Nauczyciele i pedagodzy ze szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych województwa świętokrzyskiego wzięli udział w drugim z cykluszkoleń pt. „Uczeń zdolny”, który jest realizowany w ramach projektu „Akademia Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych”.
Spotkanie odbyło się w formie zdalnej i składało się z dwóch części: webinarium oraz pracy indywidualnej na platformie e-learningowej. Zajęcia poprowadziły specjalistki z Powiatowej Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Piekoszowie: Małgorzata Gąsior (psycholog) i Anna Kwiatkowska (pedagog) oraz Marzanna Kostecka-Biskupska (pedagog) i Agnieszka Salwa (psycholog) ze Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach.
Tematyka szkolenia dotyczyła wyzwań, jakie stoją przed nauczycielami pracującymi z uczniami zdolnymi. W czasie webinarium uczestnicy poznali model pracy z dziećmi zdolnym, pogłębili wiedzę na temat rozwijania funkcji poznawczych oraz emocjonalno-społecznych uczniów uzdolnionych. Dowiedzieli się także, jakie są najważniejsze zasady współpracy z ich rodzicami.
W szkoleniu uczestniczyło 30 pedagogów. Jak mówili uczestnicy warsztatów otrzymali wiele przydatnych i wartościowych informacji. Nauczyciele najwyżej ocenili przygotowanie merytoryczne i organizacyjne całości, praktyczne wskazówki do pracy z uczniem zdolnym oraz dobór materiałów do zajęć. Powiat kielecki jest koordynatorem projektu pod nazwą „Akademia Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych” w ramach Programu Erasmus+. Partnerami projektu są powiatowe poradnie psychologiczno-pedagogiczne w Bodzentynie, Chmielniku i w Piekoszowie, Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach, Stowarzyszenie Ruchów Europejskich (ATLME) z Portugalii, Innovation Frontiers IKE z Grecji oraz Średnia Szkoła Zawodowa Bedekovčina z Chorwacji. Głównym celem projektu jest wypracowanie modelu efektywnego rozwijania kompetencji kluczowych uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi poprzez podniesienie umiejętności zawodowych nauczycieli, specjalistów, konsultantów w zakresie włączających form i metod nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem wykorzystania narzędzi ICT.