Badanie ankietowe GUS – Zintegrowane statystyki dotyczące gospodarstw rolnych.

0

Od 1 czerwca do 14 sierpnia br. na terenie całej Polski trwają rolne badania ankietowe: Zintegrowane statystyki dotyczące gospodarstw rolnych (R-SGR) oraz Badanie pogłowia świń oraz produkcji żywca wieprzowego (R-ZW-S).

Od 19 czerwca do 14 sierpnia br. przeprowadzane są wywiady telefoniczne oraz wywiady bezpośred-nie. Osoby fizyczne, których gospodarstwa rolne zostały wylosowane do ww. badań mogą przekazać dane poprzez rozmowę z ankieterem w trakcie wywiadu telefonicznego lub kontaktu bezpośredniego, w terminie od 19 czerwca do 14 sierpnia 2023 r. Osoby prawne i jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej mogą udzielić wymaganych informacji poprzez rozmowę z ankieterem w trakcie wywiadu telefonicznego, w terminie od 19 czerwca do 14 sierpnia 2023 r.

Aby dowiedzieć się więcej na temat badań ankietowych zapraszamy na nową witrynę internetową: badania ankietowe.stat.gov.pl. Użytkownicy znajdą tu najważniejsze informacje na temat m.in.: aktualnie realizowanych przez GUS badań ankietowych, ochrony danych zbieranych podczas wywiadów oraz sposobów weryfikacji tożsa-mości ankieterów statystycznych – pracowników urzędów statystycznych. Opublikowana strona jest odpowiedzią na pytania najczęściej zadawane przez respondentów, ułatwia proces poszukiwania informacji w zakresie badań ankietowych, a także uwierzytelnia pracę Głównego Urzędu Statystycznego w czasach szerzącej się dezinformacji. Zachęcamy do odwiedzenia nowej strony internetowej oraz udziału w badaniach.

Link do pobrania notki prasowej

Kobieta podejrzewana o kradzież z włamaniem zatrzymana przed zgłoszeniem przestępstwa

0

Wczoraj mundurowi z Komisariatu Policji w Stopnicy zatrzymali 35 – letnią mieszkankę gminy Pacanów, którą podejrzewają o kradzież z włamaniem. Jak ustalili stróże prawa, do popełnienia przestępstwa miało dojść w minioną niedzielę. Kobieta do wnętrza domu w gminie Pacanów miała się dostać po wybiciu szyby w oknie. Za kradzież z włamaniem kodeks karny przewiduje nawet do 10 lat pozbawienia wolności.

Funkcjonariusze z Komisariatu Policji w Stopnicy ustalili wczoraj, że w jednym z domów w gminie Pacanów doszło do kradzieży z włamaniem. Do popełnienia przestępstwa miało dojść w godzinach wieczornych w ubiegłą niedzielę. Ustalili także, że tego przestępstwa mogła dokonać 35 – letnia kobieta. Stróże prawa natychmiast pojechali do miejsca jej zamieszkania. Kobieta opowiedziała mundurowym, że do domu dostała się po wybiciu szyby w oknie. W jednym z pokojów zauważyła telefon komórkowy, którego jednak nie zabrała, lecz przeniosła w inne miejsce i przygotowała do wyniesienia.

Następnie policjanci udali się na miejsce włamania. Tam przyjęli od właścicielki domu zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa. Odnaleźli ukryty telefon, który został rozpoznany przez 46 – letniego pokrzywdzonego jako jego własność. 35 – latka została zatrzymana i trafiła do policyjnej celi. Dzisiaj będzie składać wyjaśnienia w tej sprawie.   

Ustawodawca za kradzież z włamaniem przewiduje karę nawet do 10 lat pozbawienia wolności.

Opr. TP

Źródło: KPP w Busku – Zdroju

Nowości w aplikacji mObywatel 2.0.

0

Aplikacja to nie tylko na cyfrowy mDowód. Nowe funkcje rozbudowano o ePłatności, które pozwalają na wygodną płatność BLIKIEM oraz opcje Bezpieczny autobus, która pozwala sprawdzić czy autobus, którym podróżujemy jest w pełni sprawny technicznie. Z mDowodu skorzystamy prawie wszędzie. 

W aplikacji dostępne będą również cyfrowe dokumenty lokalne – usługi i ulgi w Twojej okolicy. Każdy samorząd będzie mógł bezpłatnie włączyć do aplikacji swoje dokumenty, np. kartę mieszkańca, karty potwierdzające przynależność do lokalnych klubów sportowych, klubów seniora itd.

