezterminowo lub czasowo),
  • dowiedzieć się, kto sprawdzał jego numer PESEL i z jakiego powodu,
  • sprawdzić historię swoich zastrzeżeń.

Zastrzeżenie i cofnięcie zastrzeżenia numeru PESEL

Zastrzeżenie numeru PESEL zabezpiecza przed niechcianym kredytem lub zakupem na raty.

Po zastrzeżeniu numeru PESEL nadal można:

  • pójść do lekarza,
  • zrealizować receptę,
  • kupić bilety lotnicze,
  • załatwić sprawę w urzędzie.

Cofanie zastrzeżenia numeru PESEL jest szczególnie przydatne, kiedy chcemy z niego skorzystać, np. wziąć kredyt lub kupić sprzęt na raty. Po cofnięciu zastrzeżenia można ponownie zabezpieczyć swój numer PESEL najwcześniej po upływie 30 minut.

Historia numeru PESEL w aplikacji

Kolejną przydatną funkcją usługi Zastrzeż PESEL jest historia, w której sprawdzimy:

  • daty zastrzeżeń numeru PESEL,
  • kto, kiedy i z jakiego powodu sprawdzał nasz numer PESEL.

Funkcja nie tylko daje wgląd w historyczne operacje, ale też pomaga w wychwyceniu prób nieuprawnionego wykorzystania numeru PESEL.

Zastrzeżony PESEL – weryfikacja już od czerwca

Od 1 czerwca 2024 banki i inne instytucje będą miały obowiązek sprawdzać, czy PESEL jest zastrzeżony np. przed udzieleniem kredytu. Jeśli mimo zastrzeżenia powstanie zobowiązanie, instytucje te nie będą mogły dochodzić roszczeń z tego tytułu. Tym bardziej warto korzystać z usługi Zastrzeż PESEL i chronić swoje dane.

* Źródło: https://dokumentyzastrzezone.pl/wp-content/uploads/2024/04/infodok-2024.01-03-wydanie-57-sklad-240419-gk04.pdf (dostęp 28.05.2024)

 

Więcej informacji o aplikacji i usłudze Zastrzeż PESEL znajdziesz na stronie www.info.mObywatel.gov.pl

Film instruktażowy o usłudze Zastrzeż PESEL: https://www.youtube.com/watch?v=oJqNj5wH__Y

- 1.png

- 2.png

- 3.png

- 4.png

Informacja o możliwości zabrania głosu w debacie nad raportem o stanie gminy

0

Zgodnie z art. 28aa ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U.  z 2024 r. poz. 609) Burmistrz Miasta i Gminy Morawica w dniu 29 maja 2024 r. przedstawił Radzie Miejskiej w Morawicy raport o stanie Miasta i Gminy Morawica za 2023 rok.

Raport do pobrania: Raport za 2023 rok

Rada Miejska w Morawicy będzie rozpatrywała raport podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium burmistrzowi.

Sesja ta zaplanowana jest na dzień 27 czerwca 2024 r. Na sesji w tym dniu odbędzie się debata nad raportem o stanie gminy z udziałem mieszkańców.

W debacie nad raportem o stanie gminy mieszkańcy mogą zabierać głos po zgłoszeniu tego faktu Przewodniczącemu Rady Miejskiej w Morawicy.

Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie składa do Przewodniczącego Rady Miejskiej w Morawicy pisemne zgłoszenie poparte, co najmniej 20 podpisami, zgodnie z formularzem stanowiący załącznik do niniejszej informacji.

Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15.

Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania zgłoszenia przez Przewodniczącego Rady Miejskiej w Morawicy

W związku z powyższym uprzejmie informuję o możliwości zgłaszania się do udziału w debacie. Zgłoszenia przyjmowane są w Urzędzie Miasta i Gminy Morawica na Biurze Obsługi Klienta najpóźniej do dnia 26 czerwca 2024 r.

Do pobrania: Formularz zgłoszeniowy

 

                                                                       Przewodniczący Rady Miejskiej w Morawicy

                                                                                             /-/ Tomasz Domagała