„Świętokrzyskie. Jesteśmy blisko” – to hasło przewodnie krajowej kampanii promocyjnej województwa świętokrzyskiego, którą zainaugurowano dziś uroczyście na sandomierskim Rynku. O szczegółach kampanii poinformowali marszałek Andrzej Bętkowski i przewodniczący Sejmiku Andrzej Pruś oraz wicemarszałkowie Renata Janik i Marek Bogusławski. W wydarzeniu uczestniczyli również: Poseł na Sejm RP Marek Kwitek, dyrektor Departamentu Inwestycji i Rozwoju w Urzędzie Marszałkowskim Jacek Sułek, a także związany m.in. z serialem „Ojciec Mateusz” aktor Rafał Cieszyński, który wystąpi w promujących region spotach telewizyjnych.
Kampania realizowana jest ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020, Działanie 2.4. Promocja gospodarcza kluczowych branż gospodarki regionu w ramach projektu promocji gospodarczej pn. „Świętokrzyskie – hard to pronounce, easy to do business in”. Przeprowadzi ją warszawska Fabryka Komunikacji Społecznej. Na ten cel przeznaczonych zostanie blisko 2,15 mln zł ze środków unijnych.
– Celem krajowej kampanii promocyjnej jest promocja województwa świętokrzyskiego ukierunkowana na potencjał gospodarczy regionu z uwzględnieniem inteligentnych specjalizacji, historii oraz pokazanie atrakcyjności pod kątem obiektów sanatoryjnych i miejscowości uzdrowiskowych, usług prozdrowotnych, bazy noclegowo-hotelowej i różnych form turystyki aktywnej i biznesowej – wylicza marszałek Andrzej Bętkowski.
Zdaniem przewodniczącego Sejmiku Andrzeja Prusia – Świętokrzyskie jest blisko dla każdego w Polsce. W jednym województwie mamy na wyciągnięcie ręki duży potencjał biznesowy, dziką naturę i piękne krajobrazy, doskonałe miejsca do wypoczynku i rekreacji oraz bogatą ofertę sanatoryjną, a więc coś, co służy poprawieniu zdrowia.
A jak dodaje wicemarszałek Marek Bogusławski – Dzięki temu turysta który przyjedzie do Świętokrzyskiego może przemierzyć piękne połacie naszej ziemi, dotrzeć miedzy innymi na Ponidzie i meandrami rzeki Nidy podziwiać piękne krajobrazy. A gdy zajdzie potrzeba, aby podreperować swoje zdrowie, może to zrobić w naszych uzdrowiskach, gdzie jest najlepsza na świecie woda siarczkowa.
– Świętokrzyskie jest piękne – co do tego nikt z nas, mieszkających w Świętokrzyskiem nie ma wątpliwości. Ale nadal nie jest odkryte dla mieszkańców innych regionów. Dzięki tej kampanii rozpowszechnimy informację o walorach turystycznych województwa, w tym o turystyce zdrowotnej, prozdrowotnej, biznesowej. Chcemy dotrzeć także do osób, które kiedyś wyjechały z regionu świętokrzyskiego do innych miast, ale także za granicę. Wierzymy, że uda się ich przekonać, aby tu wrócili, zostali i rozwijali się zarówno zawodowo, jak i społecznie. Świętokrzyskie jest do tego znakomitym miejscem – przekonuje wicemarszałek Renata Janik.
– Dziękuję Samorządowi Województwa, że inaugurujemy tę kampanię w tak szczególnym miejscu, jakim jest Sandomierz. To perła w koronie Świętokrzyskiego. Warto odwiedzać to miejsce, bo znajdziemy tu bogactwo naszego dziedzictwa kulturowego, ale także bogactwo jeśli chodzi o płody Ziemi Sandomierskiej. Sadownictwo, przetwórstwo czy rozwijające się winiarstwo – to wszystko mogą być ważne atuty w naszym rozwoju. Pokazujmy je innym, niech odkrywając Świętokrzyskie wybierają także Sandomierz – zachęcał Poseł na Sejm RP Marek Kwitek.
W ramach kampanii, przy drogach krajowych na terenie pięciu polskich województw umieszczonych zostało w sumie 11 bilbordów/nośników wielkoformatowych, zachęcających do odwiedzenia Świętokrzyskiego (woj. mazowieckie – 5 nośników, woj. łódzkie – 2, woj. śląskie – 2, woj. małopolskie – 1 oraz woj. lubelskie – 1).
Kolejnymi z działań będzie emisja w czerwcu i lipcu br. w krajowej telewizji naziemnej spotów, w których wystąpi Rafał Cieszyński, aktor od 2008 roku związany z serialem „Ojciec Mateusz”.
Zaplanowano tu produkcję spotu uniwersalnego (łączącego aspekty gospodarczy i turystyczny) oraz spotów tematycznych (dwa gospodarcze i dwa turystyczne). Łącznie przewiduje się 190 emisji.
– Bardzo dziękuje, że mogę być ambasadorem cudownego, magicznego województwa świętokrzyskiego – miejsca, które jako jedyne na świecie kojarzy mi się zarówno z pracą, jak i wypoczynkiem – mówi Rafał Cieszyński.
W spotach zaprezentowane zostaną największe atrakcje turystyczne oraz potencjał inwestycyjny, jaki ma nasz region. Pokazane zostaną m.in. Targi Kielce, Główny Urząd Miar, Politechnika Świętokrzyska, Kielecki Park Technologiczny, Specjalna Strefa Ekonomiczna Starachowice, obiekty sanatoryjne i uzdrowiskowe, tężnia solankowa w Busku-Zdroju i Park Zdrojowy, Ponidzie, Sandomierz i oczywiście Góry Świętokrzyskie.
W ramach kampanii, w czerwcu i lipcu zaplanowano także dwie dwudniowe (sobota i niedziela) telewizyjne audycje sponsorowane, poświęcone walorom turystycznym i gospodarczym regionu świętokrzyskiego. Na tematyce gospodarczej skupiać się będzie wydanie programu „Nowy Dzień z Polsat News” w Telewizji Polsat, a o zagadnieniach turystyczno-zdrowotnych mowa będzie w „Pytaniu na śniadanie” w Telewizji Polskiej.