Niezwykłe spotkanie pisarek i czytelników w bibliotece w Samsonowie

0

14 maja w Gminnej Bibliotece Publicznej w Samsonowie odbyło się niecodzienne spotkanie znanych i lubianych pisarek z czytelnikami. Wydarzenie nosiło tytuł „O literaturze przy kawie – pisanie od kuchni” i odbyło się w ramach XIX Tygodnia Bibliotek. Było bardzo merytorycznie, ale i jednocześnie humorystycznie. W towarzystwie czternastu utalentowanych, zabawnych i błyskotliwych autorek nie mogło być inaczej.

Czternaście autorek o pisaniu i książkach

Wydarzenie otworzyła dyrektor biblioteki w Samsonowie Anna Kapciak, która powitała zebranych gości. – Czekaliśmy na to spotkanie dwa lata i niezmiernie cieszymy się, że mogło się nareszcie odbyć – podkreślała dyrektor Anna Kapciak.

Dyskusję poprowadziła Agnieszka Lis – pisarka obyczajowa zakochana w muzyce. Wśród zacnego grona czternastu autorek znalazły się: Kasia Bulicz-Kasprzak, Hanna Greń, Izabella Frączyk, Anna M. Brengos, Grażyna Jeromin-Gałuszka, Joanna M. Chmielewska, Ewa Bauer, Katarzyna Kowalewska, Ewa Formella, Bożena Mazalik, Iwona Grodzka-Górnik, Monika Chodorowska i Monika B. Janowska. Panie przyjechały na spotkanie z różnych stron Polski, między innymi z: Grodziska Mazowieckiego, Szczyrku, Szczecina oraz Warszawy.

Debata dotyczyła głównie tematu powstawania książek od tak zwanej „kuchni”. Jak podkreślały autorki, czytelnik widzi końcowy efekt pracy wielu ludzi, a to co się dzieje „na zapleczu” jest niewidoczne. Pisarki opowiadały o tym, czym jest literatura kobieca, jak zaczęła się ich przygoda z pisaniem, skąd się bierze wena, o tym jak się przygotowują do powieści, które wymagają sprawdzenia faktów, czy jak przygotowują się do tworzenia i w jaki sposób przeprowadzają tak zwany research oraz z kim się konsultują podczas pisania. Była mowa także o ogromnym znaczeniu obsługi redaktorskiej w trakcie powstawania książki i o tym, kto ma wpływ na wybór tytułu i okładki. Spotkanie było zarówno merytoryczne, jak i bardzo humorystyczne. Rozmowom towarzyszyło ogromne zainteresowanie, ale i liczne, serdeczne wybuchy śmiechu, bo humoru było tu co niemiara. Po debacie publiczność mogła zadawać pytania, na które autorki z chęcią odpowiadały.

Liczne podziękowania, autografy i wspólne zdjęcia

Po skończonej debacie moderatorka dyskusji Agnieszka Lis podziękowała dyrekcji biblioteki za to, że takie spotkanie mogło się odbyć. – To bardzo ważne, że Tydzień Bibliotek uczciłyśmy w taki sposób. Dla nas, jako pisarzy najważniejszy jest czytelnik, dlatego bardzo dziękujemy za możliwość spotkania z czytelnikami – powiedziała Agnieszka Lis. Podziękowała też gościom za liczne przybycie i Agnieszce Kunickiej za pomoc w organizacji wydarzenia.

Do podziękowań dołączyła dyrektor biblioteki w Samsonowie Anna Kapciak. – Spotkanie było niesamowite, z pewnością zapadnie nam na długo w pamięci – podkreślała dyrektor.

Głos zabrał także zastępca wójta gminy Zagnańsk Stanisław Stępień – Mieliśmy zaszczyt gościć kwiat polskiego pisarstwa. Dziękuję pisarkom za przybycie, za to, że znalazły czas żeby przyjechać do zagnańskiej ziemi. Mogliśmy posłuchać i dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy na temat powstawania książek i o tym jak pisać, żeby skraść serca czytelników. A wszystkie te rozmowy były okraszone dobrym humorem. Wspaniałe spotkanie – mówił zastępca wójta Stanisław Stępień, który wręczył autorkom drobne upominki.

