Budowa biblioteki w Chęcinach na mecie

0

- logo_do_synagogi.jpg

 

Aktualnie trwają odbiory końcowe inwestycji. Niebawem obiekt wraz z zagospodarowanym terenem będzie służył mieszkańcom

Biblioteka wraz z archiwum, czytelnia z dużym holem, recepcja, sala dla dzieci i specjalne miejsce dla seniorów – tak będzie wyglądać nowa siedziba chęcińskiej książnicy. Całość ma być otwarta na mieszkańców, z atrakcyjną i funkcjonalną przestrzenią. Budynek wyróżnia się ciekawą architekturą wpisaną w konwencję historycznego miasta, łącząc tradycję z nowoczesnością. – Nowa biblioteka bez wątpienia stanie się kulturalną wizytówką Gminy i Miasta Chęciny. Instytucja, na której budowę od dawna już czekają nie tylko miłośnicy literatury jest usytuowana w samym centrum miasta, na terenie po byłej Spółdzielni Kółek Rolniczych, między ulicami Kielecką i Al. Piłsudskiego. W pobliżu znajdują się szkoły podstawowa i średnia, przedszkole, żłobek, komisariat Policji, Park Miejski i hala widowiskowo-sportowa. Cieszę się, że te zaniedbane przez lata tereny przeobraziliśmy w sposób atrakcyjny i służący mieszkańcom całej gminy. To szpecące miejsce zmieniliśmy w prawdziwą wizytówkę Chęcin – mówi burmistrz Gminy i Miasta Chęciny Robert Jaworski. – W nowym budynku będzie także miejsce dla prężnie działających Chęcińskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku oraz Klubu Seniora. Dzięki tym pomieszczeniom będą oni mogli realizować  swoje ciekawe aktywności w komfortowych warunkach – dodaje burmistrz.  

Obecnie trwają prace związane z końcowymi odbiorami budynku. Niebawem zatem zostanie on oddany do użytku mieszkańców.

Warto zaznaczyć, że położony niemalże w centrum miasta obiekt poza funkcją kulturalno- oświatową będzie także spełniał funkcję usługową. Oprócz biblioteki wraz z archiwum i pomieszczeniami dla seniorów znajdą się tu również lokale pod wynajem na działalność gospodarczą związaną z usługami nieuciążliwymi dla mieszkańców. Ciekawie i elegancko zagospodarowana jest też przestrzeń wokół budynku. Znajduje się tu część rekreacyjna z zielenią i miejscami do odpoczynku. Wejścia do obiektu znajdują się zarówno od strony ul. Kieleckiej, jak i Piłsudskiego. Powstała także nowa droga dojazdowa oraz parking.

Nietrzeźwi kierujący zatrzymani na opatowskich drogach

0

Dwóch nietrzeźwych kierujących zatrzymali opatowscy policjanci podczas minionego weekendu. Pierwszy z nich, w sobotę wjechał volkswagenem w ogrodzenie jednej z posesji na terenie gminy Opatów. 41 – latek miał w organizmie blisko 2,8 promila alkoholu. Drugi „wpadł” w nocy z soboty na niedzielę w miejscowości Brzozowa. Tam, 34 – latek kierował fordem mając w organizmie prawie 0,7 promila alkoholu. Obydwaj staną przed sądem. Grozi im od 2 lat pozbawienia wolności.

W sobotnie przedpołudnie do dyżurnego opatowskiej jednostki dotarło zgłoszenie o zdarzeniu drogowym w jednej z miejscowości z gminie Opatów. Skierowani na miejsce policjanci ustalili, że kierujący volkswagenem 41 – latek znajdując się w stanie nietrzeźwości wjechał w ogrodzenie jednej z posesji. Widząc to, właściciel nieruchomości, uniemożliwił dalszą jazdę kierującemu i powiadomił służby. Badanie alkomatem wykazało, że mężczyzna miał w organizmie blisko 2,8 promila alkoholu. Wraz z 41 – latkiem podróżował jeszcze jeden mężczyzna, 43 – latek. Ten z kolei miał w organizmie prawie 3,2 promila alkoholu. W związku z tym, że w obecności policjantów mieli różne wersje co przebiegu zdarzenia zostali zatrzymani i trzeźwieli już w policyjnej celi. Po wytrzeźwieniu obydwaj zostali przesłuchani a w wyniki przeprowadzonych czynności 41 – latek usłyszał zarzut kierowania pojazdem w stanie nietrzeźwości. Stracił już swoje prawo jazdy a o dalszych konsekwencjach zdecyduje sąd. Prawo jazdy stracił również 34 – latek, który w nocy z soboty na niedzielę w miejscowości Brzozowa kierował fordem mając w organizmie blisko 0,7 promila alkoholu.

