Zobaczył otwarte okno i potraktował to jako okazję

0

Nawet na 10 lat za kraty może trafić 54 – letni kielczanin podejrzany o kradzież rozbójniczą dokonaną na 73 – latce. Rzecz działa się w miniony poniedziałek na jednym z kieleckich osiedli. Mężczyzna do mieszkania wszedł przez otwarte okno. Z jego wnętrza ukradł pieniądze. Aby utrzymać się w ich posiadaniu odepchnął seniorkę, która próbowała go powstrzymać.

W poniedziałkowe popołudnie do jednego z mieszkań w osiedlu Legionów przez otwarte okno wszedł mężczyzna. Z pokoju zabrał łącznie 350 złotych w gotówce. Część utraconych pieniędzy złodziej wyciągnął z portfela, który leżał w pokoju na łóżku nieopodal okna. Gdy mężczyzna kierował się już do drzwi frontowych, do pokoju weszła 73-letnia właścicielka. Kobieta próbowała zatrzymać złodzieja jednak ten ją odepchnął i uciekł. Dzień później o całym zdarzeniu policjantów z Komisariatu Policji III w Kielcach poinformował bliski okradzionej kobiety. Funkcjonariusze zajęli się sprawą i po analizie zgromadzonego materiału w krótkim czasie od zgłoszenia zatrzymali 56- letniego mieszkańca Kielc. Mężczyzna teraz za swoje zachowanie odpowie przed sądem. Za kradzież rozbójniczą może mu grozić kara do 10 lat pozbawienia wolności.  

Opr. MPK

Źródło KMP w Kielcach

Ogólnopolska awaria systemu SI CEPiK – utrudnienia w rejestracji pojazdów

0

Uprzejmie informujemy, że w systemie SI CEPiK wystąpiła awaria. Trwają prace mające na celu jak najszybsze naprawienie problemu. W związku z powyższym w Wydziale Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Kielcach występują utrudnienia w rejestracji pojazdów. 

Czekamy na usunięcie awarii w systemie krajowym SI CEPiK.

Za utrudnienia przepraszamy.

Zasady zachowania podczas burz

0

Lato obfituje w ekstremalne zjawiska pogodowe. Letnie burze są bardzo niebezpieczne, następuje jedno lub kilka nagłych wyładowań atmosferycznych (piorunów). Wyładowania występują zarówno pomiędzy chmurami, jak i między chmurą a ziemią. Burze mogą przynieść chwilami intensywne opady deszczu, silniejszy wiatr oraz grad. 

W czasie burzy najbezpieczniej jest zostać wewnątrz budynku. Jednak jeśli znajdujemy się na zewnątrz i zauważymy, że chmury zaczynają się piętrzyć i mają ciemną podstawę jest to sygnał ryzyka rozwoju chmur burzowych. W takiej sytuacji należy uważnie obserwować sytuacje, żeby odpowiednio wcześnie znaleźć schronienie.

Zasady zachowania podczas burzy poza domem:

  • jak najszybciej znaleźć bezpieczne schronienie,
  • unikać przebywania pod drzewami,
  • unikać przebywania na otwartej przestrzeni,
  • jeżeli znaleźliśmy się na otwartej przestrzeni – znaleźć, o ile to możliwe, obniżenie terenu (starajmy się nie być najwyższym punktem) i kucnąć (nie siadać i nie kłaść się) ze złączonymi i podciągniętymi pod siebie nogami. Nogi powinny być złączone, ponieważ w przypadku uderzenia pioruna, na skutek powstania różnicy napięć (tzw. napięcia krokowego) może dojść do przepływu prądu między stopami,
  • jeżeli pływamy w wodzie lub znajdujemy się na łodzi wyjść na brzeg i oddalić się od wody, gdyż jest ona doskonałym przewodnikiem elektrycznym,
  • unikać dotykania przedmiotów zrobionych z metalu oraz przebywania w ich pobliżu – przedmioty metalowe mogą „przyciągać” pioruny,
  • pozostać w samochodzie (jeżeli jesteśmy akurat w podróży) – samochód stanowi dobrą ochronę przed uderzeniem pioruna,
  • natychmiast przykucnąć jeżeli czujemy ładunki elektryczne w powietrzu, a włosy „stają nam dęba”,
  • osoby przebywające w grupie na otwartej przestrzeni powinny się rozproszyć na odległość kilkudziesięciu metrów, aby w przypadku uderzenia pioruna część grupy mogła udzielić pomocy porażonym,
  • jeżeli widzisz zwisające przewody elektryczne, natychmiast powiadom odpowiednie służby. Pod żadnym pozorem do nich nie podchodź.