Pod wrażeniem spotkania byli też zaproszeni goście, a wśród nich: sekretarz gminy Zagnańsk Anna Pisarczyk, Przewodnicząca Radny Gminy Zagnańsk Renata Pisiakowska, dyrektor Miejskiej Biblioteki Publicznej w Starachowicach Jolanta Sopińska z pracownikami, dyrektor Gminnej Biblioteki Publicznej w Suchedniowie Małgorzata Wiśniewska z pracownikami, kierownik Samorządowego Zespołu Ośrodków Zdrowia w Zagnańsku Dorota Kondrak, bibliotekarka i moderatorka Dyskusyjnego Klubu Książki z Chęcin Barbara Woś z Klubowiczami, panie z Dyskusyjnego Klubu Książki w Samsonowie i Zagnańsku, emerytowana dyrektor Gminnej Biblioteki Publicznej w Miedzianej Górze Anna Socha i bibliotekarka Dorota Kundera, a także Lidia Putowska prezes Towarzystwa Ziemi Samsonowskiej oraz przedstawicielki Zespołu Ludowego „Jaworzanki”.

Na zakończenie można było sfotografować się z pisarkami, zdobyć ich autograf i zakupić książki. Nie zabrakło tez długich rozmów w kuluarach pisarek wraz z czytelnikami.

Stanął na podium białostockiego półmaratonu

0

Sierż. szt. Michał Kołomański z kieleckiego oddziału prewencji to funkcjonariusz, który niejednokrotnie stawał na podiach biegowych zawodów, reprezentując świętokrzyski garnizon. Tak też się stało w miniony weekend podczas 9. edycji PKO Białystok Półmaratonu. W klasyfikacji służb mundurowych nasz reprezentant z życiowym czasem 1 godzina 18 minut i 6 sekund, uplasował się na drugim miejscu.

9. edycja PKO Białystok Półmaratonu należy już do historii. 2 -dniowa impreza znów stała pod znakiem ogromnych emocji i dobrej zabawy. Wszystko rozpoczęło się w sobotę od Biegu Śniadaniowego, a podsumowaniem wydarzenia był niedzielny PKO Bieg na 5. Natomiast najważniejszym punktem biegowego weekendu był jednak odbywający się pod hasłem „Odetchnij pełną piersią” niedzielny PKO Białystok Półmaraton. Na starcie tego biegu, punktualnie o godzinie 9.30 zameldował się sierż. szt. Michał Kołomański z kieleckiego oddziału prewencji. Nasz reprezentant, który znalazł czas na bieg pomiędzy służbami, zaliczył świetny, życiowy występ. Sierż. szt. Michał Kołomański dystans mierzący nieco ponad 21 kilometrów przebiegł w 1 godzina 18 minut i 6 sekund, co w klasyfikacji służb mundurowych pozwoliło mu stanąć na 2 miejscu podium.

Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

Opr. DJ

Źródło: KWP w Kielcach

Załatw sprawę w urzędzie nie wychodząc z domu – E-USŁUGI w Mieście i Gminie Morawica

0

Realizacja projektu pn. „Rozwój elektronicznych usług publicznych na terenie Gminy Kije, Miasta i Gminy Morawica i Gminy Sobków” jest największym w ostatnich latach przedsięwzięciem, umacniającym pozycję Urzędu Miasta i Gminy Morawica w świecie usług elektronicznych. Powstała platforma e-Urząd umożliwia dostęp do usług, z których może korzystać każdy.

Projekt wdrożenia e–Usług składa się z dwóch części. Pierwsza z nich polegała nazakupie i wymianie wodomierzy z funkcją zdalnego odczytu na terenie Miasta i Gminy Morawica Oznacza to, że inkasent nie musi już wchodzić do domów i firm by sprawdzić stan licznika. Druga część projektu to wdrożenie elektronicznych udogodnień dla mieszkańców w sprawach związanych z realizacją usług świadczonych przez Urząd Miasta i Gminy Morawica.

