Obchody „Światowego Dnia Bez Tytoniu”

0

W ramach obchodów „Światowego Dnia Bez Tytoniu” 31 maja br. w godzinach 8.00 – 15.00 pod numerami telefonów 885 77 99 88 oraz 41 36 74 653 w Świętokrzyskim Centrum Onkologii będzie prowadzone poradnictwo telefoniczne antytytoniowe. Ponadto osoby palące papierosy i spełniające kryteria kwalifikacyjne do Programu profilaktyki nowotworów głowy i szyi lub do Programu profilaktyki raka płuca, realizowanych przez Świętokrzyskie Centrum Onkologii, będą mogły zarejestrować się na bezpłatne badanie laryngologiczne (nasofiberoskopia) lub na niskodawkową tomografię komputerową płuc.

Program profilaktyki nowotworów głowy i szyi „Twój świadomy wybór”

 Do grudnia 2021 roku w Świętokrzyskim Centrum Onkologii w Kielcach realizowany jest program profilaktyczny „Twój świadomy wybór – profilaktyka nowotworów głowy i szyi”, którego celem jest wczesne wykrycie choroby u osób znajdujących się w grupie podwyższonego ryzyka.

W badaniach mogą wziąć udział osoby w wieku 40-65 lat z województw: świętokrzyskiego, mazowieckiego, lubelskiego i podkarpackiego, które palą papierosy lub mają przynajmniej jeden trwający dłużej niż 3 tygodnie objaw mogący wskazywać na zwiększone ryzyko nowotworów głowy i szyi, niezwiązany z infekcją górnych dróg oddechowych: ból gardła, pieczenie języka, przewlekła chrypa, guz na szyi, niegojące się owrzodzenie jamy ustnej, jednostronna niedrożność lub krwawienie z nosa oraz problemy z przełykaniem.

Badanie składa się z wywiadu, standardowego badania laryngologicznego oraz oceny stanu nosa, jamy ustnej, gardła i krtani przy pomocy fiberoskopu, czyli cienkiego elastycznego wziernika z kamerą. Trwa kilka minut i jest bezbolesne. Rejestracja na badania: pod numerem telefonu 41 36 74 653.

                                         

 Program profilaktyki  raka płuca w Świętokrzyskim Centrum Onkologii

 Celem projektu jest poprawa wykrywalności raka płuca na wczesnym etapie jego rozwoju w grupach ryzyka za pomocą niskodawkowej tomografii komputerowej (NDTK). Udział w programie mogą wziąć mieszkańcy województw: świętokrzyskiego, podkarpackiego oraz małopolskiego. Przystąpienie do badania przesiewowego NDTK jest równoznaczne z chęcią skorzystania z dostępnego poza programem poradnictwa antytytoniowego. Badaniami skryningowymi objęte są osoby w wieku 55-74 lat:

  • palące z konsumpcją tytoniu równą lub wyższą 20 paczkolat (1 paczkorok przelicza się na palenie 1 paczki dziennie przez 20 lat  lub 2 paczek przez 10 lat)
  • które zaprzestały palenia i czas abstynencji jest nie dłuższy niż 15 lat.

Badaniami skryningowymi objęte będą też osoby w wieku 50-74 lat, palące papierosy obecnie lub w przeszłości, u których dodatkowo występuje jeden z czynników ryzyka:

  • ekspozycja zawodowa na krzemionkę, beryl, nikiel, chrom, kadm, azbest, związki arsenu, spaliny silników diesla, dym ze spalania węgla kamiennego, sadzę;
  • ekspozycja na radon;
  • indywidualna historia zachorowania na raka: przebyty rak płuca, w wywiadzie chłoniak, rak głowy i szyi lub raki zależne od palenia tytoniu, np. rak pęcherza moczowego;
  • rak płuca u krewnych w wywiadzie pierwszego stopnia;
  • historia chorób płuc: przewlekła obturacyjna choroba płuc (POCHP) lub włóknienie płuc (IPF).

Rejestracja na badania pod numerem telefonu: 885 77 99 88.

Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Morawicy prowadzi nabór na rok szkolny 2021/2022. W nadchodzący weekend Dni Otwarte placówki

0

Masażysta, elektroradiolog, technik sterylizacji medycznej, technik usług kosmetycznych, higienistka i asystentka stomatologiczna czy opiekun medyczny – m. in. takie zawody ma w swojej ofercie Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Morawicy. To propozycje zarówno dla młodzieży, jak i dla osób pracujących. CKZiU prowadzi nabór na rok szkolny 2021/2022. Warto podkreślić, że nauka w szkole jest bezpłatna. W dniach 28-30 maja szkoła organizuje Dni Otwarte; zainteresowani pojęciem nauki będą mogli zwiedzić pracownie i uzyskać szczegółowe informacje na temat kształcenia.

Pełna oferta przedstawia się następująco:

  • technik elektroradiolog – 2,5 roku – forma dzienna,
  • technik farmaceutyczny – 2,5 roku – forma dzienna,
  • technik usług kosmetycznych – 2 lata – forma zaoczna,
  • technik masażysta – 2 lata – forma stacjonarna,
  • technik sterylizacji medycznej – 1 rok – forma zaoczna,
  • terapeuta zajęciowy – 2 lata – forma stacjonarna,
  • asystent osoby niepełnosprawnej – 1 rok – forma zaoczna,
  • opiekun medyczny – 1,5 roku – forma stacjonarna,
  • asystentka stomatologiczna – 1 rok – forma stacjonarna,
  • higienistka stomatologiczna – 2 lata – forma stacjonarna,
  • opracowywanie materiałów archiwalnych – kwalifikacyjny kurs dla zawodu technik archiwista.

Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego ma w swojej ofercie również kursy płatne: rejestratorka medyczna oraz kursy przedłużania rzęs.

Jak podkreśla dyrektor Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Morawicy Renata Antos, atutami szkoły są: wysoka zdawalność egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe, bogaty program współpracy z pracodawcami, który wyróżnia Centrum spośród innych szkół zawodowych oraz pozwala na praktyczne przygotowanie do zawodu.

– Miła atmosfera sprzyjająca nauce to jeden z najważniejszych powodów coraz większego zainteresowania naszą ofertą zarówno ludzi młodych, jak i tych czynnych zawodowo. Przed podjęciem decyzji o wyborze szkoły zapraszamy do naszej siedziby, do zapoznania się z bazą kształcenia. Chętnie udzielimy również wszelkich informacji o programie kształcenia – zaprasza Renata Antos. – Jakość kształcenia w naszej szkole weryfikowana jest przez pracodawców, którzy przekazują bardzo dobre opinie o umiejętnościach naszych absolwentów – dodaje dyrektor CKZiU.

 

 

 

Jak podłączyć dom do sieci gazowej?

0
W związku z licznymi pytaniami mieszkańców dotyczącymi przyłączenia gazu do domu – zachęcamy do zapoznania się z podstawowymi krokami w procesie przyłączenia.   Pierwszym etapem jest złożenie wniosku o wydanie warunków przyłączenia do sieci gazowej. Wydanie warunków przyłączenia do sieci gazowej lub informacji o możliwości przyłączenia do sieci gazowej jest bezpłatne i nie zobowiązuje do zawarcia umowy o przyłączenie. Dokumenty potrzebne do uzyskania warunków przyłączenia:
  • Wypełniony wniosek o określenie warunków przyłączenia do sieci gazowej dla Klienta, który będzie odbierać gaz ziemny wysokometanowy w ilości nie większej niż 10 m3/h albo gaz ziemny zaazotowany w ilościach nie większych niż 25 m3/h – grupa przyłączeniowa B podgrupa I. Ta ilość z powodzeniem wystarcza do przygotowywania posiłków i ogrzewania domu jednorodzinnego.
  • Plan zabudowy lub szkic sytuacyjny określający usytuowanie przyłączanej nieruchomości względem istniejącej sieci gazowej i usytuowanie sąsiednich obiektów. Może to być mapa do celów informacyjnych lub opiniodawczych w skali 1:500, 1:1000, 1:2000 uwzględniająca aktualny stan rozgraniczenia działek. Na mapie zaznacz proponowaną lokalizację szafki gazowej.
  • Jeżeli umowa będzie zawierana w Twoim imieniu przez osobę trzecią lub w imieniu przedsiębiorcy przez osobę nieuprawnioną w KRS, dostarcz również oryginał pełnomocnictwa do podpisania umowy o przyłączenie do sieci gazowej lub jego kopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez osobę zaufania publicznego (np. notariusza, radcę prawnego, adwokata) lub niepotwierdzoną kopię, jeśli pełnomocnictwo zostało udzielone w formie aktu notarialnego.
Dokładnie wypełnij wniosek i podaj wszystkie wymagane informacje oraz dołącz ww. dokumenty, to da Ci gwarancję rozpatrzenia wniosku w terminie, który wynosi do 30 dni od daty złożenia kompletnego wniosku. Wniosek wraz z koniecznymi załącznikami można złożyć osobiście lub korespondencyjnie w Miejscach Obsługi Klienta Polskiej Grupy Gazowniczej (najbliższy punkt znajduje się  na ulicy Franciszka Loefflera 2 w Kielcach),  w jednostce u wybranego sprzedawcy paliwa gazowego lub poprzez Portal przyłączeniowy. – Szczegółowe informacje o kolejnych etapach wraz z potrzebnymi wnioskami można znaleźć na stronie Polskiej Grupy Gazownictwa Polska Spółka Gazownictwa – Przyłączenie do sieci gazowej: GRUPA BI – Klienci indywidualni i małe przedsiębiorstwa (psgaz.pl)

