Zachowała „zimną krew” i uchroniła swoje pieniądze

0

Dzięki zachowaniu „zimnej krwi” 61-latka, nie straciła swoich oszczędności. Do kielczanki zadzwonił oszust podający się za policjanta, który informował o zagrożonych pieniądzach na koncie bankowym kobiety.

Wczoraj do jednego z kieleckich komisariatów zgłosiła się 61-letnia mieszkanka Kielc. Kobieta przekazywała, że na jej telefon komórkowy pod koniec czerwca zadzwonił mężczyzna, podający się za policjanta. Informował on kielczankę, że z jej konta ktoś próbował wypłacić 400 tysięcy złotych. Fałszywy funkcjonariusz zwrócił się z prośbą do 61-latki o pomoc w zatrzymaniu sprawców. W tym celu kobieta miała przelać pieniądze na wskazany przez mężczyznę rachunek. Zgłaszająca zachowała zimną krew i nie pozwoliła emocjom zapanować nad rozsądkiem. Rozłączyła się i zadzwoniła do swojego banku, gdzie pracownik placówki zaprzeczył wszystkiemu o czym opowiadał oszust.

Opr. MPK

Źródło KMP w Kielcach

Ogłoszenie Nr 5/2023 o naborze na wolne stanowisko pracy w Urzędzie Gminy i Miasta w Chęcinach

0

 

Ogłoszenie Nr 5/2023 o naborze na wolne stanowisko pracy
w Urzędzie Gminy i Miasta w Chęcinach, Pl. 2 Czerwca 4, 26-060 Chęciny

Burmistrz Gminy i Miasta Chęciny

ogłasza konkurs stanowisko urzędnicze

w zakresie zadań: zamówienia publiczne

1. Wymagania kwalifikacyjne kandydata:

a) wymagania niezbędne związane ze stanowiskiem:

1) obywatelstwo polskie z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008r.
o pracownikach samorządowych,

2) wykształcenie wyższe,

3) minimum 2 lata pracy w administracji publicznej w komórce zajmującej się procedurą zamówień publicznych,

4) pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,

5) biegła obsługa komputera oraz znajomość oprogramowania MS Office,

6) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

7) posiadanie nieposzlakowanej opinii,

8) brak przeciwwskazań zdrowotnych do zajmowania oferowanego stanowiska,

 

b) wymagania dodatkowe (pożądane) związane ze stanowiskiem:

1) bardzo dobra znajomość przepisów prawa: prawo zamówień publicznych i aktów wykonawczych (przepisy prawne regulujące problematykę zamówień publicznych), o samorządzie gminnym, o pracownikach samorządowych, o finansach publicznych,

2) wysoka kultura osobista, duże zaangażowanie w pracę, odpowiedzialność,

3) umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji,

4) operatywność i kreatywność,

5) prawo jazdy kat B.

 

2. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:

1. Opracowywanie rocznego planu zamówień publicznych przewidzianych do realizacji,

2. Prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego na roboty budowlane, dostawy, usługi w trybach przewidzianych w ustawie Prawo zamówień publicznych, w szczególności:

  • przygotowanie dokumentów celem ogłaszania przetargów,
  • ogłaszanie przetargów,
  • sporządzanie specyfikacji warunków zamówienia,
  • udzielanie oferentom wyjaśnień dotyczących zapisów w specyfikacji, dokumentacji technicznej, kosztorysach ofertowych itp.,
  • udział w pracach Komisji Przetargowej oraz merytoryczna obsługa tej Komisji,
  • sporządzanie protokołów postępowania o zamówienia publiczne.

3. Prowadzenie rejestru postępowań udzielanych na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych.

4. Prowadzenie ewidencji udzielonych zamówień, do których ustawy o zamówieniach publicznych nie stosuje się.

5. Koordynacja udzielania zamówień publicznych i nadzór nad postępowaniem prowadzonym przez inne stanowiska organizacyjne Urzędu w zakresie udzielania zamówień publicznych oraz postępowań udzielania zamówień zwolnionych z obowiązku stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych.

6. Prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem i zwalnianiem wadiów,

7. Prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem i zwalnianiem zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

8. Sporządzanie sprawozdań o udzielonych zamówieniach publicznych.

9. Opracowanie projektów wewnętrznych aktów normatywnych, wzorów dokumentacji oraz wzorców postępowania w sprawach zamówień publicznych oraz zamówień, w stosunku do których ustawy o zamówieniach publicznych nie stosuje się.

 

 

3. Informacje o warunkach pracy na stanowisku oraz wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie:

1. Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę – na stanowisku urzędniczym, pierwsza umowa na czas określony,

2. Praca w budynku piętrowym, usytuowanie stanowiska pracy na piętrze budynku (bez możliwości wjazdu osób niepełnosprawnych – brak podjazdu),

3. Brak występowania uciążliwych i szkodliwych warunków pracy,

4. Czas pracy: pełen wymiar – przeciętnie 40 godzin tygodniowo,

5. Bezpośredni kontakt z osobami, wysiłek umysłowy,

6. Obok pracy biurowej praca na stanowisku obejmuje także wyjazdy i prace w terenie;

Informuje się kandydatów, iż w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej
i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi powyżej 6%.

4. Dokumenty wymagane od kandydata w przedłożonej ofercie

1) CV i list motywacyjny,

2) Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,

3) Kserokopie niezbędnych dokumentów: potwierdzających wykształcenie, świadectw pracy i innych dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe,

4) Podpisane przez kandydata oświadczenie, że kandydat:

a) posiada pełną zdolność do czynności prawnych,

b) korzysta z pełni praw publicznych,

c) nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo

ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

d) o braku przeciwwskazań do pracy na oferowanym stanowisku,

e) posiada nieposzlakowaną opinię,

f) wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb rekrutacji, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych RODO) – wzór w załączeniu,

5) Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, jest obowiązany do złożenia wraz
z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

6) Inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.

5. Miejsce i termin składania dokumentów

1) Miejsce: Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Dotyczy naboru na wolne stanowisko ds. zamówień publicznych”:

a) osobiście w miejscu składania dokumentów: sekretariat Urzędu Gminy i Miasta w Chęcinach, Pl. 2 Czerwca 4, 26-060 Chęciny,

b) przesłać pocztą na adres: Urząd Gminy i Miasta w Chęcinach, Pl. 2 Czerwca 4, 26-060 Chęciny

c) lub elektronicznie za pośrednictwem platformy ePUAP.

2) Termin dostarczenia zgłoszeń: do dnia 14.07.2023 roku (decyduje data wpływu do Urzędu).

6. Dodatkowe informacje i uwagi

1) Ogłoszenie o konkursie zamieszcza się na stronie BIP Gminy Chęciny oraz tablicy ogłoszeniowej Urzędu;

2) Dodatkowych informacji udziela Pan Paweł Brola – Sekretarz Gminy i Miasta Chęciny tel. 413151006, 413153124;

3) Tylko kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną zakwalifikowani do dalszego etapu konkursu tj. rozmowy kwalifikacyjnej;

4) Przewidywany termin zakończenia postępowania konkursowego – do 31.07.2023 r.;

5) Informacje o przebiegu konkursu i jego rozstrzygnięciu zostaną opublikowane w BIP oraz na tablicy ogłoszeń tut. Urzędu;

6) Wewnątrz oferty należy zamieścić aktualny adres zwrotny i telefon kontaktowy;

7) Aplikacje, które zostaną złożone osobiście do Urzędu lub wysłane pocztą wpłyną do Urzędu po upływie wymienionego w ogłoszeniu terminie, nie będą rozpatrywane.

8) Osoby, których oferty zostaną odrzucone, nie będą powiadamiane.

 

03.07.2023r.