Jeżeli burza zastanie nas nad wodą:
Woda jest bardzo dobrym przewodnikiem elektrycznym, dlatego przebywanie w niej podczas burzy związane jest z ogromnym ryzykiem porażenia piorunem. Dotyczy to zarówno porażenia bezpośredniego – piorun trafia w człowieka, jak i pośredniego – piorun uderza w lustro wody rażąc tym samym osoby, które się w niej znajdują. Poniżej wskazówki jak należy zachować się nad wodą podczas burzy:

  • jeżeli pływasz, natychmiast wyjdź na brzeg, oddal się od wody i znajd bezpieczne schronienie,
  • jeżeli jesteś na łodzi, jak najszybciej przycumuj do brzegu.  Oprócz ryzyka uderzenia pioruna, istnieje niebezpieczeństwo powstania szkwału,
  • wędkując, zwiń wędki i połóż się na ziemi. Nie wolno ich stawia na sztorc, gdyż włókno węglowe jest bardzo dobrym przewodnikiem,
  • jeżeli nie masz bezpiecznego schronienia, przykucnij ze złączonymi nogami. Nogi powinny by złączone, ponieważ w przypadku uderzenia pioruna, na skutek powstania różnicy napięcia (tzw. napięcia krokowego) może doj do przepływu prądu między stopami i porażenia

Burza w górach:
Burza w grach jest szczególnie niebezpieczna. Uderzenia pioruna zdarzają nie tylko na szczytach. W polskich grach burze najczęściej występują w czerwcu i lipcu w godzinach południowych. Gdy zauważysz oznaki zbliżającej się burzy, jak najszybciej zejdź najbliższym szlakiem z grani lub ze szczytu w dolinę. Nie zwlekaj ani chwili, ponieważ piorun może uderzy nie tylko bezpośrednio pod burzową chmurą, ale i w odległości kilku kilometrów od jej krawędzi – przy czystym niebie i świecącym słońcu. Dzieje się tak wtedy, gdy mamy do czynienia z wyładowaniem dodatnim. Wychodzi ono z górnych warstw chmury burzowej (tzw. kowadła) i przebywa długą drogę do ujemnie naładowanych partii ziemi. To wyładowania znacznie potężniejsze i niebezpieczniejsze niż wyładowania ujemne. Potrafią uderzy w obiekty oddalone nawet o 50-80 km od chmury burzowej. To do nich odnosi się określenie „grom z jasnego nieba”- to one są najbardziej nieprzewidywalne!

Wskazówki jak zachować się w górach podczas burzy:

  • nie chowaj się do mokrych żlebów lub pod skalne okapy, ani nie opieraj się o skałę,
  • usiądź na plecaku i podkurczając nogi, zwiń się „w kłębek”,
  • zabezpiecz się przed deszczem, aby unikać wychłodzenia,
  • jeżeli jesteś w grupie – rozproszcie się. Nie siadajcie obok siebie! Jest to istotne, ponieważ w przypadku uderzenia pioruna jest szansa, że nie wszystkie osoby zostaną porażone i będą mogły wezwać pomoc.

Jeżeli podczas burzy przebywamy w domu należy:

  • unikać używania sprzętów elektrycznych i elektronicznych zasilanych z sieci (suszarki do włosów, miksery itp.), ponieważ korzystanie z tych urządzeń, w przypadku uderzenia pioruna w naziemną sieć elektroenergetyczną, grozi porażeniem impulsem rozchodzącym się w przewodach instalacji elektrycznej,
  • odłączyć od sieci elektroniczny sprzęt domowy (sprzęt RTV, komputery) – to uchroni go przed uszkodzeniem w przypadku tzw. przepięcia, będącego skutkiem uderzenia pioruna w infrastrukturę elektroenergetyczną,
  • przygotować latarkę z bateriami, na wypadek przerw w dostawie prądu,
  • jeżeli widzisz iskrzenie domowej instalacji elektrycznej, popalone przewody lub czujesz swąd – wyłącz elektryczność oraz gaz i natychmiast wezwij odpowiednie służby techniczne.