Źródło: Polska Spółka Gazownictwa

27 maja br. (czwartek) o godz. 17.00 odbędzie się spotkanie (w trybie on-line) Burmistrza Gminy i Miasta Chęciny z mieszkańcami sołectwa Radkowice

0
 

Ogłoszenie

Informuje się mieszkańców, że w dniu 27 maja br. (czwartek) o godz. 17.00

odbędzie się spotkanie (w trybie on-line) Burmistrza Gminy i Miasta Chęciny z mieszkańcami sołectwa Radkowice. Celem spotkania będzie omówienie spraw bieżących oraz planowanych zadań do realizacji w 2021roku.

Zainteresowane osoby mogą wziąć udział w spotkaniu, po wcześniejszym zgłoszeniu takiego zamiaru poprzez e-mail: spotkanieonline@checiny.pl lub telefonicznie: 41 31 51 006 do dnia 27.05.2021 r. do godziny 14:00, z podaniem imienia i nazwiska oraz adresu e-mail, na który zostanie przesłany wygenerowany link, udostępniający możliwość elektronicznego udziału w spotkaniu. Spotkanie odbędzie się w trybie zdalnym (przez Internet) ze względu na wprowadzone przez rząd ograniczenia dotyczące organizacji spotkań publicznych mające na celu ochronę zdrowia przed następstwami pandemii wirusa Covid-19.  

Wszystkich zainteresowanych serdecznie zapraszamy!

Realizując obowiązek informacyjny, określony w art. 13 ust. 1 i ust. 2 RODO informujemy, że:

1. Administratorem Twoich danych osobowych jest Gmina Chęciny z siedzibą w Chęcinach Pl. 2 Czerwca 4, kod pocztowy: 26-060, adres e-mail: gmina@checiny.pl, tel. 41 31 51 006. 2. W sprawach związanych z ochroną swoich danych osobowych można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, pod adresem adres e-mail: iodo@checiny.pl, tel. 41 31 53 117. 3. Twoje dane osobowe przetwarzane będą w celu umożliwienia rejestracji i wzięcia udziału w planowanym spotkaniu w trybie on-line Burmistrza Gminy i Miasta Chęciny z mieszkańcami sołectwa, na podstawie Twojej zgody uzyskanej zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt a RODO. W związku z tym, że spotkanie może być nagrywane, dane osobowe w postaci wizerunku, imienia i nazwiska uczestników spotkania będą przetwarzane w celu niezbędnym, do sporządzenia dokumentacji (notatki służbowej lub protokołu) ze spotkania. 4. Dane osobowe będą przechowywane do czasu, aż zgłosisz sprzeciw względem ich przetwarzania lub ustalimy, że się zdezaktualizowały, ale nie krócej niż przez okres wynikający z kategorii archiwalnej danej sprawy. 5. Informujemy o prawie żądania od administratora dostępu do treści swoich danych osobowych, do ich sprostowania, usunięcia, jak również prawie do ograniczenia ich przetwarzania, prawie do przenoszenia danych, do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. 6. Informujemy o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, adres siedziby: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uznasz, że przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy rozporządzenia wskazanego na wstępie. 7. Informujemy o prawie do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. 8. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak bez ich podania nie będzie możliwe udostępnienie Państwu linku do wzięcia udziału w spotkaniu. 9. Informujemy, iż Pani/Pana dane osobowe w uzasadnionych przypadkach i na podstawie odpowiednich przepisów prawa mogą być przekazane odpowiednim podmiotom, na które przepisy nakładają obowiązek zachowania tajemnicy (np. w przypadku naruszenia regulaminu, działań niezgodnych z prawem). Informujemy, iż Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich, organizacji międzynarodowych oraz, że nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.    