 

 

 

Ogłoszenie Nr 6/2023 o naborze na wolne stanowisko pracy w Urzędzie Gminy i Miasta w Chęcinach

0

 

Ogłoszenie Nr 6/2023 o naborze na wolne stanowisko pracy
w Urzędzie Gminy i Miasta w Chęcinach, Pl. 2 Czerwca 4, 26-060 Chęciny

Burmistrz Gminy i Miasta Chęciny

ogłasza konkurs na stanowisko urzędnicze (na zastępstwo):

w zakresie zadań: inwestycje

1. Wymagania kwalifikacyjne kandydata:

  1. wymagania niezbędne związane ze stanowiskiem:

  1. obywatelstwo polskie z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych,

  2. wykształcenie wyższe (preferowane kierunkowe inżynierskie w specjalności sanitarnej lub pokrewnej),

  3. minimalne doświadczenie: 1 rok w administracji publicznej, w komórce zajmującej się realizacją inwestycji lub 1 rok w projektowaniu lub wykonawstwie inwestycji infrastruktury podziemnej,

  4. pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,

  5. biegła obsługa komputera oraz znajomość oprogramowania MS Office,

  6. brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

  7. posiadanie nieposzlakowanej opinii,

  8. brak przeciwwskazań zdrowotnych do zajmowania oferowanego stanowiska,

  9. umiejętność organizacji i uczestniczenia w procesie inwestycyjnym.

  1. wymagania dodatkowe (pożądane) związane ze stanowiskiem:

  1. bardzo dobra znajomość przepisów prawa: prawo budowlane, ustawy o planowaniu
    i zagospodarowaniu przestrzennym, o samorządzie gminnym, Kodeks postępowania administracyjnego, prawo zamówień publicznych, o finansach publicznych,

  2. znajomość planowania i realizacji inwestycji, zasad kosztorysowania,

  3. umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji,

  4. prawo jazdy kat B,

  5. komunikatywność, dyspozycyjność, umiejętność pracy w zespole.

2. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:

1. Prowadzenie procesu przygotowania inwestycji gminnych sieciowych, w szczególności:

a) planowanie wydatków budżetowych związanych z przygotowaniem i realizacją inwestycji,

b) właściwa weryfikacja, sprawdzanie i opiniowanie wymaganej dokumentacji budowlanej otrzymanej z biur projektowych przed skierowaniem jej do realizacji, w szczególności pod kątem zgodności z przepisami prawa i planowanym zakresem zadania, warunkami umownymi,

c) przygotowanie wniosków do wszczęcia procedury udzielenia zamówienia publicznego zgodnie z ustawą prawo zamówień publicznych oraz przygotowanie i prowadzenie całości postępowań przy zamówieniach, do których nie stosuje się ustawy pzp,

d) prowadzenie procesu przygotowania inwestycji gminnych w zakresie infrastruktury technicznej: sieci kanalizacyjne, wodociągowe,

  1. nadzór i koordynacja nad realizacją inwestycji i remontów realizowanych ze środków budżetu gminy i innych środków pozabudżetowych.

2. Koordynacja oraz zapewnienie właściwego nadzoru inwestorskiego realizowanych inwestycji i remontów,
w szczególności:

  1. przeprowadzenie procedury wyboru inspektora nadzoru,

  2. prowadzenie inwestycji oraz czuwanie nad całością procesu inwestycyjnego,

  3. koordynacja nad całością dokumentacji,

  4. przygotowanie i weryfikacja dokumentów związanych z odbiorem robót budowlanych i obiektów, po uprzednim sprawdzeniu należytego ich wykonania, w zakresie ustalonym w zatwierdzonej dokumentacji i umowie,

e) organizowanie odbiorów i udział w komisjach odbiorowych robót, przekazywanie obiektów użytkownikom,

f) dokonywanie wszelkich uzgodnień w zakresie infrastruktury technicznej gminy;

g) współdziałanie z jednostkami energetyki, telekomunikacji, gazownictwa, wodociągów w zakresie utrzymania, modernizacji, remontów istniejącej infrastruktury technicznej, a także dążenie do dalszego jej rozwoju;

  1. uzyskiwanie pozwoleń na budowę, użytkowania obiektów.

  1. Rozliczanie finansowe i rzeczowe zakończonych inwestycji, w szczególności:

  1. potwierdzanie wykonania umów w zakresie rzeczowym i finansowym, sprawdzanie pod względem merytorycznym faktur i rachunków,

  2. sporządzanie dokumentów OT i PT,

  3. organizowanie przeglądów gwarancyjnych i pogwarancyjnych.

  1. Koordynacja i udział w przeglądach technicznych obiektów budowlanych Gminy;

  2. Współuczestnictwo w przygotowaniu i realizacji wniosków inwestycyjnych z funduszy UE i innych środków pozabudżetowych.