Pierwsza pomoc w przypadku porażenia piorunem:

  • zapewnij sobie bezpieczeństwo,
  • natychmiast wezwij pomoc,
  • w oczekiwaniu na przyjazd ratunków zbadaj stan poszkodowanego (nie grozi ci porażenie przez kontakt):
  • sprawdź czy poszkodowany oddycha i czy tętno jest wyczuwalne:
  • jeśli nie oddycha, ale ma tętno, rozpocznij sztuczne oddychanie metodą usta-usta;
  • jeśli tętno jest niewyczuwalne rozpocznij masaż (do przyjazdu ratowników lub do przywrócenia akcji serca);
  • zostań z ofiarą do momentu przybycia pomocy, wspieraj ją psychicznie.

Źródło: gov.pl/rcb.gov.pl

Wprowadzenie nazw ulic na terenie miejscowości POLICHNO

0

 

Wychodząc naprzeciw potrzebom mieszkańców, Burmistrz Gminy i Miasta Chęciny podejmuje działania konsultacyjne zmierzające do wprowadzenia nazw ulic na terenie miejscowości POLICHNO, co w wyniku realizacji tego procesu administracyjnego będzie się wiązało z wprowadzeniem zmiany numeracji porządkowej budynków mieszkalnych i użytkowych.

Ciągły i dynamiczny rozwój gminy Chęciny wymusza przeprowadzenie trudnej operacji zmierzającej do uporządkowania numeracji budynków. Zwiększająca się liczba budynków na terenie miejscowości Polichno spowodowała trudności z ustalaniem numerów porządkowych dla nowo wybudowanych obiektów. Występujące w ostatnim czasie w naszej Gminie silne tendencje urbanistyczne: intensywna jednorodzinna zabudowa mieszkaniowa, przekształcanie gruntów dotychczas użytkowanych rolniczo w tereny przeznaczone pod zabudowę mieszkaniową, liczne podziały i w konsekwencji powstawanie nowych działek ewidencyjnych spowodowały trudności administracyjne w oznaczaniu nieruchomości numerami porządkowymi według logicznego schematu.

Coraz częściej zdarza się niestety, iż do domów nie mogą trafić służby ratownicze takie jak pogotowie, straż pożarna, policja, od których zależy bezpieczeństwo i niejednokrotnie życie mieszkańców. Nadanie nazw ulic oraz uporządkowanie numeracji znacznie poprawi bezpieczeństwo oraz ułatwi poruszanie się po miejscowości nie tylko osobom przyjezdnym, ale głównie karetkom pogotowia ratunkowego oraz kurierom, którzy często nie znają topografii terenu.

Nadanie nazw ulic wiąże się jednak ze zmianami numeracji budynków. Jest to przedsięwzięcie wymagające ze strony Gminy zaangażowania znacznych środków finansowych oraz zasobów ludzkich, gdyż niektóre zmiany będą przez administrację dokonywane „z urzędu” (np. zameldowanie, deklaracje w sprawie gospodarowania odpadami).  Również po stronie mieszkańców i podmiotów prowadzących działalność gospodarczą przy danej ulicy zaistnieje konieczność dokonania różnych zmian administracyjnych. Dlatego też tego rodzaju działania, choć są bardzo potrzebne, muszą być dokonywane w przypadkach obiektywnie uzasadnionych. Większość zmian jest ustawowo zwolniona z opłat dla mieszkańców w ramach funkcjonowania administracji, niemniej jednak z wprowadzeniem nazw ulic mogą pojawić się z tym związane pewne mniej lub bardziej czasochłonne działania (np. poinformowania różnych podmiotów – urząd skarbowy, ZUS, bank, dostawcy energii, przedszkole czy szkoła poza gminą itp.). Mogą się również pojawić koszty finansowe, szczególnie w sektorze poza publicznym (np. koszty zdjęć do dokumentów, pieczątek, szyldów czy reklam, oznaczenia budynku).