Potwierdź swój Profil Zaufania w Urzędzie Gminy i Miasta w Chęcinach

0
Przypominamy, iż od 2019r., za zgodą Ministra Cyfryzacji, w Urzędzie Gminy i Miasta w Chęcinach został uruchomiony punkt potwierdzania profili zaufanych ePUAP, realizujący zadania określone w Rozporządzeniu Ministra Cyfryzacji z dnia 29 czerwca 2020r. w sprawie profilu zaufanego i podpisu zaufanego (Dz.U. 2020 r., poz. 1194 ze zm.). Co to jest profil zaufany? Profil zaufany potwierdza tożsamość obywatela – podpis potwierdzony profilem zaufanym, podobnie jak kwalifikowanym podpisem elektronicznym, skutecznie zastępuje w kontaktach z podmiotami publicznymi podpis własnoręczny. Wykorzystując profil zaufany możemy np. zarejestrować dostęp do internetowego konta pacjenta – pacjent.gov.pl, konta PUE ZUS, podpisać dokument elektronicznie, sprawdzić czy dowód osobisty jest unieważniony lub zawieszony, czy paszport jest gotowy, zarejestrować działalność gospodarczą itp. Dlaczego warto założyć profil zaufany?
  • Wygoda -Ty decydujesz, kiedy załatwiasz sprawy, gdyż systemy podmiotów publicznych są dostępne 7 dni w tygodniu przez całą dobę
  • Oszczędność czasu – nie tracisz czasu na wizytę w urzędzie, oczekiwanie w kolejce i dojazd
  • Dostęp do różnych usług – możesz załatwić dziesiątki różnych spraw w urzędach działających w Twojej okolicy i w całej Polsce
  Aby założyć profil zaufany wystarczy wypełnić wniosek przez internet: www.pz.gov.pl, a następnie w terminie do 14 dni udać się do Urzędu Gminy i Miasta w Chęcinach w celu potwierdzenia wniosku (celem weryfikacji tożsamości). W okresie od uruchomienia tego udogodnienia dla mieszkańców w tut. Urzędzie pracownicy potwierdzili następującą ilość wniosków: 2019r – 35 2020r – 189 2021r – 97 Punkt znajduje się na parterze budynku Urzędu pokój nr 12 i jest czynny w godzinach pracy Urzędu od poniedziałku do piątku od 7:15 do 15:15. Więcej informacji: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/profil-zaufany Zapraszamy!

Odeszła Pani Zuzanna Kurczyńska

0
Z głębokim żalem i smutkiem oraz w poczuciu ogromnej straty przyjęliśmy informację, że w dniu 26 maja 2021 roku odeszła Pani Zuzanna Kurczyńska, wieloletnia Kierownik Referatu Gospodarki Nieruchomościami, Ochrony Środowiska i Rolnictwa w Urzędzie Gminy i Miasta w Chęcinach. Pani Zuzanna Kurczyńska pełniąc przez 12 lat funkcję Kierownika dała się poznać jako osoba wszechstronna i posiadająca ogromną wiedzę.  Nigdy nie zostawiła nikogo bez pomocy i dobrej rady. Była niezwykłą i silną kobietą, dla której nie istniały rzeczy niemożliwe czy problemy nie do rozwiązania. Posiadała pasję zawodową i zawsze była konsekwentna w głoszeniu swoich poglądów. Swoim profesjonalizmem i zaangażowaniem przyczyniła się do rozwiązania wielu spraw mających istotne znaczenie dla Gminy Chęciny. Pogrążonej w smutku Rodzinie składamy najszczersze kondolencje oraz wyrazy głębokiego współczucia.