Najważniejszym celem tego przedsięwzięcia było uproszczenie i ułatwienie kontaktów interesantów z Urzędem– podkreśla burmistrz Marian Buras Jesteśmy nowoczesną gminą, dlatego chętnie wprowadzamy innowacyjne rozwiązania informatyczne, które dają wymierne korzyści dla użytkowników. Ponadto jest to rozwiązanie perspektywiczne i przyszłościowe, dlatego też kładziemy tak duży nacisk na jego rozwójdodaje.

Dzięki portalowi możemy załatwiać sprawy urzędowe przez Internet, nie wychodząc z domu. Mamy również pełny dostęp do informacji, interaktywnych formularzy, a także wniosków, które złożymy on – line. Za pośrednictwem portalu sprawdzimy nasze bieżące zobowiązania finansowe wobec urzędu oraz Zakładu Gospodarki Komunalnej. Uregulujemy ewentualną należność za podatek, śmieci, czy zużytą wodę dokonując płatności internetowej. Będziemy mogli złożyć deklaracje podatkowe czy deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Złożymy także wniosek o wydanie zezwolenia na wycinkę drzew, a także o wyrys i wypis z MPZP, czy o nadanie numeru porządkowego dla nieruchomości. Będziemy mogli również złożyć wniosek o wydanie karty mieszkańca oraz wiele innych.

Dodatkowo w projekcie biorą udział miejscowe biblioteki publiczne. Czytelnicy mogą złożyć wniosek o rejestrację czytelnika biblioteki i wydanie elektronicznej karty bibliotecznej, ale także przejrzeć księgozbiór, zarezerwować czy wypożyczyć interesującą ich książkę.

Przeglądanie portalu, informacji i wniosków na nim zamieszczonych nie wymaga logowania. Natomiast dostęp do indywidualnych danych oraz usług elektronicznych realizowany jest za pośrednictwem profilu zaufanego i udzielenia zgody na przetwarzanie danych osobowych (profil zaufany ePUAP, można potwierdzić w Urzędzie Miasta i Gminy w Morawicy).

Platforma e-Usług dostępna jest pod adresem internetowym:
morawica.usługicyfrowe.pl

Projekt jest realizowany przez trzy gminy partnerskie – Kije, Morawicę i Sobków pn.:
„Rozwój elektronicznych usług publicznych na terenie Gminy Kije, Miasta i Gminy Morawica i Gminy Sobków”. Projekt otrzymał dofinansowanie i został zrealizowany w ramach Osi Priorytetowej VII „Sprawne usługi publiczne” Działanie 7.1 „Rozwój e-społeczeństwa” Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020. Całkowita wartość niniejszego projektu wynosi 5 619 918,98 zł, natomiast wartość dofinansowania wynosi 4 776 931,13 zł.

KOMUNIKAT ZGK w MORAWICY

Uprzejmie informujemy, że Miasto i Gmina Morawica wraz z Zakładem Gospodarki Komunalnej w Morawicy Sp. z o. o. uruchomiło dla mieszkańców i klientów usługi cyfrowe.

Wchodząc na portal www.morawica.uslugicyfrowe.pl, na bieżąco sprawdzimy stan swoich należności np. za wodę i ścieki, wydrukujemy faktury, a nawet dokonamy bezpośredniej zapłaty przelewem internetowym. Aby korzystać z tych usług na indywidualnym koncie klienta wymagane jest zaktualizowanie i uzupełnienie Państwa danych.

Aktualizacji można dokonać samodzielnie, wypełniając interaktywny formularz na platformie eUsług dla ZGK w Morawicy:
https://morawica.uslugicyfrowe.pl >  Biuro obsługi > Usługi > Sprawy wodno-kanalizacyjne >  Zgoda na przetwarzanie danych osobowych w celu realizacji dostępu do usług cyfrowych

lub wypełnić w formie papierowej formularz zgody a następnie:

  • złożyć w Biurze Obsługi w Zakładzie Gospodarki Komunalnej w Morawicy ul. Kielecka 9, 26-026 Morawica
  • przesłać pocztą na w/w adres za pośrednictwem operatora pocztowego
  • przesłać za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP http://epuap.gov.pl/wps/portal (zgoda opatrzona podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP lub podpisem kwalifikowanym), adres skrzynki ePUAP: /zgkmorawica/domyslna
  • lub przesłać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej na adres mailowy biuro@zgkmorawica.pl (zgoda opatrzona podpisem kwalifikowanym lub podpisem osobistym z elektronicznego dowodu osobistego)

W tym przypadku aktualizację Państwa danych wykonają pracownicy ZGK w Morawicy.