W związku z powyższym, w przypadku nadania nazwy ulicy, mieszkańcy powinni podjąć następujące czynności:

1. Urząd Skarbowy w Kielcach– osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej zgłaszają zmianę przy najbliższym kontakcie z Urzędem Skarbowym, np. przy składaniu zeznania podatkowego za rok poprzedni podając nową nazwę ulicy. Można także wypełnić zgłoszenie aktualizacyjne ZAP 3.

2. Zakład Ubezpieczeń Społecznych – osoby pobierające świadczenia powinny zgłosić zmianę danych adresowych na formularzu lub w dowolnej formie pisemnej do ZUS.

3. Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej – przedsiębiorca jest zobowiązany złożyć wniosek o zmianę wpisu do CEIDG w najbliższym urzędzie gminy osobiście, listem poleconym lub on-line (w przypadku przesłania wniosku listem poleconym powinien być on opatrzony własnoręcznym podpisem wnioskodawcy potwierdzonym przez notariusza) zgodnie z obowiązującymi przepisami, w terminie najpóźniej 7 dni od dnia zmiany danych.

Zakres zmiany powinien obejmować rubryki, w których należy dokonać zmiany nazwy ulicy:

  • adres zamieszkania,
  • adres zameldowania,
  • adres głównego miejsca wykonywania działalności gospodarczej,
  • adres do doręczeń,
  • adres dodatkowego miejsca wykonywania działalności gospodarczej,
  • adres przechowywania dokumentacji rachunkowej.

Wszelkie czynności wykonywane w CEIDG są BEZPŁATNE.

4. Dostawca energii elektrycznej i gazu – osoby będące klientami powinny zmianę danych adresowych zgłosić do właściwego dostawcy.

5. Urząd Gminy i Miasta w Chęcinach oraz podległe mu instytucje naniosą zmiany „z urzędu”.

6. Banki – należy zgłosić zmianę nazwy ulicy osobiście.

Dla informacji podaje się również, że kwestia ponoszenia kosztów zmiany dokumentów przez mieszkańców w sytuacji zmiany nazwy ulic kształtuje się następująco:

  • Dowody osobiste – posiadacz dowodu osobistego wydanego według starego wzoru, nie ma obowiązku wymiany dowodu na nowy. Nowe dowody nie posiadają już adresu zameldowania, a wszelkie instytucje (np. banki), które potrzebują pozyskać od petenta potwierdzenie zameldowania wymagają aktualnie zaświadczeń wydawanych przez właściwe urzędy.
  • Paszporty – zmiana nazwy ulicy nie wpływa również na konieczność wymiany paszportów, gdyż paszport nie zawiera adresu właściciela.
  • Prawo jazdy – nie podlegają wymianie w przypadku zmiany adresu zamieszkania posiadacza dokumentu, jednakże z uwagi na art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 roku o kierujących pojazdami (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 622) osoby posiadające prawo jazdy mają obowiązek zawiadomić Starostę o zmianie adresu zamieszkania w terminie 30 dni od dnia zaistnienia tego zdarzenia.
  • Dowody rejestracyjne – właściciel pojazdu ma obowiązek złożyć do organu rejestracyjnego wniosek o wydanie nowego dowodu rejestracyjnego w przypadku zmiany stanu faktycznego w zakresie danych obecnego właściciela w terminie 30 dni od dnia, w którym nastąpiła zmiana.  Koszt wymiany dowodu rejestracyjnego wynosi:

–        z pozwoleniem czasowym 73,50 zł,

–        bez pozwolenia czasowego 54,50 zł

  • Tabliczki z nową nazwą ulicy – właściciele nieruchomości zabudowanych poniosą koszty wykonania nowych tabliczek bądź napisów na nieruchomości zgodnych z nową nazwą ulicy, które są obowiązani umieścić na nieruchomości w widocznym miejscu, zgodnie z obowiązującymi przepisami.

