Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego, wspólnie z blogerami turystycznymi Hasające Zające, od sierpnia prowadzi w mediach społecznościowych kampanię promującą turystykę aktywną w Górach Świętokrzyskich, skierowaną w sposób szczególny do rodzin z dziećmi. A jakie są rezultaty dotychczasowej współpracy? Jakie miejsca polecają odwiedzić doświadczeni blogerzy turystyczni?
Promocja regionu świętokrzyskiego, prowadzona w mediach społecznościowych przez blogerów, nie jest pomysłem nowym. Warto wspomnieć choćby zeszłoroczną współpracę z blogerami Szalone Walizki, którzy odwiedzili najpiękniejsze zakątki Ponidzia, odkrywając je przede wszystkim z perspektywy kajaka.
– Wcześniejsze doświadczenie oraz efekty współpracy zachęciły nas do podjęcia podobnej inicjatywy również w tym roku. Tym razem zdecydowaliśmy się na kierunek Góry Świętokrzyskie, które są wspaniałym miejscem sprzyjającym uprawianiu turystyki aktywnej, w tym pieszej, zwłaszcza przez rodziny z dziećmi. Góry Świętokrzyskie to nie tylko szlaki turystyczne, które prowadzą przez najciekawsze i najbardziej atrakcyjne przyrodniczo obszary naszego regionu. To również szereg atrakcji i miejsc, które warto odwiedzić – dodaje Anita Koniusz, członek Zarządu Województwa Świętokrzyskiego odpowiedzialna za turystykę w województwie.
A co znalazło się w dotychczasowym planie podróży Hasających Zająców? Blogerzy rozpoczęli poznawanie naszego regionu od odwiedzenia miejscowości Nowa Słupia i wędrówki „Drogą Królewską” do Klasztoru na Świętym Krzyżu. Jednak wcześniej odwiedzili Muzeum Starożytnego Hutnictwa Świętokrzyskiego, zapoznając się z tajnikami pieców dymarskich oraz pracy hutników. Wizyta w Parku Legend to kolejny punkt na liście miejsc, których nie możemy pominąć – tutaj w ciekawy, interaktywny sposób zostały nam przybliżone najciekawsze podania i legendy związane z regionem świętokrzyskim. Zwieńczenie całej wycieczki stanowiła wizyta w Świętokrzyskiej Zagrodzie kultury HARMONIA w Hucie Szklanej.
– Materiały udostępniane na bieżąco podczas relacji prowadzonych za pośrednictwem mediów społecznościowych – w formie postów i zdjęć – to tylko pierwszy etap współpracy z blogerami. Podsumowaniem całej kampanii będzie materiał filmowy oraz wpis na blogu promujący region świętokrzyski, jako destynację turystyczną niezwykle atrakcyjną dla rodzin z dziećmi. Działania promocyjne zostały zaplanowane jeszcze na okres wczesnej jesieni, dlatego gorąco zachęcam do obserwowania na bieżąco relacji na naszym profilu w mediach społecznościowych swietokrzyskie.pro – zachęca Dorota Łukomska, zastępca dyrektora Departamentu Edukacji, Kultury i Sportu.