 

- plakat.png

Targi Pracy w Kielcach

0

We wtorek, 24 maja 2022 r. Powiatowy Urząd Pracy w Kielcach wspólnie z Projekt Praca – Radio Kielce, Miejski Urząd Pracy Kielce organizuje Plenerowe Targi Pracy na Rynku w Kielcach.

Targi rozpoczną się o godzinie 11 i potrwają do godziny 13. Dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy wstęp wolny.

Targi są organizowane w celu udzielenia pomocy pracodawcom w znalezieniu do pracy kandydatów z odpowiednimi kwalifikacjach, a osobom bezrobotnym i poszukującym pracy w uzyskaniu odpowiedniego zatrudnienia. Wydarzenie to ma również wzmocnić współpracę Publicznych Służb Zatrudnienia z pracodawcami, instytucjami wspierającymi rynek pracy i jednostkami szkoleniowymi.

Zapraszamy do bezpłatnego udziału wystawców, którym zapewniamy:
-bezpłatne miejsce wystawowe,
-stół i miejsca siedzące,
-wizytówkę z pełną nazwą firmy/instytucji,
-obsługę techniczną i organizacyjną.

Warunkiem udziału wystawcy w Targach jest dostarczenie wypełnionej Deklaracji Uczestnictwa, którą należy przesłać pocztą tradycyjną na adres:
PUP w Kielcach lub elektroniczną na e-mail: mariusz.zal@kielce.praca.gov.pl.
Istnieje także możliwość przesłania potwierdzenia faksem na nr: (41) 367-11-99 lub potwierdzenia przybycia osobiście w siedzibie PUP w Kielcach (pokój nr 7).
W czasie Targów Pracy uruchomiony będzie również specjalny punkt dla uchodźców z Ukrainy, gdzie zainteresowani będą mogli zapoznać się z ofertami pracy oraz uzyskać niezbędną pomoc związaną z poszukiwaniem pracy na polskim rynku pracy.
Dodatkowych informacji udziela:
Mariusz Żal – pośrednik pracy/doradca klienta, tel. 41 367 11 39, e-mail: mariusz.zal@kielce.praca.gov.pl
Targi objęli patronatem:
starosta kielecki – Mirosław Gębski
prezydent miasta Bogdan Wenta.
Serdecznie zapraszamy!

Zaawansowane prace drogowe w Chęcinach

0

Oznakowanie poziome i pionowe, zjazdy, przejścia dla pieszych, chodniki. Tak obecnie wygląda jedno z dwóch rond, powstających w Chęcinach. Celem tej inwestycji jest poprawa bezpieczeństwa wjeżdżających i wyjeżdżających z miasta.

Inwestycję wizytowali Cezary Majcher, członek Zarządu Powiatu w Kielcach oraz Robert Jaworski, burmistrz Gminy i Miasta Chęciny.

Ronda powstają w ramach rozbudowy ulicy Kieleckiej i ulicy Białego Zagłębia od drogi wojewódzkiej nr 762 do skrzyżowania z ulicą Szkolną.

Na realizację tej inwestycji pozyskano prawie 2 mln 300 tysięcy złotych rządowego dofinansowania. Całość opiewa na blisko 6,5 mln zł, dlatego pozostałą kwotę podzieliły pomiędzy siebie samorządy powiatu i gminy.

Cezary Majcher i Robert Jaworski sprawdzili również postęp prac przy przebudowie drogi powiatowej Lipowica-Przymiarki-Starochęciny.

Fot. UGiM Chęciny

Święto Polskiej Niezapominajki w Piotrkowicach

0

15 maja w gminie Chmielnik promowano polską przyrodę oraz namawiano do jej ochrony. Odbyło się Święto Polskiej Niezapominajki. W wydarzeniu uczestniczył członek Zarządu Powiatu w Kielcach Mariusz Ściana.