  3. Współpraca z innymi komórkami w zakresie przygotowywania dokumentacji w sprawie wykupów i wywłaszczania nieruchomości pod inwestycje gminne.

  4. Sporządzanie wymaganej sprawozdawczości.

3. Informacje o warunkach pracy na stanowisku oraz wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie:

  1. Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę – na stanowisku urzędniczym, umowa w celu zastępstwa pracownika.

  2. Praca w budynku piętrowym, usytuowanie stanowiska pracy na piętrze budynku (bez możliwości wjazdu osób niepełnosprawnych – brak windy).

  3. Brak występowania uciążliwych i szkodliwych warunków pracy.

  4. Czas pracy: pełen wymiar – przeciętnie 40 godzin tygodniowo.

  5. Bezpośredni kontakt z osobami, wysiłek umysłowy.

  6. Obok pracy biurowej praca na stanowisku obejmuje także wyjazdy i prace w terenie.

Informuje się kandydatów, iż w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej
i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi powyżej 6%.

4. Dokumenty wymagane od kandydata w przedłożonej ofercie

  1. CV i list motywacyjny,

  2. Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,

  3. Kserokopie niezbędnych dokumentów: potwierdzających wykształcenie, świadectw pracy i innych dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe,

  4. Podpisane przez kandydata oświadczenie, że kandydat:

        1. posiada pełną zdolność do czynności prawnych,

        2. korzysta z pełni praw publicznych,

        3. nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

        4. o braku przeciwwskazań do pracy na oferowanym stanowisku,

        5. posiada nieposzlakowaną opinię,

        6. wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb rekrutacji, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
          z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych RODO) – wzór w załączeniu,

  5. Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, jest obowiązany do złożenia wraz
    z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

  6. Inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.

5. Miejsce i termin składania dokumentów

  1. Miejsce: Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Dotyczy naboru na wolne stanowisko w zakresie zadań: inwestycje”:

  1. osobiście w miejscu składania dokumentów: sekretariat Urzędu Gminy i Miasta w Chęcinach, Pl. 2 Czerwca 4, 26-060 Chęciny,

  2. przesłać pocztą na adres: Urząd Gminy i Miasta w Chęcinach, Pl. 2 Czerwca 4, 26-060 Chęciny

  3. lub elektronicznie za pośrednictwem platformy ePUAP.

  1. Termin dostarczenia zgłoszeń: do dnia 14.07.2023 roku (decyduje data wpływu do Urzędu).

6. Dodatkowe informacje i uwagi

  1. Ogłoszenie o konkursie zamieszcza się na stronie BIP Gminy Chęciny oraz tablicy ogłoszeniowej Urzędu;

  2. Dodatkowych informacji udziela Pan Paweł Brola – Sekretarz Gminy i Miasta Chęciny tel. 413151006, 413153124;

  3. Tylko kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną zakwalifikowani do dalszego etapu konkursu tj. rozmowy kwalifikacyjnej;

  4. Przewidywany termin zakończenia postępowania konkursowego – do 31.07.2023 roku;

  5. Informacje o przebiegu konkursu i jego rozstrzygnięciu zostaną opublikowane w BIP i na tablicy ogłoszeń Urzędu;

  6. Wewnątrz oferty należy zamieścić aktualny adres zwrotny i telefon kontaktowy;

  7. Aplikacje, które zostaną złożone osobiście do Urzędu lub wysłane pocztą wpłyną do Urzędu po upływie wymienionego w ogłoszeniu terminie, nie będą rozpatrywane.

  8. Osoby, których oferty zostaną odrzucone, nie będą powiadamiane.


 

SZCZEPIENIE PRZECIW WŚCIEKLIŹNIE PSÓW I KOTÓW

0

 

 

Jak co roku Urząd Gminy i Miasta w Chęcinach przypomina, iż posiadacze psów i kotów są zobowiązani do zaszczepienia swoich zwierzaków przeciwko wściekliźnie.

Wścieklizna to śmiertelna wirusowa choroba, która może dotyczyć zarówno zwierząt jak i ludzi. Regularne szczepienie chroni przed zachorowaniem nie tylko zaszczepione psy i koty, ale również otaczających ich domowników.