Burmistrz Gminy i Miasta Chęciny,

Radni Rady Miejskiej w Chęcinach,

Sołtysi i Przewodniczący Zarządów Osiedli

oraz pracownicy Urzędu Gminy i Miasta w Chęcinach i jednostek organizacyjnych gminy

Spotkanie otwarte z NGO – woj. ŚWIĘTOKRZYSKIE 27.05.2021 r, godz. 17:00-20:00 On-line

0
Program spotkania: 1. Powitanie i otwarcie spotkania – Andrzej Rybus-Tołłoczko, Przewodniczący Konwentu WRDPP, Członek Zarządu OFOP –  Renata Janik, Wicemarszałek Województwa Świętokrzyskiego – Wojciech Jachimowicz, Współprzewodniczący RDPP ze strony pozarządowej –  Justyna K. Ochędzan, Wiceprezeska Zarządu WRZOS –  Iwona Janicka, Członkini Zarządu OFOP –  Alina Prochasek, Przewodnicząca Zarządu PROM – Karol Handzel, Sekretarz Zarządu KIPR – Mariusz Brelski, Przewodniczący Świętokrzyskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego – Magdalena Marynowska, Prezes Fundacji Aktywizacji i Rozwoju – Kamil Kołbuc, Prezes Fundacji im. Stefana Artwińskiego –  ks. Krzysztof Banasik, Z-ca Dyrektora Caritas Diecezji Kieleckiej 2. Środki unijne na kolejnych 7 lat – na ile aktywność organizacji pozarządowych w konsultacjach proponowanych dokumentów może mieć wpływ na dostępność środków, ich wielkość oraz obszary wsparcia. Odpowiedź na kryzys społeczno-gospodarczy i środowiskowy oraz na wyzwania związane z klimatem, edukacją, cyfryzacją w projektach Krajowego Planu Odbudowy oraz Umowy Partnerstwa.Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego na lata 2021-2027. – dr Maciej Dawid Kunysz, Przewodniczący Zespołu RDPP ds. Funduszy -Justyna K. Ochędzan, Wiceprezes Zarządu WRZOS, Prezeska zarządu WRK ZOP, Przewodnicząca Zespołu RDPP ds. Realizacji Zadań Publicznych i Ekonomii Społecznej – Katarzyna Kubicka, Dyrektor Departamentu Wdrażania EFS Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego 3. Przedstawienie informacji o działalności krajowej RDPP – kompetencje formalne, podejmowane działania, skuteczność podejmowanych działań. Koncepcja Rady Dialogu Obywatelskiego jako następcy krajowej Rady Działalności Pożytku Publicznego – kompetencje, sposób wyboru przedstawicieli organizacji pozarządowych, czy zastąpić także wojewódzkie RDPP. Poznanie kondycji sektora obywatelskiego – problemy organizacji w terenie z ew. propozycją ich rozwiązań. – Wojciech Jachimowicz, Współprzewodniczący RDPP ze strony pozarządowej – Justyna K. Ochędzan, Wiceprezes Zarządu WRZOS, Prezeska Zarządu WRK ZOP, Przewodnicząca Zespołu RDPP ds. Realizacji Zadań Publicznych i Ekonomii Społecznej – dr Maciej Dawid Kunysz, Przewodniczący Zespołu RDPP ds. Funduszy 4. Konsultacja uporządkowania sprawozdawczości dla organizacji, czyli uproszczenia wielu obowiązków formalnych. – Alicja Gawinek, Przewodnicząca Zespołu RDPP ds. Sprawozdawczości w Organizacjach Pozarządowych 5. Nie takie straszne RODO. – Karol Handzel, Sekretarz Zarządu KIPR Moderator: – Andrzej Rybus-Tołłoczko, Przewodniczący Konwentu WRDPP, Członek Zarządu OFOP Organizatorzy wydarzenia: Konwent Wojewódzkich Rad Działalności Pożytku Publicznego w porozumieniu i współpracy z: • Radą Działalności Pożytku Publicznego, • Wspólnotą Roboczą Związków Organizacji Socjalnych, • Ogólnopolską Federacją Organizacji Pozarządowych, • Polską Radą Organizacji Młodzieżowych, • Konfederacją Inicjatyw Pozarządowych Rzeczypospolitej, oraz partnerami regionalnymi: • Województwem Świętokrzyskim • Świętokrzyską Radą Działalności Pożytku Publicznego • Fundacją Aktywizacji i Rozwoju • Fundacją im. Stefana Artwińskiego • Caritas Diecezji Kieleckiej