Obydwaj kierujący staną przed sądem, który podejmie ostateczną decyzję co do dalszych konsekwencji. Grozi im do 2 lat pozbawienia wolności.

Opr. KCW

Źródło: KPP w Opatowie

Ustalili podejrzanego i odzyskali rzeczy pochodzące z kradzieży

0

Włoszczowscy kryminalny ustalili podejrzanego o kradzież narzędzi, do której doszło pod koniec ubiegłego miesiąca. Ustalenia wskazują na to, że 45-latek skradzione mienie sprzedał. Wartość utraconych rzeczy oszacowana została na kwotę 2500 złotych. Mężczyźnie za popełnione przestępstwo grozi kara do 5 lat pozbawienia wolności.

Włoszczowscy policjanci pracowali nad sprawą kradzieży, do której doszło pod koniec ubiegłego miesiąca na terenie jednej z posesji w gminie Radków. Sprawca dokonał kradzieży m.in. piły spalinowej, podkaszarki akumulatorowej oraz kosy spalinowej. W czwartek w toku wykonywanych czynności mundurowi ujawnili skradzione przedmioty, które jak okazało się sprawca sprzedał innemu mieszkańcowi gminy. Kolejne ustalenia doprowadziły do 45-latka, który przyznał się do dokonania kradzieży. Mienie zostało odzyskane, a mężczyźnie grozi kara nawet do 5 lat pozbawienia wolności. 

Opr. WR

Źródło: KPP we Włoszczowie 

Brak taryfy ulgowej za nieodpowiedzialność

0

6000 złotych mandatu i 25 punktów karnych to kara jaka spotkała 46-letniego kierowcę volkswagena. Mieszkaniec Gminy Suchedniów w sposób rażący naruszył przepisy drogowe. Na ulicy Wojska Polskiego w Skarżysku-Kamiennej wyprzedzał kilka pojazdów mimo podwójnej linii ciągłej, na skrzyżowaniu i przejściu dla pieszych.

Policjanci skarżyskiej drogówki surowo potraktowali wczoraj pirata drogowego, który na ich oczach znacznie naruszył  przepisy. Patrolując trasę K-42 mundurowi zauważyli volkswagena, który na linii podwójnej ciągłej wyprzedzał pięć jadących samochodów. Manewr wyprzedzania kontynuował na skrzyżowaniu i przejściu dla pieszych. Nieodpowiedzialnym kierowcą okazał się 46-letni mieszkaniec gminy Suchedniów. W związku ze zbiegiem wykroczeń 46-latek został ukarany mandatem w wysokości 6000 złotych oraz 25 punktami karnymi. Równie nieodpowiedzialnie zachował się w piątek 53-letni skarżyszczanin. Jadąc suzuki ulicą Wiejską w Skarżysku, przewoził na tylnym siedzeniu dwoje dzieci w wieku 5 i 8 lat. Dzieci nie miały fotelików, ani zapiętych pasów bezpieczeństwa. Jedząc lody stały na kanapie i wyglądały przez otwarty szyberdach. Za rażące naruszenie zasad ruchu drogowego kierujący japońskim autem stracił prawo jazdy, a ze swojego zachowania wytłumaczy się przed sądem.

Od piątku skarżyscy policjanci zatrzymali piratom drogowym dwa prawa jazdy za przekroczenie prędkości w obszarze zabudowanym o ponad 50 km/h, rozliczyli trzech kierujących samochodami pod wpływem alkoholu oraz ukarali mandatami po 2500 złotych trzech pijanych rowerzystów.

Po raz kolejny mundurowi apelują o rozwagę i rozsądek na drodze! Policjanci zaznaczają, że nie będzie taryfy ulgowej dla skrajnie nieodpowiedzialnych uczestników ruchu drogowego.