 

PAMIĘTAJMY, ŻE W POLSCE SZCZEPIENIE PRZECIWKO WŚCIEKLIŹNIE JEST OBOWIĄZKOWE, CO ROKU!!!

 

ZA BRAK AKTUALNYCH SZCZEPIEŃ WŁAŚCICIELOWI GROZI KARA GRZYWNY.

 

SZCZEPIEŃ PSÓW, KOTÓW PRZECIWKO WŚCIEKLIŹNIE DOKONUJĄ LEKARZE WETERYNARII ŚWIADCZĄCY USŁUGI WETERYNARYJNE W RAMACH DZIAŁALNOŚCI ZAKŁADU LECZNICZEGO DLA ZWIERZĄT.

 

Posiadacze psów są obowiązani zaszczepić psy przeciwko wściekliźnie w terminie 30 dni od dnia ukończenia przez psa 3. miesiąca życia, a następnie nie rzadziej niż co 12 miesięcy od dnia ostatniego szczepienia. (art. 56 ustawą z 11 marca 2004 r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1075).
Dowodem przeprowadzonego szczepienia jest zaświadczenie o szczepieniu wydane właścicielowi psa i wpis do rejestru dokonany przez lekarza weterynarii.

 

Regularne szczepienia psów i kotów przeciwko wściekliźnie są bardzo skutecznym sposobem zapobiegania wystąpieniu i rozprzestrzenianiu się wścieklizny.

Kolejne umowy na ochronę zabytków podpisane

0

Marszałek województwa świętokrzyskiego Andrzej Bętkowski oraz wicemarszałek Renata Janik podpisali i przekazali kolejne umowy, dotyczące dofinansowania prac konserwatorskich, restauratorskich i budowlanych przy świętokrzyskich obiektach zabytkowych. Łączna kwota, przeznaczona w tym roku na ratowanie bezcennych świętokrzyskich, historycznych budowli to 600 tysięcy zł. W spotkaniu uczestniczyli także senator Krzysztof Słoń oraz Małgorzata Rudnicka, dyrektor Departamentu Kultury i Dziedzictwa Narodowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego.  

– Dziś podpisaliśmy kolejną transzę umów na konserwację zabytków dla parafii oraz samorządów. Mam nadzieję, że środki beneficjentom skutecznie pomogą ratować dziedzictwo kulturowe. Co roku staramy się wspierać i zwiększać przeznaczane środki na ten cel, ponieważ zgłoszeń i potrzeb mamy dużo – mówił marszałek Andrzej Bętkowski.

– Od wielu lat samorząd województwa świętokrzyskiego stara się każdego roku przeznaczać środki z budżetu na roboty budowalne, renowacje wszelkiego rodzaju zabytków sakralnych i świeckich. Dbanie o naszą kulturę narodową jest bardzo ważne i każde wsparcie ma znaczenie ponieważ pozawala zapobiec niszczeniu cennych zabytków – dodała wicemarszałek Renata Janik.    

W 2023 roku, w wyniku ogłoszonego naboru wniosków o udzielenie dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków położonym na obszarze województwa świętokrzyskiego, 37 podmiotów złożyło wnioski   na dofinansowanie.  Na podstawie uchwały Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego z dnia 24 kwietnia 2023 r., dofinansowanie otrzymały 32 podmioty na łączną kwotę 600 tysięcy zł . Podczas spotkania w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Świętokrzyskiego przekazano 12 umów.

Wsparcie finansowe otrzymali:

  1. Parafia Rzymskokatolicka p.w. Św. Ap. Piotra i Pawła  – Kije
  2. Parafia Rzymskokatolicka p.w. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Szańcu
  3. Parafia Rzymskokatolicka p.w. Św. Katarzyny Dz.M. – Piasek Wielki
  4. Parafia Rzymskokatolicka p.w. Wniebowzięcia N.M.P. – Strożyska
  5. Parafia Rzymsko-Katolicka p.w. Św. Wojciecha – Cisów
  6. Korporacja PP Aleksander Pietrow – Wiązownica Kolonia
  7. Parafia Rzymsko-Katolicka p.w.Św. Stanisława Biskupa i Męczennika – Ostrowiec Świętokrzyski.
  8. Parafia Rzymskokatolicka Św. Władysława Kunów
  9. Gmina Moskorzew
  10. Muzeum im. Przypkowskich w Jędrzejowie.
  11. Parafia Rzymskokatolicka Św. Michała Archanioła w Sokolinie
  12. Gmina Chęciny

17. Międzynarodowy Konkurs Fotograficzny „Wszystkie Dzieci Świata” Pacanów 2023

0

Europejskie Centrum Bajki w Pacanowie zaprasza wszystkich amatorów i profesjonalistów zafascynowanych sztuką fotografii do udziału w międzynarodowym konkursie, który pokaże życie dziecka we współczesnym świecie.