W okresie do 29 września 2023 roku mieszkańcy miejscowości Polichno mogą zgłaszać swoje uwagi i spostrzeżenia, co do rozpoczętego procesu, jak również ewentualnie propozycje nazw ulic.

Mieszkańcy mogą swoje propozycje zgłaszać:

  • w formie papierowej na adres: Urząd Gminy i Miasta w Chęcinach,
    Plac 2 Czerwca 4, 26-060 Chęciny (rozpatrywane będą tylko te propozycje, które wpłyną do Urzędu Gminy i Miasta w Chęcinach do dnia 29.09.2023 r. r. do godz. 15.15).
  • w formie elektronicznej poprzez Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej (ePUAP) na adres skrzynki ePUAP /checiny/skrytka (https://epuap.gov.pl/) przy użyciu podpisu potwierdzonego profilem zaufanym.
  • na adres poczty elektronicznej: gmina@checiny.pl (podpisany skan formularza)
  •  w Urzędzie Gminy i Miasta w Chęcinach przyPlacu 2 Czerwca 4, 26-060 Chęciny, dozlokalizowanej przy wejściu do budynku opisanej skrzynki.

Zgłoszenia nazw ulic przez mieszkańców będą stanowiły podstawę do ustalenia określonej nazwy. Nadanie nazwy ulicy nastąpi w formie uchwały Rady Miejskiej w Chęcinach, która podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego

 

- 2023polichno_drogi_mapa_ulice.jpg

 


ANKIETA

  • ankieta online:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfAwhVqiNip1xoQMag0LLS1tS6ah4sKikPdEQweDZ_sLJ8pMg/viewform

 

.

Wprowadzenie nazw ulic na terenie miejscowości BOLMIN

0

 

Wychodząc naprzeciw potrzebom mieszkańców, Burmistrz Gminy i Miasta Chęciny podejmuje działania konsultacyjne zmierzające do wprowadzenia nazw ulic na terenie miejscowości BOLMIN, co w wyniku realizacji tego procesu administracyjnego będzie się wiązało z wprowadzeniem zmiany numeracji porządkowej budynków mieszkalnych i użytkowych. Proces ten, spowoduje, iż wprowadzona zostanie jednolita numeracja porządkowa dla całego obrębu geodezyjnego Bolmin (nie będzie odrębnej numeracji adresowej dla istniejących przysiółków i kolonii)

Ciągły i dynamiczny rozwój gminy Chęciny wymusza przeprowadzenie trudnej operacji zmierzającej do uporządkowania numeracji budynków. Zwiększająca się liczba budynków na terenie miejscowości Bolmin, Jedlnica, Milechowy i Wymysłów spowodowała trudności z ustalaniem numerów porządkowych dla nowo wybudowanych obiektów. Występujące w ostatnim czasie w naszej Gminie silne tendencje urbanistyczne: intensywna jednorodzinna zabudowa mieszkaniowa, przekształcanie gruntów dotychczas użytkowanych rolniczo w tereny przeznaczone pod zabudowę mieszkaniową, liczne podziały i w konsekwencji powstawanie nowych działek ewidencyjnych spowodowały trudności administracyjne w oznaczaniu nieruchomości numerami porządkowymi według logicznego schematu.

Coraz częściej zdarza się niestety, iż do domów nie mogą trafić służby ratownicze takie jak pogotowie, straż pożarna, policja, od których zależy bezpieczeństwo i niejednokrotnie życie mieszkańców. Nadanie nazw ulic oraz uporządkowanie numeracji znacznie poprawi bezpieczeństwo oraz ułatwi poruszanie się po miejscowości nie tylko osobom przyjezdnym, ale głównie karetkom pogotowia ratunkowego oraz kurierom, którzy często nie znają topografii terenu.

