Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (ePUAP) to system informatyczny, dzięki któremu obywatele mogą załatwiać sprawy urzędowe za pośrednictwem internetu, natomiast przedstawiciele podmiotów publicznych – bezpłatnie udostępniać swoje usługi w postaci elektronicznej. Ideą przyświecającą budowie ePUAP jest stworzenie jednego, łatwo dostępnego i bezpiecznego elektronicznego kanału udostępniania usług publicznych; tak powstał portal www.epuap.gov.pl.
Portal zapewnia sprawną komunikację pomiędzy:
- Obywatelami a administracją,
- Przedsiębiorcami a administracją,
- Instytucjami administracji publicznej.
Twój klucz do e-administracji, czyli profil zaufany
Profil zaufany to bezpłatna alternatywa dla podpisu elektronicznego. Profil zaufany to metoda uwierzytelnienia obywateli w systemach e-administracji (m.in. ePUAP, CEIDG, ZUS). Dzięki profilowi zaufanemu obywatel może załatwić sprawy administracyjne drogą elektroniczną, bez konieczności wychodzenia z domu, 24 godziny na dobę, z dowolnego miejsca.
Jak uzyskać profil zaufany
Aby uzyskać profil zaufany należy założyć swoje konto na stronie www.epuap.gov.pl, a następnie wypełnić i wysłać wniosek o nadanie profilu zaufanego. W ciągu 14 dni od złożenia wniosku, należy udać się z dowodem osobistym lub paszportem do jednego z urzędów pełniących rolę Punktu Potwierdzającego – niezależnie od miejsca zameldowania. Mieszkańców Gminy Morawica zapraszamy do Urzędu Gminy w Morawicy do Biura Obsługi Klienta (BOK) ul. Spacerowa 7, 26-026 Morawica, tel. 41 3114-691.