Prace oraz karty zgłoszenia należy wysłać  poprzez formularz zgłoszeniowy lub na adres: mkf@centrumbajki.pl do dnia 4 września 2023 roku do godziny 13.00. Nadesłane zdjęcia oceni profesjonalne jury (Tomasz Sobczak, Cezary Dubiel, Aleksandra Stachniak), a pokonkursowe wystawy oceni publiczność.

Nagrody:

FIAP – Złoty, Srebrny, Brązowy medal; sześć wyróżnień; odznaka dla najlepszego autora
FRP – Złoty, Srebrny, Brązowy medal
TTF – Złoty, Srebrny, Brązowy medal

Nagrody Organizatora:

  • I miejsce 2000 zł
  • II miejsce 1500 zł
  • III miejsce 1000 zł
    Dodatkowo, laureat otrzyma statuetkę „Koziołka Matołka”.

Finał  i wręczenie nagród nastąpi 22 października 2023 roku podczas Gali Konkursu w Pacanowie.

Informacje szczegółowe znajdują się w regulaminie konkursu który można pobrać w zakładce: Do pobrania

Jury dokona oceny prac pomiędzy 8 – 10.09.2023 r. Wyniki zostaną ogłoszone 22 października podczas Gali Konkursu, a następnie na stronie internetowej organizatora: centrumbajki.plfoto.centrumbajki.pl. Nagrody zostaną rozesłane do 30 listopada 2023 roku.

Kalendarz

Otwarcie: 15.05.2023 r.
Zamknięcie: 4.09.2023 r. godz. 13.00
Obrady Jury: 8-10.09.2023 r.
Ogłoszenie wyników: 23.10.2023 r.
Wystawa w dniach: od 23.10.2023 do 30.09.2024 r.
Rozesłanie nagród: do 30.11.2023 r.

Kontakt z uczestnikami krajowymi i zagranicznymi: Katarzyna Jamroży, e-mail: mkf@centrumbajki.pl
tel. +48 504 532 406

 

Burze z gradem.

0

Ostrzeżenie nr 2021/186/2023 wydane przez Centralne Biuro Prognoz Meteorologicznych w Warszawie w dniu 2023-07-05, godz. 20:21, dla powiat kielecki, ważne od 2023-07-05, godz. 20:21 do 2023-07-05, godz. 22:00

Prognozowane są burze, którym miejscami będą towarzyszyć silne opady deszczu od 15 mm do 25 mm oraz porywy wiatru do 80 km/h. Miejscami grad.

Zmiana dotyczy przebiegu zjawiska i obniżenia stopnia ostrzeżenia.

Będą nowe autobusy dla niepełnosprawnych

0

Sześć busów i autobusów trafi do stowarzyszeń, organizacji i instytucji działających w powiecie kieleckim. Korzystać z nich będą osoby niepełnosprawne.

Dzisiaj w kieleckim starostwie podpisano umowy z podmiotami, które dzięki pozyskanym przez powiat pieniądzom, będą mogły zakupić samochody 9 i 18 osobowe, przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych. W podpisaniu uczestniczył starosta kielecki Mirosław Gębski, członkowie Zarządu Powiatu Stefan Bąk i Cezary Majcher, skarbnik powiatu Anna Moskwa, dyrektor świętokrzyskiego oddziału PFRON Andrzej Michalski oraz senator Krzysztof Słoń.

Ponad 1 milion 600 tysięcy złotych trafiło do powiatu kieleckiego na zadania, które mają pomóc w wyrównywaniu szans osób niepełnosprawnych. Dzięki środkom pozyskanym z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych kolejne bariery w powiecie zostaną zlikwidowane.