Nadanie nazw ulic wiąże się jednak ze zmianami numeracji budynków. Jest to przedsięwzięcie wymagające ze strony Gminy zaangażowania znacznych środków finansowych oraz zasobów ludzkich, gdyż niektóre zmiany będą przez administrację dokonywane „z urzędu” (np. zameldowanie, deklaracje w sprawie gospodarowania odpadami).  Również po stronie mieszkańców i podmiotów prowadzących działalność gospodarczą przy danej ulicy zaistnieje konieczność dokonania różnych zmian administracyjnych. Dlatego też tego rodzaju działania, choć są bardzo potrzebne, muszą być dokonywane w przypadkach obiektywnie uzasadnionych. Większość zmian jest ustawowo zwolniona z opłat dla mieszkańców w ramach funkcjonowania administracji, niemniej jednak z wprowadzeniem nazw ulic mogą pojawić się z tym związane pewne mniej lub bardziej czasochłonne działania (np. poinformowania różnych podmiotów – urząd skarbowy, ZUS, bank, dostawcy energii, przedszkole czy szkoła poza gminą itp.). Mogą się również pojawić koszty finansowe, szczególnie w sektorze poza publicznym (np. koszty zdjęć do dokumentów, pieczątek, szyldów czy reklam, oznaczenia budynku).

W związku z powyższym, w przypadku nadania nazwy ulicy, mieszkańcy powinni podjąć następujące czynności:

1. Urząd Skarbowy w Kielcach– osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej zgłaszają zmianę przy najbliższym kontakcie z Urzędem Skarbowym, np. przy składaniu zeznania podatkowego za rok poprzedni podając nową nazwę ulicy. Można także wypełnić zgłoszenie aktualizacyjne ZAP 3.

2. Zakład Ubezpieczeń Społecznych – osoby pobierające świadczenia powinny zgłosić zmianę danych adresowych na formularzu lub w dowolnej formie pisemnej do ZUS.

3. Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej – przedsiębiorca jest zobowiązany złożyć wniosek o zmianę wpisu do CEIDG w najbliższym urzędzie gminy osobiście, listem poleconym lub on-line (w przypadku przesłania wniosku listem poleconym powinien być on opatrzony własnoręcznym podpisem wnioskodawcy potwierdzonym przez notariusza) zgodnie z obowiązującymi przepisami, w terminie najpóźniej 7 dni od dnia zmiany danych.

Zakres zmiany powinien obejmować rubryki, w których należy dokonać zmiany nazwy ulicy:

  • adres zamieszkania,
  • adres zameldowania,
  • adres głównego miejsca wykonywania działalności gospodarczej,
  • adres do doręczeń,
  • adres dodatkowego miejsca wykonywania działalności gospodarczej,
  • adres przechowywania dokumentacji rachunkowej.

Wszelkie czynności wykonywane w CEIDG są BEZPŁATNE.

4. Dostawca energii elektrycznej i gazu – osoby będące klientami powinny zmianę danych adresowych zgłosić do właściwego dostawcy.

5. Urząd Gminy i Miasta w Chęcinach oraz podległe mu instytucje naniosą zmiany „z urzędu”.

6. Banki – należy zgłosić zmianę nazwy ulicy osobiście.

Dla informacji podaje się również, że kwestia ponoszenia kosztów zmiany dokumentów przez mieszkańców w sytuacji zmiany nazwy ulic kształtuje się następująco:

  • Dowody osobiste – posiadacz dowodu osobistego wydanego według starego wzoru, nie ma obowiązku wymiany dowodu na nowy. Nowe dowody nie posiadają już adresu zameldowania, a wszelkie instytucje (np. banki), które potrzebują pozyskać od petenta potwierdzenie zameldowania wymagają aktualnie zaświadczeń wydawanych przez właściwe urzędy.
  • Paszporty – zmiana nazwy ulicy nie wpływa również na konieczność wymiany paszportów, gdyż paszport nie zawiera adresu właściciela.
  • Prawo jazdy – nie podlegają wymianie w przypadku zmiany adresu zamieszkania posiadacza dokumentu, jednakże z uwagi na art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 roku o kierujących pojazdami (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 622) osoby posiadające prawo jazdy mają obowiązek zawiadomić Starostę o zmianie adresu zamieszkania w terminie 30 dni od dnia zaistnienia tego zdarzenia.
  • Dowody rejestracyjne – właściciel pojazdu ma obowiązek złożyć do organu rejestracyjnego wniosek o wydanie nowego dowodu rejestracyjnego w przypadku zmiany stanu faktycznego w zakresie danych obecnego właściciela w terminie 30 dni od dnia, w którym nastąpiła zmiana.  Koszt wymiany dowodu rejestracyjnego wynosi:

–        z pozwoleniem czasowym 73,50 zł,

–        bez pozwolenia czasowego 54,50 zł

  • Tabliczki z nową nazwą ulicy – właściciele nieruchomości zabudowanych poniosą koszty wykonania nowych tabliczek bądź napisów na nieruchomości zgodnych z nową nazwą ulicy, które są obowiązani umieścić na nieruchomości w widocznym miejscu, zgodnie z obowiązującymi przepisami.