Nowy dokument nie przyda się nam jedynie w przypadkach, gdy załatwiamy: sprawę w bankach (będzie to możliwe już od 1 września 2023r.), składając wniosek o nowy dowód osobisty i przekraczając granice kraju.

7 sierpnia w aplikacji mObywatel pojawią się kolejne zmiany – tymczasowe prawo jazdy, które pozwoli po pozytywnym egzaminie na prawo jazdy korzystać z niego, czekając na wydanie tradycyjnego dokumentu. Tymczasowy dokument elektroniczny jest równoznaczny z tradycyjnym plastikowym dokumentem. Przez aplikacje wygodnie zalogujemy się do serwisów publicznych, np.: e-Urząd Skarbowy, ZUS, PUE czy IKP. Wystarczy zeskanować kod QR na ekranie aplikacji.

W aktualizacji znajdziemy:

– opcję zastrzeżenia PESEL-u,

– e-Doręczenia (elektroniczny odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru),

– e – Pełnomocnictwa,

– historia naszego pojazdu,

– e-Wizyta w ZUS,

– zgłoszenie utraty dowodu osobistego,

– tymczasowe prawo jazdy,

– opcja czasowego zawieszenia dokumentu lub jego unieważnienia,

– legitymacja osoby z niepełnosprawnością.

O aplikacji mObywatel i jej poprzednich aktualizacjach.

Ogłoszenie Nr 8/2023 o naborze na wolne stanowisko pracy w Urzędzie Gminy i Miasta w Chęcinach

0
Ogłoszenie Nr 8/2023 o naborze na wolne stanowisko pracy w Urzędzie Gminy i Miasta w Chęcinach

 

 

 

Ogłoszenie Nr 8/2023 o naborze na wolne stanowisko pracy
w Urzędzie Gminy i Miasta w Chęcinach, Pl. 2 Czerwca 4, 26-060 Chęciny

Burmistrz Gminy i Miasta Chęciny

ogłasza konkurs stanowisko urzędnicze

w zakresie zadań: zamówienia publiczne

1. Wymagania kwalifikacyjne kandydata:

  1. wymagania niezbędne związane ze stanowiskiem:

  1. obywatelstwo polskie z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008r.
    o pracownikach samorządowych,

  2. wykształcenie wyższe,

  3. minimum 2 lata pracy na stanowiskach zajmujących się procedurą zamówień publicznych,

  4. pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,

  5. biegła obsługa komputera oraz znajomość oprogramowania MS Office,

  6. brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

  7. posiadanie nieposzlakowanej opinii,

  8. brak przeciwwskazań zdrowotnych do zajmowania oferowanego stanowiska,

 

  1. wymagania dodatkowe (pożądane) związane ze stanowiskiem:

  2. bardzo dobra znajomość przepisów prawa: prawo zamówień publicznych i aktów wykonawczych (przepisy prawne regulujące problematykę zamówień publicznych), o samorządzie gminnym,
    o pracownikach samorządowych, o finansach publicznych,

  3. minimum 2 lata pracy w administracji publicznej w komórce zajmującej się procedurą zamówień publicznych,

  4. wysoka kultura osobista, duże zaangażowanie w pracę, odpowiedzialność,

  5. umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji,

  6. operatywność i kreatywność,

  7. prawo jazdy kat B.

2. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:

  1. Opracowywanie rocznego planu zamówień publicznych przewidzianych do realizacji,

  2. Prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego na roboty budowlane, dostawy, usługi w trybach przewidzianych w ustawie Prawo zamówień publicznych, w szczególności:

  • przygotowanie dokumentów celem ogłaszania przetargów,

  • ogłaszanie przetargów,

  • sporządzanie specyfikacji warunków zamówienia,

  • udzielanie oferentom wyjaśnień dotyczących zapisów w specyfikacji, dokumentacji technicznej, kosztorysach ofertowych itp.,

  • udział w pracach Komisji Przetargowej oraz merytoryczna obsługa tej Komisji,

  • sporządzanie protokołów postępowania o zamówienia publiczne.

3. Prowadzenie rejestru postępowań udzielanych na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych.

4. Prowadzenie ewidencji udzielonych zamówień, do których ustawy o zamówieniach publicznych nie stosuje się.

5. Koordynacja udzielania zamówień publicznych i nadzór nad postępowaniem prowadzonym przez inne stanowiska organizacyjne Urzędu w zakresie udzielania zamówień publicznych oraz postępowań udzielania zamówień zwolnionych z obowiązku stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych.

6. Prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem i zwalnianiem wadiów,

  1. Prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem i zwalnianiem zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

  2. Sporządzanie sprawozdań o udzielonych zamówieniach publicznych.

  3. Opracowanie projektów wewnętrznych aktów normatywnych, wzorów dokumentacji oraz wzorców postępowania w sprawach zamówień publicznych oraz zamówień, w stosunku do których ustawy o zamówieniach publicznych nie stosuje się.

 

 

3. Informacje o warunkach pracy na stanowisku oraz wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie:

  1. Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę – na stanowisku urzędniczym, pierwsza umowa na czas określony,

  2. Praca w budynku piętrowym, usytuowanie stanowiska pracy na piętrze budynku (bez możliwości wjazdu osób niepełnosprawnych – brak podjazdu),

  3. Brak występowania uciążliwych i szkodliwych warunków pracy,

  4. Czas pracy: pełen wymiar – przeciętnie 40 godzin tygodniowo,

  5. Bezpośredni kontakt z osobami, wysiłek umysłowy,

  6. Obok pracy biurowej praca na stanowisku obejmuje także wyjazdy i prace w terenie;

Informuje się kandydatów, iż w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej
i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi powyżej 6%.

4. Dokumenty wymagane od kandydata w przedłożonej ofercie

  1. CV i list motywacyjny,

  2. Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,

  3. Kserokopie niezbędnych dokumentów: potwierdzających wykształcenie, świadectw pracy i innych dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe,

  4. Podpisane przez kandydata oświadczenie, że kandydat:

        1. posiada pełną zdolność do czynności prawnych,

        2. korzysta z pełni praw publicznych,

        3. nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo

ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

        1. o braku przeciwwskazań do pracy na oferowanym stanowisku,

        2. posiada nieposzlakowaną opinię,

        3. wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb rekrutacji, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
          z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych RODO) – wzór w załączeniu,

  1. Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, jest obowiązany do złożenia wraz
    z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

  2. Inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.

5. Miejsce i termin składania dokumentów

  1. Miejsce: Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Dotyczy naboru na wolne stanowisko ds. zamówień publicznych”:

  1. osobiście w miejscu składania dokumentów: sekretariat Urzędu Gminy i Miasta w Chęcinach, Pl. 2 Czerwca 4, 26-060 Chęciny,

  2. przesłać pocztą na adres: Urząd Gminy i Miasta w Chęcinach, Pl. 2 Czerwca 4, 26-060 Chęciny

  3. lub elektronicznie za pośrednictwem platformy ePUAP.

  1. Termin dostarczenia zgłoszeń: do dnia 31.07.2023 roku (decyduje data wpływu do Urzędu).

6. Dodatkowe informacje i uwagi

  1. Ogłoszenie o konkursie zamieszcza się na stronie BIP Gminy Chęciny oraz tablicy ogłoszeniowej Urzędu;

  2. Dodatkowych informacji udziela Pan Paweł Brola – Sekretarz Gminy i Miasta Chęciny tel. 413151006, 413153124;

  3. Tylko kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną zakwalifikowani do dalszego etapu konkursu tj. rozmowy kwalifikacyjnej;

  4. Przewidywany termin zakończenia postępowania konkursowego – do 18.08.2023 r.;

  5. Informacje o przebiegu konkursu i jego rozstrzygnięciu zostaną opublikowane w BIP oraz na tablicy ogłoszeń tut. Urzędu;

  6. Wewnątrz oferty należy zamieścić aktualny adres zwrotny i telefon kontaktowy;

  7. Aplikacje, które zostaną złożone osobiście do Urzędu lub wysłane pocztą wpłyną do Urzędu po upływie wymienionego w ogłoszeniu terminie, nie będą rozpatrywane.

  8. Osoby, których oferty zostaną odrzucone, nie będą powiadamiane.

18.07.2023r.