Opr. JG

źródło: KPP Skarżysko – Kamienna

Uwaga jedzie pociąg!

0

O tym, że ostrożność na przejazdach kolejowych jest istotna wiedzieć powinien każdy. Kilka sekund przeznaczonych na zatrzymanie samochodu i sprawdzenie, czy nie nadjeżdża pociąg, może uratować życie. Praktyka pokazuje, że niestety zdarzają się przypadki rażącej nieostrożności. W minioną sobotę w Końskich na ul. Warszawskiej 46-latka nie zachowała należytej ostrożności i wjechał w opuszczającą się zaporę na przejeździe kolejowym. Na szczęście w tym przypadku skończyło się jedynie na uszkodzeniu pojazdu oraz zapory.

W minioną sobotę w godzinach porannych na ul. Warszawskiej w Końskich doszło do nietypowej kolizji. 46-latka kierująca pojazdem Citroen Jumper nie zastosowała się do sygnalizacji świetlnej i wjechała wprost pod opadającą zaporę. Funkcjonariusze zbadali trzeźwość kierowcy. Co do tego nie było zastrzeżeń. Policjanci za popełnione wykroczenia ukarali kobietę wysokimi mandatami. Kierująca może mówić o dużym szczęściu, ponieważ po kilkudziesięciu sekundach od kolizji przez przejazd kolejowy przejeżdżał pociąg.

Wyk. KB

Źródło: KPP Końskie

XI Marsz Milczenia przeszedł ulicami Kielc

0

W niedzielę, 9 lipca 2023 odbył się XI Marsz Milczenia w 80 rocznicę Rzezi Wołyńskiej. W uroczystościach uczestniczyli członkowie Zarządu Powiatu w Kielcach –  Wicestarosta Tomasz Pleban oraz Cezary Majcher. 

Uroczystości upamiętniające wołyńskie ludobójstwo zainaugurowała Msza Św. w Bazylice Katedralnej, po ceremonii uczestnicy przemarszowali ulicami Kielc w Kierunku Cmentarza Partyzanckiego na ul. ks. P. Ściegiennego. Tam, pod Krzyżem Wołyńskim, złożono wiązanki kwiatów i zapalono znicze.

„Nie o zemstę lecz o pamięć wołają ofiary” – to hasło XI Marszu Milczenia. 80 lat temu – 11 i 12 lipca 1943 roku miała miejsce kulminacja Rzezi Wołyńskiej, nazwana „Krwawą Niedzielą”. Była to masowa eksterminacja polskiej ludności cywilnej, której dokonały Organizacja Ukraińskich Nacjonalistów Stefana Bander (OUN-B) oraz Ukraińska Powstańcza Armia (UPA).  Rzeź Wołyńska to nie tylko Krwawa Niedziela, podczas której zaatakowano ponad 100 polskich wsi. Masakra ta trwała od II 1943 do II 1945 roku, w skutek czego zginęło od 80 do 120 tys. polskiej ludności.

Po dziś dzień wiele polskich rodzin nie może odnaleźć swoich przodków, którzy zostali zakopani w zbiorowych mogiłach, a ich ciał do dziś nie ekshumowano.

W 2016 Sejm RP ustanowił datę 11 lipca „Narodowym Dniem Pamięci Ofiar Ludobójstwa dokonanego przez ukraińskich nacjonalistów na obywatelach II RP”.

Wczoraj, Prezydent RP Andrzej Duda odbył podróż na Ukrainę, gdzie z Prezydentem Wołodymyrem Zełenskim uczestniczyli w ekumenicznej mszy w katedrze w Łucku i wspólnie oddali hołd i pamięć wszystkim zamordowanym.

„Razem oddajemy hołd wszystkim niewinnym ofiarom Wołynia! Pamięć nas łączy! Razem jesteśmy silniejsi” – pisze Kancelaria Prezydenta w social mediach.