W okresie do 29 września 2023 roku mieszkańcy miejscowości Bolmin, Jedlnica, Milechowy i Wymysłów mogą zgłaszać swoje uwagi i spostrzeżenia, co do rozpoczętego procesu, jak również ewentualnie propozycje nazw ulic.

Mieszkańcy mogą swoje propozycje zgłaszać:

  • w formie papierowej na adres: Urząd Gminy i Miasta w Chęcinach,
    Plac 2 Czerwca 4, 26-060 Chęciny (rozpatrywane będą tylko te propozycje, które wpłyną do Urzędu Gminy i Miasta w Chęcinach do dnia 29.09.2023 r. r. do godz. 15.15).
  • w formie elektronicznej poprzez Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej (ePUAP) na adres skrzynki ePUAP /checiny/skrytka (https://epuap.gov.pl/) przy użyciu podpisu potwierdzonego profilem zaufanym.
  • na adres poczty elektronicznej: gmina@checiny.pl (podpisany skan formularza)
  • w Urzędzie Gminy i Miasta w Chęcinach przyPlacu 2 Czerwca 4, 26-060 Chęciny, dozlokalizowanej przy wejściu do budynku opisanej skrzynki.

Zgłoszenia nazw ulic przez mieszkańców będą stanowiły podstawę do ustalenia określonej nazwy. Nadanie nazwy ulicy nastąpi w formie uchwały Rady Miejskiej w Chęcinach, która podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego.

 

 

- 2023mapabolminulice.jpg

 


 

Ankieta

  • ankieta online:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSf3ZugcEWrzRSxESW-eFoBKjNOzuMyuq-CAkrAmPOv-G_4UHg/viewform?usp=sharing

 

Będzie nowa droga łącząca Osiedle Sosnówka z ulicą Partyzantów w Chęcinach. Realizację inwestycji wesprze rządowe dofinansowanie

0

Na ten odcinek drogi mieszkańcy czekali od dawna. Połączy on Osiedle Sosnówka z ulicą Partyzantów i będzie stanowił alternatywny oraz komfortowy dojazd dla mieszkańców. Na budowę łącznika o długości ponad pół kilometra pozyskano wysokie rządowe dofinansowanie w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Została już podpisana umowa z wykonawcą.

Łącznik od Osiedla Sosnówka do ulicy Partyzantów jest częściowo zarośnięty, a co za tym idzie nieprzejezdny. Natomiast w miejscu, gdzie istnieją domy droga jest bardzo zniszczona, a powstałe dziury i wyrwy mocno utrudniają przejazd. To jednak ma się zmienić. Gmina planuje budowę drogi, która połączy Osiedle Sosnówka z ulicą Partyzantów. Na realizację tej inwestycji władze Gminy i Miasta Chęciny już pozyskały blisko 2,2 mln złotych rządowego dofinansowania z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. – Dzięki budowie tej drogi mieszkańcy Osiedla Sosnówka będą mieli łatwiejszy dojazd chociażby do ośrodka zdrowia, do żłobka i przedszkola, a także do hali widowiskowo-sportowej czy też do parku. Również uczniowie uczęszczający do szkoły podstawowej będą mieć bezpieczny skrót. Będzie to doskonały skrót do wielu obiektów użyteczności publicznej. Od strony centrum droga ta ułatwi i skróci też dojazd. Pozyskane na ten cel wysokie dofinansowanie pozwoli nam zrealizować tą inwestycję znacznie szybciej i kompleksowo – zaznacza burmistrz Robert Jaworski.