Wydarzenie rozpoczęło się od mszy świętej w kościele parafialnym w Chmielniku w intencji leśników oraz pomysłodawcy święta – dziennikarza, meteorologa i miłośnika przyrody Andrzeja Zalewskiego. Następnie w Piotrkowicach na placu szkolnym odbył się piknik rodziny, który w całości został poświęcony ekologii.

Święto Polskiej Niezapominajki przypomina nam o walorach przyrody i jej różnorodności. Jest to święto leśników, przyrodników i wszystkich, którzy kochają las i polską przyrodę. Dziś rozmawiamy też o potrzebie jej ochrony. Pamiętajmy, my też jesteśmy odpowiedzialni za otaczające nas środowisko naturalne i łza to, jaki świat pozostawimy dla kolejnych pokoleń – mówił Mariusz Ściana, członek Zarządu Powiatu podczas rozpoczęcia pikniku.  

W Piotrkowicach obecni byli także wiceminister spraw zagranicznych Piotr Wawrzyk, burmistrz Chmielnika Paweł Wójcik i przewodnicząca Rady Miejskiej w Chmielniku Anita Jabłońska.

Podczas pikniku można było zobaczyć występy dzieci z przedszkoli z terenu gminy. Na scenie zaprezentowały się m.in.  dzieci z samorządowego Przedszkola w Chmielniku z filią w Suchowoli oraz z ZPO w Piotrkowicach. Nie zabrakło występów formacji artystycznych z Chmielnickiego Centrum Kultury. Rozstrzygnięto także konkurs plastyczny o tematyce ekologicznej pt.: „Kwiaty we Włosach”.

Wydarzeniu towarzyszyły dodatkowe atrakcje, takie jak: strefa plastyczna, stoisko promocyjne nadleśnictwa z konkursami oraz stoisko gastronomiczne z grochówką.

Strażacy z nowym wozem

0

Mariusz Ściana – członek Zarządu Powiatu w Kielcach wziął udział w uroczystościach w Chańczy w gminie Raków. Strażacy ochotnicy z tamtejszej jednostki otrzymali nowy wóz ratowniczo-gaśniczy.

Sobotnie uroczystości w Chańczy rozpoczęły się od Mszy Świętej na placu przy remizie OSP. Po nabożeństwie nastąpiło przekazanie druhom nowego pojazdu. Poświęcono również figurę Świętego Floriana – patrona strażaków.

W uroczystościach wzięli udział również przedstawiciele władz lokalnych i wojewódzkich. Obecny był również senator RP Krzysztof Słoń.

Zaproszeni goście życzyli strażakom bezpiecznej służby i gratulowali nowego wozu, który będzie służył do ratowania zdrowia i życia mieszkańców gminy Raków.

Fot. Damian Szpak, wójt gminy Raków, fb

Stopnie alarmowe BRAVO i CHARLIE-CRP na terenie całego kraju wciąż obowiązują

0

Premier Mateusz Morawiecki podpisał nowe zarządzenia dotyczące przedłużenia obowiązywania na terytorium całego kraju drugiego stopnia alarmowego (BRAVO) i trzeciego stopnia alarmowego CRP (CHARLIE-CRP). Stopnie będą obowiązywały do 31 maja 2022 r. do godz. 23:59.

Prezes Rady Ministrów wprowadza stopnie alarmowe na podstawie przepisów ustawy z 10 czerwca 2016 r. o działaniach antyterrorystycznych.

Drugi stopień alarmowy BRAVO ma charakter prewencyjny i jest związany z aktualną dynamiczną sytuacją geopolityczną w regionie i w Ukrainie oraz wzmożonym ruchem na granicy. Natomiast stopień alarmowy CRP został wprowadzony w celu przeciwdziałania zagrożeniom w cyberprzestrzeni.

Stopień BRAVO jest drugim w czterostopniowej skali stopni alarmowych i można go wprowadzić w przypadku zaistnienia zwiększonego i przewidywalnego zagrożenia wystąpieniem zdarzenia o charakterze terrorystycznym, kiedy jednak konkretny cel ataku nie został zidentyfikowany. 