Ogłoszenie Nr 5/2023 o naborze na wolne stanowisko pracy w Urzędzie Gminy i Miasta w Chęcinach

0

 

Ogłoszenie Nr 5/2023 o naborze na wolne stanowisko pracy
w Urzędzie Gminy i Miasta w Chęcinach, Pl. 2 Czerwca 4, 26-060 Chęciny

Burmistrz Gminy i Miasta Chęciny

ogłasza konkurs stanowisko urzędnicze

w zakresie zadań: zamówienia publiczne

1. Wymagania kwalifikacyjne kandydata:

a) wymagania niezbędne związane ze stanowiskiem:

1) obywatelstwo polskie z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008r.
o pracownikach samorządowych,

2) wykształcenie wyższe,

3) minimum 2 lata pracy w administracji publicznej w komórce zajmującej się procedurą zamówień publicznych,

4) pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,

5) biegła obsługa komputera oraz znajomość oprogramowania MS Office,

6) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

7) posiadanie nieposzlakowanej opinii,

8) brak przeciwwskazań zdrowotnych do zajmowania oferowanego stanowiska,

 

b) wymagania dodatkowe (pożądane) związane ze stanowiskiem:

1) bardzo dobra znajomość przepisów prawa: prawo zamówień publicznych i aktów wykonawczych (przepisy prawne regulujące problematykę zamówień publicznych), o samorządzie gminnym, o pracownikach samorządowych, o finansach publicznych,

2) wysoka kultura osobista, duże zaangażowanie w pracę, odpowiedzialność,

3) umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji,

4) operatywność i kreatywność,

5) prawo jazdy kat B.

 

2. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:

1. Opracowywanie rocznego planu zamówień publicznych przewidzianych do realizacji,

2. Prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego na roboty budowlane, dostawy, usługi w trybach przewidzianych w ustawie Prawo zamówień publicznych, w szczególności:

  • przygotowanie dokumentów celem ogłaszania przetargów,
  • ogłaszanie przetargów,
  • sporządzanie specyfikacji warunków zamówienia,
  • udzielanie oferentom wyjaśnień dotyczących zapisów w specyfikacji, dokumentacji technicznej, kosztorysach ofertowych itp.,
  • udział w pracach Komisji Przetargowej oraz merytoryczna obsługa tej Komisji,
  • sporządzanie protokołów postępowania o zamówienia publiczne.

3. Prowadzenie rejestru postępowań udzielanych na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych.

4. Prowadzenie ewidencji udzielonych zamówień, do których ustawy o zamówieniach publicznych nie stosuje się.

5. Koordynacja udzielania zamówień publicznych i nadzór nad postępowaniem prowadzonym przez inne stanowiska organizacyjne Urzędu w zakresie udzielania zamówień publicznych oraz postępowań udzielania zamówień zwolnionych z obowiązku stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych.

6. Prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem i zwalnianiem wadiów,

7. Prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem i zwalnianiem zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

8. Sporządzanie sprawozdań o udzielonych zamówieniach publicznych.

9. Opracowanie projektów wewnętrznych aktów normatywnych, wzorów dokumentacji oraz wzorców postępowania w sprawach zamówień publicznych oraz zamówień, w stosunku do których ustawy o zamówieniach publicznych nie stosuje się.

 

 

3. Informacje o warunkach pracy na stanowisku oraz wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie:

1. Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę – na stanowisku urzędniczym, pierwsza umowa na czas określony,

2. Praca w budynku piętrowym, usytuowanie stanowiska pracy na piętrze budynku (bez możliwości wjazdu osób niepełnosprawnych – brak podjazdu),

3. Brak występowania uciążliwych i szkodliwych warunków pracy,

4. Czas pracy: pełen wymiar – przeciętnie 40 godzin tygodniowo,

5. Bezpośredni kontakt z osobami, wysiłek umysłowy,

6. Obok pracy biurowej praca na stanowisku obejmuje także wyjazdy i prace w terenie;

Informuje się kandydatów, iż w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej
i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi powyżej 6%.

4. Dokumenty wymagane od kandydata w przedłożonej ofercie

1) CV i list motywacyjny,

2) Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,

3) Kserokopie niezbędnych dokumentów: potwierdzających wykształcenie, świadectw pracy i innych dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe,

4) Podpisane przez kandydata oświadczenie, że kandydat:

a) posiada pełną zdolność do czynności prawnych,

b) korzysta z pełni praw publicznych,

c) nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo

ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

d) o braku przeciwwskazań do pracy na oferowanym stanowisku,

e) posiada nieposzlakowaną opinię,

f) wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb rekrutacji, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych RODO) – wzór w załączeniu,

5) Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, jest obowiązany do złożenia wraz
z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

6) Inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.