IV posiedzenie Komitetu Sterującego ds. Rozwoju Kształcenia Praktycznego

0
26 maja br., odbyło się  kolejne, ostatnie już posiedzenie Komitetu Sterującego w ramach projektu „Innowacyjna edukacja – nowe możliwości zawodowe”, w którym udział wzięli przedstawiciele Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej, Kuratorium Oświaty, Wojewódzkiego Urzędu Pracy, Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli oraz Lidera Projektu – Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego, a także grantobiorcy i przedsiębiorcy. Spotkanie otworzył Tomasz Janusz, zastępca dyrektora Departamentu Inwestycji i Rozwoju UMWŚ, nadzorujący prace Oddziału ds. Innowacji i Transferu Wiedzy – Lidera projektu, odpowiedzialnego za jego realizację. Tomasz Janusz podsumował najważniejsze działania realizowane w ramach projektu. Kolejnym punktem spotkania były wystąpienia przedstawicieli wszystkich 10 grantobiorców, którzy podsumowali realizację swoich grantów. Istotnym aspektem posiedzenia Komitetu było przedstawienie przez wykonawcę raportu upowszechniającego, przewodniczącą zespołu badawczego dr hab. Joannę Kurowską-Pysz Wzorcowego Modelu Kształcenia Praktycznego, który będzie rekomendowany do wdrożenia w technikach. W trakcie dyskusji uczestnicy wymienili się spostrzeżeniami na temat Wzorcowego Modelu Kształcenia Praktycznego. Projekt „Innowacyjna edukacja – nowe możliwości zawodowe”, realizowany przez Województwo Świętokrzyskie – Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego w partnerstwie ponadnarodowym z instytutem szkolenia zawodowego z Austrii. Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach IV Osi Priorytetowej Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, Działanie 4.1 Innowacje społeczne, jako bezpośredni rezultat inicjatywy Komisji Europejskiej Catching-up Regions.                    

Trwają starania o pozyskanie środków finansowych na uruchomienie usługi transportowej dla osób niepełnosprawnych

0
Informujemy, że Burmistrz Miasta i Gminy Daleszyce wraz z Miejsko-Gminnym Ośrodkiem  Pomocy Społecznej w Daleszycach czynią starania o pozyskanie środków finansowych z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na uruchomienie usługi transportowej dla osób niepełnosprawnych z terenu Gminy Daleszyce. Pomoc  udzielana będzie  niepełnosprawnym mieszkańcom Gminy Daleszyce, którzy na skutek wystąpienia zagrożenia epidemicznego oraz stanu epidemii nie mają możliwości korzystania z transportu publicznego. Przewóz przysługiwać będzie osobom niepełnosprawnym w stopniu umiarkowanym i znacznym tam i z powrotem, w celu załatwienia swoich spraw osobistych, w: 1) placówkach służby zdrowia, 2) placówkach realizujących rehabilitację i usprawnienie, 3) urzędach i instytucjach publicznych, 4) placówkach oświatowych realizujących obowiązek szkolny lub nauki, 5) placówkach sportowych i kulturalnych, 6) w celu realizacji potrzeb wynikających z osobistej działalności zawodowej. Na tą chwilę prowadzimy rozeznanie co do ilości chętnych na taką usługę. Wnioski o transport można składać: — drogą elektroniczną adres email: mgops@daleszyce.pl lub paulina.pasisz@daleszyce.pl — za pośrednictwem poczty adres: MGOPS ,26-021 Daleszyce,Pl.Staszica22/2 — pozostawić uzupełniony wniosek o transport osoby niepełnosprawnej w siedzibie tut. Ośrodka Pomocy Społecznej — zgłosić telefonicznie (41)307-24-75 wew. 25 lub (41) 307-24-95 Wniosek do pobrania: 1. Wniosek o przyznanie usług transportowych – plik .doc 2. Wniosek o przyznanie usług transportowych – plik .pdf