Stopień CHARLIE-CRP dotyczy bezpieczeństwa cyberprzestrzeni jest trzecim z czterech stopni alarmowych określonych w ustawie o działaniach antyterrorystycznych. Stopień ten jest wprowadzany w przypadku wystąpienia zdarzenia potwierdzającego prawdopodobny cel ataku o charakterze terrorystycznym w cyberprzestrzeni albo uzyskania wiarygodnych informacji o planowanym zdarzeniu. Ten stopień alarmowy również obejmuje cały kraj.

Stopnie alarmowe są przede wszystkim sygnałem dla służb dbających o bezpieczeństwo i całej administracji publicznej do zachowania szczególnej czujności.

Zadania organów państwa związane z wprowadzeniem stopni alarmowych zostały określone w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z 25 lipca 2016 r. w sprawie zakresu przedsięwzięć wykonywanych w poszczególnych stopniach alarmowych i stopniach alarmowych CRP. Do zadań tych w przypadku stopnia BRAVO należą m.in.:

  • prowadzenie przez Policję, Straż Graniczną lub Żandarmerię Wojskową wzmożonej kontroli dużych skupisk ludzkich;
  • prowadzenie wzmożonej kontroli obiektów użyteczności publicznej oraz innych obiektów potencjalnie mogących stać się celem ataków terrorystycznych;
  • zapewnienie dostępności w trybie alarmowym członków personelu wyznaczonego do wdrażania procedur działania na wypadek zdarzenia o charakterze terrorystycznym;
  • ostrzeżenie personelu o możliwych zagrożeniach;
  • obowiązek noszenia broni długiej oraz kamizelek kuloodpornych przez umundurowanych funkcjonariuszy lub żołnierzy bezpośrednio realizujących zadania związane z zabezpieczeniem miejsc i obiektów, które potencjalnie mogą stać się celem zdarzenia o charakterze terrorystycznym;
  • dodatkowe kontrole pojazdów, osób oraz budynków publicznych w rejonach zagrożonych;
  • wzmocnienie ochrony środków komunikacji publicznej oraz ważnych obiektów publicznych;
  • wprowadzenie zakazów wstępu do przedszkoli, szkół i uczelni osobom postronnym.

Z kolei w stopniu alarmowym CHARLIE-CRP zadania obejmują w szczególności:

  • całodobowe dyżury administratorów systemów kluczowych dla funkcjonowania organizacji oraz personelu uprawnionego do podejmowania decyzji w sprawach bezpieczeństwa tych systemów, 
  • przegląd zasobów pod względem możliwości ich wykorzystania w przypadku zaistnienia ataku,
  • przygotowanie się do uruchomienia planów umożliwiających zachowanie ciągłości działania po wystąpieniu potencjalnego ataku, w tym szybkiego i bezawaryjnego zamknięcia serwerów.
  • Podczas obowiązywania stopnia alarmowego należy zwracać szczególną uwagę na wszelkie niestandardowe sytuacje i potencjalne zagrożenia, na przykład: nietypowo zachowujące się osoby, pakunki, torby lub plecaki pozostawione bez opieki w miejscach publicznych, samochody (szczególnie transportowe) zaparkowane w pobliżu miejsc zgromadzeń.

Bezpieczeństwo w czasie obowiązywania stopnia uzależnione jest nie tylko od działania właściwych służb, ale też od przygotowania administratorów obiektów użyteczności publicznej, którzy zobowiązani są do prowadzenia ich wzmożonej kontroli, a także czujności obywateli.

Nie lekceważ żadnej informacji o zagrożeniu! Natychmiast powiadom służby dzwoniąc na numer tel. 112.

Spotkanie z aktywną młodzieżą z powiatu włoszczowskiego. Zostań młodzieżowym radnym!

0

W Starostwie Powiatowym we Włoszczowie w poniedziałek 16 maja zorganizowano ostatnie spotkanie informacyjne, dotyczące naboru do III kadencji Młodzieżowego Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego wśród uczniów szkół ponadpodstawowych powiatu. Wzięli w nim udział przewodniczący Sejmiku Województwa Andrzej Pruś, Zofia Mogielska – była przewodnicząca Młodzieżowego Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego, obecna przewodnicząca Veronika Kurdybakha i jej zastępca Oskar Frydrych oraz radny młodzieżowy Filip Ślusarczyk. Dzisiaj upływa termin zgłaszania kandydatur na młodzieżowych radnych.