5. Miejsce i termin składania dokumentów

1) Miejsce: Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Dotyczy naboru na wolne stanowisko ds. zamówień publicznych”:

a) osobiście w miejscu składania dokumentów: sekretariat Urzędu Gminy i Miasta w Chęcinach, Pl. 2 Czerwca 4, 26-060 Chęciny,

b) przesłać pocztą na adres: Urząd Gminy i Miasta w Chęcinach, Pl. 2 Czerwca 4, 26-060 Chęciny

c) lub elektronicznie za pośrednictwem platformy ePUAP.

2) Termin dostarczenia zgłoszeń: do dnia 14.07.2023 roku (decyduje data wpływu do Urzędu).

6. Dodatkowe informacje i uwagi

1) Ogłoszenie o konkursie zamieszcza się na stronie BIP Gminy Chęciny oraz tablicy ogłoszeniowej Urzędu;

2) Dodatkowych informacji udziela Pan Paweł Brola – Sekretarz Gminy i Miasta Chęciny tel. 413151006, 413153124;

3) Tylko kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną zakwalifikowani do dalszego etapu konkursu tj. rozmowy kwalifikacyjnej;

4) Przewidywany termin zakończenia postępowania konkursowego – do 31.07.2023 r.;

5) Informacje o przebiegu konkursu i jego rozstrzygnięciu zostaną opublikowane w BIP oraz na tablicy ogłoszeń tut. Urzędu;

6) Wewnątrz oferty należy zamieścić aktualny adres zwrotny i telefon kontaktowy;

7) Aplikacje, które zostaną złożone osobiście do Urzędu lub wysłane pocztą wpłyną do Urzędu po upływie wymienionego w ogłoszeniu terminie, nie będą rozpatrywane.

8) Osoby, których oferty zostaną odrzucone, nie będą powiadamiane.

 

03.07.2023r.

 

 

 

Koło Gospodyń Wiejskich z Zaborza wzięło udział w I edycji programu ˝Danie Wspólnych Chwil˝

0

Członkinie Koła Gospodyń Wiejskich z Zaborza brały udział w I edycji programu,,Danie Wspólnych Chwil”  (wiosna – lato 2023). Dzięki finansowemu wsparciu od Fundacji Biedronki zorganizowano trzy spotkania w dn. 27 maja 2023 r, 17 czerwca 2023 r, 8 lipca 2023 r, których celem było zachęcanie seniorów do wyjścia z domu i spędzenia miło czasu. Spotkania miały formę wspólnego obiadu z deserem i przekąskami. 

W dniu 8 lipca 2023 r odbyło się ostatnie z serii spotkań poświęconych osobom starszym przy wspólnym posiłku. 

Na stole gościła pyszna domowa zupa z młodej botwinki, kluski śląskie, mięso w sosie, surówka z czerwonej kapusty, surówka z pekińskiej kapusty, pierogi z kapustą i grzybami, pierogi ruskie, tartaletki z kremem i owocami, ciasta, sok, kawa, herbata. Posiłek seniorom umiliła śpiewaczka operowa Kat Rubush, która przyjechała na Wioskę Indiańską w Zaborzu. Zaborzańscy seniorzy mogli również poznać  seniorów z USA, którzy gościli na spotkaniu. Uczestnicy spotkania wyszli zadowoleni i uśmiechnięci.

Jako gospodynie podtrzymujemy lokalne więzi i regionalne tradycje kulinarne. Przez udział w programie  mogłyśmy zapewnić seniorom w wieku 60+ mile spędzony czas w gronie wspaniałych ludzi.