Wszystko wskazuje na to, że mieszkańcy doczekają się nowej drogi, dzięki której ułatwiony będą mieć dojazd do wielu ważnych miejsc. Bezpieczny dojazd będą mieć nie tylko mieszkańcy, ale też służby porządkowe czy służby ratownictwa medycznego.

Poza nową drogą, w ramach inwestycji wybudowany będzie tu także jednostronny chodnik, który umożliwi mieszkańcom Osiedla Sosnówka bezpieczne dojście do centrum miasta, czy też spacery między innymi do parku miejskiego w Chęcinach. Poza tym, budowa nowej drogi otworzy w tym miejscu nowe tereny budowlane. Przetarg na wyłonienie wykonawcy długo wyczekiwanej przez mieszkańców inwestycji został już rozstrzygnięty i podpisano umowę z wykonawcą.

Nowa droga wraz z jednostronnym chodnikiem powstanie na długości 570 metrów. Blisko 2,2 mln złotych budowy drogi pokryje rządowe wsparcie.

 

Na krajówce staną drogowskazy do najważniejszych chęcińskich zabytków i ciekawych atrakcji

0

Już niebawem turyści będą mogli łatwiej trafić do chęcińskich zabytków. A to za sprawą oznakowania, jakie ma stanąć przy drodze krajowej. Znaki będą informowały o zjazdach do najważniejszych zabytków i ciekawych miejsc znajdujących się na terenie Gminy i Miasta Chęciny.

O ustawienie przy drodze krajowej drogowskazów kierujących do najważniejszych chęcińskich zabytków i miejsc wartych zobaczenia w gminie Chęciny mocno zabiegał burmistrz Gminy i Miasta Chęciny, Robert Jaworski. – Gmina i Miasto Chęciny od dawna stawia na szeroko zakrojoną promocję. Mamy nie tylko jedne z najpiękniejszych zabytków w regionie, które każdego roku ściągają tysiące turystów, ale mamy też liczne szlaki turystyczne i ścieżki rowerowe, prowadzące malowniczymi zakątkami naszej gminy, która położona jest na terenie wyjątkowo atrakcyjnym pod względem przyrodniczo-krajobrazowym. Ustawione na drodze krajowej znaki wskazujące zjazd do wszystkich najbardziej atrakcyjnych zabytków i miejsc położonych na naszym terenie będą kolejną doskonałą formą ich promocji. Ułatwi to też turystom dojazd do naszych zabytków i innych atrakcji – mówi burmistrz Gminy i Miasta Chęciny, Robert Jaworski. – Od lat zabiegaliśmy, aby na węźle w Chęcinach pojawił się znak informujący o zjeździe do Chęcin, a nie do Małogoszcza. Jest to jednak droga krajowa i przepisy na to nie pozwalają. Wiem, że te znaki turystyczne może nie do końca spełnią oczekiwania, ale w znaczący sposób pomogą turystom w łatwiejszym dotarciu do naszych zabytków – dodaje burmistrz.

Oznakowanie zabytków stanie nie tylko przy drodze krajowej przebiegającej przez gminę Chęciny. Drogowskazy do zabytków i ciekawych atrakcji pojawią się w całym regionie świętokrzyskim. Wszystko dzięki staraniom prezesa Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego, radnego Sejmiku Marcina Piętaka oraz wiceministra spraw zagranicznych Piotra Wawrzyka, który przekonał Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad do wyrażenia zgody na ustawienie znaków E 22 B w miejscach o szczególnym znaczeniu turystycznym ważnym dla promocji i rozwoju turystyki w regionie.     Zdaniem wiceministra Piotra Wawrzyka, drogowskazy przyczynią się do zwiększenia liczby turystów. – Część turystów do tej pory omijała wiele wyjątkowych miejsc z uwagi na brak wskazania kierunku dojazdu. Dzięki oznakowaniu dojdzie do zwiększenia liczby turystów odwiedzających nasz piękny region świętokrzyski, co w konsekwencji doprowadzi do zwiększenia ruchu turystycznego – zaznacza wiceminister Piotr Wawrzyk.

 - dji_0435.jpg

- 356330186_661170779381240_1625156546315238301_n.jpg