Przewodniczący Sejmiku oraz młodzieżowi radni mówili o zasadach działania sejmiku młodzieżowego, przedstawiali formy aktywności a także zachęcali do zgłaszania kandydatur do trzeciej kadencji Młodzieżowego Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego.

– Udało nam się stworzyć bardzo wartościowy i bardzo pożyteczny organ doradczy dla dorosłego, ustawowego Sejmiku – podkreślił wagę i znaczenie Młodzieżowego Sejmiku przewodniczący Andrzej Pruś. – Ci młodzi ludzie potrafią sprawnie i przekonująco mówić o tym, co należy zmienić, jakie podjąć działania, by młodzieży zapewnić lepszy start w dorosłość, by zatrzymać was w regionie świętokrzyskim, zapewniając dobrą edukację, miejsce pracy, zamieszkania, warunki do przemieszczania się, aktywności czy odpoczynku. Ale to nie tylko słowa, ale też dużo pracy, jaką wykonują młodzieżowi radni. Próba zaangażowania młodzieży w życie publiczne to szansa dla świętokrzyskiego na dalszy rozwój – dodał przewodniczący.

Przewodniczący Andrzej Pruś podkreślał wagę działań, jakie podjęli młodzieżowi radni opiniując m.in. projekt Strategii Rozwoju Województwa Świętokrzyskiego, czy projekty podejmowanych uchwał, dotyczących także spraw związanych z młodzieżą. Zachęcał uczestniczących w spotkaniu uczniów do zgłoszenia się i podjęcia prac w tym gremium.

W spotkaniu wzięli udział uczniowie ze szkół z powiatu włoszczowskiego wraz z nauczycielami i wychowawcami: z I Liceum Ogólnokształcącego we Włoszczowie, Zespołu Szkół nr 3 we Włoszczowie oraz Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 i Zakładu Doskonalenia Zawodowego we Włoszczowie. W dyskusji uczestniczyli również starosta włoszczowski Dariusz Czechowski, wicestarosta Łukasz Karpiński i Rafał Pacanowski członek Zarządu Powiatu Włoszczowskiego. Starosta Dariusz Czechowski zapowiedział gotowość do powołania młodzieżowej rady powiatu.

Więcej informacji o naborze znaleźć można w zakładce Młodzieżowego Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego.

Trwa konkurs na udzielenie voucherów dla MŚP na zakup usług doradczych

0

Przypominamy, że do 3 czerwca potrwa nabór na udzielenie voucherów dla MŚP na zakup usług doradczych w ramach projektu „Popytowy System Innowacji – rozwój MŚP w regionie świętokrzyskim poprzez profesjonalne usługi doradcze”.

Konkurs skierowany jest do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących aktywną działalność gospodarczą na terenie województwa świętokrzyskiego, które nie otrzymały dotychczas dofinansowania na zakup usługi doradczej w I, II, III i IV naborze w ramach projektu i/lub nie będą wykonawcami usług doradczych w ramach niniejszego naboru. Firmy na dzień rozpoczęcia naboru muszą posiadać minimum od 3 miesięcy siedzibę lub oddział na terenie województwa świętokrzyskiego.
Wsparcie otrzymają usługi doradcze standardowe i specjalistyczne. W przypadku tych pierwszych maksymalna wartość vouchera to 20 tys. zł a maksymalny okres jego realizacji wynosi 6 miesięcy. W ramach usług specjalistycznych wartość vouchera nie może przekroczyć 70 tys. zł a maksymalny okres jego realizacji wynosi 12 miesięcy.

Zasady aplikowania, regulamin udzielania voucherów wraz z załącznikami dostępne są na stronie internetowej: https://vouchery.spinno.pl/dokumenty-do-pobrania
Projekt realizowany jest przez Województwo Świętokrzyskie – Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego, w ramach 2 Osi Priorytetowej, działanie 2.1 Wsparcie świętokrzyskich IOB w celu zwiększenia poziomu przedsiębiorczości w regionie, Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020 i jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Urząd Marszałkowski w ramach projektu pełni rolę Operatora Systemu Popytowego.