 

 

 

 

 

Ogłoszenie Nr 7/2023 o naborze na wolne stanowisko pracy w Urzędzie Gminy i Miasta w Chęcinach

0

 

 

Ogłoszenie Nr 7/2023 o naborze na wolne stanowisko pracy
w Urzędzie Gminy i Miasta w Chęcinach, Pl. 2 Czerwca 4, 26-060 Chęciny

Burmistrz Gminy i Miasta Chęciny

ogłasza konkurs na stanowisko urzędnicze (na zastępstwo):

w zakresie zadań: inwestycje

1. Wymagania kwalifikacyjne kandydata:

  1. wymagania niezbędne związane ze stanowiskiem:

  1. obywatelstwo polskie z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych,

  2. wykształcenie wyższe (preferowane kierunkowe inżynierskie w specjalności sanitarnej lub pokrewnej),

  3. minimalne doświadczenie: 1 rok w administracji publicznej, w komórce zajmującej się realizacją inwestycji lub 1 rok w projektowaniu lub wykonawstwie inwestycji infrastruktury podziemnej,

  4. pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,

  5. biegła obsługa komputera oraz znajomość oprogramowania MS Office,

  6. brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

  7. posiadanie nieposzlakowanej opinii,

  8. brak przeciwwskazań zdrowotnych do zajmowania oferowanego stanowiska,

  9. umiejętność organizacji i uczestniczenia w procesie inwestycyjnym.

  1. wymagania dodatkowe (pożądane) związane ze stanowiskiem:

  1. bardzo dobra znajomość przepisów prawa: prawo budowlane, ustawy o planowaniu
    i zagospodarowaniu przestrzennym, o samorządzie gminnym, Kodeks postępowania administracyjnego, prawo zamówień publicznych, o finansach publicznych,

  2. znajomość planowania i realizacji inwestycji, zasad kosztorysowania,

  3. umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji,

  4. prawo jazdy kat B,

  5. komunikatywność, dyspozycyjność, umiejętność pracy w zespole.

2. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:

1. Prowadzenie procesu przygotowania inwestycji gminnych sieciowych, w szczególności:

a) planowanie wydatków budżetowych związanych z przygotowaniem i realizacją inwestycji,

b) właściwa weryfikacja, sprawdzanie i opiniowanie wymaganej dokumentacji budowlanej otrzymanej z biur projektowych przed skierowaniem jej do realizacji, w szczególności pod kątem zgodności z przepisami prawa i planowanym zakresem zadania, warunkami umownymi,

c) przygotowanie wniosków do wszczęcia procedury udzielenia zamówienia publicznego zgodnie z ustawą prawo zamówień publicznych oraz przygotowanie i prowadzenie całości postępowań przy zamówieniach, do których nie stosuje się ustawy pzp,

d) prowadzenie procesu przygotowania inwestycji gminnych w zakresie infrastruktury technicznej: sieci kanalizacyjne, wodociągowe,

  1. nadzór i koordynacja nad realizacją inwestycji i remontów realizowanych ze środków budżetu gminy i innych środków pozabudżetowych.

2. Koordynacja oraz zapewnienie właściwego nadzoru inwestorskiego realizowanych inwestycji i remontów,
w szczególności:

  1. przeprowadzenie procedury wyboru inspektora nadzoru,

  2. prowadzenie inwestycji oraz czuwanie nad całością procesu inwestycyjnego,

  3. koordynacja nad całością dokumentacji,

  4. przygotowanie i weryfikacja dokumentów związanych z odbiorem robót budowlanych i obiektów, po uprzednim sprawdzeniu należytego ich wykonania, w zakresie ustalonym w zatwierdzonej dokumentacji i umowie,

e) organizowanie odbiorów i udział w komisjach odbiorowych robót, przekazywanie obiektów użytkownikom,

f) dokonywanie wszelkich uzgodnień w zakresie infrastruktury technicznej gminy;

g) współdziałanie z jednostkami energetyki, telekomunikacji, gazownictwa, wodociągów w zakresie utrzymania, modernizacji, remontów istniejącej infrastruktury technicznej, a także dążenie do dalszego jej rozwoju;

  1. uzyskiwanie pozwoleń na budowę, użytkowania obiektów.

  1. Rozliczanie finansowe i rzeczowe zakończonych inwestycji, w szczególności:

  1. potwierdzanie wykonania umów w zakresie rzeczowym i finansowym, sprawdzanie pod względem merytorycznym faktur i rachunków,

  2. sporządzanie dokumentów OT i PT,

  3. organizowanie przeglądów gwarancyjnych i pogwarancyjnych.

  1. Koordynacja i udział w przeglądach technicznych obiektów budowlanych Gminy;

  2. Współuczestnictwo w przygotowaniu i realizacji wniosków inwestycyjnych z funduszy UE i innych środków pozabudżetowych.

  3. Współpraca z innymi komórkami w zakresie przygotowywania dokumentacji w sprawie wykupów i wywłaszczania nieruchomości pod inwestycje gminne.