W imieniu KGW Zaborze dziękujemy naszym gościom za tak piękną atmosferę w trakcie spotkań. Fundacji Biedronki za wsparcie finansowe i możliwość uczestniczenia w programie. Zespołowi folklorystycznemu  Zaborzanki za uatrakcyjnienie pierwszego ze spotkań. Zespołowi Pieśni i Tańca Morawica oraz Tomaszowi Korbanowi za cudowny występ, który towarzyszył nam przy drugim spotkaniu. Wyrazy wdzięczności dla śpiewaczki operowej Kat Rubush  z USA za brawurowy występ  skierowany do naszych seniorów. Serdeczne podziękowania dla Burmistrza Mariana Burasa, Wiceburmistrza Marcina Dziewięckiego oraz pracowników działu promocji Urzędu  Miasta i Gminy Morawica za pomoc i promowanie naszych działań w lokalnej społeczności. Członkiniom KGW Zaborze, które potrafią przygotować smaczne i wartościowe posiłki za przepyszne dania na stołach, ogrom pracy i chęć gotowania.

Katarzyna Wołowiec 

Briefing prasowy przewodniczącego Sejmiku Województwa

0

 – Za pośrednictwem mediów chcę przybliżyć podjętą przez Sejmik Województwa istotną, aktualną uchwałę dotyczącą uczczenia pamięci ofiar Zbrodni Wołyńskiej i zaprosić wszystkich mieszkańców województwa do wzięcia udziału w rocznicowych uroczystościach w Michniowie, w Dniu Walki i Męczeństwa Wsi Polskiej 12 lipca – powiedział podczas briefingu Arkadiusz Bąk, przewodniczący Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego. Jak dodał przewodniczący, dokumenty związane z podjętymi uchwałami Sejmiku w sprawie nieudzielenia absolutorium Zarządowi Województwa i nieudzielenia wotum zaufania zostały skierowane do właściwych organów.

– Podczas obrad Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego w czerwcu br. radni przyjęli bardzo aktualne Oświadczenie w 80. rocznicę Zbrodni Wołyńskiej, składając hołd ofiarom wydarzeń na Wołyniu i śmieci Polaków, ale też mając w pamięci tych Ukraińców, którzy nieśli Polakom pomoc, niejednokrotnie narażając własne życie – podkreślił przewodniczący Sejmiku Arkadiusz Bąk. 11 lipca obchodzony jest Narodowy Dzień Pamięci Ofiar Ludobójstwa na Wołyniu. – Stanowisko zostało przyjęte przez Sejmik jednogłośnie, przez aklamację, w dużej mierze jest przypomnieniem naszej uchwały podjętej 10 lat temu. Przegłosowanie tego dokumentu nie jest próbą podjęcia jakiejkolwiek dyskusji w interesie rosyjskiego agresora, nie jest próbą skłócenia Ukraińców i Polaków. Uważamy, że zamordowanym na Wołyniu rodakom winniśmy pamięć, cześć.

Przewodniczący Sejmiku gorąco zaprosił wszystkich mieszkańców do udziału w uroczystościach 12 lipca w Michniowie, w obchodach 80. rocznicy pacyfikacji wsi.

– Jest to upamiętnienie zamordowanych w całym kraju mieszkańców polskich wsi, prześladowanych przez hitlerowskich prześladowców podczas II wojny światowej. Michniów jest szczególnym miejscem naszej pamięci. Zapraszamy do udziału we mszach świętych, wspólnym wspominaniu ofiar, zachęcamy do obecności w Michniowie – dodał Arkadiusz Bąk.

Arkadiusz Bąk omówił także zagadnienia związane z bieżącą pracą Sejmiku. Jak poinformował, 6 lipca br. do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach przekazana została uchwała podjęta przez Sejmik 29 czerwca br., dotycząca nieudzielenia absolutorium Zarządowi Województwa. RIO ma 14 dni na wyrażenie opinii, zbadawszy tryb podjęcia uchwały od strony formalnej i materialnej.

– Do 20 lipca br. powinniśmy otrzymać taką opinię, wówczas Komisja Rewizyjna Sejmiku będzie przedstawiała uchwałę w sprawie odwołania Zarządu Województwa – powiedział przewodniczący Sejmiku. – Oczekujemy również na opinię wojewody świętokrzyskiego w sprawie podjętej uchwały Sejmiku Województwa w sprawie nieudzielenia wotum zaufania Zarządowi. Wojewoda ma 30 dni na stwierdzenie ważności lub nieważności tej uchwały. Przynajmniej do chwili otrzymania opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie podjętej uchwały nie zamierzam zwoływać sesji Sejmiku, co oznacza, że taka informacja będzie przedstawiona nie wcześniej niż 20 lipca.