Jak przyznał starosta, osoby niepełnosprawne są oczkiem w głowie Zarządu Powiatu w Kielcach, po to by żyło im się lepiej i wygodniej.
– Pozyskaliśmy bardzo dużą sumę, która zasili fundacje, gminy i stowarzyszenia, które na co dzień wspierają i pracują z niepełnosprawnymi. Wspomagają te osoby w codziennym ich funkcjonowaniu, po to by osoby z niepełnosprawnościami miały podobny start, jak osoby zdrowe – powiedział starosta. – Dzięki naszym działaniom staliśmy się liderem w pozyskiwaniu pieniędzy na osoby niepełnosprawne.
W ramach obszaru D, 135 tys. zł dofinansowania trafi do Caritas Diecezji Kieleckiej na rzecz Środowiskowego Domu Samopomocy w Mniowie, na zakup 9 – cio osobowego mikrobusu.

Taka sama kwota zasili konto Fundacji Dom Seniora im. Sue Ryder w Pierzchnicy. Tam także planowany jest zakup mikrobusa.
Stowarzyszenie Braterskie Serca w Belnie pozyskało ponad 327 tys. zł na rzecz Warsztatu Terapii Zajęciowej w Belnie. – Planujemy zakup 18 – osobowego autobusu z miejscem do dostosowanym do przewozu osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Mamy 45 podopiecznych z terenu czterech gmin Zagnańska, Łącznej, Miedzianej Góry i Strawczyna. Samochód posłuży do przewozu naszych podopiecznych na rehabilitację, do lekarzy czy na imprezy integracyjne – mówi prezes Stowarzyszenia Braterskie Serca Elżbieta Ślewa. – Dotychczasowe samochody mocno się zużyły. Bez wsparcia państwa sami byśmy sobie nigdy nie poradzili.
110 tys. zł trafi do Miasta i Gminy Piekoszów. Gmina planuje zakup mikrobusu do przewozu osób niepełnosprawnych do placówek rehabilitacyjnych. Do Piekoszowa trafi także kwota 135 tys. zł na rzecz Zespołu Oświatowych Placówek Integracyjnych w Micigoździe.
295 tys. zł. dofinansowania pozyskał Warsztat Terapii Zajęciowej w Zgórsku działający przy Domu Pomocy Społecznej w Zgórsku na zakup autobusu 18 osobowego wraz z najazdem. – Działamy 30 lat. Dla naszego domu to duże wsparcie – przyznał dyrektor DPS w Zgórsku Zbigniew Szybalski. – Na nasze warsztaty dowozimy codziennie dwoma busami 50 osób. Obsługujemy 4 gminy i te busy codziennie przejeżdżają ponad 400 km. Jeden z samochodów ma już 15 lat, jest mocno wyeksploatowany i chcemy go wycofać z użytkowania. Dlatego ten nowy bus jest nam bardzo potrzebny – przyznaje Zbigniew Szybalski.

W ramach obszaru B, Urząd Gminy w Strawczynie otrzymał dofinansowanie na zakup i montaż tyflomap oraz systemu wspomagania słuchu z pętlą indukcyjną.

To nie koniec dobry wieści. 390 tys. zł z PFRON trafiło także do Powiatowego Ośrodka Zatrudnienia i Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w ramach „Programu wyrównywania różnic między regionami III – obszar G”. W zakresie rehabilitacji zawodowej osób niepełnosprawnych. Realizacja tego projektu zapewni możliwość podjęcia własnej działalności przez osoby niepełnosprawne oraz zatrudnienie przez pracodawców osób niepełnosprawnych.
– Dzięki temu programowi możemy wspomóc samorządy w zdobywaniu samochodów do przewozu osób niepełnosprawnych oraz w likwidacji barier architektonicznych. – informuje Stefan Bąk członek Zarządu Powiatu w Kielcach. – Kilkanaście lat temu było nie do pomyślenia, żeby samochodami przewozić osoby niepełnosprawne. Dzisiaj wiemy, że muszą one się dostać do lekarzy do urzędów. Wszystko robimy dla dobra mieszkańców.