  4. Sporządzanie wymaganej sprawozdawczości.

3. Informacje o warunkach pracy na stanowisku oraz wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie:

  1. Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę – na stanowisku urzędniczym, umowa w celu zastępstwa pracownika.

  2. Praca w budynku piętrowym, usytuowanie stanowiska pracy na piętrze budynku (bez możliwości wjazdu osób niepełnosprawnych – brak windy).

  3. Brak występowania uciążliwych i szkodliwych warunków pracy.

  4. Czas pracy: pełen wymiar – przeciętnie 40 godzin tygodniowo.

  5. Bezpośredni kontakt z osobami, wysiłek umysłowy.

  6. Obok pracy biurowej praca na stanowisku obejmuje także wyjazdy i prace w terenie.

Informuje się kandydatów, iż w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej
i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi powyżej 6%.

4. Dokumenty wymagane od kandydata w przedłożonej ofercie

  1. CV i list motywacyjny,

  2. Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,

  3. Kserokopie niezbędnych dokumentów: potwierdzających wykształcenie, świadectw pracy i innych dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe,

  4. Podpisane przez kandydata oświadczenie, że kandydat:

        1. posiada pełną zdolność do czynności prawnych,

        2. korzysta z pełni praw publicznych,

        3. nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

        4. o braku przeciwwskazań do pracy na oferowanym stanowisku,

        5. posiada nieposzlakowaną opinię,

        6. wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb rekrutacji, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
          z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych RODO) – wzór w załączeniu,

  5. Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, jest obowiązany do złożenia wraz
    z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

  6. Inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.

5. Miejsce i termin składania dokumentów

  1. Miejsce: Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Dotyczy naboru na wolne stanowisko w zakresie zadań: inwestycje”:

  1. osobiście w miejscu składania dokumentów: sekretariat Urzędu Gminy i Miasta w Chęcinach, Pl. 2 Czerwca 4, 26-060 Chęciny,

  2. przesłać pocztą na adres: Urząd Gminy i Miasta w Chęcinach, Pl. 2 Czerwca 4, 26-060 Chęciny

  3. lub elektronicznie za pośrednictwem platformy ePUAP.

  1. Termin dostarczenia zgłoszeń: do dnia 31.07.2023 roku (decyduje data wpływu do Urzędu).

6. Dodatkowe informacje i uwagi

  1. Ogłoszenie o konkursie zamieszcza się na stronie BIP Gminy Chęciny oraz tablicy ogłoszeniowej Urzędu;

  2. Dodatkowych informacji udziela Pan Paweł Brola – Sekretarz Gminy i Miasta Chęciny tel. 413151006, 413153124;

  3. Tylko kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną zakwalifikowani do dalszego etapu konkursu tj. rozmowy kwalifikacyjnej;

  4. Przewidywany termin zakończenia postępowania konkursowego – do 18.08.2023 roku;

  5. Informacje o przebiegu konkursu i jego rozstrzygnięciu zostaną opublikowane w BIP i na tablicy ogłoszeń Urzędu;

  6. Wewnątrz oferty należy zamieścić aktualny adres zwrotny i telefon kontaktowy;

  7. Aplikacje, które zostaną złożone osobiście do Urzędu lub wysłane pocztą wpłyną do Urzędu po upływie wymienionego w ogłoszeniu terminie, nie będą rozpatrywane.

  8. Osoby, których oferty zostaną odrzucone, nie będą powiadamiane.

Chęciny, 18.07.2023r.

 

 

 

Zwiedzanie z Panem Wołodyjowskim po Zmroku

0

 

22 lipca 2023 roku odbędzie się kolejna edycja Zwiedzania z Panem Wołodyjowskim po Zmroku, która cieszy się niegasnącym zainteresowaniem
?W programie, m.in.:
♦️krótka prelekcja dot. powieści „Pan Wołodyjowski”, historii w niej zawartej, filmu o tym samym tytule oraz serialu „Przygody Pana Michała”
♦️Przemarsz z pochodniami „planem filmowym”, ulicami Chęcin
♦️ konkursy i zabawy
?Każdy znajdzie coś dla siebie
Obowiązują rezerwacje- można je składać pod nr 41 315 18 29 lub pod adresem mailowym: informacja@checiny.pl
Serdecznie zapraszamy 
 
- zwiedzanie.jpg

7. miejsce drużyny SP Chęciny w Finale Ogólnopolskiego Turnieju Piłki Nożnej ˝Mała Piłkarska Kadra Czeka 2023˝ Chłopców rocznik 2010 i mł. w Zamościu

0

 

W dniach 11 – 14  lipca 2023 roku w Zamościu rozegrano Ogólnopolski Turniej Piłki Nożnej  „Mała Piłkarska Kadra Czeka 2023” Chłopców rocznik 2010 i młodsi.

Do zawodów zakwalifikowały się drużyny, które wygrały eliminacje wojewódzkie. Do Zamościa przyjechało 14 zespołów reprezentujących swoje województwa, wśród nich zespół SP Chęciny, który zwyciężył w województwie świętokrzyskim.

 

Podlaskie – LKS DĄB Dąbrowa Białostocka

Śląskie – UKS DWÓJKA Kozy

Kujawsko – Pomorskie – LKS WĘGROWIANKA Węgrowo

Pomorskie – AP Kowale

Wielkopolskie – SMS AP Reissa Slesin

Warmińsko – Mazurskie – SP Iłowo Osada

Opolskie – UKS Orlik Prudnik

Lubelskie – SP 2 Opole Lubelskie

Podkarpackie – KS BŁĘKIT Żołynia

Małopolskie – LKS NIWA Nowa Wieś

Dolnośląskie – MKS POLONIA Świdnica

Świętokrzyskie – SP Chęciny

Mazowieckie – KS PEGAZ Drobin

Łódzkie – SP Dłutów

 

Zawody rozegrano systemem  grupowym a czas gry to  2×15 minut.

Zespół z SP Chęciny rozegrał w sumie siedem meczów i ostatecznie zajął 7 miejsce w stawce 14 zespołów.

Wojewódzkie Święto Policji w Kielcach

0

W piątek 21 lipca w Kielcach odbyły się wojewódzkie obchody Święta Policji, które stały się okazją do wyrażenia słów uznania dla funkcjonariuszy. W uroczystościach wziął udział marszałek Andrzej Bętkowski a także parlamentarzyści świętokrzyscy: senatorowie Krzysztof Słoń i Jarosław Rusiecki, posłowie Krzysztof Lipiec i Andrzej Kryj.

 – Dzięki Waszej wiedzy, doskonalonym umiejętnościom, sprawności, a także wyszkoleniu, ale przede wszystkim nieocenionemu poświęceniu, mieszkańcy naszego regionu mogą czuć się bezpiecznie – powiedział podczas uroczystego spotkania marszałek województwa Andrzej Bętkowski, kierując życzenia do świętokrzyskich policjantów.

Tegoroczne uroczystości rozpoczęły się uroczystą mszą świętą w Bazylice Katedralnej Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny, której przewodniczył biskup kielecki ks. Jan Piotrowski. Następnie na Placu Artystów wręczono odznaczenia państwowe i resortowe oraz odbył się koncert orkiestry Komendy Wojewódzkiej Policji w Katowicach. Odznaczenia przekazywał komendant główny policji gen. insp. Jarosław Szymczyk.

Po ceremonialnej części mieszkańców regionu zaproszono do Parku Miejskiego na festyn rodzinny, gdzie przygotowano wiele atrakcji, m.in. pokaz policyjnego sprzętu, prezentację pracy techników kryminalistyki i pokaz tresury psów.

W Gościńcu powstanie nowe oświetlenie drogowe

0

 

Półkilometrowy odcinek instalacji ma być gotowy w październiku tego roku

 

Gościniec położony w północno-zachodniej części gminy Chęciny, to miejsce, gdzie powstaje coraz więcej domów. Inwestycja oświetleniowa planowana jest przy ul. gen. Stanisława Skalskiego, na odcinku  pomiędzy Skibami a Gościńcem. – W tym miejscu konieczna jest poprawa bezpieczeństwa i komfortu mieszkańców, kierowców i pieszych. Stąd też decyzja o wybudowaniu zupełnie nowej instalacji oświetlenia drogowego oraz zamontowania nowych energooszczędnych lamp – mówi burmistrz Gminy i Miasta Chęciny Robert Jaworski. W ramach inwestycji na długości 480 m powstanie 13 nowych słupów oświetleniowych LED.

W ciągu najbliższych dni zostanie podpisana umowa z wykonawcą inwestycji w Gościńcu wyłonionym w wyniku otwartego konkursu ofert.  Koszt tego zadania w kwocie 111 tysięcy złotych zostanie pokryty ze środków własnych gminy. W przyszłości samorząd Gminy i Miasta Chęciny planuje wybudować w tym miejscu również chodnik.