– W tych placówkach osoby z niepełnosprawnościami mają swoje drugie domy. Tym bardziej więc istotne jest, aby mogły się tam bezpiecznie i bez problemów dostawać. Dlatego PFRON realizuje program „Wyrównywania różnic między regionami”, który od lat pozwala na dofinansowanie zakupu busów i autobusów – dodał senator Krzysztof Słoń.

 

Kierował po amfetaminie i alkoholu

0

Kierowanie autem pod wpływem alkoholu i narkotyków oraz posiadanie zakazanych substancji – to występki, za które odpowie przed sądem 25-letni mieszkaniec Skarżyska-Kamiennej. Młodemu mężczyźnie mogą grozić nawet trzy lata pozbawienia wolności.

Wczoraj tuż po godzinie 15:00 policjanci skarżyskiej drogówki zatrzymali do kontroli volkswagena. Za kierownicą niemieckiego auta siedział 25-letni skarżyszczanin. Od mężczyzny wyczuwalna była woń alkoholu, więc został zbadany alkomatem. Okazało się, że znajduje się w stanie po użyciu alkoholu. Urządzenie wykazało, że miał on w organizmie 0,22 promila. Był to początek kłopotów 25-latka. Mundurowi zauważyli w aucie woreczek z białym proszkiem, który wstępnie został zidentyfikowany jako amfetamina. Następnie na jaw wyszło, że kierowca volkswagena najprawdopodobniej znajduje się pod wpływem tej właśnie substancji.

Nieodpowiedzialny mieszkaniec Skarżyska stracił prawo jazdy, a niebawem ze swojego zachowania wytłumaczy się przed sądem. Grozić mu może nawet trzyletnia odsiadka w więziennej celi.

Opr. JG

Źródło: KPP w Skarżysku – Kamiennej

Ćwiczenia dowódczo- sztabowe ,,LAS 2023”

0

Wczoraj na terenach kompleksów leśnych w gminie Połaniec odbyły się ćwiczenia dowódczo-sztabowe. Działania polegały na współpracy służb ratowniczych na wypadek zaistnienia sytuacji kryzysowej. W ćwiczeniach uczestniczyli policjanci, strażacy oraz służby medyczne.

We wtorek o godzinie 9 dyżurny staszowskiej jednostki policji otrzymał zgłoszenie o ataku nożowników na młodzieżowy obóz pod namiotami znajdujący się na boisku sportowym w Tursku Małym. Rozpoczęte zostały działania ratownicze…

Tak rozpoczęły się ćwiczenia dowódczo-sztabowe pod nazwą ,,LAS 2023”, symulujące sytuację kryzysową. Na miejsce zdarzenia skierowany został patrol policji, zaangażowano także funkcjonariusza z psem tropiącym, grupę dochodzeniowo-śledczą, technika kryminalistyki oraz zastępy straży pożarnej. Ustalono, że rannych zostało kilka osób, w tym czwórka dzieci uciekła do lasu. Nieetatowy Pododdział Prewencji Policji w Kielcach ze stanu Komendy Powiatowej Policji w Staszowie oraz przewodnik z psem tropiącym szykiem zwartym sprawdzali teren lasu w poszukiwaniu obozowiczów. W kompleksie leśnym odnaleziona została czwórka dzieci, w tym dwoje z nich potrzebowało pomocy medycznej.

Po upływie około godziny 1:30 do stanowiska kierowania staszowską jednostką wpłynęła informacja, z której wynikało, że na terenie kompleksu leśnego ujawniono sprawców ataku, którzy na widok policjantów podjęli ucieczkę. Patrol ruchu drogowego podjął pościg. Na łuku drogi sprawcy stracili panowanie nad pojazdem, po czym wjechali w przydrożne drzewo. Jeden ze sprawców został zatrzymany, drugi uciekł do lasu. Podczas penetracji terenu przewodnik z psem służbowym dokonał jego zatrzymania.

Na szczęście to tylko ćwiczenia, które były przeprowadzone w celu usprawnienia współdziałania służb ratowniczych na wypadek zaistnienia sytuacji kryzysowej. Dzięki tego typu wspólnym działaniom, sprawnie i szybko możemy wykorzystać siły i środki będące w naszej dyspozycji, gdy zaistnieje taka potrzeba.

Opr. JSz

Źródło: KPP w Staszowie